škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Aküsünü şarj eden var mı?

kor_ay · 28 · 13745

0 Üye ve 6 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı kor_ay

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 338
    • Profili Görüntüle
Merhaba sevgili arkadaşlar. Aracın çalışmasında şimdilik sorun olmasa da, farlar açıkken cam kapama düğmelerine bastığım zaman farlarda ciddi bir ışık azalması oluyor. Düğmeyi bırakınca normale dönüyor. Akünün üstünde bakım yönlendirmesi var. ( ışık beyazsa saf su, karanlıksa şarj... gibi) Ama ilginçtir ki üst kapaklı presli ve saf su ekleme gözleri yok akünün. Durumu akü üreticisine e-mail olarak ilettim. Onlar da akünün bakım gerektirmediğini yazmışlar. Şarja uygun mu diye sordum. Uygun olduğunu ancak akünün araçtan sökülmesi durumunda elektronik beyin dolayısıyla sorun yaşayabileceğimi söylediler. Tabi onlar satıcı olarak," uğraşma biterse at yenisini al" mantığıyla söylemiş olabilir.  Bu nedenle sormak istedim, benim akü şarj aletim var. araçtan söküp aküyü evde şarj edip sonra geri taksam sorun yaşar mıyım? Ya da nasıl bir yol izlemeliyim. Aracın üstünde şarj etme şansım yok ne yazık ki. şimdiden teşekkürler.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Çok kısa süreli sökmelerde bir şey olmuyor diye biliyorum. Bir arakadaşından falan emanet akü alıp aracına takıp kendi akünü de o arada şarj edebilirsin eğer bu dediğim doğruysa tabii ki.


Çevrimdışı palandoken

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 501
    • Profili Görüntüle
Benim octavia aracımın geçen hafta baskı balatası değiştirildi. Şanzımanı indirmek için aküyü falan hep söktüler. 1 gün falan öyle kaldı. Sonra akü takıldı. İlk marşta teyp kod istedi ama ikinci marşta kod falan da istemedi ve çalıştı. Başka da bir sıkıntı çıkmadı.


Çevrimdışı Engin E

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 8341
    • Profili Görüntüle
Prize takılan şarj aletleri var, genelde showroom larda kullanılıyor, bir ara BİM bile satmıştı...işe yarar sanırım..
Dünyalılardan tiskiniyorum.(G.O.R.A.)


Çevrimdışı kor_ay

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 338
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: palandoken;453155
Benim octavia aracımın geçen hafta baskı balatası değiştirildi. Şanzımanı indirmek için aküyü falan hep söktüler. 1 gün falan öyle kaldı. Sonra akü takıldı. İlk marşta teyp kod istedi ama ikinci marşta kod falan da istemedi ve çalıştı. Başka da bir sıkıntı çıkmadı.
Bunun dışında, kullanırken bir terslik ya da farklılık hissettiğiniz oldu mu peki?


Çevrimdışı kor_ay

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 338
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hetepe;453169
Prize takılan şarj aletleri var, genelde showroom larda kullanılıyor, bir ara BİM bile satmıştı...işe yarar sanırım..
Tam olara o aletten söz ediyorum ben de. Kardeşimin aracının aküsünü iki kez şarj ettik bu kış. Son derece kullanışlı bir alet. Ama işte dediğim gibi, akünün sökülmesi ve birkaç saat sökülü kalması bir soru  yaratır mı?


Çevrimdışı palandoken

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 501
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kor_ay;453181
Bunun dışında, kullanırken bir terslik ya da farklılık hissettiğiniz oldu mu peki?


Hiçbir terslik yada farklılık olmadı. Hatta koltuk ve ayna hafızaları da silinmemişti. Sadece saat sıfırlamıştı. Onu da ayarlamak zor değil. Ama sizin fabia da ne olur onu bilemem.


Çevrimdışı Engin E

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 8341
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kor_ay;453182
Tam olara o aletten söz ediyorum ben de. Kardeşimin aracının aküsünü iki kez şarj ettik bu kış. Son derece kullanışlı bir alet. Ama işte dediğim gibi, akünün sökülmesi ve birkaç saat sökülü kalması bir soru yaratır mı?
Hiç bir sorun çıkmaz, şarj edilmiş aküyü taktığınızda tek dokunuş cam açma kapama ve teyp kodu sıfırlamış olur,
 Teybin aracı tanıma özelliği varsa (benim fabiada var) kod girmenize bile gerek yok.Kontak takılıyken 2-3 defa aç-kapa yaparak , camlar ise basılı tutarak açıp, 2 saniye sonra bırakarak, cam kaldırırken de aynısını yaparak tekrar programlayabilirsiniz.
Dünyalılardan tiskiniyorum.(G.O.R.A.)


Çevrimdışı zaferhan

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 721
    • Profili Görüntüle
Akü bitik ise sarj edilmesinin bir anlamı yok...


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kor_ay;453182
Tam olara o aletten söz ediyorum ben de. Kardeşimin aracının aküsünü iki kez şarj ettik bu kış. Son derece kullanışlı bir alet. Ama işte dediğim gibi, akünün sökülmesi ve birkaç saat sökülü kalması bir soru  yaratır mı?
@kor_ay,
Ben yıllardır tüm kullandığım akülerimi kışa girerken hem bakımını yaparım hemde şarj ederim.Aracı 2006 da ilk aldığımda malum beyin filanda var,laf olsun diye sordum Aküyü sökersen dikkat edeceğim bir şey var mı diye. Radyonun kod istediğini söylediler. Bende ilk kodu girişinden sonra kodsuza girişe ayarlayın dedim.Nitekim 7 yıldır ne beyin açısından ne de radyo açısından bir sorun yaşamadım. Ancak kutup başlarını sökme ve takarken ki 2 sene kadar evvel sökme işini biraz karanlıkta yapmıştım ve ufak bir ark çıktığını farkettim.Bu arkın Araçta kullanılan ve beyin dediğimiz aslında MCU/CPU ünitesine zarar verebileceği gerekçesiyle (+) kutup ile (-) şase arasına 0.1 uF/250 V bir AC kondensatör bağladım ve o ark kesildi. Aslında üreticinin bu tedbiri alması gerekir diye düşünüyorum.Elimde bir elektrik bağlantı şeması olmadığı için açıkçası da yaptığım eklemenin faydasınında olup olmadığınıda bilmiyorum. Arkın kesildiğini görmek beni rahatlattı.
2013 başlarında BIM' de EINHELL BT-BC 12- 12 A/h Akü şarj cihazını 49 TL fiyatla sattılar.Daha sonra tek kalan cihazları 24 TL' ye indirmişlerdi. Elimde çok gelişmiş otomatik bir el yapımı şarj cihazım olmasına rağmen bu cihazıda aldım.
120-150 A/h akümülatörlere kadar mükemmel şarj ediyor.Son derece basit ama o kadarda akıllıca yapılmış dizaynı var ve asla aküyü hırpalamadan %100 şarja yaklaşık 12 saatte şarj ediyor. 2-3 hafta evvel dış görünüşü hemen hemen aynı 8 A/h olanını yine  BIM' de 49 TL' ye sattılar. Aynı mantıkla çalışıyor ancak transformatörü daha ufak 60-90 A/h aküler için fazlasıyla yeterli. Tavsiye ederim, bulursanız alın. Bazen KİPA' da bu marka cihaza rastlamıştım geçen sene, alınmak isteni,rse Kipa' ya bir göz atmakta yarar var.
Bir konuyu söylememde yarar var. Bunlara "maintenance-free" Bakımsız Akü aslında bakım gerektirmeyen akü demek daha doğru denilsede aslında resmen bakım gerektiren bakım için gerekli akü göz kapakları üzerine bant geçirilerek sadece gaz basıncı çıkış delikleri kapatılmış akümülatörlerdir. Bu bandı sökerseniz 6 adet ortası delik beyaz renkte kapak çıkacaktır. Bu bandı atmayın şarj sonu kapakları taktıktan soınra tekrar kapakların üstüne yapıştıracaksınız. Bu kapakları şarj sırasında açmanız gerekecektir. 3-4 mm geniş ağızlı düz bir tornavida ile bu kapakları açın. Şarja başladığınızda bu  6 deliği kapatacak şekilde 3-4 kat kağıt havlu ile kapatın ki şarj sırasında çıkan sülfrik asitli hidrojen gaz çıkışı ortama yayılmasın.Bu kağıt havluda şarj sonu oluşacak "hare" aynı zamanda akünüzün son durumunu da gösterecektir.



Çevrimdışı kor_ay

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 338
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Picasso;453195
@kor_ay,
Ben yıllardır tüm kullandığım akülerimi kışa girerken hem bakımını yaparım hemde şarj ederim.Aracı 2006 da ilk aldığımda malum beyin filanda var,laf olsun diye sordum Aküyü sökersen dikkat edeceğim bir şey var mı diye. Radyonun kod istediğini söylediler. Bende ilk kodu girişinden sonra kodsuza girişe ayarlayın dedim.Nitekim 7 yıldır ne beyin açısından ne de radyo açısından bir sorun yaşamadım. Ancak kutup başlarını sökme ve takarken ki 2 sene kadar evvel sökme işini biraz karanlıkta yapmıştım ve ufak bir ark çıktığını farkettim.Bu arkın Araçta kullanılan ve beyin dediğimiz aslında MCU/CPU ünitesine zarar verebileceği gerekçesiyle (+) kutup ile (-) şase arasına 0.1 uF/250 V bir AC kondensatör bağladım ve o ark kesildi. Aslında üreticinin bu tedbiri alması gerekir diye düşünüyorum.Elimde bir elektrik bağlantı şeması olmadığı için açıkçası da yaptığım eklemenin faydasınında olup olmadığınıda bilmiyorum. Arkın kesildiğini görmek beni rahatlattı.
2013 başlarında BIM' de EINHELL BT-BC 12- 12 A/h Akü şarj cihazını 49 TL fiyatla sattılar.Daha sonra tek kalan cihazları 24 TL' ye indirmişlerdi. Elimde çok gelişmiş otomatik bir el yapımı şarj cihazım olmasına rağmen bu cihazıda aldım.
120-150 A/h akümülatörlere kadar mükemmel şarj ediyor.Son derece basit ama o kadarda akıllıca yapılmış dizaynı var ve asla aküyü hırpalamadan %100 şarja yaklaşık 12 saatte şarj ediyor. 2-3 hafta evvel dış görünüşü hemen hemen aynı 8 A/h olanını yine  BIM' de 49 TL' ye sattılar. Aynı mantıkla çalışıyor ancak transformatörü daha ufak 60-90 A/h aküler için fazlasıyla yeterli. Tavsiye ederim, bulursanız alın. Bazen KİPA' da bu marka cihaza rastlamıştım geçen sene, alınmak isteni,rse Kipa' ya bir göz atmakta yarar var.
Bir konuyu söylememde yarar var. Bunlara "maintenance-free" Bakımsız Akü aslında bakım gerektirmeyen akü demek daha doğru denilsede aslında resmen bakım gerektiren bakım için gerekli akü göz kapakları üzerine bant geçirilerek sadece gaz basıncı çıkış delikleri kapatılmış akümülatörlerdir. Bu bandı sökerseniz 6 adet ortası delik beyaz renkte kapak çıkacaktır. Bu bandı atmayın şarj sonu kapakları taktıktan soınra tekrar kapakların üstüne yapıştıracaksınız. Bu kapakları şarj sırasında açmanız gerekecektir. 3-4 mm geniş ağızlı düz bir tornavida ile bu kapakları açın. Şarja başladığınızda bu  6 deliği kapatacak şekilde 3-4 kat kağıt havlu ile kapatın ki şarj sırasında çıkan sülfrik asitli hidrojen gaz çıkışı ortama yayılmasın.Bu kağıt havluda şarj sonu oluşacak "hare" aynı zamanda akünüzün son durumunu da gösterecektir.

Öncelikle, ayrıntılı bilgilendirici yazınız ve ilginiz için teşekkür ederim. Başlığın ilk yazısında da belirttiğim gibi, akünün üzerinde bakım yönergesi var. Ben de sizin dediğiniz gibi etiketin altında gözler olacağını ve buradan saf su eklemesi yapılacağını düşünerek etiketi kaldırdım. Önceki aküm fabrika çıkışı akuma adında bir markaydı ve o aküyü tam yedi yıl kullandım. üstelik şimdiki aküyle değiştirdiğimde akuma marka akü bitmemişti bile. Saf su bakımlarını yaptığım için bu kadar uzun zaman kullandığımı düşünüyorum. Evet, etiketi kaldırdım ve gözler yok. Üst kapağı biraz zorladım, belki kapak bütünüyle çıkıyordur diye ama olmadı. Üreticiye e-mail yolladım, onlar da yazmış. Durum, ilk mesajımdaki gibi. Biliyorsunuz ki şarjdan önce biraz saf su eklemeyi öngörüyor şarj aletinin kullanma kılavuzu. Onuda geçtim, akünün içindeki sıvı, plakaların hizasına ya da daha aşağıya indiyse şarj etmek de sorun oluşturur diye düşünüyorum. Siz bu konuda ne düşünüyorsunuz?

Alıntı yapılan: hetepe;453191
Hiç bir sorun çıkmaz, şarj edilmiş aküyü taktığınızda tek dokunuş cam açma kapama ve teyp kodu sıfırlamış olur,
 Teybin aracı tanıma özelliği varsa (benim fabiada var) kod girmenize bile gerek yok.Kontak takılıyken 2-3 defa aç-kapa yaparak , camlar ise basılı tutarak açıp, 2 saniye sonra bırakarak, cam kaldırırken de aynısını yaparak tekrar programlayabilirsiniz.
Bunu söylediğiniz iyi oldu.teşekkür ederim.

Alıntı yapılan: zaferhan;453194
Akü bitik ise sarj edilmesinin bir anlamı yok...
Akü henüz 2 yıllık. Henüz diyorum, çünkü fabrika çıkışı olan akuma marka 45 amper akü tam yedi yıl dayandı. ve dğiştirdiğimde hala bitmemişti.


Çevrimdışı YEKE

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1503
    • Profili Görüntüle
aynı anda araba çalışmıyorken aküye bir kaç yük binerse bu gözlenir. arabayı sürekli kullanıyorsan kendi kendine dolacaktır. bir daha şarja gerek yok yeniymiş zaten.


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kor_ay;453213
Öncelikle, ayrıntılı bilgilendirici yazınız ve ilginiz için teşekkür ederim. Başlığın ilk yazısında da belirttiğim gibi, akünün üzerinde bakım yönergesi var. Ben de sizin dediğiniz gibi etiketin altında gözler olacağını ve buradan saf su eklemesi yapılacağını düşünerek etiketi kaldırdım. Önceki aküm fabrika çıkışı akuma adında bir markaydı ve o aküyü tam yedi yıl kullandım. üstelik şimdiki aküyle değiştirdiğimde akuma marka akü bitmemişti bile. Saf su bakımlarını yaptığım için bu kadar uzun zaman kullandığımı düşünüyorum. Evet, etiketi kaldırdım ve gözler yok. Üst kapağı biraz zorladım, belki kapak bütünüyle çıkıyordur diye ama olmadı. Üreticiye e-mail yolladım, onlar da yazmış. Durum, ilk mesajımdaki gibi. Biliyorsunuz ki şarjdan önce biraz saf su eklemeyi öngörüyor şarj aletinin kullanma kılavuzu. Onuda geçtim, akünün içindeki sıvı, plakaların hizasına ya da daha aşağıya indiyse şarj etmek de sorun oluşturur diye düşünüyorum. Siz bu konuda ne düşünüyorsunuz?

Bunu söylediğiniz iyi oldu.teşekkür ederim.


Akü henüz 2 yıllık. Henüz diyorum, çünkü fabrika çıkışı olan akuma marka 45 amper akü tam yedi yıl dayandı. ve dğiştirdiğimde hala bitmemişti.
@kor_ay,
Benim aracın aküsüde Akkuma'dı ve direksiyonu çevirirken  farlarda ışık azalması yaptığı için 2010 yılı Aralık ayında değiştirdim. Aslında  çok kötü bir zamana denk gelmişti Tam ev taşıyordum araçta sibop  yatakları ile ilgili bir sorun çıkmıştı.Akünün bakımını bile  yapamamıştım. O kargaşada değiştirdim. O akü şimdi evde elektrik  kesintilerinde "emergency light" olarak görev yapıp 4 adet 40 Watt  floresant ampulü yaklaşık 140 saatin üstünde çalıştırabiliyor. Kısacası  akü sapasağlamdı.Değiştirdiğim aküyü servisten almıştım Belçika malı ve  aynen akkuma gibi 6 kapaklı.Bu kışta bakım yapmadım -12 oC de rahat marş  bastığı için dokunmadım. Siz aracı her gün kullanıyorsanız sürekli  kısmi sarjı yaptığı için şimdilik şarj ettirmeyin derim Fabianın şarj  sistemi hatasız ve 14.4 Volta akü eriştiğinde şarjı zaten kesiyor. Eğer  aldığınız akü jelli ise yani tam bakımsız akü ise zaten bu tip  akülerde sıvı halde elektrolit bulunmadığı için su ilaveside  gerektirmez, şarj sırasında oluşan gaz çıkışı dönüşümlü olarak jel içinde emdirildiğinden  çok uzun süre akü dayanacaktır. Ancak bana sorsalar tam bakımsız mı yarı  bakımsız mı (Akkuma ve vb. gibi) ben yarı bakımsızı tercih ederim.  Genellikle kışın arabayı kullanmıyorum. Şirket aracı bana fazlasıyla  yetiyor. 7 yıllık araç daha yeni 43.000 km de. Tam bakımsız aküler bu  şartlar altında şarjsız kalacağı için çabuk çökerler.
Eğer akünüz sulu ise ki ilk önce jelli mi-sulu mu bunu tespit edin, sulu ise mutlaka akünün üstünde gaz çıkışı için en azından 6 adet delik vardır.
Zaten su (Elektrolit) eksilten aküde bir sorun vardır demektir ve eksiltme 3.-4. yıldan sonra oluşur. Elbette gözlerde oluşan ve plakalara kadar düşmüş elektrolit seviyesini saf su ilave ederek üreticinin gösterdiği çizgi hizasına kadar yükseltmek gerekir. Fazlası plakalar arası köprüyüde asit içinde bırakacağından bağlantı köprülerinin kopmasına neden olur. Su kaybeden gözde yada gözlerde asit yükselmesi olur ve akününün marka ve yapım tekniğine göre bu değer 1.240-1.260-1.280 "gr / cm3"' nin üstüne çıkar. Genel kabule göre:
1,280 - 1,260 tam şarjlı
1,260 - 1,230 3/4 şarjlı
1,230 - 1,200 1/2 şarjlı
1,200 - 1,170 1/4 şarjlı
1.170 - 1,140 şarjsız
1,140 - 1,110 arasında ise tamamen boş kabul edilir. Modern tekniklerle yapılan akülerde plakalara katılan katlı maddelerine (BSI-Antimuan - kalsiyum vs.) göre asit yoğunluğu 1.240 cm3'e  kadar tam şarjda düşürülmüştür.
Şarj sırasında plakalarda oluşan sülfatlaşmadaki H2SO4 elektrolite geçeceğinden elektrolitteki asidik ortam verdiğim değerlerin çok üstüne çıkacaktır. Bu ise aküye ısı olarak, ısıda özellikle (+) plakaların dökülmesine neden olur ve akü dibinde bu döküntüler birikerek  (+) ve (-) plakaları kısa devre eder. Yani eksik elektrolitin şarj öncesi mutlaka istenen seviyeye gelinceye kadar saf su ilave edilmesi gerekir.
Akünüzde göz kapakları olmadığı için büyük ihtimlle akünüzün elektroliti JEL' e emdirilmiş (Işıldak- UPS aküleri gibi) olmalıdır diye düşünüyorum.
« Son Düzenleme: 21 Aralık 2013, 10:20:56 Gönderen: Picasso »


Çevrimdışı blackemre

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 153
    • Profili Görüntüle
Benimde dün akü bitti.Aküyü geçen yıl sıfır almıştım.Sabah marşa basınca marş basmadı.Aküyü şarj ettirdim sorun çözüldü.Bu hep böyle mi olacak yani anlamadım gitti.Akü şuan sıfır ayarında.Bitmemesi için ne yapmak lazım ki?Acil bir durumda da böyle yaparsa ?


Çevrimdışı kor_ay

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 338
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: blackemre;453494
Benimde dün akü bitti.Aküyü geçen yıl sıfır almıştım.Sabah marşa basınca marş basmadı.Aküyü şarj ettirdim sorun çözüldü.Bu hep böyle mi olacak yani anlamadım gitti.Akü şuan sıfır ayarında.Bitmemesi için ne yapmak lazım ki?Acil bir durumda da böyle yaparsa ?
Aküyü araçtan sökerek mi şarj ettirdiniz? Ya da, aküyü söktüyseniz eğer, başka bir akü takılı kaldı mı aracınızda. Aküyü söküp, başka akü de takmadıysanız şarj sırasında, aküyü geri takınca sistemler de ve araçta bir sorunla karşılaştınız mı? Ayrıca, akü ne kadar kötü ve kalitesiz olursa olsun 1 yılda bitmemeli. aracınızın elektrik donanımında ya da şarj donanımında bir sorun olabilir mi?