škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Dsg koruma önerisi

drscz · 123 · 71896

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı drscz

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 11
    • Profili Görüntüle
Merhaba, 2 günlük 1,6 tdı 105 hp superb sahibiyim. Arabayı severek aldım ama şu dsg problemlerinden çok geç haberim oldu. Anladığım kadarıyla şimdi olmasada ileriki zamanlarda bende problem yaşayacağım. Sorularım şudur ki;
*bu dsg problemi 2013 model araçlarda devam ediyor mu? Sorun çözümü yada iyileştirme var mıdır?
*dsg şanzuman için problemsiz yada uzun süre problemsiz kullanım için önerileriniz nelerdir?
*forumlarda okuduğum kadarı ile amerika ve çinde dsg li araçlar 10 yıl garantiliymiş, türkiyede bu konuda atılan adımlar var mı? Yasal süreç başlatılmış mı?bireysel dava açan varsa sonucu nedir acaba.

Cevap ve yorumlarınızı dört gözle bekliyorum. Birde 2013 1,6 tdı superb sahiplerinden araç yorumlarını bekliyorum. Şimdiden teşekkürler...


Çevrimdışı Can

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3562
    • Profili Görüntüle
Aracınız hayırlı olsun öncelikle..

En sorunlu dönemde bile hiç bir problem yaşamayan insanlar oldu,biraz piyango tarafı var yani bu işin. Sorunlar kökünden çözülebilmiş değil bildiğim kadarıyla ancak büyük oranda ortadan kalktı diye biliyorum..

Korumaya yönelik pek bir şey yok aslında,İstanbulun trafik koşullarında manuel araçlar bile sıkıntı çıkarırken otomatik bir şanzımanın çıkarma olasılığı her zaman var.
Eğer sürekli aklınızda arıza yaptı yapacak düşüncesi olursa aracınızdan zevk alamazsınız,arabayı adam akıllı kullanamazsınız. O nedenle siz normal biçimde kullanın,tadını çıkarın,harika ötesi bir araç almışsınız gerçekten Allah kaza bela göstermesin..

Baktınız bahsedilen sorunlardan biri baş gösterdi,o zaman götürün servise ne yapıyorlarsa yapsınlar. Bu konuda daima siz haklısınız. Normal garanti süresi bittikten sonra eğer aracı yetkili servise götürmeye devam ederseniz iyi niyet garantisi adı altında bir hakkınız var. Garanti bitiminden itibaren yanlış hatırlamıyorsam 6 yıl boyunca aslında yine bir garantiniz oluyor yani..

Tekrardan hayırlı olsun aracınız,arkanıza yaslanın ve SuperB konforunu yaşayın :)


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Şu anda DSG dünyada en başarılı ve yaygın yarı otomatik şanzıman tipidir.
Hiç bir mekanik ve ya elektronik aletin bozulmama garantisi yoktur.
İlk nesil dsg'de, nispetten daha çok arızalar oluyordu, ancak bildiğim kadarıyla, vw grubu onarımdan ve destekten yana olmuştur her zaman. 2013 model araçlarda, 3. nesil dsg var. Hataları giderilmiş ve en iyi halde.
Bozulacakmış gibi bakmadan kullanmaya alışmalıyız.


Çevrimdışı muallim45

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 660
    • Profili Görüntüle
bakın keyfinize insan oğlu bile arıza yapıyor benim de sizin gibi sonradan haberim oldu ama okuduğum sorunlar biraz da bilmemekten kaynalanmış ben şimdi keyifle sürüyorum var olan o sorunsal ses kış olması nedeni ile kesildi burdan şu çıkar demekki ses olduğunda şanzıman ısınmış demektir buna dikkat etmek gerek diye düşünüyorum birde aracınızdan her inişinizde stop edin rölantide çalışır vaziyette bırakmayın bu servis önerisidir bende mekanikçi kafam ile katılıyorum.
2020 Karoq 1.6 TDI


Çevrimdışı zethappy

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 22
    • Profili Görüntüle
selamlar,
oncelikle hayirli olsun. kazasiz belasiz kullanirsiniz insallah. Bende 2012 model dsg tdi octavia sahibiyim. arkadaslarin dedigi gibi 3ncu nesil dsgler daha sorunsuz diye biliyorum. benim aracimda da kavrama garantiden degisecek. problemleri bilerek aldim. nihayetinde garantili arac degil mi aldiklarimiz. zevkini cikarmaya bakinsiz. dsg koruma yonunde servisin su sekilde bir onerisi vardi. Sikisik trafikte veya yokusta D modunda degilde S modunda kullanmak ve boylece sanzuman surekli vites degistirmek istemeyeceginden ayni viteste seyredecektir (vites degistrime devri uzadigindan). boylece isinmasi min seviye de olabiliyormus.
tekrar hayirlisi olsun ve zekvini yasayin derim.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Hayırlısı İnşaallah.
Ben de şunu ekleyeyim. Dur-kalklarda frene aracı durduracak kadar değil de iyice basın. Eğer sadece aracı durduracak kadar basarsanız DSG yarım debriyajda bekliyor ve motor devri 1000d/d oluyor. Eğer bu durumda uzun süre beklerse hem ısınma artıyor hem de balatalar ufak ufak aşınıyor. Isınarak aşındığı için de dengesiz aşınıp ileriki zamanlarda titremelere neden oluyor.
Alıntı yapılan: zethappy;451290
...dsg koruma yonunde servisin su sekilde bir onerisi vardi. Sikisik trafikte veya yokusta D modunda degilde S modunda kullanmak ve boylece sanzuman surekli vites degistirmek istemeyeceginden ayni viteste seyredecektir (vites degistrime devri uzadigindan). boylece isinmasi min seviye de olabiliyormus...
Eğer çıktığınız yokuş dikse veya trafiğin sürati bir artıp bir azalıyorsa yukarıda açıkladığınızı uygularsanız aracın yakıt tüketimi de daha az oluyor.:wnk:


Çevrimdışı schumici

  • Turbo Benzinli
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2178
    • Profili Görüntüle
    • http://www.schumici.simplesite.com
Peki ışıklarda durdukça N konumuna almak biraz fayda sağlar mı? Ben eski aracımız Astra Easytronic'te beklemelerimi genelde N konumunda yapardım ışıklarda falan, çünkü hep debriyajda beklerdi araç


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Alıntı yapılan: schumici;451397
Peki ışıklarda durdukça N konumuna almak biraz fayda sağlar mı? Ben eski aracımız Astra Easytronic'te beklemelerimi genelde N konumunda yapardım ışıklarda falan, çünkü hep debriyajda beklerdi araç

Hiç gerek yok. Frene bas yeter, baskı balata ayrılmış oluyor


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: lrfan;451410
Hiç gerek yok. Frene bas yeter, baskı balata ayrılmış oluyor
Ancak frene iyice bas. Az basarsan yarım dbriyajda bekleyip balatalarını rendeliyor.:wnk:


Çevrimdışı YEKE

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1503
    • Profili Görüntüle
S veya tiptronikte kullanmayın sürekli D konumda sürün. vitesi ne kadar kurcalarsanız o kadar sıkıntı çıkar. yakıt tasarrufu açısından da D konumu iyidir. diğer markaların otomatik vitesi gibi değildir. tersine düz vitese göre bile vitesi yükseltip devri düşürerek daha az yakar. araba rodaj süresini geçince açılıyor S konumuna gerek duyulmuyor. hayırlı olsun bu arada.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: YEKE;451526
S veya tiptronikte kullanmayın sürekli D konumda sürün...
Sürekli değil zaten, yukarıda belirttiğimiz şartlarda kullanılmalı.:wnk:
Alıntı yapılan: YEKE;451526
...vitesi ne kadar kurcalarsanız o kadar sıkıntı çıkar...
Motoru da rampa inişlerinde kapatmak lazım bu mantıkla.:wnk:
Alıntı yapılan: YEKE;451526
...yakıt  tasarrufu açısından da D konumu iyidir. diğer markaların otomatik vitesi  gibi değildir. tersine düz vitese göre bile vitesi yükseltip devri  düşürerek daha az yakar...
Tamam işte rampalarda vitesi gereksiz yükseltiyor tasarruf için, akabinde anlık tüketim 45 litreleri gösteriyor ve araç hızlanamıyor bayılıyor; peşine vitesi düşürüp devri yükseltip motoru rahatlatıyor, hemen ardından tekrar vitesi büyütüyor; e yine bayılma yine vites düşürme derken şanzıman gereksiz ısınıyor. Rampada S konumuna alındığındaysa hem motor bayılmıyor hem daha stabil yol alınabiliyor hem de tüketim D konumuna göre daha düşük oluyor. Tabii bu anlattığım uzun ve dik rampalarda ve hızı bir artıp bir azalan trafik için geçerli. Açık trafik ve düz yol için tabii ki D en iyi seçim olacaktır.:wnk:


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Her modu kullanıyorum zaman zaman, örümcek bağlamasınlar. S ile D arasında mekanik bir fark yok zaten, yazılım sadece.
 
Ama manuel kullanımda vites haliyle daha yavaş tepki veriyor, 7 vites atmak hiç pratik değil 60 km hıza çıkana kadar


Çevrimdışı haberci

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 525
    • Profili Görüntüle
Ben de bu vehimler yüzünden siparişi manuel olarak geçtim ama yine de hala DSG alsam mı diye düşünmüyor değilim...


Çevrimdışı muallim45

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 660
    • Profili Görüntüle
Dsg dsg bence otamatik standart manuel opsiyonel olmalı
2020 Karoq 1.6 TDI


Çevrimdışı bulentperu

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 525
    • Profili Görüntüle
Aracınız hayırlı olsun, gerçekten çok güzel bir seçim bence de!
Ben de DSG kullanıyorum ve sizin gibi çok mütereddit kalmıştım ama kullanması inanılmaz zevkliymiş. Benim de -diğer bazı arkadaşlar de yazmış ama- toplam ve özet olarak nacizane görüş ve tavsiyelerim:
1. DSG büyük vites kullanıyor, 60 'la giderken 7 'ye alıyor, alışmak lazım, sen hızlanmak istiyorsan gaza kuvvetli basmalısın.
2. Kırmızı devir bandını ve dip gazı sık sık kullanma bence, sadece gerektiğinde!  ( "zevk için" de gerekli durum sayılabilir!!) :)
3. Yoğun - sıkışık - dur kalk trafikte tiptronik 'e geç, DSG 'ye göre çok daha az vites değiştirirsin.
4. Park ederken; ben önce ayak fren, sonra N konumu, el freni, ayak fren bırak, ayak fren bas, sonra P konumu, fren bırak şekline alıştırdım kendimi. Bu sayede özellikle yokuşlarda ilk kalkışlarda rahat ediyorum. Aracın yükünü şanzımana değil de frene yüklüyorum gibi (proses biraz uzun gibi gözüküyor ama el alışınca rahat edersin).
5. Trafikte durunca vitesi N 'ye almanın bir faydası olmadığı görüşü çok yaygın, bence de öyle.
6. Yokuş inerken de aynı şekilde. Hatta yakıt sarfiyatını artırdığı da yol bilgisayarında gözüküyor.
7. Vites değiştirirken kararlı ol (yani ileri gideceksen D ye tak!!! değil tabiki :)) , acele etme! Manuel vites gibi hızlı davranma, araca anlaması için az bir zaman ver. Demek istediğim mesela geri giderken sertçe durup (veya tam durmadan) D 'ye takma. Durma tamamlandıktan sonra vitesi değiştir.  
Aracın da vitesin de keyfini sür! Fazla kafana takma bunları (diyene bak! :)), ben yumuşak ve dikkatli kullanıyorum bu DSG 'yi ama tercih tabi ki aracın sahibinde! Arkadaş bunla mı uğraşacaz ne gerek var diyenler de olabilir.  
Ben sööliim de! demedin demesinler...
Kazasız belasız inşallah hepimiz....
« Son Düzenleme: 08 Aralık 2013, 20:18:10 Gönderen: bulentperu »