škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Sübop yanması,erimesi

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı AVD1980

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 3
    • Profili Görüntüle
Herkese merhaba 1 yıldır 2004 Skoda Fabia 1.2 kullaniyorum.Aracim da atiker marka lpg var benden onceki sahibi bir yil once taktirmis. Gecen hafta cikan bir arizadan dolayi cumartesi gunu ustaya goturdum,bilgisayara bagladilar ve arizanin sübop yanmasi oldugunu soylediler ve motoru kaldirip süboplari değiştireceklerini yaklaşık 2-3 gün süreceğini ve maliyetinin yaklaşıl 1000-1500 tl arasinda olacagini soylediler.2-3 gundur forumlari arastiriyorum Fabia'larda boyle bir sıkıntıya rastlamadım hatta bazi arkadaslar Fabia da boyle sorunlar olmaz yazmışlar. Acaba böyle bir sorunla karşılaşan var mı aranızda ? Bir de Fabia'larin suboplari magnezyum mu,çelik mi bilgisi olan varsa paylasirsa sevinirim. Çok teşekkürler.


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
çok karşılaşılan bir problem değil.
aracın sürekli zorlanması ya da ayar problemiyle
oluşabilecek bir sorun.
LPG ile kaç km kullanıldı? araç kaç km?


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Tek bir ustanın lafı ile iş yaptırmayın derim.1000-1500 tl para az bir para değil.Benzer bir olay başıma geldi aracımda şık şık şık diye bir ses geliyordu ön taraftan.Yakınlarda bir usta vardı ona götürdüm motorun kaşıklarından geliyor senin söylediğin gibi 1000-1500 tl masrafı olur dedi daha sonra kendi ustama götürdüm sorun triger gergi amortisöründeymiş ve 110-120 tl ye hallettim.O yüzden size tavsiye tek ustanın lafı ile iş yaptırmayın..


Çevrimdışı AVD1980

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 3
    • Profili Görüntüle
Aracım suan 152.000 km'de. Sanırım 20.000-25.000 km'dir lpg ile kullaniliyor, dediğiniz gibi bugun yarin baska bir ustaya daha götüreceğim.Teşekkür ederim cevaplariniz için.


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: AVD1980;453490
Aracım suan 152.000 km'de. Sanırım 20.000-25.000 km'dir lpg ile kullaniliyor, dediğiniz gibi bugun yarin baska bir ustaya daha götüreceğim.Teşekkür ederim cevaplariniz için.


Bu km. ler doğruysa ve normal kullanılıyorsa, başka ustanın görmesinde muhakkak yarar var..


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: AVD1980;453490
Aracım suan 152.000 km'de. Sanırım 20.000-25.000 km'dir lpg ile kullaniliyor, dediğiniz gibi bugun yarin baska bir ustaya daha götüreceğim.Teşekkür ederim cevaplariniz için.
Bu problem yaklaşık %10 oranında Fabia I' in ve aynı motoru 2006-2007 modellerde kullanan VW grubuna dahil tüm markalarda 1.4 75 BG' lik motorlarında 30-35.000 km civarında karşılaşılan bir durum. Aynı olay benimde başıma geldi ve bana 2010 Aralık ayında akü değişimi triger-devridaim değişimleri dahil serviste 4200 TL civarında mal oldu. Dışarıda yaptırtsaydım belki yarı yarıya mal olabilirdi.
1.2 Motorda ben ilk defa duyuyorum. Bu arızanın 2 en önemli belirtisi var. Rölantide motor sallantılı çalışır (Tekleme tarzında değil) ve 90 km üstünde çekiş düşer ve içeri çiğ benzin kokusu gelir.
Bunu anlamanın en kolay yolu silindir üstünde bulunan buji ve indüksiyon bobinleri sökülerek motor kompresyon basınçları ölçülecek.1.2 motorlarda ortalama hatırladığım kadariyle motor sıfırsa 13.5 civarında çıkmalı. Aracınız 152.000 de olduğuna göre 11-11.5-12 civarında değerler normal kabul edilebilir. Sibop olsun piston segmanları olsun bir kaçak varsa bu değer 9.5 altında çıkar. Malesef motor test cihazları sibop veya sekman sıkıntılarını o silindir yada silindirlerdeki değerler 1.4 için 10 1.2 için 9.5 altına düşmedikçe hata olarak göstermiyor. Kafadan usta lafıyla kafadan sibop gitmiş demekte biraz sallama oluyor. Malum alet çalışır el övünür derler. Mutlaka ölçüm yapılacak.
Ayrıca, fabrikasyon orjinal olmayan LPG sistemleri uzun vadede özellikle sibop yatakları çok kuru kaldığından bu yataklara zarar verebiliyor. Her ne kadar LPG' ye uyumlu sibop yataklarıda kullanılsada. Zaten Çoğu marka garanti süresi içinde araca LPG taktırıldımı garantiyi sona erdiriyor. Kısacası yılda 5-10.000 km yapan kişilere ve özellikle soğuk iklimde kullanılan araçlara ben asla LPG taktırılmasını tavsiye etmiyorum.
Her ne kadar bu forumda yazan çizen çoğu kişi karşı çıksada....
« Son Düzenleme: 23 Aralık 2013, 20:02:50 Gönderen: Picasso »


Çevrimdışı muallim45

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 660
    • Profili Görüntüle
yeri gelmişken öneri babından yazayım dedim
 LPG li araçlar uzun yolculukta yolun %10 unu benzinle gitmeleri gerek eğer ki rampa filan çıkılıyorsa buda daha iyi benzinle gitmek için gerekçe nedir derseniz şudur arkadaşlar
 malum LPG yüksek ısıda yanar bunun supaplara zararı var ancak benzinle çalışan araçlarda zaman içinde supaplarda kurumlanma oluşur bunu temizlemek gerekir zaman içinde ANCAAKKK araca LPG uygulanmışsa o zaman bu kurum supapları koruma kalkanı oluyor. fakat LPG yüksek ısıda yandığı için bu kurum katmanını da yakıyor ve külleştiriyor işte bunun için o kurumu LPG li araçlarda yerine koymak gerek buda uzun yol da benzine alınca oluşur hatta atiker'in bazı ustaları araçlara bir litrelik mazot koyacakları bir şişe ilave ederler buda 30 sn de bir birkaç damla mazot salar sisteme amaç sadece kurum oluşturmaktır ama ustaya sorarsanız size kuru yakıt olduğu için sistemi yağlasın diye koyuyoruz derler geçiştirirler...
 e bukadar.
2020 Karoq 1.6 TDI


Çevrimdışı AVD1980

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 3
    • Profili Görüntüle
Cevaplariniz icin tesekkur ederim.Bu arada arabayi 3-4 gundur sadece benzinle kullaniyorum hicbir sorun yok gibi. Ancak deneme icin lpg ye gectigimde arac hemen teklemeye , sallanmaya basliyor benzine alinca yine duzeliyor.


Çevrimdışı B.fabia

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1838
    • Profili Görüntüle
benzinde sorun yoksa sorun kitte. en güzeli kullandığınız lpg kitinin iyi bir ustasını bulun derim. siboptan dolayı kompresyonda bir sıkıntı olsaydı benzinde de yapardı.


Çevrimdışı biHEmta

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 666
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: AVD1980;453578
Cevaplariniz icin tesekkur ederim.Bu arada arabayi 3-4 gundur sadece benzinle kullaniyorum hicbir sorun yok gibi. Ancak deneme icin lpg ye gectigimde arac hemen teklemeye , sallanmaya basliyor benzine alinca yine duzeliyor.


aynı durum bende de var . enjektörlerden biri gaz vermiyor bu yüzden oluyor diyor lpgci usta sistemin komle değişmesi gerekli dedi .ben lpg yi kapattım 6-7 aydır benzinde biniyorum hiç sıkıntı yok çok şükür.


Çevrimdışı Dr.SKULL

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 58
    • Profili Görüntüle
1,2 HTP de LPG kaynaklı sübap erimesi olmaz. Sübap erimesi magnezyum alaşımlı sübaplarda Cruze ve İnsignia gibi modellerde görülüyor.