škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Ön balata ve disk değişimi ?

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı veracocha

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 885
    • Profili Görüntüle
es Selamun aleyküm beyler ,,,,


Aracımın ön balatalarını ve disklerini değiştireceğim vakti gelmiş gözüküyor balata olarak Ate marka düşünüyorum çiftinin fiyatı nedir bilen var mı ? birde tabii değişmişken diskleride değiştireyim diyorum .... diskler için hangi marka iyidir


Çevrimdışı veracocha

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 885
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı Engin E

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 8341
    • Profili Görüntüle
Markayı bilemiyorum, diskleri tane 80 den, balataları da takım olarak 70 den aldım, disk çok yumuşak, balatalar da çok sert çıktı, tam tersi olması gerekirken, 2 ayda disk kenarı yiv yaptı...:) :(
Dünyalılardan tiskiniyorum.(G.O.R.A.)


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Bende geçen yaz TRW almıştım son 2 aydır sağ arka balata dur kalk trafikte ötmeye başladı.Şu kış çıksın ebc yada ate deneyeceğim bakalım..


Çevrimdışı fmaka

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2596
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: fmaka;450961
disk taşlamayı öneriyormusunuz?


Ön disklerim pahalı olduğu için ben 1 sefer yaptırmıştım bir zararını görmedim :)


Çevrimdışı dynia

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 715
    • Profili Görüntüle
Benımde Balatalarda ötme oluyor bazen ama arç henuz 20.000 i yenı gectı bitmiş olma ihtimali varmı ?
Araç sert kullanmıyorum ve acemı bır sofor de degılım ama neden ötüyor anlamısda değilim.


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: dynia;451122
Benımde Balatalarda ötme oluyor bazen ama arç henuz 20.000 i yenı gectı bitmiş olma ihtimali varmı ?
Araç sert kullanmıyorum ve acemı bır sofor de degılım ama neden ötüyor anlamısda değilim.


Genelde sertleşince ötme yapıyor ve diski çiziyor bundan dolayıda ötüyor :)


Çevrimdışı veracocha

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 885
    • Profili Görüntüle
Benim frenler manyak oldu haa ilk taktırdığım gün ile şimdiki arasında dehşet fark var azcık basmam yetiyor frene , kazık gibi oldu valla :)) ee tabi balata ve disk yeni yeni kendine geldi ...


Çevrimdışı fmaka

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2596
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: veracocha;450899
Diskleri brembo , balatalarıda ATE aldım ;)
ne kadar masrafı oldu?


Çevrimdışı veracocha

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 885
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı veracocha

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 885
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar arabayı ilk çalıştırdığımda diskler soğukken ötme yapıyor , ancak bir süre sonra  geçiyor sizce ne olabilir sorun ?


Çevrimdışı Engin E

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 8341
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: fmaka;450961
disk taşlamayı öneriyormusunuz?
Disk zaten aşınıp, inceldiği için değiştiriliyor, taşlayarak, iyice inceltilen bir disk ne iş yapar?
Dünyalılardan tiskiniyorum.(G.O.R.A.)


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hetepe;456047
Disk zaten aşınıp, inceldiği için değiştiriliyor, taşlayarak, iyice inceltilen bir disk ne iş yapar?

dip not:fren diski taşlanmaz tornalanır. taşlama çok farklı bir işlemdir.

fren diski üzerinden santimetreler alınmıyor 2-3mm kadar alınıyor en fazla yeni disk almaktan iyidir aslında ama bilinmeyen gerçek şudur; tornalanan fren diskinin malzeme özelliği değişir ve gevrekleşir. dolayısıyla ısı değişimlerinden daha çabuk etkilenmeye başlar. bu ne demek? frene bastığınızda ama az ama çok diskler ısınmakta ve kışın yollarda sular birikmekte. ne kadar dikkat ederseniz edin bu sular (ki onlar ankara gibi yerlerde baya soğuk oluyorlar :) ) diskinize temas etmekte ve ısınmış olan diskinizi hızla soğutmakta. tornalanan disk bu ısı değişimlerine karşı daha hassas olduğundan yüzeyinde bozulmalar tekrar meydana gelmekte. bu işin önüne geçmek için tornalandıktan sonra tavlama gibi bir ısıl işlem uygulanması gerekiyor ki sanırım hiçbirimizin öyle bir imkanı yok.

tornalanarak da kullanılabilir ama bu dediğim hususları göze almalısınız. seçim sizin.
« Son Düzenleme: 16 Ocak 2014, 00:23:37 Gönderen: DDŞ »


Çevrimdışı muallim45

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 660
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: DDŞ!;456124
dip not:fren diski taşlanmaz tornalanır. taşlama çok farklı bir işlemdir.

fren diski üzerinden santimetreler alınmıyor 2-3mm kadar alınıyor en fazla yeni disk almaktan iyidir aslında ama bilinmeyen gerçek şudur; tornalanan fren diskinin malzeme özelliği değişir ve gevrekleşir. dolayısıyla ısı değişimlerinden daha çabuk etkilenmeye başlar. bu ne demek? frene bastığınızda ama az ama çok diskler ısınmakta ve kışın yollarda sular birikmekte. ne kadar dikkat ederseniz edin bu sular (ki onlar ankara gibi yerlerde baya soğuk oluyorlar :) ) diskinize temas etmekte ve ısınmış olan diskinizi hızla soğutmakta. tornalanan disk bu ısı değişimlerine karşı daha hassas olduğundan yüzeyinde bozulmalar tekrar meydana gelmekte. bu işin önüne geçmek için tornalandıktan sonra tavlama gibi bir ısıl işlem uygulanması gerekiyor ki sanırım hiçbirimizin öyle bir imkanı yok.

tornalanarak da kullanılabilir ama bu dediğim hususları göze almalısınız. seçim sizin.

DDŞ kardeşim müsaadenle ilave yapmak isityorum öncelikle
"fren diski taşlanmaz tornalanır. taşlama çok farklı bir işlemdir."
açıklama süper, çünkü doğru!
ancak değişim olacak bilgiler var onlar da şunlar :
ölçü konusu doğru ama bu bazen daha az bazen de daha fazla olabilir ölçü, tamamen disk yüzeyinin temizlenmesi ile ilgili derin iz varsa fazla talaş alınabilir. genelde bir aracın diski 2 kez ellenir fazlasından kaçmak lazım bunada torna ustası karar veri ama makine öğretmeni olduğum için ve torna tezgahı ile yakın ilişki yaşadığım için :) karar mercii benim.
diğer husus ise ; tornalanan fren diskinin malzeme özelliği kesinlikle değişmez ve gevrekleşmez birde şu var fren diski zaten gevrek olan (gri) lamel grafitli dökme demirden yapılmaktadır yani döküm dür.
alıntıdır;
Gri (Lamel grafitli) dökme demir parçalar
Motor bloğu
Fren diski
Kampana
Yağ pompalama çubuğu
Su pompası pervanesi
Denge parçası
Krank kepi
Manifold
Vantilatör kasnağı
Fren diski
Su pompası gövdesi
Volan
yapımında kullanılır.

http://iats09.karabuk.edu.tr/press/bildiriler_pdf/IATS09_05-99_84.pdf

tonacı diski tornalarken mümkün olduğunca agır devirde işler bu bir kuraldır tornada çap büyüdükçe devir azalır çap küçüldükçe devir artar prensibi ile çalışılır.
bu durumda şu ortaya çıkar devir düştügü için kesme esnasında ısı artmaz.
ısı aslında frenlemede artar ısı değişiminden etkilenme burada başlar aşırı ve gereksiz fren kullanımından imtina etmek gerekir bolca frenlemeden sonra gidip araba yıkarken yada yıkatırken disklere su tutulmaz diskler ani soguması ile çatlar çatlayamazsa çarpılır. bir çukura aniden girdinizde sakın olaki frene basıp yüklenmeyin diskler eğilir, fren diski durdurur ve duran disk çukur kenarına çarpma eğilimi gösterir ve darbe alır onun için çukura girince bırakın girdiği gibi çıksın aracınız.
 bu arada Doğukan teşekkür sayende paylaşım  fırsatım oldu.
2020 Karoq 1.6 TDI