Merhaba beyler! Uzun zamandır ihmal ettiğim daha doğrusu yazmaya vakit bulamadığım Yeti Greenline TDİ 1.6 raporumu dikkatinize sunuyorum.
Yeti'min trafiğe çıkışı Ekim 2013. 3540 km'yi(yaklaşık %80'i şehir dışı kullanım) devirdim. Genel olarak arabadan çok memnunum. En başta da yakıt tüketiminden:fiuv:! Yeti'yi almadan önce "Ne tipsiz araba bu yahu!" derdim ama şimdi alıştım, hattâ O'nu sevmeye bile başladım!.. Araçtaki işçilik ve malzeme kalitesinin bayağı iyi olduğunu söyleyebilirim. İçi çok ferah. Gerektiğinde tamamen ve kolayca sökülüp takılabilen arka koltuklar, orijinal alarm, bagajdaki yük sabitleme kancaları, yükseklik/derinlik ayarlı direksiyon, orijinal kolçak(hem önde hem arkada), ön yolcu koltuğunun altındaki çekmece(azıcık daha geniş olsaydı ya) gibi şeylerin bulunması çok hoş. Motor gürültüsü yok gibi.
Arabanın ivmelenmesi hiç de fena değil. Hız yapmayı sevmediğim için önceki arabalarımda 110 km'nin üstüne pek çıkmazdım ancak, Yeti'm gaza basmam için beni tahrik ediyor! Artık şehirler arası yollar ve otoyollarda
120-130'la sürüyorum.
Gelelim en can alıcı mevzuya, yani tüketime. Şehir içi ancak pek yoğun olmayan trafikteki ortalama tüketim 4.5-4.7 litre arasında. Rahat akan şehir içi trafikte 4.2'yi gördüğüm bile oldu :sun:. Ammaaaaa, birkaç gün önce yakalandığım yoğun trafikte gösterge 10 küsur litrelere fırladı :vay:. Keza az bagaj, 2 kişi(sürücü dahil) ve klimanın çoğunlukla kapalı olduğu(mevsimden ötürü) şehirler arası yolculuklarda da 4.5-4.7/100 km. değerlerine ulaşmaktayım.
Gıcık olduklarım:
> Birçok forumdaşın dediği gibi vites tavsiyesi saçmalıyor. Örneğin 4. viteste 60-65 km, 1400-1500 devirlerde giderken "5. vitese at" diyor!!! Kulak asmadan daha yüksek devirlerde vites değiştiriyorum. Araçta var olduğu söylenen beyin, zamanla sürüş stillerimizi öğrenir ve ona göre vites tavsiyelerinde bulunur mu acep?
> Geri vitesin değişik konumu(önceki otolarıma göre) zorluyor. İster istemez alışacağız artık.
> Greenline'de stepne bulunmaması insanı huzursuz ediyor. Şu Konya'da imal edilen mini stepnelerden mi almalı? Mini stepneyi bagaja yerleştirmek de ayrı bir dert..
> Koltuklardaki açık renkli bölgeler ise başka bir huzursuzluk kaynağı! Daha aracı aldıktan 1 ay sonra koltuklardan birinde bir yağ lekesi peydah oldu ve bu lekeyi zor temizledim. Greenline'lerde tamamen koyu renkli döşeme seçeneğinin olmaması kötü..
> Greenline'lerde tavan camı da yok ama, pek kafama takmıyorum. İleride arar mıyım, bilmiyorum.
Son olarak bir Çalıştır-Durdur(start-stop) hikâyem var: Öveçler'deki (Ankara) sıfır eğimi olan bir sokakta marşa basıp 30 metre kadar 2. viteste gittikten sonra çok dik bir yokuşa vurdum. Baktım motor bayılacak, aracı durdurup vitesi 1'e atayım dedim. Abooo, Çalıştır-Durdur motoru stop ettirivermesin mi!!? O eşek anırtan yokuşta kalakaldık! Neyse, paniğe kapılmadan el freni yardımıyla paçayı kurtardık. Açıkça itiraf edeyim, çok deneyimli bir sürücü değilim; o muazzam yokuşta Çalıştır-Durdur motoru stop ettirmeseydi vitesi 1'e alıp tekrar kalkabilir miydim Allah bilir! Direksiyonda çok acemi bir sürücü veya bir kadın olsaydı(arkada da hababam klakson zartlatan başka arabalar) neler olurdu kimbilir... İleride böyle bir durumla karşılaştığım takdirde, aracı çalıştırdıktan hemen sonra Çalıştır-Durdur'u devre dışı bırakıp o dik yokuşa doğrudan 1. vitesle girmeyi deneyeceğim. Kıssadan hisse; Yeti Greenline sahipleri benzer durumlarda dikkatli olsunlar.
Saygılarımla.