škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

çelik karter koruma

0 Üye ve 8 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı scinkose

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 119
    • Profili Görüntüle
Dar köy yolunda karşıdan gelen araca yol vermek için sağa yanaşayım derken otların arasına gizlenmiş çukura dalıp çıktım ve arabanın altını vurdum. alttaki plastik karter koruma ( plastik olması da çok saçma zaten) çatladı ve avuç içi kadar delik oluştu. Hafta sonu aracı en yakın servise 3000 bakımına götürdüm. serviste araç için çelik karter koruma olduğunu ve fiyatının 350 TL olduğunu söylediler. Takmalarını istedim. Önce bir karter koruma getirip takmaya çalıştılar. Sonra görevli aslında takmaya çalıştıklarının fabia ya ait bir koruma olduğunu BENİ MAĞDUR ETMEMEK İÇİN :) uyacağını düşündüklerinden takmaya çalıştıklarını ama tam uymadığını söylediler. Bir de karter ayağının da kırık olduğunu gösterip plastik aksamın baştan değişmesi gerektiğini ön tamponun altındaki çok küçük cizikleri de onaracaklarını  söylediler.Kasko dışı tamirde karter koruma hariç 800TL ye yakın masraf olacağını söylediler. Ben de telefonumu bırakıp karter koruma gelince arayın aracı servise bırakayım dedim. Ancak bugün yaptığım araştırmalarda aslında Rapid için Türkiye de çelik karter koruma olmadığını öğrendim ve İstanbul'daki 6-7 servisi arayıp bu hususu teyit ettirdim.
              Aracı anadolu yakasından almıştım ama uzak olduğu için servise oraya gitmedim. Aracın satışı ve sonrasında bana güler yüzle yardımcı olduklarından ve her telefonuma cevap verdiklerinden ordaki servis elemanı ile görüştüm. Parça olmadığını ancak daha önceden yücenin octiler için bir firma ile anlaşıp ürettirdiğini bu hususu yüceden sorup bana döneceğini söyledi. sonrasında yücenin şimdilik öyle bir anlaşması olmadığı  servisin kendisinin  parçayı başkalarına ürettiriyor olabileceğini, fiyatın aşa yukarı normal olduğunu söyleyip taktırmamı tavsiye etti.
 
            Şimdi bana orjinal parça takacakmış gibi hareket edip hiç bilgi vermeyen servise güvenmelimiyim yoksa aracı o haliyle kullanmaya devam mı etmeliyim bilemedim.

not: Amma da uzun oldu kusura bakmayın. Okuyabilen herkese şimdiden teşekkür ederim :)


Çevrimdışı scinkose

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 119
    • Profili Görüntüle
Bu arada 350 TL dedikleri ve takmaya çalıştıkları fabia koruma bir internet sitesinde 110 TL ye satılıyor


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30168
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com

Çevrimdışı egeadam

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 731
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı aranel

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 29
    • Profili Görüntüle
Geçmiş olsun, gelişmeleri bekliyor olacağım varsa çelik karter koruma bende taktırmayı düşünüyorum...


fabialife

  • Ziyaretçi
hiç bir arabanın orjinal karter koruması yoktur çünkü orjinal parça envanterinde böyle bir parça yoktur.
bütün marka ve servisler piyasadan yani parçacıların aldığı imalatçılardan alır. parçacılar 70-80 liraya servisler 300-500 liraya satar.
sen servis işini geç internetteteki sağlam firmalardan birisinden al ve git tanıdığın bir tamircide taktır.
daha olmadı sponsorumuz ve bu forumdaki çok kişinin arkadaşı ve güvenilir insan olan ŞAHKAN OTOMOTİV Serkan beyle iletişime geç sana her konuda yardımcı olur.
eğer yakınsan orada da halledebilirsin.
senin için şu andaki tek sıkıntı araç yeni çıktığı için piyasada belki henüz muhafaza yapılmamış olabilir. yoksa da yakında piyasaya çıkar.


Çevrimdışı kagan06

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 150
    • Profili Görüntüle
Araclarda onden darbe almalari halinde motoru kucaga almamak icin yere biraksin diye o parca plastik yapiliyor, celik muhafazayi koy vs yollarina cok giriyorsaniz taktirmayi dusunun, yoksa kaza riskini es gecmemenizi tavsiye ederim...


Çevrimdışı ailotana

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1266
    • Profili Görüntüle
Bana da serviste motor o kadar hafif bir şey mi ki plastik olsa da sac olsa da motor düşer zaten dedilerdi.


Çevrimdışı biHEmta

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 666
    • Profili Görüntüle
çelik karter korumanın ne gibi kaza riski olabilir?


Çevrimdışı wimpir

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 232
    • Profili Görüntüle
Aracı 15.000 bakıma Ankara'ya götürdüğümde bana da çelik karter koruma takalım dediler. Fiyatını da tam hatırlamıyorum ama 300-350 arasında dediler. Ben de şimdilik taktırmayacağımı belki daha sonraki servis zamanı gelince taktıracağımı söylemiştim. Demek orijinali yok. Vay çakallar. :)


Çevrimdışı YEKE

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1503
    • Profili Görüntüle
araba zaten yeni çıktı koruma ne zaman yapılacak ki. bu bir tek bizde kullanılıyordur sanırım. araba asfalt arabası nihayetinde.

kaganın belirttiği gibi kaza anındaki tehlikeden korunmak için plastik yapılmış. önden darbe yediğinde araba havaya kalkarken motoru aşağıya bırakır ve içeri girme riskini önler. çelik karter bunu engeller; iskelete vidalandığı için darbe esnasında aşağı inme olanağı olmayacağı için ön camdan içeri girecektir.


Çevrimdışı kagan06

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 150
    • Profili Görüntüle
Bilimsel bir veri yok elimde , ama orjinal sorun bakalin servise, yada serviste takanlardan yazili belge alin kaza aninda herhangibir risk yaratmaz diyerekten;)

Veriyorlarsa sorun yok , ama bence arabayi uretenin buna olan talebi degerlendirmemesi aklima yatmiyor ;)

Hatta kaputa cekilen seffaf film icin bile tamponun kaza aninda katlanmasini engelleyebildigi direnc olusturdugu soyleniyor, ama bende riskli yollarda kullansam taktirirdim, ama ankarada kullanan bana gereksiZ bu mekanizma, herkesin durumu farkli tabiiki


Çevrimdışı emre0884

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 832
    • Profili Görüntüle
Geçen Ankarada ki servisten bagaj havuzu almaya gittiğimde bana birde 'Bizde yan sanayi parça olmaz , yan sanayi parça takarsak bayiliğimiz bile elimizden alınır' muhabbetleri yapmıştı :D


Çevrimdışı skodaizm

  • Ormareşal
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 614
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: emre0884;446232
Geçen Ankarada ki servisten bagaj havuzu almaya gittiğimde bana birde 'Bizde yan sanayi parça olmaz , yan sanayi parça takarsak bayiliğimiz bile elimizden alınır' muhabbetleri yapmıştı :D

 Neredeyse yerli yapım tüm kartel korumalar, yetkili servislerde takılmakta.

Kartel korumanın kazada motorun düşmesini engelleyip kabine girme  efsanesi tamamen uydurma. Zira dört somunun tuttuğu koruma zaten herhangi bir şase deformasyonunda  yerinden kopmakta. Ancak aracın  bozuk yollarda da kartelinin taşa vs. engellere vurup delinmesini önlemesi açısından yararı tartışılmaz.

Şimdiye kadar kazalarda gördüğüm tek ziyanı; ciddi ön vuruklarında bazan bu korumanın yerinden kopup ucunun karteli delmesi olmuştur ki zaten bu olmasa bile araç çarpışmadan aldığı zararla yeterince hırpalanmış hale gelmiştir.


fabialife

  • Ziyaretçi
arabayı üretenler avrupalı ve avrupada adam gibi yollardan dolayı böyle bir parçaya ihtiyaç olmadığı için adamlar bırakın üretmeyi düşünme gereği bile duymamışlardır.
bu konu değişik forumlarda çok tartışıldı, birincisi bizim ülkemizde sadece bozuk yollarda değil önünüzde ilerleyen bir kamyondan taşlar dökülmeye başladığında, virajı döndüğünüzde yağmurdan veya keçilerin dolaşmasından dolayı yol ortasına sıralanmış bir sürü taş gördüğünüzde, yol tamiratı çalışması nedeniyle bölünen yolların ortası ve kenarlarındaki taş, levha veya cisimlerin yolun ortasında karşınızda birden bire taşlar belirdiğinde ne kadar gerekli olduğunu anlarsınız.
ben çok arkadaş tanırım şehirler arası otoyollarda bu tür sebeplerden dolayı karteri parçalayan, benim başıma da az gelmedi.
daha 2 yıl önce şehirler arası otoyolda virajı döndüm 8-10 tane 15-30 cm.çapında taşlar  sanki dama taşı gibi yola sıralanmış birden karşıma çıktı.
hepsinden manevra ile sıyrıldım ama son taşı kurtarma şansım olmadığı için üzerinden geçtim.
karter muhafazası olmasa karteri orada bırakmıştık.
bir arkadaşım bayram tatiline giderken yol çalışması nedeniyle bölünmüş yolda ilerlerken geri zekalı yol çalışanları tarafından yol levhalarını sabitlemek amacıyla  konulan büyük taşlardan birisinine öndeki aracın dokunması sonucu taşın yolun ortasına doğru hareketlenmesiyle taşın üzerinden geçince karteri patlattı.
araba servise çekildi parça beklendi, yapıldı derken 2 gün oralarda kendileri rezil, tatilleri zehir oldu.
buna benzer daha onlarca olay yaşadım, duydum. aldığım arabada ilk yaptığım şey karter muhafaza taktırmaktır. 2012 ve 2013 de 2 tane sıfır araba aldım ve bayiden çıkarmadan karter muhafazalarını taktırdım.
gelelim kaza anında motorun düşmesi konusuna; karter araba markası ve modeline göre zaten 4 tane plastik sekman veya 8-10 luk civata ile tutturulur.
o civataları bırakın şiddetli bir kaza anında kırılmasını bir çekiç darbesi ile kendiniz bile kırarsınız.
bunlar benim fikirlerimdir katılır veya katılmazsınız ben yinede yaşadıklarımı ve bildiklerimi yazdım.

Alıntı yapılan: emre0884;446232
Geçen Ankarada ki servisten bagaj havuzu almaya gittiğimde bana birde 'Bizde yan sanayi parça olmaz , yan sanayi parça takarsak bayiliğimiz bile elimizden alınır' muhabbetleri yapmıştı :D

onların hepsi hikaye hangi markanın servisi olursa olsun bana bir tane orjinal karter muhafazası ve bagaj havuzu göstersinler ben bu güne kadar hiç duynadım, görmedim.
benim bildiğim hiç bir markanın yedek parça veya sarf malzemesi envanterinde karter muhafazası ve bagaj havuzu diye bir aksesuar yoktur.
sadece opel gibi bazı markaların orjinal paspasları vardır, bu parçalarda ön ve arka ayrı olmak üzere ayrı ayrı satılır ve bunların üzerinde diğer tüm orjinal parçalar gibi parça stok kodu, marka amblemi vs. bir sürü kod ve barkod bulunur.
sorun bakalım orjinal dedikleri şeylerin üzerinde bir tane bir şey gösterebileceklermi.
geçtiğimiz aralıkta i30 aldım, aracı alırken bayinin verdiği ve taktığı orjinal paspas ( üzerinde i320 yazıyor ), karter muhafazası ve bagaj havuzunun ( üzerinde i30 yazıyor ) hepsi de yan sanayi piyasa malı. servislerin orjinal dediği şey sadece şekil olarak araca uygun olması.
bu yıl nisanda yine sıfır opel corsa aldım sadece paspaslar harbi orjinal zaten hiç bir şey bilmeseniz bile ağırlığından anlarsınız. 4 parça paspas seti 5-6 kg. ağırlığında.
onlar aslında başka bir şeyi kastedip farklı bir sonuç çıkararak yalan söylüyorlar.
hiç bir servis kural olarak sarf malzemesi yani bakım parçaları ve yedek parça olarak yan sanayi parça ve malzeme kullanamaz ( gerçi kullanan çok servis bilirim o ayrı ).
yedek parça ve sarf malzemesi envanterinde paspas, özellikle bagaj havuzu ve karter muhafaza olmayan bir marka servis dışarıdan temin edip satıyor diye bir şey demez.