škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Araç Muayenesinde Xenon Far Sorunu

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı puZZle

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 74
    • Profili Görüntüle
Aracıma hediye gelen Xenon farları taktırmıştım, iki yıldır da öyle kullanıyordum, hafta sonu muayenede sorun çıktı, ağır kusur kabul ediliyormuş, şimdi iki seçenek var önümde, ya geçici olarak normal far taktırıp muayeneyi geçmek sonra xenona devam, ya da kaliteli iki normal ampul alıp xenon ları iptal etmek. Xenonları iptal etmek için içerisindeki düzeneği sökmek gerekiyor mu, bir de normal ampullerden xenon kalitesinde aydınlık vereni var mı?


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30143
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Yan sanayi farsa eğer şu an üstündeki xenonlu olan, halojen bile taksan geçmen zor olur.


Çevrimdışı c@n77

  • Mean vRS...
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1364
    • Profili Görüntüle
Xenonların iptal edilip kullanılması daha mantıklı.. Hem karşından gelen araçlarda rahatlamış olur.. :)


Çevrimdışı schumici

  • Turbo Benzinli
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2178
    • Profili Görüntüle
    • http://www.schumici.simplesite.com
Merceksiz xenon ile hem karşıdan gelen hemde önünüzde ilerleyen sürücülerden bol bol küfür yersiniz. Bence orjinal haline, halojene geri dönün


Çevrimdışı puZZle

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 74
    • Profili Görüntüle
Arkadaşların tavsiyelerine uyup Xenonları çıkarttım, sarı ışık baya zorluyor insanı ama katlanacağız artık.


Çevrimdışı umtdrn

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 481
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: puZZle;447121
Arkadaşların tavsiyelerine uyup Xenonları çıkarttım, sarı ışık baya zorluyor insanı ama katlanacağız artık.


En güzelini yapmışsınız . Gerçekten görsel açıdan güzel bir görüntü sergileyen xenonlar , trafikte diğer araçlar için problem.

Kaldı ki artık muayenede mercekli xenon bile olsa mutlaka far yıkama sistemini de şart koşuyorlar, yoksa o da geçmiyor diye biliyorum..


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Walla ben benim farlardan 2 nedenden hiç memnun değilim. Doğru dürüst bir aydınlatma yapmadığını daha ilk aldığımda farketmiştim. Servise sorduğumda şehir içi için bu farların optik kalitesinin düşürüldüğünü söylemişlerdi.Doğrudur yanlıştır,bilmiyorum. Ama birde 2. yıldan sonra sararma 3. yılda saydamlığını da kaybetmesi beni iyice fıttırtı. Forumdan öğrendiğim şekilde 2012 yazında  3200 numara su zımparası, pasta, sıfır pasta cila kullanarak polisajla eski hali gibi olmasada yakın bir hale getirdim ama bu sene yine saramaya başladı. Belliki bazı farklı marka araçlarda da aynı olayı görüyorum, süper kalitesiz bir akrilik kullanılmış. Komple Far değişimi gerekiyormuş ki 2012 de sorduğumda teki 400 Papel. yani toplam 800 TL adeta bu Fabialar adama tefecilen alınmış faizli para gibi, hatta METRES gibi oturuyor. Kaldı ki taktırsam 2 sene sonra yine aynı sıkıntı. Sorduğumda hiç bir garantisi yokmuş. Halbuki bazı marka araçlarda 30-40 TL karşılığı değiştirilebiliyormuş. Dün iyice baktım aslında değiştirilmesi mümkün. Sonuçta incecik bir silikon yada benzeri belkide şeffaf contada olabilir, tutturulmuş. Eskiden farı cam olan araçlarda da yerine oturtulması ya lastikli conta ile yada silikonla yapılıyordu ki neden bizim fabialar aslında tüm skodalar demek lkazım  fazla asilzade (!) oldu, anlamakta mümkün değil.


Çevrimdışı muallim45

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 660
    • Profili Görüntüle
Artık yeni nesil araçlarda farlar hep aynı durumda, çünkü iş maliyet hesabında ve servis&parça üçlüsüne bagımlı olarak üretim yapılıyor.
Benim size acizane önerim aracınızı yazın bilhassa parkederken güneş arkanızda olcak şekilde park edin  çünkü o sararma boyada oldugu gibi GÜNEŞ YANIGI tabir edilen sararmadır.
2020 Karoq 1.6 TDI


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30143
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Araç bakımına çok meraklıyım. Doğru ürünler kullanılırsa UV oksidasyonu kaynaklı sararma, matlaşma gibi bir dert olmuyor farlarda   ;)
 
6 sene Roomster'da hiç bir şey olmadı, her gün güneş altında yatardı garajda  :)


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: muallim45;447555
Artık yeni nesil araçlarda farlar hep aynı durumda, çünkü iş maliyet hesabında ve servis&parça üçlüsüne bagımlı olarak üretim yapılıyor.
Benim size acizane önerim aracınızı yazın bilhassa parkederken güneş arkanızda olcak şekilde park edin çünkü o sararma boyada oldugu gibi GÜNEŞ YANIGI tabir edilen sararmadır.
@muallim45,
Bu durumu "güneş yapıyor" diye bana 3-4 yıl önce servistede söylemişlerdi. Zaten bizim fabia özellikle 4 yıl önce ev değiştirdiğim için apartmanın yan girişinde ve sadece o da yazın akşam üstü 3-4 saat güneş alıyor ama arkası dönük farlar sürekli gölgede. Yeni farkettim şimdiki sararma ve matlaşma ile birlikte yatay ince ince kıldan ince ancak uygun açıyla bakınca fark edilen çatlakmıdır bilemedim belki binlerce çizik peydahlanmış.Zaten farlar araç alındığından beri resmen kör, ki 4 defa da çeşitli markalarda ampulde değiştirdim en verimlisi Philips oldu ama o bile yetersiz, birde bu katarakt' :++:lı farlarla ne yapacağiz artık bilmiyorum.


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: lrfan;447559
Araç bakımına çok meraklıyım. Doğru ürünler kullanılırsa UV oksidasyonu kaynaklı sararma, matlaşma gibi bir dert olmuyor farlarda ;)
 
6 sene Roomster'da hiç bir şey olmadı, her gün güneş altında yatardı garajda :)
İrfan bey,
Ben mi yanlış anladım hem garaj,hemde güneşin altı ? Aynı akrilik olmayabilirde, Çünkü hiç bir Octavia'da da bu sararma ve matlaşmaya raslamadım.
Birde hangi doğru ürün özellikle akrilik farlar için? Akrilikte aşırı bir sertleşme olduğu hissediliyor,daha doğrusu ben buna kurumaya bağlı bir sertleşme olduğunu düşünüyorum.Çünkü ilk temizlik işlemi yaptığımda üstünde oluşan tabakayı aldığımda bayağı esnek bir zeminle karşılaşmıştım,Acaba üzerinde oluştuğunu farkettiğim binler çizik gibi duran tabaka bu sertleşme sonucu mu oluşuyor? Neyse havalar ısınsın temizlik işlemini bir daha yapacağım bakalım inşallah camı delmeyiz....:hako:


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30143
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Garaj demeye ağız alışmış.  Bahçe seklinde otopark diyelim.

Bakım ile ilgili detayları ilk fırsatta paylaşırım burada



Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30143
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Aslında ideali araç yeniyken korumaya almak. Hem boyayı hem plastikleri (far, stop, dış trimler) artık son zamanda iyice popüler olan nano katman kaplama ile koruma altına alıyoruz. Bu katman genelde silisyum bazlı bir ürün, aracınızı camın sıvı haliyle kaplıyorsunuz, donunca camsı bir korumaya alınmış oluyor. Detayları bizim Detailing Turkey forumda yığınla var. Özel bir uzmanlık gerektirmiyor kaplamak için, sadece sür ve sil. Ama öncesinde, araç eğer sıfır değilse çizik gidermek iyi olur, bu sayede çizikler kaplama altında kalmaz, estetik açıdan...
 
 
 
Faydaları: Boya değil bu katman çiziliyor, bazıları vernikten daha sert özellikte (Nasiol ZR53 gibi) kolay kirlenmiyor, kolay temizleniyor. Boya-vernik güneşten kavlanmıyor, 1-2 sene sonra hafif bir polisajla bu tabakayı silip yenileyebiliyorsunuz...
 
Eğer zımparalanmış far bu tip bir ürünle korumaya alınırsa eski haline kolay kolay geleceğini sanmam (Gtechniq C4 veya C-Coat Trim gibi bir ürün...), zira hava ile teması da kesiliyor, UV ışınları plastiğe ulaşmıyor vs.
 
Sorunuz olursa hiç çekinmeyin  :)
 
Kendi uygulamalarımdan örnekler
 
http://www.detailingturkey.net/uygulama-fotolari-paylasimi-ve-showroom-alt-basligi/25057-kristal-fabia-ve-takip.html
 
http://www.detailingturkey.net/uygulama-fotolari-paylasimi-ve-showroom-alt-basligi/20201-nano-fabia-aquartz-protection-ve-takip-basligi.html
 
http://www.detailingturkey.net/uygulama-fotolari-paylasimi-ve-showroom-alt-basligi/20863-janta-nano-koruma-uygulamasi.html
 
http://www.detailingturkey.net/nano-teknolojik-urunler/19900-gtechniq-c4-permanent-trim-restorer-surecek-bir-yer-daha-buldum.html


Çevrimdışı muallim45

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 660
    • Profili Görüntüle
akrilikden üretilen malzeme yani far camı (cam değil tabii) uygun şartlarda enjeksiyonda dökülmesi gerekir bunun çok çok standartları var döküme başlamadan önce dökülecek malzemenin kurutulması gerekir, ortamdan nemin def edilmesi gerekir genelde enjeksiyon makineleri 3 vardiye çalışır ama yine şartlar tam tutamaz yada tutmadığı an olur işte o malzeme size de denk gelir ve benim gibi sinr olursunuz. cmax ım 2004 modeldi ve 2009 da matlaşmıştı camlar fiorinom ise 2009 modeldi ve 2011 in başında aynen sizinki gibi kılcal çatlamala ve soyulmalar başlamıştısık sık meguairsin plasti-x ile silerdir yani birazda kısmet nekadar meraklısanız okadar sıkıntı sizi buluyo ben illet oluyorum adam arabasını silmekten aciz ama camlar pırıl pırıl far camı tabii yani kısmet diyorum manisada kızgın güneş çok olur bende hep gölge peşindeyim peşindeyimde nolduuu 2 yaşındaki aracın farlar gitme başladı neyseki sattım da kurtuldum :)
şimdi yetimin camları çok iyi durumda acaba nası korurum derdindeyim :):)
2020 Karoq 1.6 TDI