škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Dsg koruma önerisi

drscz · 123 · 71941

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Bilimsel olarak açıklanırsa, ben de çok memnun olurum esasında.
Ancak, doğru anlayabilmemiz için, DSG'nin tamamı bize öğretilmesi gerekiyor (ve ya öğrenmiş olmamız gerekiyor).
Her dişlideki yük dağılımı ve kavramalardaki esnekliği de tam anlamamız gerekiyor.

Örneğin şöyle bir soruya, şöyle bir açıklama doğru olur :
Soru;
"P konumuna alarak el frenini çekersek ne olur?"
Yanıt;
"DSG vites kutusu, P konumundayken, X ve Y dişlileri yük altında kalır. Bu anda el freni çekilirse, X ve Y dişlilerin mil pimleri yükte kalır ve uzun vadede pimler kırılabilir."


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Alıntı yapılan: Levcho;453065
Örneğin şöyle bir soruya, şöyle bir açıklama doğru olur :
Soru;
"P konumuna alarak el frenini çekersek ne olur?"
Yanıt;
"DSG vites kutusu, P konumundayken, X ve Y dişlileri yük altında kalır. Bu anda el freni çekilirse, X ve Y dişlilerin mil pimleri yükte kalır ve uzun vadede pimler kırılabilir."

Kilitlemeyi yapan pim kırılır, ama şanzıman dişlilerine bir şey olmaz. Zira P konumunda sabitleme işini bir pim sağlıyor, vites dişlileri değil.


Çevrimdışı schumici

  • Turbo Benzinli
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2178
    • Profili Görüntüle
    • http://www.schumici.simplesite.com
Alıntı yapılan: Levcho;453065
Bilimsel olarak açıklanırsa, ben de çok memnun olurum esasında.

Aynen bende bunu istiyorum hocam, vitesi N konumuna alıp beklemenin neye zarar vereceğini mekanik açıklamasıyla öğrenmek istiyorum. Bu açıklamayı öğrenemediğim sürece havada kalan bir iddia olarak devam edecek benim için.


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Bu konuda Briskoda forumunda dünyalarca yazı yazıldı, o yüzden arayıp bulmam çok zor ama uğraşıyorum. Herkesin kafasındaki soruları yok eden güzel bir metin vardı, Skoda mühendislerinden biri yazmıştı, umarım bulurum...


Çevrimdışı schumici

  • Turbo Benzinli
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2178
    • Profili Görüntüle
    • http://www.schumici.simplesite.com
Alıntı yapılan: lrfan;453073
Bu konuda Briskoda forumunda dünyalarca yazı yazıldı, o yüzden arayıp bulmam çok zor ama uğraşıyorum. Herkesin kafasındaki soruları yok eden güzel bir metin vardı, Skoda mühendislerinden biri yazmıştı, umarım bulurum...

Valla İrfan hocam bunu yapman demek kafalardaki soru işaretlerinin yanıt bulması demek direk, şimdiden çok teşekkürler :)


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Alıntı yapılan: schumici;453074
Valla İrfan hocam bunu yapman demek kafalardaki soru işaretlerinin yanıt bulması demek direk, şimdiden çok teşekkürler :)

Haliyle o kadar çok şey yazılmış ki o forumda, samanlıkta iğne arıyorum  :)


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: Levcho;453065
Bilimsel olarak açıklanırsa, ben de çok memnun olurum esasında.
Ancak, doğru anlayabilmemiz için, DSG'nin tamamı bize öğretilmesi gerekiyor (ve ya öğrenmiş olmamız gerekiyor).
Her dişlideki yük dağılımı ve kavramalardaki esnekliği de tam anlamamız gerekiyor.

Örneğin şöyle bir soruya, şöyle bir açıklama doğru olur :
Soru;
"P konumuna alarak el frenini çekersek ne olur?"
Yanıt;
"DSG vites kutusu, P konumundayken, X ve Y dişlileri yük altında kalır. Bu anda el freni çekilirse, X ve Y dişlilerin mil pimleri yükte kalır ve uzun vadede pimler kırılabilir."
Alıntı yapılan: lrfan;453067
Kilitlemeyi yapan pim kırılır, ama şanzıman  dişlilerine bir şey olmaz. Zira P konumunda sabitleme işini bir pim  sağlıyor, vites dişlileri değil.
Özelikle rampa aşağı veya yukarı frene basıp durduğunuzda araç ileri veya geri kasılıyor frenlemenin etkisiyle. El frenini çekip vitesi N konumuna almadan ve ayak frenini bırakmadan vitesi direkt P konumuna alırsanız, araç o kasılmanın bir miktarını bırakacaktır ve o sırada o pimler dişlilerin hareket etmesiyle birlikte iyice sıkışıyor. Akabinde aracı P' den çıkartmaksa epey bir zor oluyor.
Alıntı yapılan: lrfan;453073
Bu konuda Briskoda forumunda dünyalarca yazı yazıldı, o yüzden arayıp bulmam çok zor ama uğraşıyorum. Herkesin kafasındaki soruları yok eden güzel bir metin vardı, Skoda mühendislerinden biri yazmıştı, umarım bulurum...
Sen bir ömre bedelsin nan!:rm:


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;453087
Özelikle rampa aşağı veya yukarı frene basıp durduğunuzda araç ileri veya geri kasılıyor frenlemenin etkisiyle. El frenini çekip vitesi N konumuna almadan ve ayak frenini bırakmadan vitesi direkt P konumuna alırsanız, araç o kasılmanın bir miktarını bırakacaktır ve o sırada o pimler dişlilerin hareket etmesiyle birlikte iyice sıkışıyor. Akabinde aracı P' den çıkartmaksa epey bir zor oluyor.
Teşekkürler. Peki kısa beklemelerde ve ışıklarda örneğin, P konumuna değil de, N konumuna alıp ve frene basılı beklemek nasıl bir sonuç yaratır DSG açısından.

Hatta; Daha önce sormuştum ancak sanıyorum unuttum ve ya tatmin edici yanıt gelmemişti.
Hareket halindeyken, durmaya yakın (örn:ışıklara ), frene basmadan evel, vitesi N konumuna getirsek ve yavaş yavaş fren ile dursak??
Yani; Hareket halindeyken N konumuna almak ne kadar doğru?

Teşekkürler :adm:


Çevrimdışı schumici

  • Turbo Benzinli
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2178
    • Profili Görüntüle
    • http://www.schumici.simplesite.com
Alıntı yapılan: lrfan;453077
Haliyle o kadar çok şey yazılmış ki o forumda, samanlıkta iğne arıyorum  :)

Allah kolaylık versin hocam :)


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: Levcho;453088
Teşekkürler. Peki kısa beklemelerde ve ışıklarda örneğin, P konumuna değil de, N konumuna alıp ve frene basılı beklemek nasıl bir sonuç yaratır DSG açısından.

Hatta; Daha önce sormuştum ancak sanıyorum unuttum ve ya tatmin edici yanıt gelmemişti.
Hareket halindeyken, durmaya yakın (örn:ışıklara ), frene basmadan evel, vitesi N konumuna getirsek ve yavaş yavaş fren ile dursak??
Yani; Hareket halindeyken N konumuna almak ne kadar doğru?

Teşekkürler :adm:
Hareket halindeyken N' ye almak sürüş güvenliği açısından doğru değil tabii ki.
Ancak mekanik anlamda bir zararı olmadığını düşünüyorum zira P' den çıkartırken illaki frene basıp vites kolundaki mandalı çekerek çıkartırken, hareket halinde D' den N' ye almak için hiçbir şeye gerek yok zira vites kolunu az dürtükleyince N' ye geçiveriyor.:wnk:


Çevrimdışı zethappy

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 22
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: muallim45;451999
Dsg dsg bence otamatik standart manuel opsiyonel olmalı


Katiliyorum... her nekadar problemde yasansa dsglerde (ozellikle Turkiye icin) gunumuz trafiginde otomatik rahatliktir... Yine de kisisel tercih ve maliyet onemli...


Çevrimdışı muallim45

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 660
    • Profili Görüntüle
son mesajomdan sonra yazılanların hepsine gönülden katılıyorum.
 desteklediklerimde var evet haklısınız ustanın anlatımı yeterli değil işte ben orada işi markaya kızmakda buluyorum adamlar tam öğrenilmesini istemiyor ki arıza çıksın servise iş gelsin parça satılsın
 ama evelcede yazdığım biir husus pardon gene yazacağım ama benim mekanikçi makinece kafama tatminkar geliyor oda şu izah şekli N nötr vitestir geri ile ileri vites arasında geçiş yaparken şanzımanın nötr konumuna alıp ortam sakinliğini bulup şanzımana komut vererek sistemi hazırlamakdır diyor ustas ve bu geçiş hızlı olur çünkü hemen arkadan komut gelir diyor siz burayı beklemekle işgal etmeyin sistemi boşa bekletirsiniz diyor birde buarada yazılan n deki komut da kuru çalışma olayını üstü örtülü olarak başını sallayara teyid etti ama söz ile söylemedi
 ben şimdi irfan kardeşimin neticesişni bekliyecegim inşalla bizi aydınlatacak bişiler bulr aslında bende muallaktayım
 birde bir üye arkadaş ben hep ışıklarda N de bekletiyorum demişti bunun da takibini yapıp sorun çıkarsa veya çıkmazsa bizimle paylaşırsa iyi olur ama ben yinede N de bekletmeye sıcak bakmıyorum.
2020 Karoq 1.6 TDI


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: muallim45;453245
...N nötr vitestir geri ile ileri vites arasında geçiş yaparken şanzımanın nötr konumuna alıp ortam sakinliğini bulup şanzımana komut vererek sistemi hazırlamakdır diyor ustas ve bu geçiş hızlı olur çünkü hemen arkadan komut gelir diyor siz burayı beklemekle işgal etmeyin sistemi boşa bekletirsiniz diyor birde buarada yazılan n deki komut da kuru çalışma olayını üstü örtülü olarak başını sallayara teyid etti ama söz ile söylemedi...
Kuru çalışma ne oluyor o kısma takıldım ben de.:hmm::blm:


Çevrimdışı muallim45

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 660
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: schumici;453057
Muallim hocam servisteki usta da sebebini açıklamıyor ki, sadece şöyle şöyle yapın böyle böyle yapmayın diyor. Niye diye sorunca yanıt "bize böyle dediler" İyi de kardeşim sana ne amaçla öyle dediler, bunu bize açıklayabilecek mekanik bilgin hiç mi yok yoksa sende mi bilmiyorsun ne amaçla böyle dediklerini?

Anlayacağınız hocam, servisteki usta da bunun mekanik açıklamasını bana yapamadığı sürece onun da benim için geçerliliği yok

çok haklısın ama ben servisin kalitesini izah ettim manisada öğrencilerim var voswagn özel servisi üstelik parçada var ama onlara gitmem haaa fiomu götürüyordum ama bunu asla üşenmem izmire götürürüm
ama şu varki beğendim itimat ettiğim servisede itibar etmezsem artı bu aracı satmak düşer bana yoksa kendi kafama göre kullananmam ki kitabı ve ustası...
 
 el hasılı aslında kısır bi döngüdeyiz marka utansın
2020 Karoq 1.6 TDI


Çevrimdışı muallim45

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 660
    • Profili Görüntüle
arkadaşlar hep bahsettiğim yazı bu hafızam beni yanıltmıyorsa burada bulmuştum bunu ben, ustaya da çıktı alıp okuttum 1. paragrafı kafa sallayarak onayladı ama ikinciyi direkt sözlü onayladı hatta sen yukarıyı boşver hocam diye başladı söze

" N vitesi ıslak 7 ileri tasarımlı DSG şanzımanlar için kullanılması öngörülmüş bir vites aralığı değildir aksine sadece bir güvenlik mekanizmasıdır . İleri ve geri vites arasına konmuş bir ara vitestir ve araba orda kalsın diye değil ; ordan mecBur geçsin diye yapılmıştır. N vitese alırsanız sürekli yağlama delikleri kapanır ve şanzıman bu zaman zarfında zarar görebilir.Dolayısıyla kırmızı ışıkta beklerken boşa almak doğru değildir. Ne beklerken ne seyir halinde diye biliyorum ben hatam varsa daha tecrübe ve teknik bilgi sahipleri düzeltebilir. Bilginize.
Ayrıca şunu da eklemek isterim. Benzer durum P yani park vitesi için de geçerlidir. Kısa süreli duraklamalarda aracı P vitesinde bekletmek doğru değil. Durma süresi uzayacaksa araç kontağını kapatmak ve P almak en dogrusu. P konumunda araç çalışır vaziyette uzun süreli durması önerilmemektedir."
« Son Düzenleme: 22 Aralık 2013, 22:41:45 Gönderen: muallim45 »
2020 Karoq 1.6 TDI