Araca soğukken mi bakmak gerekir yağ kontrolünü yaparken? Yada siz nasıl yapıyorsunuz? Bide ekliyoruz fazla ekleriz problem olmasın...
1-Aracın yağ kontrolünü düz bir zeminde ve motor yağı iyice kartele süzülmüş bir zamanda kısacası soğukken yap.
2-Yağ genellikle devirli kullanımlarda 101 BBZ tarafından eksiltilir. Bu da daha çok sibop lastikleri marifeti ile olur.
3-Sibop lastiklerindeki ve diğer yerlerdeki kaçakları yağınızı Mobil1 10W60ile değiştirerek aşabilirsiniz.
4-İlk 1-2 hafta(kullanım sıklığınıza göre değişir) bir miktar daha yağ eksilir. Bunu 4 litrelik 10W60 kutusunda 3.5 litre kullanımdan sonra kalan yarım litre ile tamamlarsınız.
5-Sonrasında da yıne kontrollü giderek yağın durumunu kontrol edersiniz. Bir süre sonra yağ azaltmanın kesildiğini veya çok az seviyeye düştüğünü göreceksin.
6-sonraki yağ değişimlerinde de aynı yağı kullanmaya devam et ve kalın yağ vs. gibi söylemleri olanlara takılmadan yoluna devam et. Zira bu yağ bu dediğim iş için yapılmış ve sorununa tek çözüm getirecek yağdır. Motor performans motoru olduğundan bu yağın hiç bir eksisi yoktur.
7-Bu işlem sonrası başka marka yağ kullanırsan yağ eksilmesi yine ortaya çıkacaktır.
8-Bu yazıyı okuyan turbolu araç sahiplerine ise bu yöntemi önermiyorum. Zira bu yağ turboya soğuk çalıştırmada biraz kıvamlı/ kalın gelebilir.