škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Chip Tuning

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Ya herkes ne kadar biliyor chip işini. En büyük savunma da fabrika neden yapmıyor? Fabrika a gayet yapıyor canım kardeşlerim. Örneğin bir önceki kasa 1.6 TDI focus ların 90hp ve 110hp lerin arasındaki tek far yazılımdı.

Bu işi dünya çapında yapan ve firmalara özel çalışan Mercedes için Brabus, Nissan için NISMO, Subaru için Prodrive gibi firmalar mevcut. Bunun dışında universal çalışan Superchips den tutun da Vmax perf a kadar bir sürü firma bu işe araçlarımıza zarar vermek için mi giriyor sizce?

Ülkemizde de bu işi hakkıyla yapan firmalar var. Dr ECU var, ABT var, Revo var, Booster var. Sizin araçlarınıza uygulanan standard yazılım zaten aracınızın orj motor ve yürüyen ekipmanlarının kaldırabileceği yüke göre yapılıyor. Atıyorum 105lik TDI için yazılım 130hp e çıkıyorsa bu safe mode dur zaten. siz tutup da bunu 150-180hp lere orj motor ile taşımak isterseniz araç tabii ki kırılır. Bu tür bilinçsiz uygulama ve kullanıcılar da maalesef chip tuning in adını kötüye çıkarıyor.

Başa dönersek peki niçin araç 105 hp piyasaya çıkıyor.
1- Emisyon normları
2- Satış Politikası. Atıyorum A7 2.0 TDI 150 hp ise firma tabii ki de bu aracın satılması için 1.6 yı daha düşük güçte üretecektir.

Yazılım genelde emisyon kısıtları nedenyle saklı olan gücü ortaya çıkarır. Güç ve Tork arttığı için de normal kullanımda daha az vites geçişi ile yakıtıız düşecektir.

Bu zaman kadar araçlarımı neredeyse hiç yazılımsız kullanmadım. İkl yazılımlı aracım Astra 1.3 CDTI idi. 90hp 200nm olan perf ı 120hp 240nm ye çektik. Yapan arkadaşda bana CDTI dan 140hp de alırız ama motora mekanik olarak girmek gerekir sadece yazılım istiosan en güvenli güç budur dedi. Ben de şansımı zorlamadım. Orj aliyle tasarruf için 90km yi geçmeden kullanırken tüketimim 5.4lt idi. Yazılımdam sonra az yaksı die kasmadan kullandım hep (yeri geldi 120-140 la kullanarak ) ve buna rağmen 5.2lt tüketime eriştim. 97 bin km boyunca chip li kullandım ve en ufak bir sorun yaşamadım.

Ben 2.0 vergisi vermek istemiyorum, 2.0 değerinde bir araç da almaya maddi gücüm yetmiyor. Ama perf dan da ödün vermek istemiyorum diyorsanız yazılım en mantıklı çözüm. O bahsettiğiniz 3sn cik fark çok şey farkediyor aslında. Acil bir durumda hızlanıp gitmek istediğinizde o 3sn nin değerini çok iyi anlıyorsunuz.

Kısaca güvenilir kişilere yaptırdığınız zaman, aracınızın limitlerini zorlamadığınız zaman, chip li diğe sürekli dip gaz gitmediğiniz zaman bu uygulama hem güç hem tasarruf sağlayacaktır.


Çevrimdışı veracocha

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 885
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: viperking;451520
Ya herkes ne kadar biliyor chip işini. En büyük savunma da fabrika neden yapmıyor? Fabrika a gayet yapıyor canım kardeşlerim. Örneğin bir önceki kasa 1.6 TDI focus ların 90hp ve 110hp lerin arasındaki tek far yazılımdı.

Bu işi dünya çapında yapan ve firmalara özel çalışan Mercedes için Brabus, Nissan için NISMO, Subaru için Prodrive gibi firmalar mevcut. Bunun dışında universal çalışan Superchips den tutun da Vmax perf a kadar bir sürü firma bu işe araçlarımıza zarar vermek için mi giriyor sizce?

Ülkemizde de bu işi hakkıyla yapan firmalar var. Dr ECU var, ABT var, Revo var, Booster var. Sizin araçlarınıza uygulanan standard yazılım zaten aracınızın orj motor ve yürüyen ekipmanlarının kaldırabileceği yüke göre yapılıyor. Atıyorum 105lik TDI için yazılım 130hp e çıkıyorsa bu safe mode dur zaten. siz tutup da bunu 150-180hp lere orj motor ile taşımak isterseniz araç tabii ki kırılır. Bu tür bilinçsiz uygulama ve kullanıcılar da maalesef chip tuning in adını kötüye çıkarıyor.

Başa dönersek peki niçin araç 105 hp piyasaya çıkıyor.
1- Emisyon normları
2- Satış Politikası. Atıyorum A7 2.0 TDI 150 hp ise firma tabii ki de bu aracın satılması için 1.6 yı daha düşük güçte üretecektir.

Yazılım genelde emisyon kısıtları nedenyle saklı olan gücü ortaya çıkarır. Güç ve Tork arttığı için de normal kullanımda daha az vites geçişi ile yakıtıız düşecektir.

Bu zaman kadar araçlarımı neredeyse hiç yazılımsız kullanmadım. İkl yazılımlı aracım Astra 1.3 CDTI idi. 90hp 200nm olan perf ı 120hp 240nm ye çektik. Yapan arkadaşda bana CDTI dan 140hp de alırız ama motora mekanik olarak girmek gerekir sadece yazılım istiosan en güvenli güç budur dedi. Ben de şansımı zorlamadım. Orj aliyle tasarruf için 90km yi geçmeden kullanırken tüketimim 5.4lt idi. Yazılımdam sonra az yaksı die kasmadan kullandım hep (yeri geldi 120-140 la kullanarak ) ve buna rağmen 5.2lt tüketime eriştim. 97 bin km boyunca chip li kullandım ve en ufak bir sorun yaşamadım.

Ben 2.0 vergisi vermek istemiyorum, 2.0 değerinde bir araç da almaya maddi gücüm yetmiyor. Ama perf dan da ödün vermek istemiyorum diyorsanız yazılım en mantıklı çözüm. O bahsettiğiniz 3sn cik fark çok şey farkediyor aslında. Acil bir durumda hızlanıp gitmek istediğinizde o 3sn nin değerini çok iyi anlıyorsunuz.

Kısaca güvenilir kişilere yaptırdığınız zaman, aracınızın limitlerini zorlamadığınız zaman, chip li diğe sürekli dip gaz gitmediğiniz zaman bu uygulama hem güç hem tasarruf sağlayacaktır.


Çok güzel açıklamışsınız hocam teşekkürler , 1.9 105 hp lik caddy'nin safe limiti ne kadardır ve ankara'da hangi firmaya yaptırmamı önerirsiniz ?


Çevrimdışı Sinful

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 282
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: viperking;451520
Ya herkes ne kadar biliyor chip işini. En büyük savunma da fabrika neden yapmıyor? Fabrika a gayet yapıyor canım kardeşlerim. Örneğin bir önceki kasa 1.6 TDI focus ların 90hp ve 110hp lerin arasındaki tek far yazılımdı.

Bu işi dünya çapında yapan ve firmalara özel çalışan Mercedes için Brabus, Nissan için NISMO, Subaru için Prodrive gibi firmalar mevcut. Bunun dışında universal çalışan Superchips den tutun da Vmax perf a kadar bir sürü firma bu işe araçlarımıza zarar vermek için mi giriyor sizce?

Ülkemizde de bu işi hakkıyla yapan firmalar var. Dr ECU var, ABT var, Revo var, Booster var. Sizin araçlarınıza uygulanan standard yazılım zaten aracınızın orj motor ve yürüyen ekipmanlarının kaldırabileceği yüke göre yapılıyor. Atıyorum 105lik TDI için yazılım 130hp e çıkıyorsa bu safe mode dur zaten. siz tutup da bunu 150-180hp lere orj motor ile taşımak isterseniz araç tabii ki kırılır. Bu tür bilinçsiz uygulama ve kullanıcılar da maalesef chip tuning in adını kötüye çıkarıyor.

Başa dönersek peki niçin araç 105 hp piyasaya çıkıyor.
1- Emisyon normları
2- Satış Politikası. Atıyorum A7 2.0 TDI 150 hp ise firma tabii ki de bu aracın satılması için 1.6 yı daha düşük güçte üretecektir.

Yazılım genelde emisyon kısıtları nedenyle saklı olan gücü ortaya çıkarır. Güç ve Tork arttığı için de normal kullanımda daha az vites geçişi ile yakıtıız düşecektir.

Bu zaman kadar araçlarımı neredeyse hiç yazılımsız kullanmadım. İkl yazılımlı aracım Astra 1.3 CDTI idi. 90hp 200nm olan perf ı 120hp 240nm ye çektik. Yapan arkadaşda bana CDTI dan 140hp de alırız ama motora mekanik olarak girmek gerekir sadece yazılım istiosan en güvenli güç budur dedi. Ben de şansımı zorlamadım. Orj aliyle tasarruf için 90km yi geçmeden kullanırken tüketimim 5.4lt idi. Yazılımdam sonra az yaksı die kasmadan kullandım hep (yeri geldi 120-140 la kullanarak ) ve buna rağmen 5.2lt tüketime eriştim. 97 bin km boyunca chip li kullandım ve en ufak bir sorun yaşamadım.

Ben 2.0 vergisi vermek istemiyorum, 2.0 değerinde bir araç da almaya maddi gücüm yetmiyor. Ama perf dan da ödün vermek istemiyorum diyorsanız yazılım en mantıklı çözüm. O bahsettiğiniz 3sn cik fark çok şey farkediyor aslında. Acil bir durumda hızlanıp gitmek istediğinizde o 3sn nin değerini çok iyi anlıyorsunuz.

Kısaca güvenilir kişilere yaptırdığınız zaman, aracınızın limitlerini zorlamadığınız zaman, chip li diğe sürekli dip gaz gitmediğiniz zaman bu uygulama hem güç hem tasarruf sağlayacaktır.


Aynen "herkes ne kadar biliyor chip işini". Fabrikanın yaptığı doğrudur fakat orası fabrika. Adı üstünde binlerce işçinin teknisyenin ve mühendisin çalıştığı bir çok denetim ve kontrolden geçen belirli standartlara uygun iş yapan yer. Eline iki cihaz alıp, Ecu’da fabrikanın çeşitli sebeplerden ötürü sınırlandırdığı haritaları kendisine doğru gelen sebepler ve verilerden ötürü yeniden programlayan yer değil.. Enjeksiyon miktarı , Turbo basıncı , Common rail basıncı , Tork limitörü , Motor devir kesicisi , Araç hız limitörü gibi bir çok önemli şey var. Bunlar bir çok testten geçirilerek çok hassas değerlerle ayarlanıyor fabrikada. Adı üstünde ECU motor kontrol ünitesi demektir. Bu önemlidir çünkü burda enjektörler , hava yakıt karışımı , ateşleme vb. sistemleri kontrol edilir. Motor kontrol ünitesini fabrika harici bir yer kontrol etmemeli =)

Fabrika yapıyor mu evet yapıyor. Doğru olanda oranın yapması. Bir kaç örnek vermek gerekirse;

HYUNDAI SANTAFE 2000 CRDI 125HP ve 112 HP aradki 13 hp fark yazılımla sağlanmakta.

VW Golf 1400 TSI 122-140-160-170. Her şey aynı bildiğim kadarıyla bir tek 122 hp olanda supercharger yok.

Yani aynı motorlar farklı beygirler.

Tabikide fabrika ile ortak çalışan firmalar mevcut bu konuda ama diğer firmalar bunu araçlara zarar vermek için değil para için yapıyorlar. Cevap çok basit para.

Evet motorun belli bir limiti vardır elbetteki ama uygun olan bu limite yaklaşmak değil optimum seviyede tutmaktır. Optimum seviyede motor gücünü tutmak motorun ve buna bağlı aksamların ömrünü uzatır. Mühendisler optimum seviyeyi baz alırlar. Optimum seviye bir çok koşula teste bağlı olabilir en basitinden 1 sene içinde değişen hava koşulları ve bu koşulların araca ve motora turboya etksi gibi.

Saklı olan gücü açığa çıkarmak diye bir şey yok =) Saklı olan güç bellidir. Chip tunningi kötülemiyorum yeniden belirtiğim bu iş yıllardır fabrikalarda yapılmaktadır. Tabi adı chiptunning olup oto aksesuarcılar bile bu işe girdiğinden beri işler biraz değişti. Piyasada gerçekten bu işten anlayan güvenilir işinin eri ve bu işi hakkıyla yapan insanlar vardır onlar ayrı onlara bir lafım yok ama yaptırmayı düşünen insanların birde benim bahsettiğim açıdan bakmasını sağlamak adına bunlardan bahsettim.

Bilgilerinizi paylaştığınız için teşekkürler saygılar.


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Öncelikle reklam yapmadığımı belirteyim. Ben uygulamaları Ankara'da Boosterperformance da yaptırıyorum. İsterseniz iletişim bilgilerini özelden msj atarım.

Bu da yaptıkları 1.9 TDI Caddy nin videosu.

http://www.youtube.com/watch?v=Y-fmHdIsL8E


Çevrimdışı Sinful

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 282
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: viperking;451566
Öncelikle reklam yapmadığımı belirteyim. Ben uygulamaları Ankara'da Boosterperformance da yaptırıyorum. İsterseniz iletişim bilgilerini özelden msj atarım.

Bu da yaptıkları 1.9 TDI Caddy nin videosu.

http://www.youtube.com/watch?v=Y-fmHdIsL8E


Çok başarılı, tebrik ederim.


Çevrimdışı acarbaran

  • amiralgemisi
  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 38
    • Profili Görüntüle
yazılımda güncelleme yapıldıgında yeniden girmek gerekiyor chip istediginiz zaman çıkartabileceginiz 1 dakikalık bir işlem daha pratik daha performanslı prochip 330 nm tork 135 ps güç sunuyor eger chip çıkarılmadan servise giderse güncellemede chip bilgileri 0 lanıyor bana kalırsa 15 bin km de bir chip takıp çıkarmak dert olmasa gerek


Çevrimdışı deathbomb

  • Superb Tutkunu
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 560
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: acarbaran;460127
yazılımda güncelleme yapıldıgında yeniden girmek gerekiyor chip istediginiz zaman çıkartabileceginiz 1 dakikalık bir işlem daha pratik daha performanslı prochip 330 nm tork 135 ps güç sunuyor eger chip çıkarılmadan servise giderse güncellemede chip bilgileri 0 lanıyor bana kalırsa 15 bin km de bir chip takıp çıkarmak dert olmasa gerek


Dizel araçlar için box ünitelerini kimse önermiyorum. Oyüzden yazılım yaptırmak daha mantıklı. Ayrıca okuduğum bilgilere göre araca yazılım yapılınca bu bilgiler farklı biryerde saklanıyormuş. Serviste yazılım güncellemesi yaptırsanız bile tuning yaptırdığınız yerle yapacağınız anlaşma çerçevesinde ayrıca ücret ödemezsiniz.


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: viperking;451566
Öncelikle reklam yapmadığımı belirteyim. Ben uygulamaları Ankara'da Boosterperformance da yaptırıyorum. İsterseniz iletişim bilgilerini özelden msj atarım.

Bu da yaptıkları 1.9 TDI Caddy nin videosu.

http://www.youtube.com/watch?v=Y-fmHdIsL8E


benim arabamı da ankara şaşmazda booster performance (Erhan Yücel) yapıyor. benim aracım 50bin km dir yazılımlı birçok arkadaşımın tanıdığımın arabasına farklı farklı ugulamalar yaptı hiçbir sıkıntı yaşamadık. gönül rahatlığıyla tavsiye edebilrim sizede. gerçekten işini bilen adama arabanızı emanet etmek istiyorsanız doğru yer booster performance.


Çevrimdışı sudege

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 470
    • Profili Görüntüle
sonunda .....uzun araştırmalar ve incelemer sonunda bugün ecu.yazılımımı yaptırdım .garantisi bitsin 20 bin gelsin 40 bin gelsin derken,ama herkese tavsiye ederim ,kalkışlar mükemmel,ara hızlanmalar her şey. işin aslı daha 100 km deki yeni alınmış passat a yazılım yapıldıktan sonra ,bana cesaret geldi sayılır. artış çok abartı değil tabi 25bg ve 50 tork artış.
....esp ışığının yanıp söndüğünü artık gördüm....


Çevrimdışı chook

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1106
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: sudege;462126
sonunda .....uzun araştırmalar ve incelemer sonunda bugün ecu.yazılımımı yaptırdım .garantisi bitsin 20 bin gelsin 40 bin gelsin derken,ama herkese tavsiye ederim ,kalkışlar mükemmel,ara hızlanmalar her şey. işin aslı daha 100 km deki yeni alınmış passat a yazılım yapıldıktan sonra ,bana cesaret geldi sayılır. artış çok abartı değil tabi 25bg ve 50 tork artış.
....esp ışığının yanıp söndüğünü artık gördüm....


Hayırlı olsun kaca yaptırdığı
130 bg 3000 tork oldu herhalde
buda bence 1.6 tdi için ideal veriler


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: sudege;462126
sonunda .....uzun araştırmalar ve incelemer sonunda bugün ecu.yazılımımı yaptırdım .garantisi bitsin 20 bin gelsin 40 bin gelsin derken,ama herkese tavsiye ederim ,kalkışlar mükemmel,ara hızlanmalar her şey. işin aslı daha 100 km deki yeni alınmış passat a yazılım yapıldıktan sonra ,bana cesaret geldi sayılır. artış çok abartı değil tabi 25bg ve 50 tork artış.
....esp ışığının yanıp söndüğünü artık gördüm....


Hayırlı olsun, kime yaptırdınız?


Çevrimdışı sudege

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 470
    • Profili Görüntüle
Antalya da yapildi.mali musavirligini yaptigim vw.özel servisinde beyin acildi mustafa isminde bir arkadaş .servise gelerek halletti .yani vw.servisinin calistigi bir arkadas.bi faydasi olurmu bilmem ama eski yazilinm bir kopyasini usb ile kaydettim.2mb lik.bir durum.


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: sudege;462212
Antalya da yapildi.mali musavirligini yaptigim vw.özel servisinde beyin acildi mustafa isminde bir arkadaş .servise gelerek halletti .yani vw.servisinin calistigi bir arkadas.bi faydasi olurmu bilmem ama eski yazilinm bir kopyasini usb ile kaydettim.2mb lik.bir durum.


Güle güle kullanın Mustafa Eser yapmış.
Hangi servise gidiyorsunuz?


Çevrimdışı sudege

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 470
    • Profili Görüntüle
3 tane falan vw.ozel serv.bakiyorum.figerleride test ettirdim.ucunun tepkiside mukemmel olmus.hatta biri tam 130 bg passat gucu dedi ilk kalkista .ilk izlenim ve aracin ilk gunu guzeldi yani.tabi surekli yuklenmek istiyorsun vr oylede oluyor.


Çevrimdışı sudege

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 470
    • Profili Görüntüle