škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Yeti Greenline ve İlk İzlenimler

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Toygar

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4256
    • Profili Görüntüle
Merhaba beyler! Uzun zamandır ihmal ettiğim daha doğrusu yazmaya vakit bulamadığım Yeti Greenline TDİ 1.6 raporumu dikkatinize sunuyorum.

Yeti'min trafiğe çıkışı Ekim 2013. 3540 km'yi(yaklaşık %80'i şehir dışı kullanım) devirdim. Genel olarak arabadan çok memnunum. En başta da yakıt tüketiminden:fiuv:! Yeti'yi almadan önce "Ne tipsiz araba bu yahu!" derdim ama şimdi alıştım, hattâ O'nu sevmeye bile başladım!.. Araçtaki işçilik ve malzeme kalitesinin bayağı iyi olduğunu söyleyebilirim. İçi çok ferah. Gerektiğinde tamamen ve kolayca sökülüp takılabilen arka koltuklar, orijinal alarm, bagajdaki yük sabitleme kancaları, yükseklik/derinlik ayarlı direksiyon, orijinal kolçak(hem önde hem arkada), ön yolcu koltuğunun altındaki çekmece(azıcık daha geniş olsaydı ya) gibi şeylerin bulunması çok hoş. Motor gürültüsü yok gibi.

Arabanın ivmelenmesi hiç de fena değil. Hız yapmayı sevmediğim için önceki arabalarımda 110 km'nin üstüne pek çıkmazdım ancak, Yeti'm gaza basmam için beni tahrik ediyor! Artık şehirler arası yollar ve otoyollarda
120-130'la sürüyorum.

Gelelim en can alıcı mevzuya, yani tüketime. Şehir içi ancak pek yoğun olmayan trafikteki ortalama tüketim 4.5-4.7 litre arasında. Rahat akan şehir içi trafikte 4.2'yi gördüğüm bile oldu :sun:. Ammaaaaa, birkaç gün önce yakalandığım yoğun trafikte gösterge 10 küsur litrelere fırladı :vay:. Keza az bagaj, 2 kişi(sürücü dahil) ve klimanın çoğunlukla kapalı olduğu(mevsimden ötürü) şehirler arası yolculuklarda da 4.5-4.7/100 km. değerlerine ulaşmaktayım.

Gıcık olduklarım:
> Birçok forumdaşın dediği gibi vites tavsiyesi saçmalıyor. Örneğin 4. viteste 60-65 km, 1400-1500 devirlerde giderken "5. vitese at" diyor!!! Kulak asmadan daha yüksek devirlerde vites değiştiriyorum. Araçta var olduğu söylenen beyin, zamanla sürüş stillerimizi öğrenir ve ona göre vites tavsiyelerinde bulunur mu acep?

> Geri vitesin değişik konumu(önceki otolarıma göre) zorluyor. İster istemez alışacağız artık.

> Greenline'de stepne bulunmaması insanı huzursuz ediyor. Şu Konya'da imal edilen mini stepnelerden mi almalı? Mini stepneyi bagaja yerleştirmek de ayrı bir dert..

> Koltuklardaki açık renkli bölgeler ise başka bir huzursuzluk kaynağı! Daha aracı aldıktan 1 ay sonra koltuklardan birinde bir yağ lekesi peydah oldu ve bu lekeyi zor temizledim. Greenline'lerde tamamen koyu renkli döşeme seçeneğinin olmaması kötü..

> Greenline'lerde tavan camı da yok ama, pek kafama takmıyorum. İleride arar mıyım, bilmiyorum.

Son olarak bir Çalıştır-Durdur(start-stop) hikâyem var: Öveçler'deki (Ankara) sıfır eğimi olan bir sokakta marşa basıp 30 metre kadar 2. viteste gittikten sonra çok dik bir yokuşa vurdum. Baktım motor bayılacak, aracı durdurup vitesi 1'e atayım dedim. Abooo, Çalıştır-Durdur motoru stop ettirivermesin mi!!? O eşek anırtan yokuşta kalakaldık! Neyse, paniğe kapılmadan el freni yardımıyla paçayı kurtardık. Açıkça itiraf edeyim, çok deneyimli bir sürücü değilim; o muazzam yokuşta Çalıştır-Durdur motoru stop ettirmeseydi vitesi 1'e alıp tekrar kalkabilir miydim Allah bilir! Direksiyonda çok acemi bir sürücü veya bir kadın olsaydı(arkada da hababam klakson zartlatan başka arabalar) neler olurdu kimbilir... İleride böyle bir durumla karşılaştığım takdirde, aracı çalıştırdıktan hemen sonra Çalıştır-Durdur'u devre dışı bırakıp o dik yokuşa doğrudan 1. vitesle girmeyi deneyeceğim. Kıssadan hisse; Yeti Greenline sahipleri benzer durumlarda dikkatli olsunlar.

Saygılarımla.


Çevrimdışı turkayenez

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 94
    • Profili Görüntüle
Aracınız hayırlı olsun.
 Start stop un çok dik yokuşta devreye girmemesi gerekir. Siz kendiniz debriyajı ayarlayamayıp stop ettirmiş olabilir misiniz? Kaldı ki araç stop etse bile debriyaja bastığınız anda hemen çalışıyor. Alışmak lazım...
 Vites uyarısının saçmaladığına ben de aynen katılıyorum...
 Stepne bulunmamasını hiç kafaya takmayın. Kaza falan yapıp (Allah korusun) lastiği parçalamadıktan sonra, çivi batması vb durumlarda lastiğin havasını 40 a çıkarıp lastikçiye kadar rahat gidersiniz. Şimdiye kadar 2 defa vida batması sonucu lastiğin havası azaldı. Vidayı sıkıp, havayı da 40 a çıkarıp lastikçiye gittim. Zaten vidayı sıkınca hava kaçırmıyor. Yedek lastiğe hiç ihtiyacım olmadı...
 Allah kaza bela vermesin...


Çevrimdışı Toygar

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4256
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: turkayenez;454035
Aracınız hayırlı olsun.
 Start stop un çok dik yokuşta devreye girmemesi gerekir. Siz kendiniz debriyajı ayarlayamayıp stop ettirmiş olabilir misiniz? Kaldı ki araç stop etse bile debriyaja bastığınız anda hemen çalışıyor. Alışmak lazım...
 Vites uyarısının saçmaladığına ben de aynen katılıyorum...
 Stepne bulunmamasını hiç kafaya takmayın. Kaza falan yapıp (Allah korusun) lastiği parçalamadıktan sonra, çivi batması vb durumlarda lastiğin havasını 40 a çıkarıp lastikçiye kadar rahat gidersiniz. Şimdiye kadar 2 defa vida batması sonucu lastiğin havası azaldı. Vidayı sıkıp, havayı da 40 a çıkarıp lastikçiye gittim. Zaten vidayı sıkınca hava kaçırmıyor. Yedek lastiğe hiç ihtiyacım olmadı...
 Allah kaza bela vermesin...

İyi günler Türkay!
O muazzam yokuşun henüz başındaydım; 8-10 metre ancak ilerlemiştim. Yani sistem o anda eğimi fark edememiş olabilir. Dediğiniz gibi debriyaja basınca motor hemen çalışıyor; ilaveten "hill holder" denilen şey de var ama biraz korktum işte(bu kadar mükemmel donanımları olmayan önceki otolarımdan kalma bir alışkanlık!..). Stepne konusundaki sıkıntım ücra bölgelerde fazlaca dolaşmamdan kaynaklanıyor. Ki, bazen en yakın kasabaya/şehire 80-100 km uzakta bulunduğum bile oluyor. Ayrıca iyi dileklerinizden dolayı sağolun. Allah cümlemize kaza bela vermesin.:sun:


Çevrimdışı Coşkun

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 205
    • Profili Görüntüle
Ben start stop un uzun zamandır çalıştığını görmedim çalıştığı zaman'lardada çok nadiren çalışıyordu bir sorun mu var diye düşünüyorum hep ama sistemin çalışması için motor sıcaklığından firen sıkma seviyesi gibi bir çok etkisi var sanırım genelde kısa mesafe gittiğim için belkide pek fazla denk gelmiyorum


Çevrimdışı Toygar

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4256
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Coşkun;454161
... Ben start stop un uzun zamandır çalıştığını görmedim çalıştığı zaman'lardada çok nadiren çalışıyordu... genelde kısa mesafe gittiğim için belkide pek fazla denk gelmiyorum

Sistemin devreye girmemesi ya da ender olarak devreye girmesi, kısa mesafeli kullanımlarınıza ilaveten yaşadığınız yerdeki trafik yoğunluğunun çok az olmasından dolayı da olabilir.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Coşkun;454161
Ben start stop un uzun zamandır çalıştığını görmedim çalıştığı zaman'lardada çok nadiren çalışıyordu bir sorun mu var diye düşünüyorum hep ama sistemin çalışması için motor sıcaklığından firen sıkma seviyesi gibi bir çok etkisi var sanırım genelde kısa mesafe gittiğim için belkide pek fazla denk gelmiyorum


aracınız çalışma sıcaklığına yeteri kadar ulaşmadığı için stop etmiyordur arkadaşımda megan var onunda öyle motor ısınmadan start-stop çalışmıyor