škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

TSI Motora LPG Uygulanır mı?(Onno Usta)

dgn · 13 · 14471

0 Üye ve 11 Ziyaretçi konuyu incelemekte.



hakanerdogan

  • Ziyaretçi
la manyak, 50-60 milyar buna verip, hem güç hem gaz hem turbo hem s-charge derdine düşesiye dek git 30-35 milyara ne biçim 5.28 ler var, atmosferik, ömürü senden benden uzun, hacimli makine, bas prins LPG yi, benzinden farkı yok, 193 beygir...

100.000 km civarı çok var, o Bavyeralıya 100 bine kadar dikkat ediyolar daha rodajı bitmez onun :hanz: :hanz:

aradaki para farkına da bi kaç asır vergisini ödersin :hanz:


Çevrimdışı serkan35

  • Leoncu
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1031
    • Profili Görüntüle
60 bine dizel güncel kasa 520 bile bulunabilir wv motorarını nimetten saymaya devam etsin çok sürmez bu satışlar
Rover 220 Turbo
2011 Ford Connect


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Ben de bunu merak ediyordum.

O zaman 1.2 TSI + LPG işi yattı desene :)


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
atmosferik FSI makineye bile olmuyor. bunlar çok karakterli motorlar öle oynamaya gelmez.


Çevrimdışı ero__

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1824
    • Profili Görüntüle
Az ekmek az köfte 3 gün yemek yememe. Var mı öyle 3 paraya 5 köfte? :kiki:

Karnım acıktı yauv... :P


Çevrimdışı azakoglultd

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 387
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakanerdogan;39192
atmosferik FSI makineye bile olmuyor. bunlar çok karakterli motorlar öle oynamaya gelmez.

abi motor dediğin zaten kişilikli karakterli olacak ki adam yerine konsun :)


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
ben yanarım yanarımda bizim aşırı beslemeli olmayan 1.8T ciğimizin üretiminin durmasına yanarım yap ufaktan bi modifiye turboyu büyüt uğraş biraz sonra 160HP yi bundanda alırsın en azından LPG derdi yok fıstık gibi:)


Çevrimdışı mc pherson

  • ............
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 315
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakanerdogan;39192
atmosferik FSI makineye bile olmuyor. bunlar çok karakterli motorlar öle oynamaya gelmez.
Hakanım motorun karakterini delikanlılığını bilmem ama lpg uygulanamamasının sebebini anlatayım. Bu tip direkt enjeksiyonlu motorlarda benzin enjektörleri emme manifoldunun üzerinde değil adından da anlaşılacağı üzere direk silindirin üzerindedir. Bu yüksek teknolojili enjektörler ısıya dayanıklı bir plastik karışımından yapılmışlardır. Bu plastik karışımı benzine göre tasarlanan motorda oluşacak sıcaklığa toleranslı olacak şekilde tasarlanmışlardır. Araç benzinle çalışırken sıvı olarak püskürtülen benzin silindir içinde anında buharlaşır ortamdan ısı çeker(elinize sürdüğünüz kolonyanın buharlaşırken elinizi soğutması gibi). Ve sürekli çalışan benzin enjektörleri içlerinden geçen benzin ile sürekli kendilerini soğuturlar. Ancak LPG'yi bağladığınız anda benzin akışı kesilir ve olay değişir. LPG yakıtı püskürtüldüğü esnada ortamı soğutmaz. Buna bir de LPG'nin yüksek oktanlı oluşu(daha yüksek ısıda yanması) ayrıca kesilen benzin ile enjektörün kendini soğutamaması eklenince plastik benzin enjektörleri ısıya dayanamayıp erirler. Ha diyebilirsiniz benzin enjektörleri niye metal alaşım değil de plastikten yapılıyor diye;onun da sebebi mükemmel bir püskürtme işlemini sağlamak için çok iyi tasarlanmış enjektörlere ihtiyaç vardır. Bu hem motor gücünü hem de yakıt sarfiyatını oldukça etkiler. Metal enjektörleri istenildiği gibi işlemek çok zor hatta imkansız olabilir. Enjektör ağzında yapılan mikron mertebesindeki değişiklikler dahi istenilen değerleri çok etkiler. Buna göre plastik çok daha kolay dökülebilir ve işlenebilir bir malzemedir.


hakanerdogan

  • Ziyaretçi
Eyvallah abi, peki şöle bişey derler, FSI motorda silindir emme için inerken, havayı çekiyor, sonra başka sırası gelen patlıyor, bizim emiş yapan silindir tırmanmaya başlıyor, tepeye çıkınca patlayacak ya buji, derler ki, FSI da hava+benzin öle bi emilir ki, tam bujinin  etrafında sarmal biçimde toplanır, yani böle nası diyim, sifonu çekilmiş klozet gibi, bununda daha verimli yanma, haliyle daha az yakıt tüketimi olduğunu sölerler.

bunun sebebini o dediğin enjektörün manifoldun üzerinde olmayıp, silindirin tepesinde oluşuna bağlayabilir miyiz?


Çevrimdışı demir_01

  • O şimdi asker
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2082
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakanerdogan;39179
la manyak, 50-60 milyar buna verip, hem güç hem gaz hem turbo hem s-charge derdine düşesiye dek git 30-35 milyara ne biçim 5.28 ler var, atmosferik, ömürü senden benden uzun, hacimli makine, bas prins LPG yi, benzinden farkı yok, 193 beygir...

100.000 km civarı çok var, o Bavyeralıya 100 bine kadar dikkat ediyolar daha rodajı bitmez onun :hanz: :hanz:

aradaki para farkına da bi kaç asır vergisini ödersin :hanz:


sana cok cok cok katılıyorum hakan.hem sonuc ıtbarıyle bmw ye bınıyon.


Çevrimdışı mc pherson

  • ............
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 315
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakanerdogan;47517
Eyvallah abi, peki şöle bişey derler, FSI motorda silindir emme için inerken, havayı çekiyor, sonra başka sırası gelen patlıyor, bizim emiş yapan silindir tırmanmaya başlıyor, tepeye çıkınca patlayacak ya buji, derler ki, FSI da hava+benzin öle bi emilir ki, tam bujinin  etrafında sarmal biçimde toplanır, yani böle nası diyim, sifonu çekilmiş klozet gibi, bununda daha verimli yanma, haliyle daha az yakıt tüketimi olduğunu sölerler.

bunun sebebini o dediğin enjektörün manifoldun üzerinde olmayıp, silindirin tepesinde oluşuna bağlayabilir miyiz?

Tam olarak olmasa da bahsettiğin dolgunun(hava+benzin) şekli emme manifoldundan gelen havanın geliş şekline ve piston kafalarının tasarımına bağlı bir şey;
http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=3024 konusundaki piston şekli fikir verecektir. Bunun dışında yakıt püskürtmesinin hangi zamanda yapıldığı da çok önemlidir. Vw mühendislerinin bileceği bir sorudur bu. Püskürtme senin bahsettiğin gibi sıkıştırma başlangıcında mı yapılıyor yoksa sıkıştırma sonunda mı yapılıyor. Dediğin gibi sıkıştırma başlangıcında yapılıyorsa şayet vuruntu büyük bir sorun olacaktır. Sıkıştırma başlangıcında yapılan yapılan bir püskürtmede yakıt ve hava çok homojen karıştığı için vuruntu(yakıtın buji ateşlemeksizin kendiliğinden dengesizce tutuşması) odakları oluşur ve sıkıştırma oranını çok fazla yükseltemezsin. Sıkıştırma sonunda yapılan püskürtmede ise alev daha kontrollü ilerler ve sıkıştırma oranını 12-14 gibi değerlerde tutabilirsin. 1.6FSI motorun sıkıştırma oranına baktığımızda sıkıştırma oranını 12:1 olarak görüyoruz ve bu tam sınır bir değer aslında. Hangi zamanda püskürtme yapıldığına dair bir fikir vermiyor bize. Ancak senin de dediğin gibi sıkıştırma başlangıcında püskürtme yapılıyor ve dolgu sıkıştırma sonunda sifon çekilmiş gibi bir şekilde ateşleniyor ise bu tamamen vuruntu olmaması için bir önlemdir. Çünkü dolgunun o şekle gelmesi vuruntu odaklarını yok eder ve vuruntu ihtimali oldukça azalır. Sen de sıkıştırma oranını 12'ye yükseltip yakıt ekonomisi ve +güç sağlayabilirsin. Çünkü her zaman sıkıştırma oranı ne derece yüksek olursa aynı yakıtla çok daha fazla güç elde edilir. Bu da aynı güç için daha az gaza basarak ile yakıt ekonomisini getirir.
« Son Düzenleme: 15 Kasım 2009, 00:36:52 Gönderen: mc pherson »