Aracım suan 152.000 km'de. Sanırım 20.000-25.000 km'dir lpg ile kullaniliyor, dediğiniz gibi bugun yarin baska bir ustaya daha götüreceğim.Teşekkür ederim cevaplariniz için.
Bu problem yaklaşık %10 oranında Fabia I' in ve aynı motoru 2006-2007 modellerde kullanan VW grubuna dahil tüm markalarda 1.4 75 BG' lik motorlarında 30-35.000 km civarında karşılaşılan bir durum. Aynı olay benimde başıma geldi ve bana 2010 Aralık ayında akü değişimi triger-devridaim değişimleri dahil serviste 4200 TL civarında mal oldu. Dışarıda yaptırtsaydım belki yarı yarıya mal olabilirdi.
1.2 Motorda ben ilk defa duyuyorum. Bu arızanın 2 en önemli belirtisi var. Rölantide motor sallantılı çalışır (Tekleme tarzında değil) ve 90 km üstünde çekiş düşer ve içeri çiğ benzin kokusu gelir.
Bunu anlamanın en kolay yolu silindir üstünde bulunan buji ve indüksiyon bobinleri sökülerek motor kompresyon basınçları ölçülecek.1.2 motorlarda ortalama hatırladığım kadariyle motor sıfırsa 13.5 civarında çıkmalı. Aracınız 152.000 de olduğuna göre 11-11.5-12 civarında değerler normal kabul edilebilir. Sibop olsun piston segmanları olsun bir kaçak varsa bu değer 9.5 altında çıkar. Malesef motor test cihazları sibop veya sekman sıkıntılarını o silindir yada silindirlerdeki değerler 1.4 için 10 1.2 için 9.5 altına düşmedikçe hata olarak göstermiyor. Kafadan usta lafıyla kafadan sibop gitmiş demekte biraz sallama oluyor. Malum alet çalışır el övünür derler. Mutlaka ölçüm yapılacak.
Ayrıca, fabrikasyon orjinal olmayan LPG sistemleri uzun vadede özellikle sibop yatakları çok kuru kaldığından bu yataklara zarar verebiliyor. Her ne kadar LPG' ye uyumlu sibop yataklarıda kullanılsada. Zaten Çoğu marka garanti süresi içinde araca LPG taktırıldımı garantiyi sona erdiriyor. Kısacası yılda 5-10.000 km yapan kişilere ve özellikle soğuk iklimde kullanılan araçlara ben asla LPG taktırılmasını tavsiye etmiyorum.
Her ne kadar bu forumda yazan çizen çoğu kişi karşı çıksada....