Güncel
lastik yanağını kalınlaştırırsanız taban genişliğii de azaltmanız lazım. zaten uygun görülen ölçülere bakarsanız depo kapağı üzerinden daha rahat anlarsınız ne demek istediğimi.
lastik yanağı kalınlaştığı zaman
-konfor artar
-lastik sesi azalır
-yol tutuş azalır.
-araç virajlarda ve sollamalarda daha fazla yana yatar.
%3 ün üzerine çıkarsanız aracın yakıt sarfiyatı artar performansı düşer.
aracı daha konforlu hale getiricem diye lastiklerin yanaklarını kalınlaştırmayın. bence konfor sınırınızı mümkün olduğu kadar zorlayın ona göre daha ince yanak lastik tercih edin. çünkü araçta konfordan önce önemli bir şey varsa o da güvenliktir.
asla ya ben yavaş gidiyorum sakin kullanıyorum demeyin. önünüze ani bir şey çıkabilir; sizi ani manevra yapmaya sevkedebilir. o durumda sizi kurtaracak gene lastik ve aracın yol tutuş dinamikleridir.