zaten şimdi audi,octi,süperb,insigna,honda gibi model ve markalarda 7 vites mevcut,8.vites tartışma konusu olan ama var olduğunu araştırmalar sonucu buldum.Haliyle 5 nirdeeeeeeeeeeee 8 nerdee.epey gerilerde kalmışız.ama sağlıklımıdır değilmidir bu konuya Hakan cevap versin zaten beygir ve tork bağlantı oranını iyi hesap ediyor buna bi çözüm bulur.
hocam, mühendisi bendende iyi hesaplıyor emin ol, tabi ki sağlıklı.
sen-ben 5 ileriyiz, adam 7 ileri ya, mesela adam senin benim 5 imizin üzerine eklemiyor bu 6 ve 7 yi. hepsinden biraz daha kısaltıp yapıyor, mesela senin 5. vitesin ne onun 4 ü, nede 5 i.... (atıyom tabi) yanı oranlarda öyle bir doluluk sapğlıyorki, ben 4 te 3000 rpm de 5 e çakıyom araba hop 2200 devirde, mecbur ekonomik olsun diye uzun tutmuş 5 oranını.
ama onlarda öyle değil, tek diferansiyel oranına bağlıyız biz, onlarda 3 diferansiyel var ve vitesine, yol durumuna (bayılma, ekonomi yapma, yüksek ivmeli kullanma yada son sürati yüksek tutma gibi....) göre daha geniş bi seçenek sunuyor.
yani senin diferansiyel belli, dişli oranın belli, motor devrine göre gideceğin hız belli, ama DSG de ne bilim yada Multitronic'de, bizdeki oranlar arası uçurumlar o kadar kısılmış, o kadar yok edilmiş ki ve bunun üzerine birde saniyenin bilmem kaçta kaçında değişme şeysi eklenmiş, sen araba vites atladımı anlayamıyorsun yola bakarken.
açıp söksem bi multitronic şanzıman kutusunu yada DSG yi, evde 1 ay :adm::adm::adm: incelesem anca muktedir olurum neyin nası işleyip nası çalıştığına. bunlar öle şanzımanlar.
düz 5 ileriyi ne var bende biliyom, bisiklet şanzımanı bile (bildiğin 18-21 vites bisiklet yau) bizim şanzımanlardan daha gelişmiş, en azından 3 yada 4 vitesin ve 6 diferansiyelin var en az :lol: :lol: :lol:
birde sadece dümdüz otomatikleri var, onlarda heç bi poh yok, sadece elle yaptığın işi kendi yapıyor, dişlileri sabit, işte konvertör ne kadar pay bırakırsa esneme ordan oluyor (bizim debriyaj olayı) düz 5 ileriyi tercih ederim, bu tip PRND olan düm-düz otomatikler performans çalmak ve sol bacağı yatırmaktan başka bi işe yaramaz, yakıtıda artırır.
adı üstünde DSG şanzıman-Multitronic şanzıman..., bizim ki ne? düz 5 ileri.... bizim çapa motorlarının şanzımanlarını sökerim arada motorunun toprağını temizlemek için, düz 5 ileri arabadaki onun aynı mantık...