ewt anladığım kadarı ile demek 3 piston çalışıyor araba, ama 7 ay öce değiştimiştim. tekrar yandı. tesisatta bi problem olsa gerek...
@abex,
Aynı sorunu neredeyse sıfır araçta 3. silindirde bende yaşadım. Malesef aynı rafı kullanan tüm VW ailesinin benzinli 1.4 motorlarda aynı sorun var. Gerçi ben sadece 3. silindirin bobinini değiştirdim ve üstüne 34.000 km yaptım vebu bobin takımı nedeniyle bir sıkıntı yaşamadım ancak duyduğum ortalama 100.000 devirmiş araçlarda bobin arıza sıklığı artıyormuş.Bence bunuda makul karşılamak lazım Sonuçta bu bobinde ateşleme voltajı 25.000 Volt civarına çıkartılıyor. bence 100-150.000 km dayanması bile mucize.
3 yıl evvel ben bu arızanın olduğu İzmir yolunda serviste 200 TL' ye hallettim.Buna yol yardımı olarak aldığım çekici yardımı dahil. Eğer elinizde bu bobini yerinden çıkartmak için gerekli aparat yoksa yerinden çıkartmak ve takmak neredeyse imkansız denebilir. Özellikle belirteyim Tesisatınızda bir sorun yok.Eğer olsa zaten bu test cihazında belirlenir.Sorun bu yüksek voltaj çevirici bobinde.Çeşitli ülkelerde üretiliyor. Benim aracın üstünde bulunan ve arızalanan bobin Alman malıydı Yerine takılan İtalyan.İspanyol malı olanda varmış.