škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Model T

Ziyaretçi · 1 · 9660

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Ugur A.

  • Ziyaretçi
 Sistematik Üretime Geçişte Bir Arabanın İtici Gücü
 


                                             
 Tarih boyunca yapılan keşiflere bakıldığında görülür ki;hiç bir mucit  tabiri caizse köşeyi dönmek için icat yapmamıştır. Keşiflerin hepsinin  çıkış noktası insanlığı ileri bir düzeye taşıyacak olan bir ihtiyacın  karşılanmasını hedeflemiştir. Yani yerçekimini keşfederken, uçan ilk  aleti denerken, milyonlarca mil uzaklıklara rağmen anlık iletişim  kurmayı başaran bir aleti geliştirirken ya da herhangi bir hayvan gücü  ile çekilmeden ilerleyen bir araç planlarken araştırmacıları çalışmaya  iten güç bir ihtiyacı karşılama fikri olmuştur. Ancak bir ihtiyaca cevap  veren ve insanların yaşamını kolaylaştırırken insanlığı geleceğe  taşıyan icatların keşfi kadar onları toplumun geneline yayan üretim ve  dağıtım sistemlerinin kurgusu da son derece önemlidir. Hayat kurtaran  bir aşıyı keşfetmek ile o aşıyı seri olarak üretip herkesin hizmetine  sunacak sistemi keşfetmek iş değerdir.
 
 Konuya bu açıdan bakıldığında sanayi devrimi ile paralel ilerleyen  seri üretim sistemlerinin gelişiminin önemi daha iyi kavranır. İmalat ya  da üretim teknolojisinin 1770′lerin başlarında Adam Smith’in “İş  Bölümü” teorisi ve 1900′lerde Frederick Taylor’un “Bilimsel Üretimin  Prensipleri” teorisi ile hız kazandığı görülmektedir. Ürünün daha fazla  insana daha kısa sürede ve daha ucuza ulaşmasını sağlayan seri üretimin  en önemli temsilcisi ise bugün hala karşısına geçip zevkle izleyeceğiniz  zarafetteki Ford Model T’dir.
 Henry Ford’un Ford Motor Company’de 1908-1927 yılları arasında  ürettiği otomobil modeli olarak tanımlanan Ford Model T, sanayi  devriminin de öncüsüdür. Tüm zarafetine ve güzelliğine rağmen bu  otomobilin en önemli özelliği otomobil tarihinin en çok satan 2. modeli  olması ve seri olarak üretilen ilk araç olmasıdır.
 Ekonomik araç sınıfında yer alan Ford Model T, 2 vitesli, 177 cubic  inch sıralı silindirli motorlu, 540 kg ağırlığında, 1,34m uzunluğunda  önden motorlu olarak üretilmiştir. Otomobil, Henry Ford’un şirket ve  fabrika çalışanlarının da otomobil sahibi olmaları idealizminin  sonucunda üretilmiştir. Otomobil gibi bir lüks tüketim aracının tüm  insanlığın kullanımına sunulmasını fikrini geliştiren, seri üretime  başarılı bir biçimde öncülük eden, sanayi devriminde, işletme tarihinde  ve elbette zarif tasarımı ile otomobil tarihinde büyük bir önem sahip  olan Ford Model T, bir icattan çok daha ötesi olmuştur.


Alıntı : http://duygubalkas.wordpress.com/2013/12/25/sistematik-uretime-geciste-bir-arabanin-itici-gucu/