škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

lpg guvenligi hakkinda

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı fabia_tr

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 227
    • Profili Görüntüle
Selamlar
Arkadaslar internette bir lpg montaj videosu izledim hatta skoda fabia tsi a sirali sistem montaji yapiyorlardi. Arkadaki simit borudan cikan lpg borusunu taban sacini delip motora kadar alt kisimdan cevresine celik spiral gecirilmis plastik bir boruyla goturduler. Benzincideki pompaci da ya oyle yada bakir borularlar gidiyor dedi. Benim merak ettigim bir kaza aninda kaza siddetli olmasa bile alttan alinacak bir darbede bu borunun akibeti ne olur? Kesinlikle dayanmayacagi kanaatindeyim yani ordan cikan bir kivilcamla arabanin yanmasi kolay gozukuyor. Butun montajlarda durum ayni mi yani sacin ic kismindan iletme gibi bir durum soz konusu olamaz mi?


Çevrimdışı mdindas

  • hürgeneral
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4181
    • Profili Görüntüle
montaj şekli doğrudur. ancak spiralin içinden geçen plastik değil siyah kauçuk kaplı bakır borudur. dolayısı ile sağlamdır. ancak kaza anında kırılıp kopması muhtemeldir. buna karşında kazan üzerindeki ani gaz çıkış kesicileri devreye girer. dolayısı ile güvenliği üst seviyeye çıkarmaya çalışılmıştır.. sağlam zannettiğimiz arabalarda benzin deposunun plastikten yapıldığını düşünürsek.


Çevrimdışı fabia_tr

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 227
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mdindas;450316
montaj şekli doğrudur. ancak spiralin içinden geçen plastik değil siyah kauçuk kaplı bakır borudur. dolayısı ile sağlamdır. ancak kaza anında kırılıp kopması muhtemeldir. buna karşında kazan üzerindeki ani gaz çıkış kesicileri devreye girer. dolayısı ile güvenliği üst seviyeye çıkarmaya çalışılmıştır.. sağlam zannettiğimiz arabalarda benzin deposunun plastikten yapıldığını düşünürsek.
hocam peki piyasada montaji yapilan her tankta gaz kesicisi varmi yoksa bu ekstra alinmasi mi gerekli? Ayrica bu bir darbe aninda mi gazi kesiyor hemen yoksa basinc dusmesinde mi kesiyor?


Çevrimdışı alperen

  • S E A T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2155
    • Profili Görüntüle
Genelde oluyor. Bunun dizel veya benzinli olanları fabialarda standart zaten. Kaza anında yakıt kesme sistemi adı. Aynı şey bunlar içinde geçerli heralde. Yoksa buna benzer bir sistemdir :ok:


Çevrimdışı mdindas

  • hürgeneral
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4181
    • Profili Görüntüle
lpg sisteminde ani gaz kesicileri kazan üzerindeki vana grubunda standarttır. zaten olmazsa olmazdır. ayrıca tesisat döşenirken motor bölümüne de gaz ve benzin kesiciler konulur buda olmazsa olmazlardandır. araç benzine geçtiğinde gaz kesilir. ayrıca kaza anında veya araçta meydana gelen elektrik kesintilerinde de devreye girer ve gaz akışı kesilir. haberlerde gördüğümüz lpg li araba patladı şeklindeki araçlar bakımları eksik usulüne uygun montaj yapılmamış çoğuda ruhsatına işlenmemiş muayeneden kaçmış araçlardır.


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
İnanın LPG benzinden daha güvenlidir.Gaz sıkışmadığı sürece lpg li araç kolay kolay patlamaz.Genelde kaza anında sıkışma olursa araç lpg yi tahliye eder.Aynı şekilde farz edelim ki lpg istasyonunun pompası arızalı ve yüksek basınçta basıyor sizin deponuzda 45 lt eğer adam 46 litre basarsa depo o 1 litreyi hemen tahliye eder.Sistemler eskisi gibi dağınık gelmiyor.Kutudan a-z ye ne kullanılacaksa çıkıyor tabi lpg ustası üçkağıtçı değilse..


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: kadir_;450440
İnanın LPG benzinden daha güvenlidir.Gaz sıkışmadığı sürece lpg li araç kolay kolay patlamaz.Genelde kaza anında sıkışma olursa araç lpg yi tahliye eder.Aynı şekilde farz edelim ki lpg istasyonunun pompası arızalı ve yüksek basınçta basıyor sizin deponuzda 45 lt eğer adam 46 litre basarsa depo o 1 litreyi hemen tahliye eder.Sistemler eskisi gibi dağınık gelmiyor.Kutudan a-z ye ne kullanılacaksa çıkıyor tabi lpg ustası üçkağıtçı değilse..
Oksijen tüplerine 1-1,5bar basınçla basılır oksijen; ancak o tüp en az 5 bar basıncı kaldırabilecek kapasitededir. Eğer LPG tanklarında da aynı mantıkla ilerlemişlerse bir sıkıntı olmayacaktır tabii ki.


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;450445
Oksijen tüplerine 1-1,5bar basınçla basılır oksijen; ancak o tüp en az 5 bar basıncı kaldırabilecek kapasitededir. Eğer LPG tanklarında da aynı mantıkla ilerlemişlerse bir sıkıntı olmayacaktır tabii ki.


Aynen dediğin gibi Uğur abi.Depoların üzerindeki selenoid valflerde deponun %20 si boş kalacak şekilde ayarlı.Bunun üzerine çıkan her durumda depo tahliye ediyor