evet aküyü araçtan sökerek şarj ettirdim.Sabahtan akşama kadar şarj oldu.Bu süre zarfında araçta herhangi bir akü takılı değildi.Akşam aküyü taktığımda herhangi bir sıkıntı yaşanmadı.Kaldığı yerden devam etti.Saati ayarladım sadece.Bitmesinin sebebi muhtemelen 2 hafta kadar kontak açmamıştım.Ankara'da 2 haftadır çok soğuk.Onun haricinde elektrik sisteminde herhangi bir sorun yok(kaçak vs.)
@blackemre,
Ne şart olursa olsun bir yıllık akü eğer en az bir 5.000 km yol yaptıysanız bu süre içinde değil -8 oC, ki bu akşam ben -10 oC ölçtüm, bagajdaki akü suyumda donmuş, -20 oC de olsa boşalmış olmaz. Benim araçta yaklaşık 20 gündür yatıyor, son olarak bir hafta önce bir 5 dk çalıştırdım, birde bu sabah, marşın 2. turuna bile gerek kalmadı motor hemen çalıştı. Kaldıki VW grubu araçlarda marş motoru "ifadesi yanlışta olsa" şanzımanlıdır. Yani marş motoruna yük te binmez bitik akü bile kolayca marş motorunu çevirebilir. Siz aküyü firmadan alıp doğrudan araca koyduysanız, çok büyük ihtimalle rafta beklemiş neredeyse voltajı 12V civarına düşmüş şarjsız bir aküyü kullandınız.(Normali 12.8-13.2 V arasında olmalıdır.) Yazın bu durum bir sıkıntı yaratmaz ancak ısı +4 oC altına düştümü elektrolit yoğunluğuda düşeceğinden akü boş gibi görünür. Bu nedenle yeni alınan akü isterse fabrikadan yeni çıkmış olsun, mevcut formasyon şarjının üstüne en az kapasite değerinin 1/10 A/h ile 10 saat şarj edilmelidir.
Sökme takma işlemi sırasında dikkat edilecek 2 nokta var. Aküyü sökerken ilk önce (-) şaseyi sökün, takarkende ilk önce (+) kutbu takın.Böylece en ufak bir dikkatsizlik sonucu kısa devreyi önlemiş olursunuz hemde takma ve sökme sırasında arkı önlersiniz.