arkadaşlar tabla ve z rotlar daha 1 ay önce değişti.tam sesler kesildi derken dün yine küt küt sesleri gelmeye başladı.özellikle durmaya yakın yada kasislere girdiğim zamanlar bu sesi daha çok duyuyorum.sebebi ne olabilir
@Kefren,
Tabla ve Z rotlar değişirken fişekliklere de bakıldımı? En kolay bozulan bu fişeklikler. ömrü kitaba göre (!) 5 yıl deniyor ama benim araçta 3.5 yılda hamur gibi oldu. Yapılan km ilede bir ilgisi yok. Tamamen zaman ve ortam kirliliğine bağlı adeta şimdiki naylon poşetler gibi için için yanıp toz haline geliyorlar yada çamur gibi oluyorlar. Bunlar oluşan boşluklar nedeniyle kasiste ve durma anında ses yapar. 2. si ön amartisör takozlarında ömrü malesef 5 yıl. Yerlisi o kadar bile gitmiyor. Özellikle ömrü bitmeye yakın (-) derecelerde iyice sertleşiyor ve boşluk yapıyor. Aynen kış-yaz lastik farkına benzer şekilde kış lastiklerinde kauçuk oranı yüksek olanlar gibi. Amortisör kontrolu yapar gibi hızla amortisör kafalarının üstünden 3-5 defa ard arda basın Amortisör takozu ise elinizin altında bile o boşluğu hissedersiniz.Tabla fişekliklerini ise bu defa tabla üstüne üstten aynı şekilde bastırın bırakın. Tabla fişeklikleri mutlaka ses yapar.
Birde benim başıma geldi.Tüm ön düzeni, amortisörler dahil araç 21.000 km deyken 2009 Temmuz'unda değiştirdik. 4-5 gün sonra frene basınca ve durma anında takırtı ve garip bir soldan titreme başladı,Gaza basıp bıraktığımda yine o taklamayı duyuyordum. Servise gittik sol tekerleğin ve fren diskinin bağlı olduğu lale denilen zıkkımın civata dişleri, diş kaptırılıp yalama olmuş oluşan gevşeme boşluk yarattığı için bizim sol tekerlek neredeyse "kalk gidelim" deme noktasına gelmiş. Malum tekerlekler balans içinde olsa söküldüğünde, hava tabancası ile sıkıştırılıyor ve çoğu kez diş kaptırıldığıda fark edilmiyor. Bence tekerlekleride üstten kendinize çekerek-iterek boşluk olup olmadığını kontrol edin derim. Usta - çırak hatası bana o tarihte 300 TL' ye mal olmuştu.
Birde Usta sallamış, boşluk olmasa o ses neden olur?