Bu arada bu soruları neden sorduğumu kısaca yazayım:
Aracımı servise götürdüm ve periyodik bakım yapıldı (15.000 km). 7-10 gün sonra kafama takıldı bu yağ seviyesi nerede acaba diye. Gördüm ki maks çizgisinden 2 cm yukarıda. 50 ml şırınga ve serum lastiği temin ederek yağ çubuğu kanalından fazla yağı çektim. Yağ seviyesi maks alanına geldiğinde 1.1 litre yağ çıktı.
Aracın yağ kapasitesi filtre değiştiğinde 3,4 L. Seviste 4 L yağ yazıldı ve 600 ml fazla çıkar en fazla dedim. Ancak tahminimden yarım litre daha fazla yani 1,1 litre yağ çıktı.
Yağın rengi ise çamur gibi bulanık kahverengi idi. Bal renginden eser yoktu.
Yağ iki gün kaplarda bekledi ve bu sabah çamurumsu bulanık renk gitmiş. Yerini demli bir çay gibi koyu kahve-amber-siyah renk almış.
Servisteki ustaya kaç km sonra yağ yanık bir renge geçer dedim, 10000 den itibaren değişir dedi. Sonra yağ en fazla ne kadar konabilir dedim. Maks çizgisinden çok geçmemeli dedi.
Peşinden benim olayı anlatınca ifade değişti. Motorun içindeki kalan yağ kirletir denmeye başlandı. Fazla yağ konusunun üstüne ise hiç uğranmadı.
Netice itibari ile postalandık. Yağı çekmek için verdiğim uğraşlar ve harcadığım mesailer boşuna. Bir de ordaki herkesin gözünde sorunlu müşteri kıvamında davranılıyor ya, işte o zaman kahrıma gidiyor.
Yani yapılan hata -aslında hata bile değil onların gözünde- hiç olmamış sen takıntı yapmışsın gibi oluyor.
3,4 litre yağ kapasiteli bir araca 1,1 litre fazla yağ koymak neredeyse %35 fazla yağ koymak demek. Bu motoru yapan mühendis bilmiyodu yani 4,5 litre yağ konabileceğini