škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Dsg koruma önerisi

drscz · 123 · 71879

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: bulentperu;452006
...4. Park ederken; ben önce ayak fren, sonra N konumu, el freni, ayak fren bırak, ayak fren bas, sonra P konumu, fren bırak şekline alıştırdım kendimi. Bu sayede özellikle yokuşlarda ilk kalkışlarda rahat ediyorum. Aracın yükünü şanzımana değil de frene yüklüyorum gibi (proses biraz uzun gibi gözüküyor ama el alışınca rahat edersin)....
Zaten yokuş aşağı veya yukarı biraz sert frenle durup el frenini çekip vitesi P konumuna alırsanız, tekerlekler aşağı veya yukarı istikamette kasıldığı için tekrar hareket için P' den çıkartmak epey zor oluyor. Biraz zorlayınca da "drank" sesiyle birlikte çıkıyor.:wnk:
Alıntı yapılan: bulentperu;452006
...5. Trafikte durunca vitesi N 'ye almanın bir faydası olmadığı görüşü çok yaygın, bence de öyle.
6. Yokuş inerken de aynı şekilde. Hatta yakıt sarfiyatını artırdığı da yol bilgisayarında gözüküyor...
Rampa aşağı durun ve vitesi N' ye alın. Rölantideki anlık tüketimin 0,6lt/h olduğunu göreceksiniz. Ayağınızı frenden çekip aracın aşağı doğru hareket etmesine izin verin ve anlık tüketimi gözleyin. 8lt/100km değerlerini bile gösterdiği oluyor.:wnk:
Alıntı yapılan: bulentperu;452006
...7. Vites değiştirirken kararlı ol (yani ileri gideceksen D ye tak!!! değil tabiki :))  , acele etme! Manuel vites gibi hızlı davranma, araca anlaması için az  bir zaman ver. Demek istediğim mesela geri giderken sertçe durup (veya  tam durmadan) D 'ye takma. Durma tamamlandıktan sonra vitesi değiştir...
Rölantide -kesinlikle daha yüksek bir devirde değil- R konumunda geri geri giderken vitesin konumunu frene bile basmaya gerek kalmadan D' ye alabiliyorsunuz ve D' ye aldığınızda bir-iki metre daha geri gidip sonrasında D' yi algılayıp ileri gitmeye başlayabiliyor.:wnk:


Çevrimdışı bulentperu

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 525
    • Profili Görüntüle
Yani ben de bunu söylemek istiyordum. Hani konu DSG 'yi korumak ya! Korumak için yapılmamalı bence! :)


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: bulentperu;452019
Yani ben de bunu söylemek istiyordum. Hani konu DSG 'yi korumak ya! Korumak için yapılmamalı bence! :)
Ben de zaten birebir tecrübelerimi yazdım.:wnk:


Çevrimdışı muallim45

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 660
    • Profili Görüntüle
benimde stilim şu; aracı kısa süre beklemede yada dur kalklarda kesinlikle N ye almıyorum çünkü ustalara kurslarda bunu tembihlemişler malum kuru çalışma meselesi forumda bir dostumuz bunu güzel anlatmıştı. park ederken de önce fren tabii dibine kadar sonra,  el freni ve P  park vitesine, sonra geçilmesinin sebebi de yük binmesin çünkü oradaki mandallar şanzıman dişlilerine kilit vurduğunu söyledi renk servis de ustam birde kesinlikle P ye alıp el frenini çekmemezlik edip de bırakmayın araç kendiliğinden çalışırsa ( elektronikte bu olası bir şeydir güçlü şimşek çakınca olur ) dişlileri ve mandalını kıracağını şanzımanı dağıtacağı söylenmiş eğitimde, birde kısa süreli olsa dahi aracı çalışır vaziyette el freni çekili bırakmayın illa stop edin dedi bende onu yapıyorum şanzımana sıkıntı olmasın aküye olursa da önemli değil diye düşünüyorum
2020 Karoq 1.6 TDI


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: muallim45;452053
benimde stilim şu; aracı kısa süre beklemede yada dur kalklarda kesinlikle N ye almıyorum çünkü ustalara kurslarda bunu tembihlemişler malum kuru çalışma meselesi forumda bir dostumuz bunu güzel anlatmıştı. park ederken de önce fren tabii dibine kadar sonra,  el freni ve P  park vitesine, sonra geçilmesinin sebebi de yük binmesin çünkü oradaki mandallar şanzıman dişlilerine kilit vurduğunu söyledi renk servis de ustam birde kesinlikle P ye alıp el frenini çekmemezlik edip de bırakmayın araç kendiliğinden çalışırsa ( elektronikte bu olası bir şeydir güçlü şimşek çakınca olur ) dişlileri ve mandalını kıracağını şanzımanı dağıtacağı söylenmiş eğitimde, birde kısa süreli olsa dahi aracı çalışır vaziyette el freni çekili bırakmayın illa stop edin dedi bende onu yapıyorum şanzımana sıkıntı olmasın aküye olursa da önemli değil diye düşünüyorum


Ben hiç N konumuna almam, ışıkta beklemede frene tam basınca kavrama yapmıyor. Stop etmeden önce N ye alıyorum el frenini çekip ayak frenini bırakıyorum. Yük el frenine bindikten sonra P konumuna alıp stop ediyorum.


Çevrimdışı muallim45

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 660
    • Profili Görüntüle
zaten servisde;
N için vites araların geçişlerde nötr konumu sağlasın diye konur diyor. yani hizmeti sadece geçişlerde yük sorunu olmasın diye, diyor usta.
2020 Karoq 1.6 TDI


Çevrimdışı schumici

  • Turbo Benzinli
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2178
    • Profili Görüntüle
    • http://www.schumici.simplesite.com
Alıntı yapılan: muallim45;452053
aracı kısa süre beklemede yada dur kalklarda kesinlikle N ye almıyorum çünkü ustalara kurslarda bunu tembihlemişler malum kuru çalışma meselesi

Kuru sistem ile aradaki bağıntı ne bu söylediğiniz husus konusunda, ustalara neden bunu tembihlemişler?


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: schumici;452165
Kuru sistem ile aradaki bağıntı ne bu söylediğiniz husus konusunda, ustalara neden bunu tembihlemişler?
DSG bildiğiniz manuel şanzımandır yalnız sizin yerinize debriyaja basıp vitesi değiştirip tekrar debriyajı bırakan bir sisteme sahiptir.
Klasik tork konvertörlülerde ise hisrolik yağı basıncıyla çalışır sistem ve frene basıp durduğunuzda araçta ufak ufak bir zorlanma emaresi hissedersiniz. Vites konumunu N' ye aldığınızda ise bu kasılma anında son bulur. DSG' de böyle bir durum olmaz zira debriyaja basmış ve kalkış yapmayı beklemektedir.


Çevrimdışı schumici

  • Turbo Benzinli
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2178
    • Profili Görüntüle
    • http://www.schumici.simplesite.com
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;452212
DSG bildiğiniz manuel şanzımandır yalnız sizin yerinize debriyaja basıp vitesi değiştirip tekrar debriyajı bırakan bir sisteme sahiptir.
Klasik tork konvertörlülerde ise hisrolik yağı basıncıyla çalışır sistem ve frene basıp durduğunuzda araçta ufak ufak bir zorlanma emaresi hissedersiniz. Vites konumunu N' ye aldığınızda ise bu kasılma anında son bulur. DSG' de böyle bir durum olmaz zira debriyaja basmış ve kalkış yapmayı beklemektedir.

Onu biliyorum hocam, benim merak ettiğim ustalar neden dururken N konumuna almayın diyormuş? Sonuçta teorik olarak manuel şanzıman sisteminin kullanıldığı bu sistemde vites D konumundayken frene basıp durduğumuzda debriyaj devreye giriyor, oysa N konumuna alınırsa hiç debriyajla işi olmayacak mantıken. Peki ustalar niye almayın diyor? Bir de 6 ileri yağlı sistemde sorun olmayan bu durum 7 ileri kuru sistemde neden sorun yaratıyor, bizim bilmediğimiz ama ustaların bildiği durum ne?


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: muallim45;452053
...............
birde kısa süreli olsa dahi aracı çalışır vaziyette el freni çekili bırakmayın illa stop edin dedi bende onu yapıyorum şanzımana sıkıntı olmasın aküye olursa da önemli değil diye düşünüyorum
Şu olaya pek anlam veremedim. Kısa süreli el freni çekik, park vitesinde çalışsa ne olur ki?

Alıntı yapılan: schumici;452233
..... benim merak ettiğim ustalar  neden dururken N konumuna almayın diyormuş?
Ben de bu durumu merak ettim doğrusu.
Hatta ben, ışıklara yaklaşırken ve duracağıma eminsem, durmak için frene basmadan önce, vitesi N konumuna alırım ve öyle yavaşlarım.
Viteste yavaşlarsam, yavaşlama esnasında, hıza paralel olarak şanzıman vites düşürür. Bu anlamsız ve gereksiz vites değişimleri yaşamamk için, böyle doğru olacağını düşündüm kendimce.
« Son Düzenleme: 10 Aralık 2013, 20:57:12 Gönderen: Levcho »


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: schumici;452233
Onu biliyorum hocam, benim merak ettiğim ustalar neden dururken N konumuna almayın diyormuş? Sonuçta teorik olarak manuel şanzıman sisteminin kullanıldığı bu sistemde vites D konumundayken frene basıp durduğumuzda debriyaj devreye giriyor, oysa N konumuna alınırsa hiç debriyajla işi olmayacak mantıken. Peki ustalar niye almayın diyor? Bir de 6 ileri yağlı sistemde sorun olmayan bu durum 7 ileri kuru sistemde neden sorun yaratıyor, bizim bilmediğimiz ama ustaların bildiği durum ne?
Tahminim gerek yok diye düşünüyorlar. Bir de dur-kalklı trafikte sık sık boşa akıp D' ye almak sıkıntı çıkartmış olabilir.
Alıntı yapılan: Levcho;452236
...Hatta ben, ışıklara yaklaşırken ve duracağıma eminsem, durmak için frene basmadan önce, vitesi N konumuna alırım ve öyle yavaşlarım.
Viteste yavaşlarsam, yavaşlama esnasında, hıza paralel olarak şanzıman vites düşürür. Bu anlamsız ve gereksiz vites değişimleri yaşamamk için, böyle doğru olacağını düşündüm kendimce.
Ben bu durumda bile boşa almıyorum. Motor freni ile de yavaşlaması en iyisi bence.
Alıntı yapılan: Levcho;452236
Şu olaya pek anlam veremedim. Kısa süreli el freni çekik, park vitesinde çalışsa ne olur ki?
Bunu ben de hiç anlamadım.


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
P'de iken rölantide bazen tıkırtı geliyor (eğer kilide dayanmışa araç), N'ye alınca geçiyor, ondan olabilir Uğur'cuğum


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: lrfan;452307
P'de iken rölantide bazen tıkırtı geliyor (eğer kilide dayanmışa araç), N'ye alınca geçiyor, ondan olabilir Uğur'cuğum
Aha! Jetta' da yaşamıştım. Rampa aşağı veya yukarı iken geliyordu o ses.:wnk: Şimdi oldu.:thank:


Çevrimdışı muallim45

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 660
    • Profili Görüntüle
P de tutmak zararlı deniyo çünkü P park durumudur, yani aracı park edip stop edeceğim komutudur, bu arada şanzıman ne yapar bir mandal vasıtası ile şanzıman dişlilerini kilitler. bunlar kilitli iken siz çalışır vaziyette bırakırsanız volan dönmeye devam eder. işte sakınca burada zaten yani hem ciddi bir kilit sitemini devreye alıyorsunuz birde sistemi harekete hazır halde tutuyorsunuz, bu sizce risk değilmi?... usta böyle izah etti bende fazla sorgulamadım çünkü mekanikçi makineci kafam bunu kabul etti şükür şanzıman bilgim var. ben buna uyuyorum, zaten ilk başta benim de stilim bu diye izah etmiştim
gelelim N konumuna nötrü ifade ediyor diyor usta çünkü önünde geri vites var ardıda D ileri vites bunun amacıı sadece ileri ve geri arasında şanzımana nefes aldırıp kendi koruma sistemini komutlaması içindir diyor sizbunu durma da yada beklemede kullandığınız zaman sistemi yanılgı ile bekletiyorsunuz geçiş vitesi olan sistemi bekletiyorsunuz diyor dedigimiz gibi iki vites arası nötr etmek içindir diyor yine benim mekanikçi ve makinacı kafam bunu da kabul ediyor ve fazla sorgulamıyorum amacım yeni bir şanzıman yapmak değil sadece elimdeki şanzımanı korumak netice itibari ile. arkadaşlar birde şu var ustalar bazı açıklamaları yapamaz yada yapmak istemezler ancak renk otodaki usta gerçekten düzgünce açıklamıştı sagolsun bende bid at ettim kendisine bu arada burada evelce yazan bir üyemizin ıslak kuru N de bekleme olayı anlatımını çıktı yapıp yanımda götürmüştüm usta okudu hocam bu doğru ama dedi ve yukardaki leri anlttı biz eğitimde bize tenbih edilenlere bakıyoruz ve onlara da uymak zorundayız zaten yaşadıkçada yerindeliği karşımıza çıkıyor demişti.
durum budur dostlar ben gene stilimde devam edeceğim.
« Son Düzenleme: 12 Aralık 2013, 00:47:06 Gönderen: muallim45 »
2020 Karoq 1.6 TDI


Çevrimdışı schumici

  • Turbo Benzinli
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2178
    • Profili Görüntüle
    • http://www.schumici.simplesite.com
@muallim45 hocam yanlış anlamayın ama ustanın N konumu ile yapmış olduğu açıklamayı hiç mantıklı bulmadım. N'nin amacı şanzımanın boş durmasıdır, hiç bir arabanın beyni şanzıman N'de bekliyor diye karışmaz, böyle bi mantık yok.

Tek kavrama da olsa çift kavrama da olsa bekleme anında yapacağım şey vitesi N konumuna almaktır. Manuel bir araçta kırmızı ışıkta 60 saniye beklerken vites 1de ayakta debriyajda mı bekliyoruz, her trafik ışığında bu şekil yaptığımızı farzetsek debriyaj balatasının ömrü ne olur?

Dediğim gibi ben N konumunu kullanırım, ha kullanmayana da saygı duyarım tabi