škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Kışlık lastik ?

koz26 · 24 · 8120

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı hakangemini

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 107
    • Profili Görüntüle
Bende geçen yıl Good year ultra grip 8 aldım, memnun kaldım. 15-20 cm karda beni yolda bırakmadı. Aracın altı alçak olmasa lastikle hiç girilmemiş yollarda bile gidebilirdim. Dört mevsim denen lastiklere göre çok fark ettiriyor.


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Benimde lastikten yana şikayetim olmadı ama aracın ön tarafı karı küremeye başladığı zaman sıkıntı olmaya başlıyor bununda çözümü zor gibi :)


Çevrimdışı muallim45

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 660
    • Profili Görüntüle
bende dün petlasın Starmax larını taktırdım (http://www.pirelliotolastik.com/?urun-3731-STARMAXX-215-60-16-ICE-GRIPPER-W850.html) 4 adet özellikle 4 adet arkadaşalr kibarlık yapıyorlar saolsunlar nazikçe 4 lastik tavsiye ederiz diyorlar ama ben de tavsiye değil, eger takacaksanız 4 ünü takın, 2 yapacaksanız hiç takmayın daha iyi olur diyorum zira iki ile diger lastiğin bir farkı kalmıyor tehlike açısından, olası tehlikeyi arkadaşlar zaten gayet güzel izah etmişler
ben starmax ları bayi ye zorla getirttim zira onun sattığı marka değildi ben istedim oda istiyorum diye getirdi ama 4 mevsimde markam ya Marshall yada nexen yada nexen in üretimi roadstone lastik dir. aracımın üzerinde orijinal continentaller vardı, en nefret ettiğim ikinci lastiktir birincisi ise michelin. fransıza güvenmem ülkemize sattığı lastikler sadece konfora yönelik yanakları aşırı esnek ve zayıf lastik gönderir ama testini kendi ülkesi şartlarında yapar. starmaxları 800 tl ye aldım içinde çelik sipoplar da dahil. çelik sipop ve nitrojen gazı olmazsa olmazımdır. çelik sipopu ciddi tavsiye ediyorum birkez takarsınız hesapsız hizmet eder. nasıl takıldığını incelerseniz nedeni ni gayet iyi anlarsınız diyorum. yaz gelince kış lastiklerini çıkarmayı pek düşünmüyorum şimdilik çünkü lastikçim transporturun da yazkış kışlık lastik kullanıyor ve bi sıkıntı varmı diye sorduğumda da hocam yakıt artar derler ama ben bişi hissetmedim diyor bakalım benimde niyetim o...
şimdi diyeceksinizki hocam ammada uzattın hiç lastik detayına girmedin haklısınız pardon...
 
lastikleri takınca akşamı bekledim ve gece manisada bulunnan yeni açılan bir kavşakta oğlumla lastikleri test ettik contilerle kalkışta esp ışığı, active geçtiğini gösterirdi esp nin, ama bunda öyle bişi yaşamadık kavşak için de, kavşak çok geniş olduğu için slalom vari hareketler yaptık hiç bi sıkıntı santim kayma egilimi göstermedi araç lastikler ile ayrıca ses seviyesi beklediğimin çok çok altında kaldı inanın conti başımı şişiriyormuş meğerse ayrıca en büyük ilk gün sıkıntım ama bugün hiç zuhur etmeyen bir durumdu, bunda Çanakkaleli hocamızın (nickini hatırlayamadım özür :) ) bir mesajında anlattığı aracın sürücüye göre kendini ayarlamasını beyne komut girme olayını hatırlattı ve doğruladı.
olay şu; lastikleri taktırdım ve sanayiden manisa içine gittim araç durmadan şanzımadan vuruntu yaptı gaz verişlerim sanki yetersiz gibi kalmış araç birden hanttallaşmıştı birden tırstım ve isteyerek zorlayarak getitrtigim lastikler başıma dert olacakmı korkusuna kapıldım ama bu sabah okula gitmek için araca bindim dünden eser kalmamış araç hafiflemiş rahat kalkar olmuş ve şanzıman eskisi gibi vuruntusuz ve sessizleşmişti. bu olay arkadaşı haklı çıkardı diye düşündüm
ikinci olarakda STARMAX için yerinde karar dedim. bayramda hesapta ist. gitmek yoktu ama lastik yüzünden karar verdim gidecem dedim tabii en çok da eşimin işine yaradı :) çünkü ailesi orada bende hemde kolçak sevdamı belki gerçekleştiririm,
kalın sağlıcakla...
« Son Düzenleme: 05 Ekim 2013, 02:40:01 Gönderen: muallim45 »
2020 Karoq 1.6 TDI


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: muallim45;446591
bende dün petlasın Starmax larını taktırdım 4 adet özellikle 4 adet arkadaşalr kibarlık yapıyorlar saolsunlar nazikçe 4 lastik tavsiye ederiz diyorlar ama ben de tavsiye değil, eger takacaksanız 4 ünü takın, 2 yapacaksanız hiç takmayın daha iyi olur diyorum zira iki ile diger lastiğin bir farkı kalmıyor tehlike açısından, olası tehlikeyi arkadaşlar zaten gayet güzel izah etmişler
ben starmax ları bayi ye zorla getirttim zira onun sattığı marka değildi ben istedim oda istiyorum diye getirdi ama 4 mevsimde markam ya Marshall yada nexen yada nexen in üretimi roadstone lastik dir. aracımın üzerinde orijinal continentaller vardı, en nefret ettiğim ikinci lastiktir birincisi ise michelin. fransıza güvenmem ülkemize sattığı lastikler sadece konfora yönelik yanakları aşırı esnek ve zayıf lastik gönderir ama testini kendi ülkesi şartlarında yapar. starmaxları 800 tl ye aldım içinde çelik sipoplar da dahil. çelik sipop ve nitrojen gazı olmazsa olmazımdır. çelik sipopu ciddi tavsiye ediyorum birkez takarsınız hesapsız hizmet eder. nasıl takıldığını incelerseniz nedeni ni gayet iyi anlarsınız diyorum. yaz gelince kış lastiklerini çıkarmayı pek düşünmüyorum şimdilik çünkü lastikçim transporturun da yazkış kışlık lastik kullanıyor ve bi sıkıntı varmı diye sorduğumda da hocam yakıt artar derler ama ben bişi hissetmedim diyor bakalım benimde niyetim o...
şimdi diyeceksinizki hocam ammada uzattın hiç lastik detayına girmedin haklısınız pardon...
 
lastikleri takınca akşamı bekledim ve gece manisada bulunnan yeni açılan bir kavşakta oğlumla lastikleri test ettik contilerle kalkışta esp ışığı, active geçtiğini gösterirdi esp nin, ama bunda öyle bişi yaşamadık kavşak için de, kavşak çok geniş olduğu için slalom vari hareketler yaptık hiç bi sıkıntı santim kayma egilimi göstermedi araç lastikler ile ayrıca ses seviyesi beklediğimin çok çok altında kaldı inanın conti başımı şişiriyormuş meğerse ayrıca en büyük ilk gün sıkıntım ama bugün hiç zuhur etmeyen bir durumdu, bunda Çanakkaleli hocamızın (nickini hatırlayamadım özür :) ) bir mesajında anlattığı aracın sürücüye göre kendini ayarlamasını beyne komut girme olayını hatırlattı ve doğruladı.
olay şu; lastikleri taktırdım ve sanayiden manisa içine gittim araç durmadan şanzımadan vuruntu yaptı gaz verişlerim sanki yetersiz gibi kalmış araç birden hanttallaşmıştı birden tırstım ve isteyerek zorlayarak getitrtigim lastikler başıma dert olacakmı korkusuna kapıldım ama bu sabah okula gitmek için araca bindim dünden eser kalmamış araç hafiflemiş rahat kalkar olmuş ve şanzıman eskisi gibi vuruntusuz ve sessizleşmişti. bu olay arkadaşı haklı çıkardı diye düşündüm
ikinci olarakda STARMAX için  yerinde karar dedim. bayramda hesapta ist. gitmek yoktu ama lastik yüzünden karar verdim gidecem dedim tabii en çok da eşimin işine yaradı :) çünkü ailesi orada bende hemde kolçak sevdamı belki gerçekleştiririm,
kalın sağlıcakla...


Kış lastiklerini yazın kullanmak sakıncalıdır.Kış lastiklerinin hamurları yaz lastiklerinden daha yumuşaktır taki hava sıcaklığı +8 derecenin altına kadar.8 derecenin altındaki sicaklıkta hamur sertleşir ve olması gereken kıvama gelir daha iyi yol tutar dişlerin arasındaki kılcallar daha iyi görev yapar.Siz bu lastikleri tutupta yazın 35-40 derece sıcaklıkta kullanırsanız hamuru iyice yumuşak bir hal alır.Bundan dolayı fren mesafeniz uzar Allah korusun ani durmanız gereken bir zamanda duramazsınız.Bir diğer sıkıntısıda çok ses yapar gıcır gıcır öter.50.000 de bitecek lastik 30.000 de çöp olur.O yüzden ben şahsen tavsiye etmem.

Nitrojene gelecek olursan.İngilteredeki 5.vites programında bu konuyu test ettiler ve hiçbir işe yaramadığı ortaya çıktı.Aksine uzun yolda ısındıkça normal havaya göre daha fazla genişliyor buda güvenlik açısından tehlikeli bir durum.Öyle anlattıkları gibi olmuyor hiçbir zaman :)

[YOUTUBE]knHeUF9JLzg[/YOUTUBE]


Çevrimdışı muallim45

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 660
    • Profili Görüntüle
yazkış lastiği konusuna katılıyorum bilgimde sizinki ile aynı ancak ben orada sadece lastikçinin sözünü paylaştım vede aracı yaklaşık 2*3 yıl kullanma düşüncesindeyim rabbim kısmet ederse sonra yine yeti dizel düşüncem var. ama nitrojen konusunda ise vidyo yu seyretmeme rağmen vazgeçilmezim zira yaşamış olduğum bir sıkıntı bana yeter diyorum önemli olan bir diğer hususta lastik patladığı zaman havanın lastiği hızlı terk etmeyişi buda bana konforur. çivi girmiş bir lastik ile nitrojen ile 5 gün dolaştım ve lastik 25 havaya indi oysa çivi battığında normal hava ile engeç bir gecede lastik iner. arzu ederseniz deneyebilirsiniz bir lastiğe hava bir lastigie nitrojen bastırın ve iğneleri sökün gözlemleyin bakalım inme süresi ne olacak ayrıca bu deney sırasında niye geç indiğinin sebebinide sibop da görürsünüz.
bu arada sadece kendi deneyimlerimde ciddi tavsiye de bulunurum bilgi paylaşımlarımda ise sadece böyle olduğunu söylüyorler derim.:syg:
2020 Karoq 1.6 TDI


Çevrimdışı muallim45

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 660
    • Profili Görüntüle
söylüyorlardan örnek muhtemelen bildiğiniz bir hususdur...
 
Alıntıdır leventlastik.com dan
 
NİTROJEN
Neden Nitrojen? Çünkü lastik basıncının en iyi şekilde korunması, hareket eden lastiklerin soğutulması, daha düşük yakıt tüketimi sağlanması, lastiklerin uzun ömürlü ve oksitlenme süresince oluşan kayıpların düşük olması nitrojenle sağlanır. Nitrojenin hareketsiz ve patlayıcı olmayan bir gaz olması da yıllardır OTR lastiklerinde kullanılma sebebidir.
Nitrojenin Avantajları Nelerdir?
İnsanların yaşamasını ve nefes almasını sağlayan havadaki %21 oranındaki oksijen lastikler için ciddi problemler oluşturmaktadır. Çünkü oksijen lastiğin hammaddesi olan kauçuğa zarar vermektedir. Gerçek şu ki, lastiğin içerisindeki oksijen, lastiğin yaşlanmasını hızlandırmaktadır.
“Oksijen ve nem lastik katilleri”
Tüm havalı lastikler; keşfedildikleri günden beri, “bozulma/tahribat veya kalitesini her geçen gün kaybetme” sorunuyla mücadele etmek zorunda kaldılar. “Lastik zayıflaması” maskesi altındaki bu bozulma bir kimyasal oksitlenmedir.
Düşman OKSİTLENME!
Oksijen molekülleri bu bozulmanın temel nedenidir, Nitrojenin içinde ne nem ne de oksijen olmadığından bu tahribat oluşmayacaktır.
Nitrojenin Faydaları;

* Lastik basıncı her hava şartında aynı kalır.
* Lastik basıncı her zaman doğru seviyede olacağından yola maksimum
tutunma sağlanır.
* Sürüş konforu hissedilir derecede artar.
* Yakıt tasarrufu sağlar.
* Lastik/iç lastik ömrünü uzatır.
* Yola tam tutunmanın getirdiği avantajla fren güvenliğini arttırır.
* Lastik içerisinde oksidasyon (paslanma) olmaz.


Kullanıldığı yerler;

Nitrojen teknolojisi halen Formula 1 araçlarında, uçaklarda, indy car ve nascar yarışlarında, Amerika ve Avrupa ülkelerindeki tüm motorlu araçlarda kullanılmaktadır. (Michelin tavsiye eder)
NİTROJEN FAYDALARI
Sürüş konforu hissedilir derecede artar. Lastiğin sesini içeri vermez. Uğultuyu keser. Lastiğin hava basıncı aynı kalır. Sıcak ve soğuk havadan etkilenmez. On ila onbeş günde bir hava kontrolü yapmanız gerekmez. Aradan üç ay, altı ay geçse bile hava basıncı aynı kalır. Aracınızı uzun süreli garajda bıraksanız bile lastiklerin havası inmez. Lastiğin ömrünü uzatır. Lastiğin içinde oksidasyon olmaz. Lastiğin içinde yağlı su ve rutubet asla olmaz. Nitrojen gazı hafif olduğundan %2 yakıt tasarrufu sağlar. Lastiğin ömrünü %30 ile %35 arası uzatır. Lastikteki ısıyı azaltır. Bu yüzden dönme direnci azalır. İçinde oksijen olmadığından yanmaz. Çevreye hiçbir zararı yoktur. Patlama esnasında hava ile şişirilmiş bir lastiğe oranla üç kat daha yavaş söner. Lastik ısınır, fakat genleşme olmadığından yola maksimum seviyede tutunma sağlar.
2020 Karoq 1.6 TDI


Çevrimdışı muallim45

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 660
    • Profili Görüntüle
ayrıca bunuda vermeden geçemiyecegim, paylaşım bilgilerinize sunulur dostlar.
 
Alıntıdır; http://www.gusem.com/kosefull.php?pageID=5&hid=43
 
 

 
KIŞ LASTİĞİ İLE İLGİLİ YANLIŞ BİLİNENLER VE DOĞRULARI Yine kar yağdı ve gözler bize, yani Güvenli Sürücülük Teknikleri uzmanlarına çevrildi. Nedense sadece kar yağdığında ve buzlanma olunca akla geliyoruz. İnsanlar karda ve buzda hem bilgi eksiklikleriyle, hem de tecrübesizlikleriyle yüzleşiyorlar. Bu sayede de ana haber bültenlerinde ‘karda nasıl araba kullanılır’ haberleri rating yapıyor. Biz de vatandaşı en doğru şekilde bilgilendirmek için kış lastikleri kullanmaları gerektiğini ısrarla belirtiyoruz. Hatta validen tutun da havayı koklayan adama kadar herkes bunu vurguluyor.
 
Ülkemizde son 4-5 yıldır kış lastiği kullanımı arttı. Az da olsa bir bilinçlenme olduğunu yolda kalanların azalmasına bakarak gördüğümü sanıyordum. Meğer binek kış lastiği toplam pazarın sadece % 15’ine sahipmiş. Yani insanlar kış lastiği almak yerine araçlarını hiç yola çıkarmamayı tercih etmeye, diğer bir deyişle ucuz kahramanlık yapmamaya başlamış. Olsun bu da bir bilinçlenme sayılır. Bu ayki yazımda kış lastiği kullanımının çok düşük olmasından ötürü, özellikle kış lastiğinden ve lastik kullanımı konusunda yapılan yanlış uygulamalardan bahsetmek istiyorum.
 
Kış lastiklerinin -40 dereceye varan soğukta işe yaramasını sağlayan sertleşmesini önleyen özel bileşimleridir. Yaz lastikleri sıcak hava şartlarına göre daha sert hamurlu bir yapıdayken, kış lastikleri hem daha yumuşak bir hamura, hem de karlı ve buzlu yollarda tutunmayı artırıcı kılcal desenlere sahiptir. Bu nedenle yaz lastikleri gece-gündüz hava sıcaklığı ortalaması +7 derece üzerindeki sıcaklıklarda tercih edilmeli, kış lastikleri ise gece-gündüz hava sıcaklığı ortalaması +7 derece altında kullanılmalıdır. Bu durumda İstanbul’da Aralık ayında ancak kış lastikleri takılacak gibi havalar soğudu. Geçen yıl Nisan ayına kadar ise kış lastikleri çıkarılacak kadar havalar ısınmamıştı. Bakalım bu yıl bahar erken mi başlayacak? Yoksa kış ayları kavramı global ısınma sayesinde değişiyor mu?
 
Sanıldığının aksine kış lastikleri sadece karda ve buzda değil, +7 derecenin altında ıslak ve kuru hava şartlarında da çok iyi performans gösteriyor. Kuru havada +7 derecenin altında yaz lastiği ile kış lastiği birbirine yakın sonuç veriyor. Ancak yağmur yağınca kış lastiği bir adım öne geçiyor. Kar yağdığında yaz lastiğinin hiç şansı kalmazken, buzda ise kış lastiği ile yaz lastiği arasındaki fark gittikçe artıyor. Bu sonuçlar güvenlik anlamında kesinlikle kış lastiğinin kullanılmasını zorunlu kılmaktadır. Yeni nesil kış lastikleri (özellikle kar lastiği demiyorum) sanıldığı kadar da pahalı değildir. Ama siz kar yağdığı gün mecbur kalıp lastik satıcısına giderseniz fahiş fiyatlarla karşılaşabilirsiniz. Kar lastiği olarak da bilinen M+S kodlamalı eski nesil lastikler, hem hız limiti düşük olduğundan, hem fazla ses yaptığından, hem fazla yakıt harcadığından, hem de asfalt performansı zayıf olduğundan pek tercih edilmezdi. Araziye gidilecekse tamam ama normal kullanımda yeni teknoloji lastikler, neredeyse yaz lastiklerinin sürüş konforu ve sürüş güvenliğini yakalamış durumda.
 
Bir çok insan 4 tane yeni kış lastiği almak istemiyor. İdare edebileceğini zannediyor. Ekstra masraf olarak görüyor. ‘Zaten benim dişleri iyi durumda 4 yaz lastiğim var. Gerekirse zincir takarım’ diyor. Senede 3-4 kez kar yağacak diye almıyor ve riske giriyor. Oysa yaptığı kilometreyle bağlantılı olarak 2 yılda yaz lastikleri aşınan bir sürücü, 2 yılın sonunda 4 yeni yaz lastiği daha almak zorunda. Yani 4 yıl içinde 2 takım lastik harcıyor. Oysa 4 senelik periyotta bir takım yaz lastiği, bir takım kış lastiği olsa ve olması gereken zamanda, olması gereken lastiği kullansa belki de bir çok yaşayacağı ciddi kazayı yapmayacak. Aslında kış lastiği için ekstra bir harcama değil bu. Unutulmaması gereken en önemli şey ise lastiklerin değişimini diş derinliği yaz lastiğinde 2 mm, kış lastiğinde ise 3 mm’ye indiğinde mutlaka değiştirmelisiniz. Lastiğin ömrü azaldıkça, yani diş derinliği kısaldıkça tutunma ve suyu tahliye etme limitleri de aşağı iner.
 
Bazıları ise sadece çekiş olan tarafa (önden çekişse sadece ön tekerleklere) kış lastiği alıyor. Maksat yokuşu çıkabilecek bir tutunma sağlamak. Ancak arka lastikleri aracın kaymasına, savrulmasına ve fren mesafesinin uzamasına neden oluyor. İdeal olan 4 lastiğin de aynı marka ve desen olması, yere hepsinin eşit şekilde tutunmasıdır.
 
Kış lastiklerinin performansları da birbirinden farklı olabilir. Lastik testlerinde kuru havada birinci olan ıslakta yedinci, karda onbeşinci olabiliyor. Ya da yoğun kış şartlarında birinci olan lastik, ıslak ve kuruda alt sıralarda kalabiliyor. Bilinçli tüketici, öncelikle araç üreticisinin tercih ettiği lastik ölçülerine sadık kalarak, daha çok hangi hava ve yol koşullarında araç kullanacağına bakarak, bunu karşılayan lastik modelini seçmeli. Eğer uzun süre karın yerden kalkmadığı bir şehirdeyseniz ve buzlu yollarda araç kullanıyorsanız çivili kış lastikleri kullanmalısınız.
 
4X4 ve SUV araçlar kendilerine fazla güvenmemeli ve onlara da mutlaka kış lastiği takılmalıdır. Tutunmayan lastiklerle ne güçlerini yere verebilirler, ne de aracın yönünü değiştirebilirler. Eğer kış lastikleriniz takılı şekilde karlı bir yola girerseniz zincir takmanıza bile gerek olmadan, çok daha güvenli ve stressiz seyahat edebileceksiniz. Etrafta yolda kalanları veya bocalayanları gördükçe, emin olun kendinizi çok daha iyi hissedeceksiniz. İnsanlar araçlarını iterken, size imrenerek bakacaklar. Siz de ‘ustalık bende’ diye gerine gerine gezeceksiniz.
 
Özellikle karlı ve buzlu yollarda kaza sayısının arttığını düşünerek, emniyet kemerlerinizi önde ve arka koltukta takmayı, kısa farlarınızı gündüzleri de yakmayı unutmayın…
Hepinize kazasız ve keyifli yolculuklar dilerim.
2020 Karoq 1.6 TDI


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Nitrojen molekülleri oksijenden daha büyüktür ve kararlılığı daha yüksektir dediğiniz gibi lastik daha yavaş söner.Benim anlatmak istediğim konuda uzun süreli yolculuklarda lastik ısınır ve içindeki hava genişler,nitrojende ise bu daha fazla olur ve aracın yol tutuşu azalır,sekmeye başlar.Uzun yola giderken 3-4 saat araba kullanıp lastik basınçlarınızı ölçerseniz normalden 4-5 psı fazla çıkacaktır bu esneme payı nitrojende daha fazladır.Paylaştığım videoda bunu anlatıyor "yol tutuşu artıyor" muhabbetinide pistte deniyor ve süreler aynı çıkıyor.Kısacası nitrojen pazarlama taktiği ekstradan para vermeye değecek birşey değil varsın lastiğim hemen sönsün :)


Çevrimdışı muallim45

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 660
    • Profili Görüntüle
kadir kardeşim tamam videyo ya bir şey demiyecegim ama benim yaşadığım olay tam tersini gösterdi bana normal havada lastiğim duman duman gitti parçalandı elimi değemedim lastiğe ama nitrojem ısınmayı da kasıyor ve serin tutuyor lastiği, zaten var olan verilen bilgilerde hep bu yönde, hade vidyoya da bişi söliim şimdi o testte lastik statik konumda dinamik konumda değil statik konum ile dinamik konumu aynı değerlendirmek bence yanlış olur. araç üzerindeki lastik dinamik konumda iken fırındaki lastik statik konumda iken bu tesbit edilene kıymet veremem. kısaca durağan test ile hareketli testler aynı neticeyi veremez ben sürücüyüm ve aracı hareket halınde kullanıyorum. benim için hareket halindeki durum söz konusudur kadir kardeşim
sanırım bu açıklamam yeterli olmuştur.
benim için nitrojene yaz kış devam. lastiklerimde bende hayatımızdan memnunuz
2020 Karoq 1.6 TDI