Arkadaşlar özellikle belli km'den sonra bu işlemin mutlaka yapılması tavsiye ediliyor. 181 bin km'deki aracım 150 binlerde olduğuna göre biraz tutuk gelmeye başladığından bu işlem ile işe başlamayı düşündüm. Olmazsa enjektör temizleme/tamiri düşünüyordum.
Emme manifoldu ve EGR'yi bugün temizlettim. Önce fotolar:
Manifoldun söküldüğü yerden motora doğru olan borulardan çekilen pislik:
Temizleme işlemi 2-3 aşama yapıldı, ilk aşama sonrası:
Karabük'te kendi ustama yaptırdım, maliyet (biraz dost işidir
):
40 tl contalar (kia harman'dan aldım)
10 tl temizleme spreyi (adını bilmiyorum)
70 tl temizleme ve işçilik (bu temizleme sıcak buharlı kazan gibi bir şeyin içinde özel bir kimyasalla yapıldı, manifold sıfır gibi oldu Zaten 30 tl'si o ustaya verildi.) Bununla birlikte sol arka teker bilyası değişti, uğultudan kurtulduk çok şükür. EGR çok kirli değildi, bi taraftan hava tabancası ile üflenerek diğer taraftan pislik atıldı.
Sonuç kesinlikle tatmin edici. Alt devirlerde kır-kır sübap sesleri (hani çekiş yetersizliğinden olur ya) vardı, şimdi alt devirler iyileşti, gaz yeme hızlandı, sanki eskisine göre benzinli gibi bi fark hissettim. Kullandıkça daha net yazabilirim. Ama toparlama olayı kesinlikle daha iyi. Mesela 3 ile giderken yavaşlama gerekti, sonra vites düşürmeden devam edince kır-kır yapıp 2 isterdi, şimdi 3'de kapıp devam ediyor en basitinden.
Araç 181 bin km'de 1.6 dizel. Motorla ilgili bi sıkıntı yok çok şükür. Yağ eksiltmiyor. Yakıt olarak da memnunum.
Özellikle çekişin iyileştiğine ve özellikle motorun daha pürüzsüz çalıştığına eminim. Özellikle de alt devirlerde daha hissedilir iyileşme var. Ama tüm devir bandında fark var kesin. Kesinlikle tavsiye ederim.