0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Ya herkes ne kadar biliyor chip işini. En büyük savunma da fabrika neden yapmıyor? Fabrika a gayet yapıyor canım kardeşlerim. Örneğin bir önceki kasa 1.6 TDI focus ların 90hp ve 110hp lerin arasındaki tek far yazılımdı.Bu işi dünya çapında yapan ve firmalara özel çalışan Mercedes için Brabus, Nissan için NISMO, Subaru için Prodrive gibi firmalar mevcut. Bunun dışında universal çalışan Superchips den tutun da Vmax perf a kadar bir sürü firma bu işe araçlarımıza zarar vermek için mi giriyor sizce?Ülkemizde de bu işi hakkıyla yapan firmalar var. Dr ECU var, ABT var, Revo var, Booster var. Sizin araçlarınıza uygulanan standard yazılım zaten aracınızın orj motor ve yürüyen ekipmanlarının kaldırabileceği yüke göre yapılıyor. Atıyorum 105lik TDI için yazılım 130hp e çıkıyorsa bu safe mode dur zaten. siz tutup da bunu 150-180hp lere orj motor ile taşımak isterseniz araç tabii ki kırılır. Bu tür bilinçsiz uygulama ve kullanıcılar da maalesef chip tuning in adını kötüye çıkarıyor.Başa dönersek peki niçin araç 105 hp piyasaya çıkıyor.1- Emisyon normları2- Satış Politikası. Atıyorum A7 2.0 TDI 150 hp ise firma tabii ki de bu aracın satılması için 1.6 yı daha düşük güçte üretecektir.Yazılım genelde emisyon kısıtları nedenyle saklı olan gücü ortaya çıkarır. Güç ve Tork arttığı için de normal kullanımda daha az vites geçişi ile yakıtıız düşecektir.Bu zaman kadar araçlarımı neredeyse hiç yazılımsız kullanmadım. İkl yazılımlı aracım Astra 1.3 CDTI idi. 90hp 200nm olan perf ı 120hp 240nm ye çektik. Yapan arkadaşda bana CDTI dan 140hp de alırız ama motora mekanik olarak girmek gerekir sadece yazılım istiosan en güvenli güç budur dedi. Ben de şansımı zorlamadım. Orj aliyle tasarruf için 90km yi geçmeden kullanırken tüketimim 5.4lt idi. Yazılımdam sonra az yaksı die kasmadan kullandım hep (yeri geldi 120-140 la kullanarak ) ve buna rağmen 5.2lt tüketime eriştim. 97 bin km boyunca chip li kullandım ve en ufak bir sorun yaşamadım.Ben 2.0 vergisi vermek istemiyorum, 2.0 değerinde bir araç da almaya maddi gücüm yetmiyor. Ama perf dan da ödün vermek istemiyorum diyorsanız yazılım en mantıklı çözüm. O bahsettiğiniz 3sn cik fark çok şey farkediyor aslında. Acil bir durumda hızlanıp gitmek istediğinizde o 3sn nin değerini çok iyi anlıyorsunuz.Kısaca güvenilir kişilere yaptırdığınız zaman, aracınızın limitlerini zorlamadığınız zaman, chip li diğe sürekli dip gaz gitmediğiniz zaman bu uygulama hem güç hem tasarruf sağlayacaktır.
mutluJet'ler chip'e gelir mi, ne kadar gelir acep? Şu astra azcık daha güçlü olsun, uzun süre binilecek araba. Chip sorunsuz ve tatmin edici olursa düşünebilirim.
İlker abi sen getir ankaraya Doğukan senin tüm işlerini hallettirir burda kafanda soru işareti falan kalmaz
o şimdi 140 hp falan yükler bana 110 falan yeter. Ama önce ikna olmam lazım, kime yaptırıyor?
Can bey 1.3 cdti'yi chipli kullandığınız yazmışsınız, j kasa için de tavsiye eder misiniz? Yakıt değil de performans/dayanıklılık anlamında merak ediyorum. Araç ne kadar serileşiyor, 110 hp gibi bi değer yeterli ataklığı sağlar mı?
J kasa için çok bilgim yok. Ankara da ,seniz boosterperformance ile bir görüşün derim, ben tüm araçlarımı oraya yaptırmıştım
hmm, boosterperformance'a bakayım pc'ye gecince. Gazihan'a da msj atayım dh'tan. Biraz bilgi toplayım ama ankara mantıklı, kafaya bi şey takılsa yakın yer.
Türker, Gazihan'ı boşver derim.