škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Başınıza gelmesin! (Sorularım da var...)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı iondergumus

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 421
    • Profili Görüntüle
Merhabalar,

Dün Bursa'da sağanak yağmur vardı arkadaşımı alıp bi gezinti yapalım dedim. Bursalı olanlar bilir Gemlik'e doğru İstanbul yolundan usulca gidiyordum. (Olaylar başlıyor...)

Birden akü lambası yandı. Ben heralde yağmur suyu ordan burdan şarj dinamosuna girdi kısa devre yaptı dedim. Yavaşça sağa çekecektim ki; gösterge panelinde ne kadar lamba varsa hepsi yandı. Son olarak direksiyon lambası da yandı ve direksiyon baya ağırlaştı. Arabanın hiçbir şeyi çalışmaz oldu seyir halindeyken. (Direksiyon, silecekler, siyal, far, ayna ısıtması, kalorifer veya klima, arka cam resistansı...) Ani bir reflexle sağa çektim yol kenarında bir kere stop ettim aracı belki kendine gelir diye. Allah'tan çalıştı ama aynı şeyler tekrarladı.

Güç bela bi açık servis buldum aracı stop etmeden o yağmurda sileceksiz yol alarak... (Allah düşmanımın başına vermesin o durumu...) Akü bitik dediler. Servistede akü kalmamış, tekrar güç bela minübüslere binip akücü buldum bi akü aldım. Gelip kendim taktım.

Buraya kadar hadi neyse dedim. Ama akü lambası hala sönmemişti. Aklıma şarj dinamosu geldi dedim bu beni gündüz olsa idare eder ama gece yeni aküyüde bitiririz...

Arabayı bıraktım bu sabah da bi elektirikçiye götürdüm arabayı gösterdim 2 saate biter dediler çıktım. Bir saat sonra aradılar sorun şarjda değil ana sigorta kutusunda 100 amperlik bi sgortadaymış, YANMIŞ!

Ve bu 100 amperlik sigorta daha öncede eridiği için değiştirmiştim. İdareten bi sigorta taktırmıştım onun kabloları erimiş.

Buraya kadar anlattıklarım akü ve ana sigorta kutunuzu daima kontrol edin ve yaşadıklarımı yaşamayın demek içindi...

Sorum ise şöyle :

- Bu ana sigortanın üzerine dokunduğumda elimi yakacak kadar ısındığını görüyorum bazen. Bunun böyle ısınması normal midir?

- 100 amperlik sigorta ikinciye değiştiği için içimde şüpe var, ya tekrar yanarsa diye. Daha önce başına gelmiş olan var mıdır? Buradaki sigortaların doğru olup olmadığını nerden bilebiliriz? Yoksa arabayı yakacam Allah korusun...

- Böyle bişey daha önce klima açıkken olmuştu, şimdide kalorifer açıkken oldu. Elektrik tesisatı ile ilgili problem mi vardır acaba?

Bu durumla daha önce karşılaşanların yada yardım edebileceklerin yardım etmesini, bir fikir sunmasını istiyorum.

Uzun oldu ancak kusura bakmayın, Teşekkürler...


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
İlk önce büyük geçmiş olsun.
Sizin sorununuz aslında sigortanın yanması değil. Onu aşırı ısıtıp yani üzerinden 100 Amperden daha fazla akım çekip ısınıp yanmasına neden olan kaynağı bulmak gerekir. Buna neden olabilecek 2 ana neden var. Biri genel anlamda bu sigorta üzerine bağlı kablolar.Kablolar motor bölümünden yolcu kabinine girerken yada çıkarken bazı saç deliklerden geçer.Aslında bu delikler kauçuk yalıtkanlarla izole(şaseden yalıtılması) edilmeleri gerekirki sarsıntılar nedeniyle içinden geçen kablo izolerini sürtüp aşındırmasın diye.Bazen kablo demetleride bu sürtünmeden nasibini alır ve yarı kısa devrelere veya tam şase üzerinden kısa devrelere neden olur.(Sarsıntıyla geçici olarak şaseye temas edip ayrılır) özellikle kaza geçirmiş ve/veya 10 yıldan uzun zamandır kullanılan araçlarda bu duruma seyrekte olsa rastlanıyor..
2. neden, klima-far vb fazla akım çeken cihazların arızalanmak üzere olması fazla akım çekmelerine neden olabilir, hakeza bu tip cihazlara giden kablolarında özellikle göğüs içinde incelenmesi gerekiyor. Kısacası aracınızın tüm elektrik tesisatı ve geçtiği saç delikler hatta bağlantı soketleri(Pabuçlar) incelenecek ve o sigortanın atmasına yanmasına neden olan yer yada yerler tespit edilerek gerçek arıza giderilecek.Şu an aklıma geldi fazla akım çeken tüm cihazların kablo giriş soketlerine tek tek bakılmalı, bazen erkek-dişi soketlerin kötü temaslarında oluşan kir (su-nem buna neden olabilir,Özellikle deniz kenarında oluşan nem tuzludur ve pirinç soketlerde zamanla korozyona sebep olur), o noktada aşırı ısı oluşumuna ve buna bağlı kablo erimesi sonucu o kablonun şase yapmasına ve anormal akım çekiminede neden olabiliyor. İyi araştırılmalı sorunun yeri, bazen kolay bazende çok güç bulunabilen bir sıkıntıdır.Tanrı korusun aracı bile durduğu yerde yanmasına bile neden olabilir.


Çevrimdışı fenomen

  • OCTAVİA 1.6 FSİ 115 PS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 10534
    • Profili Görüntüle
geçmiş olsun insanoğlunun başına her şey geliyor.
2005 OCTAVİA A5 ELEGANS 1.6 FSİ



Çevrimdışı alperen

  • S E A T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2155
    • Profili Görüntüle
Neyse geçmiş olsun.. En kötü derdiniz bu olsun :o O an tüm gösterge ışıkları yanıyor, hiçbirşey çalışmıyor. O anki pskolojide iyiki paniklemediniz. Bizimkinde bir ışık yanıyor, içimden içim gidiyor resmen :D


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Geçmiş olsun. En büyüğü bu olsun İnşaallah.
Alıntı yapılan: iondergumus;447608
...- 100 amperlik sigorta ikinciye değiştiği için içimde şüpe var...
Alıntı yapılan: Picasso;447644
İlk önce büyük geçmiş olsun.
Sizin sorununuz aslında sigortanın yanması değil. Onu aşırı ısıtıp yani  üzerinden 100 Amperden daha fazla akım çekip ısınıp yanmasına neden olan  kaynağı bulmak gerekir...
İyi de bu neyin sigortasıdır ki 100A değerde.:hmm: Hani Favorit' te en fazla eğereki sigortanın 20A ile fan motorunun olduğunu düşününce 100A neyin nesidir diye düşünüm bir an.:blm:


Çevrimdışı umtdrn

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 481
    • Profili Görüntüle
Aracınızda sonradan takılmış , sis farı , lamba , teyp , alarm, vs. gibi aksesuarlar var mı ?

Çevremde ve kendimde bu güne kadar tecrübe ettiğim bir şey var. Araca sonradan amatörce takılmış " ıvır zıvır " lar bu tip elektrik-elektronik arızalara sebep olabiliyor.


Çevrimdışı iondergumus

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 421
    • Profili Görüntüle
Sonradan takilan herhangi birsey yok ancak sunu farkettim ki benden onceki sahibi degistirmis sanirim o sigortayi daha once. 100 amperlik sigorta standart kabin ici sigorta degil yani aracin akusune bagli ana sigorta. Aku kapaginin hemen ustundeki bolmede yer aliyor. Solda en bastaki sigorta...

Daha once acip bakmis olan varmi o bolumu? Yani soldan birinci ana sigortanin kac amper oldugunu bilen varmi? Special arac 101 hp. Sis lambasi yok...

Birde soyle bir soru sorayim elektrikten anlayan arkadaslara... daha once bi elektrikciye sordugumda ornegin 80 amperlik sigorta yandiginda 100 amperlik takilabilirmis... bu mantiklimidir? Benim yanan sigorta daha az yada daha fazla da olabilir. Ki 100 amperden fazla ise orjinali, surekli yanacak fazla isinmadan...

Insallah aracin tum elektrik yesisati elden gecmeden hallolacak biseydir..


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Benzer bi olay benimde başıma geldi.4-5 sene önce taktığım sigorta erimişti ve yandaki sigorta ile temas edip kısa devre yapmıştı o kutuyu komple değiştirdim yan sanayi ile ama sorun çözülmedi geçen sene hareket halinde iken birden haret göstergesi 90 ı devirmeye başladı bende şaşırdım ve stop ettim aynısını ilk seferde yapmıştı ve tecrübeliydim.Açtım baktım sigorta yine erimiş bu sefer kutu hepten haşat olmuş.Neyseki tanıdık bi abiye denk geldim bizim komşu sayılır o bana sağolsun yardımcı oldu elektrik telini sigortanın ayaklarına ayrı ayrı sardı bu şekilde direnci arttırmış oldu daha sonra servise gittim ve kutuyu komple yenilettim bu arada kutunun fiyatıda ucuz değil 180-190 tl gibi bir fiyatı olması lazım.

Sıkıntı genelde kauçuğun ısınıp soğumasıyla özelliğini yitirmesinden dolayı oluyor ve yan sanayi parçanın kalitesi berbat diyebilirim.Sizin aracınızda da büyük ihtimalle o parça erimiştir ve ileride tekrarlayabilir haberiniz olsun derim.

Bu arada onun içinde 100A lik sigorta yok 30A lik sigorta var diye biliyorum.Çıkan yan sanayi parçanın resmi ve kutu..



Çevrimdışı iondergumus

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 421
    • Profili Görüntüle
Benim bahsettiğim yer aslında az da olsa buna benziyor fakat biraz daha farklı. Yarın sabah resmini çekip yüklerim siteye resimde yer alan ve sıkıntılı sigortayıda gösteriririm resim üzerinde. Bakalım daha önce gören varsa zaten anlayacaktır ne demek istediğimi...

Gerçi olaydan sonra sağlam bi sigorta takıldı oraya diğerleride kontrol edildi ama benim merak ettiğim benim araç ile aynı özelliklerde başka bir araçta acaba oradaki sigortaların kaç amper olduğu...

Olmadı yetkili servise gidip durumu anlatıcam ordakiler illa biliyordur. Özel servisin pek bişi yapıcağını sanmıyorum...


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: iondergumus;447737
...merak ettiğim benim araç ile aynı özelliklerde başka bir araçta acaba oradaki sigortaların kaç amper olduğu...

Olmadı yetkili servise gidip durumu anlatıcam ordakiler illa biliyordur. Özel servisin pek bişi yapıcağını sanmıyorum...
Kullanım kitapçığı varsa, orada yazabilir sigorta değerleri.


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: iondergumus;447737
Benim bahsettiğim yer aslında az da olsa buna benziyor fakat biraz daha farklı. Yarın sabah resmini çekip yüklerim siteye resimde yer alan ve sıkıntılı sigortayıda gösteriririm resim üzerinde. Bakalım daha önce gören varsa zaten anlayacaktır ne demek istediğimi...
 
Gerçi olaydan sonra sağlam bi sigorta takıldı oraya diğerleride kontrol edildi ama benim merak ettiğim benim araç ile aynı özelliklerde başka bir araçta acaba oradaki sigortaların kaç amper olduğu...
 
Olmadı yetkili servise gidip durumu anlatıcam ordakiler illa biliyordur. Özel servisin pek bişi yapıcağını sanmıyorum...
@iondergumus,
Aracınızın modelini bilmiyorum. Ancak 2004-2005-2006 olabileceğini düşünüyorum. Benimkisi 2006 Mart çıkışlı HB. Aşağıda akü üzerinde bulunan sigortaların fotograflarını koydum. Solda ilk sigorta 175 amper ve marş motoru sigortası 2. sigorta 110 Amper ve Far rölelerinin kontaklarına giden kablo.Dikkat edin 2. kalın kablo.Nedeni bizim fabialarda yakın ve uzak farın,uzak konumunda ikisinin birden yanması.
 

 


Çevrimdışı iondergumus

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 421
    • Profili Görüntüle
Abi işte koyacağım resim de bu şekilde olacaktı. Ancak fırsat bulamadım akşama koyacam işteyim şuan. Evet senin araçta 175 amper olarak görünen ve marş motoru sigortası dediğin sigorta bende 100 amper :S

Bunu kitapçıktan vs'den benim bulup orjinal değeri ile değiştirmem şart. diğerleri aklımda kaldığı kadarıyla aynı olabilir ama tam bakmam lazım.

Benim aracım 2004 special 101hp 1.4 16V...

Resimleri akşama koyup bakacağım kataloğuna yada kitapçığına. Eğer orjinali zaten 175 ise sürekli yanıp yanıp duracak. Ki o yandığında dediğin gibi marş almıyor araç ve akü şarj etmiyor...


Çevrimdışı iondergumus

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 421
    • Profili Görüntüle
Klavuza baktım. Bahsettiğim sigorta için 175 amper yazıyor. direk bu değerde bi sigorta kullanmalıyım değil mi?

Baktığım klavuz internetten bulduğum 2004 model fabia için olan...

Araçlarda değişiklik göstermez sanırım bu ana sigorta değeri?


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: iondergumus;447838
Klavuza baktım. Bahsettiğim sigorta için 175 amper yazıyor. direk bu değerde bi sigorta kullanmalıyım değil mi?
 
Baktığım klavuz internetten bulduğum 2004 model fabia için olan...
 
Araçlarda değişiklik göstermez sanırım bu ana sigorta değeri?
@iondergumus,
Marş motoru dediğimiz aslında bir elektrik motrudur.Elektrik motorları ilk hareket için aşırı yüksek akım çeker ve ilk devrini aldıktan sonra normal şartlarda çekmesi gereken akımı çeker.Buna kalkınma akımı denir. Bu nedenle bu tip devrelerde konulan sigorta daima olması gerekenin 2 misline yakın konulur.(Marş motorunda ek olarak birde çevimeye çalıştığı volan ve bağlı ekipmanın yüküde olduğu için. Normal bir elektrik motoru için %40 civarında yüksek değerli sigorta kullanılması yeterlidir) Bu nedenlede eğer bu sigorta sizde 100 Amper ise ve özelliklede aracınız LPG li ise olması nedeniyle gerekenden 2-3 tur fazla dönecektir ve sigorta yetersizdir.Bu marş motorları şanzımanlıdır.
Yinede bu kablo erimelerinin ve sigorta atmalarının kesinlikle düşük değerli sigorta kullanımından kaynaklandığından emin olmalısınız.