škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Dsg koruma önerisi

drscz · 123 · 71893

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Eski aracımda M/M şanzıman vardı. Bu şanzimanlar, çok nazik ve konforsuzdur. Bunun yanı sıra, 15-20 bin km'lerde kalibrasyon gerektiriyor. M/M şanzımanı kullanırken, çok dikkatli ve temkinli olmaya alıştım. Bu durumdan dolayi ve Dsg'nin ilk dönemlerdeki kötü şöhretinden dolayı, "yoğurdu üfleyerek yemeye" yeltiniyorum.
Işıklarda ve ya kısa beklemelerde bende N konumunu kullanıyorum. Bence de N en doğru durumdur.
Ancak park ederken, el freni ve vites değişim ve nihayetinde beklemedeki konumlarının nasıl olacağını, mantıken öğrenmek isterim.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: muallim45;452419
P de tutmak zararlı deniyo çünkü P park durumudur, yani aracı park edip stop edeceğim komutudur, bu arada şanzıman ne yapar bir mandal vasıtası ile şanzıman dişlilerini kilitler. bunlar kilitli iken siz çalışır vaziyette bırakırsanız volan dönmeye devam eder...
:hmm:Hımmm! Sadece volant dönse iyi. Dişliler duracak ancak herhangi bir vites takılı olmadığı için dişlilerin üzerinde bulunduğu mil dönmeye devam edecek. Dönemeyen dişliler nedeniyle yağlama yapılamayacak... Evet... Gayet mantıklı.


Çevrimdışı muallim45

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 660
    • Profili Görüntüle
arkadaşalar bu konuda iki gündür okul atölyesinde yaşadığımız bir sıkıntıyı anlatayım Vestel fabrk dan bağış olarak 5 tezgah almıştık bir tane sanayi tipi torna 3m kızaklı bir tane küçük  bunlar toz marka çek malı 2 tane lguna freze birde toz freze neyse bunlar detay bizim 3m kızaklı torna makinesi arızalandı uraştık didindik motor çok güçlü olduğu için yüklü amper çektiğini gördük  ana tablo daki tesisat yanmış bi şekilde onu çözdük ancak sonra makineyi kompr ile mazotla temizledik baktıkki yağlama pompası kayışı gitmiş hadi el attık, yeni kayış vs derken çok ses yaptığını farkettik inceleyince tabii biz makineleri vestelde aldık diye bakımlıdır düşüncesi ile pek incelemedik. anladıkki makinede hiç yag kalmamış ve kuru çalıştığı için kayışı bitirmiş ardından hallettik derken bu sefer tezgah aynası geri dönme yapmamya başladı bunu araştırırken bizim eğitim tezgahlarında hiç de görmediğimiz bişi karşımıza çıktı en azından 31 yılık makine öğretmeniyim böylesini görmemiştim kanal açmak için sistemi kilitleme mandalını zor fark edemeyecegimiz bir bölgeye koymuş çekler hadi onu açtık tabii bu arada şanzıman açıldı, olmuş cevizli sucuk gibi yapış yapış koyduğumuz yağın içine gazyağı ilave etik ve bir gün öyle boşta çalıştırdık ve istediğimiz temizliği elde ettik. tekrar şanzımana daldık ve kavramaları nihayet buluşturabildik ancak bir grup devirde onlarda çok yüksek devir tabii ) geri dönme işlemi yine yok şimdi sonuçta bizim kuru çalışan sistem başımıza iş açtı sizin anlayacağınız. şimdilik tezgahı topladık çünkü eğitim devam ediyor ancak tatile yakın öğrencilerin işleri bitince tezgah tekrar açılacak düzeltilecek işte arkadaşlar lafı şimdi kuru çalışmaya getirelim N konumu kuru çalışma olduğun servis ustası başı ile onayladı ancak evvelki mesajımda da anlattığım gibi markanın ne yapılması gerektiğini anlatıgını söyledi usta işte benim mekanikçi ve makineci kafam BENİM STİLİMİN BÖYLE olması gerektiğini söylüyor demiştim evet benim stilim bu şanzımanı ben kendi elime almadığım müddetçe ustalar uyarım ama USTAYA GÜVEN duyduğum müddetçe
 sizin stilinizi bilemem sadece bu konuda paylaşım yaptım herkes kendinden ve aracından mesul dür
 öyle değilmi ama yani
2020 Karoq 1.6 TDI


Çevrimdışı muallim45

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 660
    • Profili Görüntüle
bu arada fiatın duologic şanzımanında P konumu yoktur N vardır oda aracı boşta tutar ve Fiat kullanım kılavuzunda aracı N de park etmeyin vitese takın der. ama onun duologic i başarızıs bir şanzımadır ve yeni sezon için fiat duologic ile anlaşma yapmatı sanırım DSG veya EDC ye geçecek çünkü bu iki sistem açık ara önde duologicde vites geçişlerini sarsıntı ile fark edersiniz. ama bizim DS ler P ye takılınca şanzımanı kilitler bunu hissedersiniz
2020 Karoq 1.6 TDI


Çevrimdışı schumici

  • Turbo Benzinli
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2178
    • Profili Görüntüle
    • http://www.schumici.simplesite.com
Muallim hocam yazdığınızın N konumuyla ilgisini anlayamasamda yinede emek harcamışsınız elinize sağlık :)

Dediğiniz gibi, herkesin stili kendine. Benim mühendis kafamda kendi düşüncemi mantıklı buluyor, en iyisi herkes kendi bildiği doğruda ilerlemeye devam etsin :)


Çevrimdışı muallim45

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 660
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: schumici;452613
Muallim hocam yazdığınızın N konumuyla ilgisini anlayamasamda yinede emek harcamışsınız elinize sağlık :)

Dediğiniz gibi, herkesin stili kendine. Benim mühendis kafamda kendi düşüncemi mantıklı buluyor, en iyisi herkes kendi bildiği doğruda ilerlemeye devam etsin :)


Demekki anlaşılır yazmamışım dostum, pardon
Oysa net bir şekilde kuru şanzıman çalışmasını zararını ve sıkıntısını aktardığımı düşnmüştüm taze yaşadığım bir olaya bağlıyarak malum N modu kuru çalışma ama kesinlikle kullanım kılavuZunu incelediğinizde bunu göremeyeceksiniz, ama eski mesajımda da anlattım bunu burada bir üye yazdı bende çıktı alıp servîs ustasına sordum kafa ile onayladı ama sözle sessiz kaldı ve boşverin hocam onu sîz dedi ve anlattığım yöntemi yapın dedi.
Anlatım tekrarı yapmış oldum çok pardon.
2020 Karoq 1.6 TDI


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Alıntı yapılan: muallim45;452627
Demekki anlaşılır yazmamışım dostum, pardon
Oysa net bir şekilde kuru şanzıman çalışmasını zararını ve sıkıntısını ...

 Şanzıman asla yağsız kalmaz, yağ hep orada, öyle değil mi? Kuru çalışma diye bir durum olmaz


Çevrimdışı schumici

  • Turbo Benzinli
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2178
    • Profili Görüntüle
    • http://www.schumici.simplesite.com
Alıntı yapılan: muallim45;452627
Demekki anlaşılır yazmamışım dostum, pardon
Oysa net bir şekilde kuru şanzıman çalışmasını zararını ve sıkıntısını aktardığımı düşnmüştüm taze yaşadığım bir olaya bağlıyarak malum N modu kuru çalışma ama kesinlikle kullanım kılavuZunu incelediğinizde bunu göremeyeceksiniz, ama eski mesajımda da anlattım bunu burada bir üye yazdı bende çıktı alıp servîs ustasına sordum kafa ile onayladı ama sözle sessiz kaldı ve boşverin hocam onu sîz dedi ve anlattığım yöntemi yapın dedi.
Anlatım tekrarı yapmış oldum çok pardon.

Estağfurullah hocam. Ama N modu kuru çalışma deyince pek doğru bir tabir olmuyor kanımca. "Kuru"dan kasıt şanzımanın ismi kuru, içi değil :) Tüm modlarda aynı çalışma koşulları mevcut, D'de de R'de de, sadece N'de değil


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: lrfan;452647
Şanzıman asla yağsız kalmaz, yağ hep orada, öyle değil mi? Kuru çalışma diye bir durum olmaz
Manuel şanzımanlarda vitesi boşa alırsan, herhangi bir viteste takılıymış gibi şanzımanın dişlileri dönmeye devam eder ve wash-up denilen mantıkla ana dişliler aşağıdan dişlilerinin arasına aldığı yağı yukarıya atarak şanzımana bir nevî duş aldırır ve yağlanma devam eder. Sanırım DSG' de N konumunda bu şekilde bir hareket olmuyor ve dolayısıyla yağlama olmuyor. Adını da kuru çalışma koymuşlar. Yalnız "motorla ilgili ayar, deneme, ...vs. yapılıyorsa ve bu tutup da bir saat sürecekse şanzıman tamamen yağsız çalışmış olmayacak mı" sorusu da bir yandan beynimi meşgul ediyor.:hmm::blm:


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Kavrama kurudur, şanzıman değil. Yağlı kavrama var, onunla karıştırılıyor Dsg 6'da...


Çevrimdışı muallim45

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 660
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: lrfan;452647
Şanzıman asla yağsız kalmaz, yağ hep orada, öyle değil mi? Kuru çalışma diye bir durum olmaz

Burdaki tabirimde sanırım yanlış anlaşıldı yada ben 54 yaşın zor gelmişliğî ile kısa kesip nasılsa anlarlar diye düşünüyorum bundan sonra daha dikkat ederim. Debriyaj da şanzımanın bir parçası degilmi ?  İşte bunun için kısaca kuru şanzıman demişim tabiki söz konusu olan debriyaj sistemi araştırmalarım ıslak debriyaj olan 6 vites de sorun bilhssa güç kaybından ötürü daha şikayet almış oysa 7 vites dsg ler yapılan inceleme ve tercihlerinde daha öne çıkıyor. Ben şuan kullanım tercihimi belirttim öyle devam edecegim ama sömestrede kısmetse ist dayım ve tanıdıgım otomatikçi ustalara bu konuyu götürecegim. Gördüğüm kadarı ile gerçekten bu konuda net bilgi veren yok yazılı olarakda sadece vw passat 6 nın kılavuzunda benim söyleediklerime yakın cümlleler okudum sayfa 178 de başlıyor dsg de, içerikde aslen sayfa 182 de
2020 Karoq 1.6 TDI



Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı
a)    Ayağınız frenin üzerindeyken el frenini çekin. b)    Ayağınızı frenden kaldırın (Vites hala “D” konumunda olsun)
 c)    Araca çok hafif gaz verin ve bırakın
 d)    Aracın kasıldığını hissedeceksiniz.
Bizim Jetta bu durumda kalkıp gidiyordu yahu!:D


Çevrimdışı muallim45

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 660
    • Profili Görüntüle
Çetin Karaduman çok düzgün bir Türkçe ile imla kurallarına uyarak çok şık bir web bloğunda ( oradaki kendi ifadesi ile ) sadece paylaşım yapmış yani mesleki (otomotiv tekniği olarak ) bir otorite değil benim için sadece bir paylaşımdır bana bu kadar yetmez beni teknik olarak ikna etmesi gerekir. ben aracımı almadan onu okumuştum ama yetmedi ki şimdi burada üyeyim, ben baştan bu yana servis deki ustanın ikna ettiğini ifade ettim. Kendisinden şunu bekliyorum neden böyle, biz burada zaten ondan çok çok fazlasını irdeleyerek konuştuk.
öncelik Markanın uyarılarında ve tavsiyelerinde şimdi koç grubu araç satarken kendi marka yakıtını şart koyuyor sebebi belli beni düşünmesi değil tabiki ama bu öyle bir şey değil kaldıki ben koçdan aldığım araçalarıma bile onun yakıtını kullanmadım, ona uymak canilik olur motor düşmanlığı olur çünkü oranın yakıtının başıma ne işler açtığını ben biliyorum yaşadım bi manisadan yakıt aldım bir mugladan aldım ardarda aracım berbat oldu vs vs ama yinede çetin beyin paylaşımına teşekkürler.
2020 Karoq 1.6 TDI


Çevrimdışı schumici

  • Turbo Benzinli
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2178
    • Profili Görüntüle
    • http://www.schumici.simplesite.com
Muallim hocam servisteki usta da sebebini açıklamıyor ki, sadece şöyle şöyle yapın böyle böyle yapmayın diyor. Niye diye sorunca yanıt "bize böyle dediler"  İyi de kardeşim sana ne amaçla öyle dediler, bunu bize açıklayabilecek mekanik bilgin hiç mi yok yoksa sende mi bilmiyorsun ne amaçla böyle dediklerini?

Anlayacağınız hocam, servisteki usta da bunun mekanik açıklamasını bana yapamadığı sürece onun da benim için geçerliliği yok