škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Fabia'a da Genleşme kabından su atma problemi

0 Üye ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı umtdrn

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 481
    • Profili Görüntüle
Merhaba arkadaşlar...

Bizim Fabişte yine bir sıkıntı var maalesef.

Son bir haftadır  genleşme kabının tahliye bölümünden bir miktar antifriz taşması olmaya başladı. Bundan bir ay önce aracın kış gelmesi sebebi ile antifrizini değiştirdim. Daha sonra sabah aracın yanına gittiğimde sanki radyatör kısmından çok az bir kaçak olduğunu yere bir kaç damla antifriz aktığını gördüm. Zaten radyatörde biraz terleme kaçak tarzı sıkıntı vardı uzun süredir.

Bunun üzerine ilk başta radyatör değişimi yerine , sıvı delik tıkayıcı maddelerden aldım ve soğutma sistemine ekledim . Bu işlemden sonra sıvı kaçağı kesildi.

Ancak bir süre sonra öylesine kaputu açıp bir bakayım sağına soluna dediğimde , aracın genleşme kabının tahliyesinden su kaçırdığını gördüm. Koyduğum tıkayıcı maddenin genleşme kabı kapağını tıkamış- bozmuş olacağını düşünerek yeni orjinal bir kapak taktım ama sorun çözülmedi maalesef.

Şimdi bu konuda fikri ve tecrübesi olan arkadaşların yorumlarını rica ediyorum.

Aslında bu durumda bir kaç belirgin arıza senaryosu var , bunların en vahimi de conta problemi . Bu sıkıntı , devirdaim pompası veya termostat tan da kaynaklanabilir ancak onlar 3-4 ay önce bakımda orjinalleriyle değişmişti.

Kapağı söktürüp conta değişimi yaptırırım yaptırmasına ama , emin değilim .

Çünkü , araç hiçbir şekilde hararet yapmıyor , çekişte bir sorun yok , yakıtta bir artış yok ,duman atma gibi bir sorun yok, gayet stabil bir şekilde çalışıyor.

Şimdi sizce kapağı söktürmeli miyim , yoksa başka bir tavsiyeniz var mı ?

Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim ..


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Yağ ikmal kapağını açıp içine bakın.
Mayonezimsi bir tabaka var mı iç kısımda? Varsa silindir kapak contası maalesef.


Çevrimdışı umtdrn

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 481
    • Profili Görüntüle
Yok Uğur Bey . Yağ normal seviyede ve yapısında bir bozulma yok. Zaten sıkıntım bu , conta yanığı belirtisi yok motorda.

Bu soğutma sistemine eklediğim delik tıkayıcı maddenin yol açtığı bir sorun olabilir mi sizce ? Tıkanma vs. Çünkü sorun ondan sonra başladı..


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: umtdrn;450752
Yok Uğur Bey . Yağ normal seviyede ve yapısında bir bozulma yok. Zaten sıkıntım bu , conta yanığı belirtisi yok motorda.

Bu soğutma sistemine eklediğim delik tıkayıcı maddenin yol açtığı bir sorun olabilir mi sizce ? Tıkanma vs. Çünkü sorun ondan sonra başladı..
Yağ seviyesini demedim. Yağ konulan kapağın iç kısmına bakmak gerek.



Çevrimdışı umtdrn

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 481
    • Profili Görüntüle
Söylediğinizi anladım , evet kapakta bir sıkıntı yok , Yağ kendi renginde yapısal bir bozukluk yok yağda..


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: umtdrn;450831
Söylediğinizi anladım , evet kapakta bir sıkıntı yok , Yağ kendi renginde yapısal bir bozukluk yok yağda..
@umtdrn,
Benim yıllar önceki 72 model hacı murat' tada o mayanozemsi görünüm conta yandıktan ancak uzunca bir süre sonra oluşmuştu. Conta su kaçağı muayenesini yada başka bir nedenle yağa su karışıp karışmadığını şu basit testle yapın. Yağ çubuğundan bir damla yağı bir sel-pak mendil yada düz yapıda bir kağıt havlu üzerine damlatın, biraz bekleyin.Yağda su varsa yağ damlasının etrafında bir su haresi belirir.Az karışma yada ileri safhada karışma bu harenin çapına göre küçük yada büyüktür.Yağ ile karışan suyu ancak böyle ayırabilir, gözlemleyebilirsiniz. Motor ustalarınında yaptığı budur. İhmal ederseniz kısa zamanda ısı-su reaksiyonu sonucu motorun üstkapak ve gövdeyi yer ve kanallar oluştuğu gibi silindir içlerisidede gözeneklerin oluşumuna neden olabilir. Basit bir conta değişimi yerine başınıza epey dert açar. Sonuçta, az da, çok da olsa conta yanmıştır. Zaten Motor içinde oluşan bir hararet sorununuz var.Fışkırma, taşma nedenide bu.
Bence vakit geçirmeden ustanıza gösterin.Nedenleri arasında conta dışında da var.


Çevrimdışı umtdrn

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 481
    • Profili Görüntüle
Cevaplar için teşekkür ederim arkadaşlar , az önce sanayiden geldim .

Sizlerinde söylediği gibi , bu tip belirtilerin en büyük sebebi conta yanığı . Ancak hislerim doğru çıktı ve arıza devirdaim pompasını değiştirerek giderildi .Uzun uzun test ettik arabayı sıkıştırdık ama bir sorun çıkmıyor artık.  Yaklaşık 3 ay önce değişen pompa maalesef tekrar bozulmuş . Olabilecek bir durum tabi , kötü şans diyelim .

 Kendimi ucuz atlatmış hissediyorum :)


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: umtdrn;450873
Cevaplar için teşekkür ederim arkadaşlar , az önce sanayiden geldim .
 
Sizlerinde söylediği gibi , bu tip belirtilerin en büyük sebebi conta yanığı . Ancak hislerim doğru çıktı ve arıza devirdaim pompasını değiştirerek giderildi .Uzun uzun test ettik arabayı sıkıştırdık ama bir sorun çıkmıyor artık. Yaklaşık 3 ay önce değişen pompa maalesef tekrar bozulmuş . Olabilecek bir durum tabi , kötü şans diyelim .
 
Kendimi ucuz atlatmış hissediyorum :)
@umtdrn,
Gerçekten ucuz atlatmışsınız.Kullanmakta ısrar etseydiniz bu defa hararetten contayı yakacaktınız.Çok ilginç ve pekte olabilecek durum değil, 3 ayda devri-daim nasıl bozulur? Tekrar geçmiş olsun.


Çevrimdışı umtdrn

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 481
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Picasso;450875
@umtdrn,
Gerçekten ucuz atlatmışsınız.Kullanmakta ısrar etseydiniz bu defa hararetten contayı yakacaktınız.Çok ilginç ve pekte olabilecek durum değil, 3 ayda devri-daim nasıl bozulur? Tekrar geçmiş olsun.


Teşekkür ederim , bende sordum bunu ustama , bir şey diyemedi . Zaten her işimi yapan yıllardır tanıdığımız insanlar , sadece işçilik verdim , yeni devirdaim pompası onun hediyesi :)