škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Silkeleme

abex · 26 · 12285

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı abex

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 154
    • Profili Görüntüle
aracımda devirlenirken olsun rolantide olsun benzinde lpgde fark etmiyor ince bir sirkeleme var, ve sıkışık trafikte dur kalklarda bir kaç kez stop ediyor araç, tabi kornalar cabası... bilgisi olan varmıdır


Çevrimdışı zaferhan

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 721
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı abex

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 154
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: zaferhan;454033
bujiler olabilir mi ?


bende ustaya söyledim ama pcye bağladılar bi hata vermiyor dediler. bende sökmedim, bilmiyorum sökünce bir şey görünürmü


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Yaz aylarinda da oluyor mu bu siLkeleme? Yazin da oluyorsa,buji ihtimali duşük.


Çevrimdışı yasin90

  • .......
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 883
    • Profili Görüntüle
egr var mı
ANKARA içi mobilya, özel dolap vs itinayla yapılır, müracaat ben :)


Çevrimdışı abex

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 154
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: yasin90;454057
egr var mı


var ondanmı


Çevrimdışı mustklc

  • Gürültülü Tidiay
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1987
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı zaferhan

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 721
    • Profili Görüntüle
lpg de stop ediyorsa akünün de etkisi var..


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: abex;454021
aracımda devirlenirken olsun rolantide olsun benzinde lpgde fark etmiyor ince bir sirkeleme var, ve sıkışık trafikte dur kalklarda bir kaç kez stop ediyor araç, tabi kornalar cabası... bilgisi olan varmıdır
@abex,
Aracınızın km. sini yazmamışsınız.Ancak,
Bu lanet silkeleme konusu ateşleme sisteminden sensöre kelebekten conta kaçaklarına varana kadar bir çok minik minik nedeni olabilir. Bence işin en kötü ve bu silkeleme aleni hale gelmeden önce bu ihtimali bertaraf edin. Sibopların biri veya daha fazlasında hafif kaçak olabilir. Bendede yaklaşık bir 6 ay bu ince ince silkelemelerle özellikle gaz verirken kalkma anında motorun stop etmesinden bıkmıştım. Sonunda motor rölantide iyice sallanmaya başlayıp yolda da 90 km üzerinde içeriye çiğ benzin kokusu gelmeye başlayınca o sözüm ona test cihazları arıza verdi.Malesef silindir basıncı 10 BAR, ~130 PSI altına düşmedikçe skoda' nın bu motor test cihazları arıza vermiyor.
Bujileri ve üstünde bulunan indüksiyon bobinlerini söktürün kartlı yada kartsız bir manometre ile silindirlerin kompresyon basınçlarını ölçtürün. En azından 4 silindirin basınç değerleri 11 Bar ve üstünde birbirine yakın değerlerde çıkmalıdır. Tabi bu motorun km ne bağlı.Eğer burada bir sıkıntı yoksa diğer basit ihtimallere gönül rahatlığı ile geçebilirsiniz.


Çevrimdışı abex

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 154
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: zaferhan;454104
lpg de stop ediyorsa akünün de etkisi var..


akü değişeli 1 hft oldu kardeş bu günde bujileri değiştirdim


Çevrimdışı abex

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 154
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Picasso;454135
@abex,
Aracınızın km. sini yazmamışsınız.Ancak,
Bu lanet silkeleme konusu ateşleme sisteminden sensöre kelebekten conta kaçaklarına varana kadar bir çok minik minik nedeni olabilir. Bence işin en kötü ve bu silkeleme aleni hale gelmeden önce bu ihtimali bertaraf edin. Sibopların biri veya daha fazlasında hafif kaçak olabilir. Bendede yaklaşık bir 6 ay bu ince ince silkelemelerle özellikle gaz verirken kalkma anında motorun stop etmesinden bıkmıştım. Sonunda motor rölantide iyice sallanmaya başlayıp yolda da 90 km üzerinde içeriye çiğ benzin kokusu gelmeye başlayınca o sözüm ona test cihazları arıza verdi.Malesef silindir basıncı 10 BAR, ~130 PSI altına düşmedikçe skoda' nın bu motor test cihazları arıza vermiyor.
Bujileri ve üstünde bulunan indüksiyon bobinlerini söktürün kartlı yada kartsız bir manometre ile silindirlerin kompresyon basınçlarını ölçtürün. En azından 4 silindirin basınç değerleri 11 Bar ve üstünde birbirine yakın değerlerde çıkmalıdır. Tabi bu motorun km ne bağlı.Eğer burada bir sıkıntı yoksa diğer basit ihtimallere gönül rahatlığı ile geçebilirsiniz.


bobin 3 ay önce değişti , bujiler bugün değişti akü 1 hft önce
şu özel servis ve motorcu ustalarından  bıktım yada iyisine denk gelemedim, en iyisi yetkil servise gitmek(otokur)


Çevrimdışı zaferhan

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 721
    • Profili Görüntüle
allah yardım etsin.. doğru ustayı bulana kadar bir miktar para harcarsın.. amcamın arabası stop ediyordu.. 1500 tl ye mal oldu.. git gel git gel.. 50 ona 100 ona buna vermekten deliye çevirdiler adamı..


Çevrimdışı fthyrr

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 15
    • Profili Görüntüle
aynısı bende de oluyor. 2002 model comfort 68 lik

endiksiyon bobininden yapıyor dediler. şimdi de onu değiştirecekler. bakalım düzelecek mi

endiksiyon bobini de 250 tl ye maliyeti oldu bana


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: fthyrr;454244
aynısı bende de oluyor. 2002 model comfort 68 lik

endiksiyon bobininden yapıyor dediler. şimdi de onu değiştirecekler. bakalım düzelecek mi

endiksiyon bobini de 250 tl ye maliyeti oldu bana

4 tane var bu bobinlerden. Hangisi? Bunu anlamakta kolay. Bobin tepelerinde bulunan fişi sırasıya çıkartıyor takıyorlar. Titreşim artarsa diğerine geçiyorlar. Çıkartılmasına rağmen titreşim yada sarsıntı değişmiyorsa sıkıntı o bobinde demektir. Şu ana kadar tüm anlatılanları okudum tam karakuşi işi. Ya tutarsa "hah işte burada !" diyecekler. Sistematik bir arıza arama yöntemi yok. karanlıkta el yordamı ile yol bulunmaya çalışıyor. Tabi bu arada ver 50 ver 100 TL takılan ve hiçbir değişiklik yapmayan yedek parça masrafı da işin cabası.
Birde şunu anlayamadım. En kötü ihtimal motorun yapısından kaynaklanan arızalar olabilir. Segman olabilir, Sipop yanması yada sibop lastikleri kaçakları (LPG kullanılanlarda sık rastlanan bir durum) veya motor conta yanması yada kaçağı. Ve bu testin hiç bir masrafı yok. Kompresyon ölçülecek sonra yağ testi ile yer tespiti için tekrarlanacak, sökme-takma dahil 20-30 dk iş. Bunda çekinilecek korkulacak bir şeyde yok.Sonuçta bu ihtimali bertaraf ediliyorsa sorun artık basit  parçalara kalıyor. Korkununda ecele faydası yok malum. Konu ettiğiniz araçların çoğu 100 belki 200.000 km yakın 10 yıl ve daha fazla kullanılmış araçlar Yılda 15-20.000 km yapsa en az 150-250.000 km arası araçlar ve motorunda sıkıntıların başlaması kadar da normal bir şey de yok.


Çevrimdışı fthyrr

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 15
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Picasso;454261
4 tane var bu bobinlerden. Hangisi? Bunu anlamakta kolay. Bobin tepelerinde bulunan fişi sırasıya çıkartıyor takıyorlar. Titreşim artarsa diğerine geçiyorlar. Çıkartılmasına rağmen titreşim yada sarsıntı değişmiyorsa sıkıntı o bobinde demektir. Şu ana kadar tüm anlatılanları okudum tam karakuşi işi. Ya tutarsa "hah işte burada !" diyecekler. Sistematik bir arıza arama yöntemi yok. karanlıkta el yordamı ile yol bulunmaya çalışıyor. Tabi bu arada ver 50 ver 100 TL takılan ve hiçbir değişiklik yapmayan yedek parça masrafı da işin cabası.
Birde şunu anlayamadım. En kötü ihtimal motorun yapısından kaynaklanan arızalar olabilir. Segman olabilir, Sipop yanması yada sibop lastikleri kaçakları (LPG kullanılanlarda sık rastlanan bir durum) veya motor conta yanması yada kaçağı. Ve bu testin hiç bir masrafı yok. Kompresyon ölçülecek sonra yağ testi ile yer tespiti için tekrarlanacak, sökme-takma dahil 20-30 dk iş. Bunda çekinilecek korkulacak bir şeyde yok.Sonuçta bu ihtimali bertaraf ediliyorsa sorun artık basit  parçalara kalıyor. Korkununda ecele faydası yok malum. Konu ettiğiniz araçların çoğu 100 belki 200.000 km yakın 10 yıl ve daha fazla kullanılmış araçlar Yılda 15-20.000 km yapsa en az 150-250.000 km arası araçlar ve motorunda sıkıntıların başlaması kadar da normal bir şey de yok.



servis bana öyle demedi,

047905104A - google bu şekilde yazdığımda değişecek parçanın resmi çıkıyor.
endiksiyon bobini diye geçiyor ismi. tek tek kontrol etmediler gördüğüm kadarıyla.  parçanın fiyatı 230 TL + işçilik alacak servis benden. hafta sonu götüreceğim arabayı. şimdi siz böyle deyince aklıma soru işareti takıldı ?? daha az maliyetli tek bobinde sorun olabilir mi acaba.