škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Fabişten sonra (düğün parasıyla) alacağım araç :)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı iondergumus

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 421
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar geçenlerde tanıtımı yapılan RAPİD SPACEBACK tarzı çok hoşuma gitti. Sanıyorum 2 sene içerisinde düğün yaparsam o aracı alacağım.

Biraz araştırdım yakıt performans çok iyi görünüyor. Benzinli modeli birde otomatik versiyonu varsa eğer ömürlük arabam olacak gibi rüyalarıma giriyor... Tasarımı da tam istediğim gibi kampak hatcback olmasına rağmen diz mesafesi manyak büyük.

Sizlerin düşünceleri nedir? Ben öldüm bittim araca :)



Çevrimdışı iondergumus

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 421
    • Profili Görüntüle
Abi dün NTV'de Saffetin Garajında testini yapmışlar izledim. Gerçekten özellikleri çok iyi. Tahmini fiyatı ne olur sence?


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: iondergumus;450418
Abi dün NTV'de Saffetin Garajında testini yapmışlar izledim. Gerçekten özellikleri çok iyi. Tahmini fiyatı ne olur sence?

@iondergumus,
O prg, bende izledim. Çok fazla bir detay yoktu. Ancak AND(Ankara)' da test sürüşü yaptım. Fabia -Octavia arası kasa açısından bir araç. Bana garip bir şekilde boyuna göre dar bir araç gibi geldi. Benim Fabia I bile daha genişmiş gibi bir his uyandırdı bende.Benim kullandığımda 1.6 dizel di ve dizelden umulmayacak derecede seri bir araç dengeli, yol tutuşu Fabia ile kıyaslanamayacak derecede iyi. Ancak fiyatlarınında maşallahı var. Aşağıda Yüce Oto ve Almanya ambition modelinin satış fiyatlarını gösterir listeyi verdim. Rapid bir tarafa diğer model donanım ve motor seçenekleri o kadar çokki hepsini vermeye imkanım yok Türkiye' ye bu model ve tiplerin ancak 30 da biri giriyor. Tabi benbim anladığım Borusan'ın her 3 markanın ortak patronu olması bu çeşitleri TR' de görmemizi engelliyor.Tahminimce RAPİD SPACEBACK bu fiyatlardan az biraz o da değer mi değmez mi tartışılır daha düşük olacaktır.

Burada dikkati çeken bir nokta var. Almanya satış fiyatı Yol vergiside dahil trafiğe çıkış fiyatı(Yol vergisi abartılacak kadar yüksek değil ve bir defa ödeniyor)=Türkiye trafik sigorta fiyatı hariç,kampanyalı fiyatı oluyor Yaklaşık bile değil.TAM !) Bu çok enteresan geldi bana.
(1€=2.75 TL aldım)
Road Tax (Yol vergisi) Almanya'da benzinli ve dizel araçlar için kullandığı yakıt ve motor tipine göre aşağıdaki listeye göre alınıyor ekstra trayler çekici vb. de kullanılacaksa ek olarak ağırlığa bağlı olarak 11.25-373.24 € arası ve bu ücretler aracın tescili sırasında bir defa alınıyor.
Bu sabah işim gücüm hiç yoktu. Merak ettim, araştırdım, buyrun. 2 ülke arasındaki farkı görün.....!
« Son Düzenleme: 18 Kasım 2013, 11:09:17 Gönderen: Picasso »


Çevrimdışı iondergumus

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 421
    • Profili Görüntüle
Abi tabi ben aracı yakından görmediğim için genel itibari ile resim video programlardan takip ettim. Bana konforlu gibi geldi yani o hissi uyandırdı ama denemeden bilemem tabi. Benim kafamda 1.2 TSI 105 yada 1.4 TSI 122 (ELEGANCE) motor seçeneği vardı.

Birde bu motorların DSG olması nedir fikir verebilir misiniz? Ve sizce hangi motor seçeneği daha iyi olur sizce? Hangi model (elegance - ambition) ?


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: iondergumus;450428
Abi tabi ben aracı yakından görmediğim için genel itibari ile resim video programlardan takip ettim. Bana konforlu gibi geldi yani o hissi uyandırdı ama denemeden bilemem tabi. Benim kafamda 1.2 TSI 105 yada 1.4 TSI 122 (ELEGANCE) motor seçeneği vardı.
 
Birde bu motorların DSG olması nedir fikir verebilir misiniz? Ve sizce hangi motor seçeneği daha iyi olur sizce? Hangi model (elegance - ambition) ?
@ iondergumus,
Walla bu gün çok boş zamanıma denk geldiniz. Sırayla gidelim. DSG (Dual Shift Gearbox) bir motor seçeneği değil, Şanzıman tipidir. Sistemi basitçe anlatmaya çalışırsam, motorun hareket verdiği 2 ayrı vites dişlilerinin bulunduğu mil, dolayısıyla 2 debriyaj bulunur. Birinci mil üzerinde 1-3-5. vites dişlileri bulunurken, 2. mil üzerinde 2-4-6 ve R (Geri) vites dişlileri vardır. Basitçe çalışma prensibi şöyle gerçekleşir. 1. vitesle kalkarken 1. mil ve debriyajı aktif haldedir. Bu anda 2. vites dişlisi 2. mil üzerinde ve yerinde, ancak bu mile bağlı debriyaj pasif durumdadır (devre dışı). 2. vites için komut alındığı anda 1. vites dişlisi ve dolayısıyla bu mil üzerindeki debriyaj pasif kale geçer ve aynı anda 2. vites dişlisi ve 2. mil üzerindeki debriyaj aktif hale geçer. Böylece 2. vites dişlisinin yerine oturması ile geçecek zamandan tasarruf edilerek vites değiştirme çok hızlı gerçekleşir. Sadece debriyajın bırakılması ve 2. debriyajın aktif hale geçmesi ile ilgili zaman kaybı oluşurki, bu da elektronik kontrol ünitesi ile gerçekleştiğinden oluşan zaman kaybı etkin değildir. Bu arada bir serzenişte de bulunayım. Bu sistemin tek eksiği ise yüksek fiyatlı modelleri hariç, diğer modellerinde Yokuş Kalkış Desteği' nin Türkiye' ye getirilen modellerde bulunmuyor olması. Her halde Türkiye' nin sürücüleri çok usta olmalı ki, yokuş yukarı kalkışlarda aracın geri kaçmasına neden olmuyorlar.
Bildiğim kadarıyla DSG' nin patenti VW'ye aittir. Ancak aynı mantıkla çalışan bu sistem BMW' de SMG (Sequential Manual Gearbox),Renault' ta EDC (Efficient Dual Clutch) olarak geçiyor.
Skoda' da Active-Ambition-Elagence gibi terimler motor seçeneği değil, Donanım seçenekleridir. Aşağıda verdiğim ve Skoda TR' den aldığım liste mevcut 3 donanım arasındaki farklılıkları gösteriyor.

Motor tiplerinin özellikleri içinde tüm verilere aşağıdaki linkten bakabilirsiniz.
http://www.skoda.com.tr/new/rapidkarsilastir.asp
« Son Düzenleme: 18 Kasım 2013, 13:15:36 Gönderen: Picasso »


Çevrimdışı iondergumus

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 421
    • Profili Görüntüle
Hocam cümleye motor tipiyle başladığım için geriside o manaya gelmiş benim hatam pardon:) Ama verdiğin bilgiler için çok teşekkür ederim ihtiyacımı karşıladınız.

Bakalım bi türkiyeye gelsin de aracı alanlardan duyumlardan bide test ile alıp almamaya karar vericez...


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: Picasso;450439
...bir serzenişte de bulunayım. Bu sistemin tek eksiği ise yüksek fiyatlı modelleri hariç, diğer modellerinde Yokuş Kalkış Desteği' nin Türkiye' ye getirilen modellerde bulunmuyor olması. Her halde Türkiye' nin sürücüleri çok usta olmalı ki, yokuş yukarı kalkışlarda aracın geri kaçmasına neden olmuyorlar...
Usta sürücü olmaya gerek yok. Fren pedalını biraz gevşettiğinizde; motor devri 1000-1050d/d civarlarına çıkar ve DSG kalkış yapmak üzere yarım debriyaj pozisyonuna geçer. Freni iyice bırakıp gaza basmanız arasında 2,5/3 saniye fark oluyorsa hiç geri kaçmıyor araç. Ha freni hart diye bırakıp gaza cart diye basarım diyorsanız, sistem henüz o kadar hızlı düşünüp de uygulamaya geçemiyor.:D


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;450444
Usta sürücü olmaya gerek yok. Fren pedalını biraz gevşettiğinizde; motor devri 1000-1050d/d civarlarına çıkar ve DSG kalkış yapmak üzere yarım debriyaj pozisyonuna geçer. Freni iyice bırakıp gaza basmanız arasında 2,5/3 saniye fark oluyorsa hiç geri kaçmıyor araç. Ha freni hart diye bırakıp gaza cart diye basarım diyorsanız, sistem henüz o kadar hızlı düşünüp de uygulamaya geçemiyor.:D
@Uğur@k@r,
Benim serzenişte bulunduğum nokta DSG' li araçlarda en taban seviyeli donanımlı araçlarda bile bu sistemin yurt dışında satılan her araçta bulunması, ama iş TR' ye gelince sadece bu değil basit bazı üstelik gerekli donanımların "YOK" olması.... yoksa en azından şahsım adına ihtiyaç duyduğumdan değil. Kaldı ki belli bir seviyenin üstünde araç kullanabilenlerin her marka için geçerli, ek donanım olarak sunulan bir çok ilavelere de ihtiyaç duyduklarını da düşünmüyorum.
Gerçi bunları şimdi teker teker yazsam, kesin bir hararetli bir tartışma ortamı yaratır.:kavga:


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: Picasso;450453
@Uğur@k@r,
Benim serzenişte bulunduğum nokta DSG' li araçlarda en taban seviyeli donanımlı araçlarda bile bu sistemin yurt dışında satılan her araçta bulunması, ama iş TR' ye gelince sadece bu değil basit bazı üstelik gerekli donanımların "YOK" olması.... yoksa en azından şahsım adına ihtiyaç duyduğumdan değil. Kaldı ki belli bir seviyenin üstünde araç kullanabilenlerin her marka için geçerli, ek donanım olarak sunulan bir çok ilavelere de ihtiyaç duyduklarını da düşünmüyorum.
Gerçi bunları şimdi teker teker yazsam, kesin bir hararetli bir tartışma ortamı yaratır.:kavga:
Zaten bir acayip satış politikaları var. Mesela Rapid' in 1.2TSI motorlu versiyonu var ancak elegance olarak alamıyorsunuz zira elegance donanım seviyesini getirmiyorlar. Hadi ambition olsun diyorsunuz ancak bu sefer de DSG de dahil otomatik vitesli versiyonu yok. Favorit' i değiştirmeye niyetlendim. Eşim de kullanabilsin diye  otomatik vitesli araç bakınıyorum sıfır olarak ancak tork konvertörlü otomatiği bile yok Fabia serisinde. Kaldı ki Oğuşlar ile konuştuğumda 1.4 85HP de artık getrimiyorlar dediler. Kasa değişecek diyorlar. Ellerinde kalıp da ucuza vermesinler diye de ksıtıkça kısmışlar, kuşa dönmüş. Firmaya 2 adet Rapid TDI DSG alındı. Rapid Spaceback ne zaman geliyor diye sorduk. Allah bilir bâbında cümleler kurdular.:D


Çevrimdışı Can

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3562
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;450467
Zaten bir acayip satış politikaları var. Mesela Rapid' in 1.2TSI motorlu versiyonu var ancak elegance olarak alamıyorsunuz zira elegance donanım seviyesini getirmiyorlar. Hadi ambition olsun diyorsunuz ancak bu sefer de DSG de dahil otomatik vitesli versiyonu yok. Favorit' i değiştirmeye niyetlendim. Eşim de kullanabilsin diye  otomatik vitesli araç bakınıyorum sıfır olarak ancak tork konvertörlü otomatiği bile yok Fabia serisinde. Kaldı ki Oğuşlar ile konuştuğumda 1.4 85HP de artık getrimiyorlar dediler. Kasa değişecek diyorlar. Ellerinde kalıp da ucuza vermesinler diye de ksıtıkça kısmışlar, kuşa dönmüş. Firmaya 2 adet Rapid TDI DSG alındı. Rapid Spaceback ne zaman geliyor diye sorduk. Allah bilir bâbında cümleler kurdular.:D


Abi forumdan Mehmet Polosunu satacak yakın zamanda,11.000 km de olması lazım aracı,1.4 Benzinli DSG Comfortline,kaçırma niyetin varsa ;)


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: Can;450474
Abi forumdan Mehmet Polosunu satacak yakın zamanda,11.000 km de olması lazım aracı,1.4 Benzinli DSG Comfortline,kaçırma niyetin varsa ;)
Çabuk bulun onu bana.:D


Çevrimdışı umtdrn

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 481
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Picasso;450453
@Uğur@k@r,
Benim serzenişte bulunduğum nokta DSG' li araçlarda en taban seviyeli donanımlı araçlarda bile bu sistemin yurt dışında satılan her araçta bulunması, ama iş TR' ye gelince sadece bu değil basit bazı üstelik gerekli donanımların "YOK" olması.... yoksa en azından şahsım adına ihtiyaç duyduğumdan değil. Kaldı ki belli bir seviyenin üstünde araç kullanabilenlerin her marka için geçerli, ek donanım olarak sunulan bir çok ilavelere de ihtiyaç duyduklarını da düşünmüyorum.
Gerçi bunları şimdi teker teker yazsam, kesin bir hararetli bir tartışma ortamı yaratır.:kavga:


Türkiye'de her nimet parası çok olana hocam .

Ne kadar çok para , o kadar fazla donanım . Şimdi bir sürü marka var , herkes biliyor , artık her araçta standart olması gereken ESP sistemi bile , birçok modelin başlangıç donanımında opsiyon. Diğer güvenlik donanımları da öyle..

Ben konfora yönelik donanımlarda çok fazla takılmıyorum bu konuya ama , iş güvenliğe gelince uygulanan politika bence etik değil.

Adamlar açık açık şunu söylüyor , parası çok olanın canı daha kıymetli ...

Halbuki güvenliğe yönelik teknolojiyi her kullanıcıya aynı seviyede sunmak gerekir değil mi ?


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: umtdrn;450717
Türkiye'de her nimet parası çok olana hocam .
 
Ne kadar çok para , o kadar fazla donanım . Şimdi bir sürü marka var , herkes biliyor , artık her araçta standart olması gereken ESP sistemi bile , birçok modelin başlangıç donanımında opsiyon. Diğer güvenlik donanımları da öyle..
 
Ben konfora yönelik donanımlarda çok fazla takılmıyorum bu konuya ama , iş güvenliğe gelince uygulanan politika bence etik değil.
 
Adamlar açık açık şunu söylüyor , parası çok olanın canı daha kıymetli ...
 
Halbuki güvenliğe yönelik teknolojiyi her kullanıcıya aynı seviyede sunmak gerekir değil mi ?
@umtdrn,
Aynen öyle, bırakın can güvenliğinin taban donanımlarını, ithal olsun yerli olsun özellikle bazı ticari araçlarda ve STW' lerde olması gereken yatay ve dikey takılabilen bagaj filesi bile orjinalinde olan TR' ye gelenlerde yok olan bir donanım.(Kast ettiğim, aşağıda benim kullanma kılavuzunda gördüğüm Fabia I Combi' lerde olması gereken bagaj ile yolcu kabinini ayıran tel filtreyi kast ediyorum AB' de bu file olmadan trafiğe çıkamazsanız).Bırakın tel fileyi bagajın üstünü arka koltuk hizasında kapatacak bir örtü yada 5. kapıyla birlikte açılıp kapanan bir kapakta yok. Cıbıl bir şekilde trafiğe çıkıyorlar.Hele ileride almayı düşündüğüm bir markanın VAN tipinde arka bagaj kapılarında cam yok diye serzenişte bulunan bir vatandaşın mesajını okuyunca adeta fıttırdım. Ve 2 hafta evvel Çankırı' da tesadüfen Yunus AVM önünde yapılan açık teşhirde baktım,Gerçekten yok. O zaman ön cam üstünde bulunan aynanın ne anlamı kaldı? Herhalde bagajı ve arka koltukta oturanları kibarca görmek için konulmuş (!). Elbette Camlı olursa o zaman silecek filanda koyacak (TSE Bunu son yıllarda mecbur bıraktı) Benim anladığım bundan da kâr ediyorlar,özellikle ithalatçılar.Ama ön cam üstündeki aynayı unutmuşlar.:ok:
 

 


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15591
    • Profili Görüntüle
Oooo uğur ağabey arabamı alıyorsun :)
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI