arabayı üretenler avrupalı ve avrupada adam gibi yollardan dolayı böyle bir parçaya ihtiyaç olmadığı için adamlar bırakın üretmeyi düşünme gereği bile duymamışlardır.
bu konu değişik forumlarda çok tartışıldı, birincisi bizim ülkemizde sadece bozuk yollarda değil önünüzde ilerleyen bir kamyondan taşlar dökülmeye başladığında, virajı döndüğünüzde yağmurdan veya keçilerin dolaşmasından dolayı yol ortasına sıralanmış bir sürü taş gördüğünüzde, yol tamiratı çalışması nedeniyle bölünen yolların ortası ve kenarlarındaki taş, levha veya cisimlerin yolun ortasında karşınızda birden bire taşlar belirdiğinde ne kadar gerekli olduğunu anlarsınız.
ben çok arkadaş tanırım şehirler arası otoyollarda bu tür sebeplerden dolayı karteri parçalayan, benim başıma da az gelmedi.
daha 2 yıl önce şehirler arası otoyolda virajı döndüm 8-10 tane 15-30 cm.çapında taşlar sanki dama taşı gibi yola sıralanmış birden karşıma çıktı.
hepsinden manevra ile sıyrıldım ama son taşı kurtarma şansım olmadığı için üzerinden geçtim.
karter muhafazası olmasa karteri orada bırakmıştık.
bir arkadaşım bayram tatiline giderken yol çalışması nedeniyle bölünmüş yolda ilerlerken geri zekalı yol çalışanları tarafından yol levhalarını sabitlemek amacıyla konulan büyük taşlardan birisinine öndeki aracın dokunması sonucu taşın yolun ortasına doğru hareketlenmesiyle taşın üzerinden geçince karteri patlattı.
araba servise çekildi parça beklendi, yapıldı derken 2 gün oralarda kendileri rezil, tatilleri zehir oldu.
buna benzer daha onlarca olay yaşadım, duydum. aldığım arabada ilk yaptığım şey karter muhafaza taktırmaktır. 2012 ve 2013 de 2 tane sıfır araba aldım ve bayiden çıkarmadan karter muhafazalarını taktırdım.
gelelim kaza anında motorun düşmesi konusuna; karter araba markası ve modeline göre zaten 4 tane plastik sekman veya 8-10 luk civata ile tutturulur.
o civataları bırakın şiddetli bir kaza anında kırılmasını bir çekiç darbesi ile kendiniz bile kırarsınız.
bunlar benim fikirlerimdir katılır veya katılmazsınız ben yinede yaşadıklarımı ve bildiklerimi yazdım.
Geçen Ankarada ki servisten bagaj havuzu almaya gittiğimde bana birde 'Bizde yan sanayi parça olmaz , yan sanayi parça takarsak bayiliğimiz bile elimizden alınır' muhabbetleri yapmıştı
onların hepsi hikaye hangi markanın servisi olursa olsun bana bir tane orjinal karter muhafazası ve bagaj havuzu göstersinler ben bu güne kadar hiç duynadım, görmedim.
benim bildiğim hiç bir markanın yedek parça veya sarf malzemesi envanterinde karter muhafazası ve bagaj havuzu diye bir aksesuar yoktur.
sadece opel gibi bazı markaların orjinal paspasları vardır, bu parçalarda ön ve arka ayrı olmak üzere ayrı ayrı satılır ve bunların üzerinde diğer tüm orjinal parçalar gibi parça stok kodu, marka amblemi vs. bir sürü kod ve barkod bulunur.
sorun bakalım orjinal dedikleri şeylerin üzerinde bir tane bir şey gösterebileceklermi.
geçtiğimiz aralıkta i30 aldım, aracı alırken bayinin verdiği ve taktığı orjinal paspas ( üzerinde i320 yazıyor ), karter muhafazası ve bagaj havuzunun ( üzerinde i30 yazıyor ) hepsi de yan sanayi piyasa malı. servislerin orjinal dediği şey sadece şekil olarak araca uygun olması.
bu yıl nisanda yine sıfır opel corsa aldım sadece paspaslar harbi orjinal zaten hiç bir şey bilmeseniz bile ağırlığından anlarsınız. 4 parça paspas seti 5-6 kg. ağırlığında.
onlar aslında başka bir şeyi kastedip farklı bir sonuç çıkararak yalan söylüyorlar.
hiç bir servis kural olarak sarf malzemesi yani bakım parçaları ve yedek parça olarak yan sanayi parça ve malzeme kullanamaz ( gerçi kullanan çok servis bilirim o ayrı ).
yedek parça ve sarf malzemesi envanterinde paspas, özellikle bagaj havuzu ve karter muhafaza olmayan bir marka servis dışarıdan temin edip satıyor diye bir şey demez.