"Madem ki DSG otomatikleştirilmiş bir manuel şanzıman" sorunun cvb bu zaten ugur kardeş manuel şanzımanın üstünde bir robot sistem var ve o senin yerine hafızada tuttuğu bilgiler ışığında karar veriyor ve işlem yapıyor Dişliler zaten şanzıman yağının içinde, 3 litre civarı yağ var, çok kafaya takmayın, N konumuna alınca şanzıman içindeki yağ bir yere gitmiyor. Öyle bir izlenim var ki, sanki N'de yağ boşalıyor, gidiyor, dişliler kupkuru çalışıyor
İyi de çalışma prensibi manuel ile aynı ise ve sadece farkı debriyaja basıp vitesi atan bir robot varsa, bu şanzıman da wash-up tekniği ile sürekli yağlanıyor olmalı. Manuel araçlarda dişliler aşağıdan aldıkları yağı yukarı sıçratır ve bir nevî duş aldırır gibi dişlileri ve ne mekanizma varsa yağlar.
Bu durumda DSG' de dişliler yağın içerisinde durmuyor ve yağlama için wash-up kullanılmıyor. Araç yürüdükçe yağlayan bir sistem var ki N' de bu yağlama tamamen duruyor ve ister istemez dişliler yağlanamadan çalışıyorlar. Bunun da adını kuru çalışma olarak koymuşlar.
Kafamda oluşan mizansen bu.
...gelelim manuel deki sistemde N konumuna oradaki amaç mantıken buna benziyor ancak hizmet yolu aynı değil bizdeki vitesde R konumdan N olmadan D ye geçince acaba neler olabilir yada D den P ye gelecen N yok ileriden direkt geri zaten o mandala basmadan geçişe de müsaade etmiyor hatta park a geçmeden sana anahtarı bile vermiyor sistem N konumunda olsa bile vermiyor anahtarı. N de beklemek sakıncalı görülmese idi en azından anahtarı vermekte sakınca görülmezdi diye aklım beni şartlandırıyor.
Aracı P' ye aldığında araç güvenli park edilmiş olduğunu algılıyor ve o nedenle başka konumlarda anahtarı vermiyor. Hatta kontak açılıp motor çalıştırılmamışsa da P' den başka konumlara geçirilemiyor diye hatırlıyorum.
Otomatik falan bizi bozar uğur abi . biz vitesi atarken once bi bosa sallayacaz sonra tak diye gecirecez
Otomatik olacaksa tork konvertörlü olacak, varsın biraz kaçırarak kalksın.