aynısı bende de oluyor. 2002 model comfort 68 lik
endiksiyon bobininden yapıyor dediler. şimdi de onu değiştirecekler. bakalım düzelecek mi
endiksiyon bobini de 250 tl ye maliyeti oldu bana
4 tane var bu bobinlerden. Hangisi? Bunu anlamakta kolay. Bobin tepelerinde bulunan fişi sırasıya çıkartıyor takıyorlar. Titreşim artarsa diğerine geçiyorlar. Çıkartılmasına rağmen titreşim yada sarsıntı değişmiyorsa sıkıntı o bobinde demektir. Şu ana kadar tüm anlatılanları okudum tam karakuşi işi. Ya tutarsa
"hah işte burada !" diyecekler. Sistematik bir arıza arama yöntemi yok. karanlıkta el yordamı ile yol bulunmaya çalışıyor. Tabi bu arada ver 50 ver 100 TL takılan ve hiçbir değişiklik yapmayan yedek parça masrafı da işin cabası.
Birde şunu anlayamadım. En kötü ihtimal motorun yapısından kaynaklanan arızalar olabilir. Segman olabilir, Sipop yanması yada sibop lastikleri kaçakları (LPG kullanılanlarda sık rastlanan bir durum) veya motor conta yanması yada kaçağı. Ve bu testin hiç bir masrafı yok. Kompresyon ölçülecek sonra yağ testi ile yer tespiti için tekrarlanacak, sökme-takma dahil 20-30 dk iş. Bunda çekinilecek korkulacak bir şeyde yok.Sonuçta bu ihtimali bertaraf ediliyorsa sorun artık basit parçalara kalıyor. Korkununda ecele faydası yok malum. Konu ettiğiniz araçların çoğu 100 belki 200.000 km yakın 10 yıl ve daha fazla kullanılmış araçlar Yılda 15-20.000 km yapsa en az 150-250.000 km arası araçlar ve motorunda sıkıntıların başlaması kadar da normal bir şey de yok.