škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Ön balata ve disk değişimi ?

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: veracocha;450899
Diskleri brembo , balatalarıda ATE aldım ;)


ben bu kombinasyonun içinde şaşmaz atılgan yedekparçacının bir parmağı olduğunu seziyorum. aynı kombinasyonu bana da öneriyor çünkü :)


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: muallim45;456133
DDŞ kardeşim müsaadenle ilave yapmak isityorum öncelikle
"fren diski taşlanmaz tornalanır. taşlama çok farklı bir işlemdir."
açıklama süper, çünkü doğru!
ancak değişim olacak bilgiler var onlar da şunlar :
ölçü konusu doğru ama bu bazen daha az bazen de daha fazla olabilir ölçü, tamamen disk yüzeyinin temizlenmesi ile ilgili derin iz varsa fazla talaş alınabilir. genelde bir aracın diski 2 kez ellenir fazlasından kaçmak lazım bunada torna ustası karar veri ama makine öğretmeni olduğum için ve torna tezgahı ile yakın ilişki yaşadığım için :) karar mercii benim.
diğer husus ise ; tornalanan fren diskinin malzeme özelliği kesinlikle değişmez ve gevrekleşmez birde şu var fren diski zaten gevrek olan (gri) lamel grafitli dökme demirden yapılmaktadır yani döküm dür.
alıntıdır;
Gri (Lamel grafitli) dökme demir parçalar
Motor bloğu
Fren diski
Kampana
Yağ pompalama çubuğu
Su pompası pervanesi
Denge parçası
Krank kepi
Manifold
Vantilatör kasnağı
Fren diski
Su pompası gövdesi
Volan
yapımında kullanılır.

http://iats09.karabuk.edu.tr/press/bildiriler_pdf/IATS09_05-99_84.pdf

tonacı diski tornalarken mümkün olduğunca agır devirde işler bu bir kuraldır tornada çap büyüdükçe devir azalır çap küçüldükçe devir artar prensibi ile çalışılır.
bu durumda şu ortaya çıkar devir düştügü için kesme esnasında ısı artmaz.
ısı aslında frenlemede artar ısı değişiminden etkilenme burada başlar aşırı ve gereksiz fren kullanımından imtina etmek gerekir bolca frenlemeden sonra gidip araba yıkarken yada yıkatırken disklere su tutulmaz diskler ani soguması ile çatlar çatlayamazsa çarpılır. bir çukura aniden girdinizde sakın olaki frene basıp yüklenmeyin diskler eğilir, fren diski durdurur ve duran disk çukur kenarına çarpma eğilimi gösterir ve darbe alır onun için çukura girince bırakın girdiği gibi çıksın aracınız.
 bu arada Doğukan teşekkür sayende paylaşım  fırsatım oldu.



bende imalat mühendisliği okuyorum abicim biraz bende torna, freze, taşlama ile iç içeyim :D bu konu bir zamanlar kafama takılmıştı. bende bir malzeme dersinde hocaya sormuştum o böyle bir yorum yapmıştı kafama yatmıştı. hocanında verdiği yanlış bilgi olabilir.fren disklerimi tornalatmıştım sanki bana tornalandıktan sonra daha bi hassaslaşmış daha çabuk eğilmiş gibi gelmişti. bana tornadan sonra ısıl işleme tabi tutarsan ilk günkü gibi olacağını kolay kolay ısı değişimlerinden etkilenmeyeceğini söylemişti. belkide kullandığı terim gevreklik olmayabilir ben uydurmuş olaibilirim. zira dersi de ucu ucuna geçmiştim :D


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
ayrıca tornalatıcak arkadaşların içi rahat olsun. sanayide genellikle disk tornalamak için üretilmiş çift kalemli torna tezgahları var ve devirleri fazla yükseltilemiyor. teknikerin hata payı bayağı düşük anlıycağınız :)


Çevrimdışı veracocha

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 885
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: DDŞ!;456584
ben bu kombinasyonun içinde şaşmaz atılgan yedekparçacının bir parmağı olduğunu seziyorum. aynı kombinasyonu bana da öneriyor çünkü :)


Şu sıralar ses yok oldu :)


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
ses değilde fren performansı önemli benim için. eskiye kıyasla frenleme nasıl? gerçekten hissedilir büyütülecek bir iyileşme var mı?

bir de brembo disklerle ate balataları nereden aldınız?


Çevrimdışı zaferhan

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 721
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: veracocha;456032
Arkadaşlar arabayı ilk çalıştırdığımda diskler soğukken ötme yapıyor , ancak bir süre sonra geçiyor sizce ne olabilir sorun ?

Aynı sorun bende de var.. zaman bulup frenciye gidemedim.. bazen insanların önünde ötüyor.. dönüp bakıyorlar filan :)


Çevrimdışı muallim45

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 660
    • Profili Görüntüle
önce fren balata temizleyici sprey sıkıp da bi temizlik yapsanız birde öyle görseniz bu sprey çok pahalı değil 7*8 tl
iyice sıkın balataya o kabuk kabuk katmanları kaldırır sonra biraz dolaşırsınız
bi deneyin bakalım bence muhtemelen netice alırsınız.
 ancak karar sizin...
2020 Karoq 1.6 TDI


Çevrimdışı Engin E

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 8341
    • Profili Görüntüle
+1
Eğer disk ve/veya balatalar yeni değiştiyse birbirlerine tam alışana kadar ses yapabilir.
Olası taş, vs sıkışmış olma durumu için basınçlı su tutarak temizleyebilirsiniz...
Dünyalılardan tiskiniyorum.(G.O.R.A.)