1.4 TSI'ın ben aşırı benzin tükettiğini düşünmüyorum. 80.000 KM yaptım motorla ama dizel fiyatları da artık öyle çok avantajlı değil. Hele ilk alırken aradaki farkı düşününce.
Ayrıca 1.4 TSI ister manuel ister DSG kombinasyonlu olsun TDI 105'ten çok daha iyi performansı ve hissi olan bir motor. Sakin kullanımda elinin altında güç bulundurmak isteyen ve belirli bir ekonomi beklentisi olan insanlar için ideal. Açıkca belirtmek isterim aracım(Superb) 1475 kg boş ağırlıklı 125 CAXC motor ve Ankara trafiğinde depoda 800KM menzil yapıyorum. Canım isteyince gaz pedalına basınca altımda çok da uçmasa da tatmin edecek bir şeyler ortaya çıkaran bir araç var. 140bg, fren geri dönüşüm, start stop, MQB aerodinamisindeki daha hafif Octavia'da çok daha güzel sonuçlar veriyordur eminim.
1.4 TSI çok yakıyor genellemesi iki açıklamalı aslında
1. Benzinli bu zaten çok yakacak doğal olarak düşüncesi
2. Kullananlar için bu fındık motor nasıl çılgın gidiyor öyle deyip basıp kullanınca ortaya çıkan sonuç.
1.4 TSI'da en iyi motorlar 125-160-180 olarak görünüyor, 140'larla alakalı birkaç olumsuz söz söyleyenler var gücün yere yansıtılması konusunda kararsızlık konusunda ancak hiç 140 deneme fırsatım olmadı.
1.4 TSI ACT ise Golf uygulmasında çok takdir toplamasa da(hatta garip bir şekilde ACT olmayandan daha çok yaktığına dair bir inceleme izledim, A3 Sedan'da bu motor çok iyi şehir içi ve şehir dışı tüketim verilerine sahip görünüyor. ACT'yi muhtemelen Skoda ürün gamında 2016'ya doğru Superb 3 ve akabinde Octavia alabilir gibi görünüyor.