škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Pervanenin çalışması

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2961
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar, aşağıdaki durum normal mı sizce?
Araci aldigimdan bu yana, 2 defa karşılaştım.
motor calisirken radyator pervanesinin calistigini duyuyorum. Arabayi garaja çekip stop ettikten 5 dak sonra duruyor pervane. Motor tarafindan da, çok şiddetli olmasa da yanmış plastik kokulari geliyor. Karşılaştığim durumlarda hava sıcaklıgı 7-8 derece cıvarıydı ve kalorifer ısıtması 23 dereceye ayarlıydı.


Çevrimdışı mcanerol

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 57
    • Profili Görüntüle
Aynı sorunla benle karşılaştım servise gidip gösterdim. Kronik bir hastalık dediler hızlı şekilde soğutması için aracı çok yüksek devirli çalışıyor pervane ses o yüzden var buna bir çözüm olmadığını söylediler.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2961
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mcanerol;454649
Aynı sorunla benle karşılaştım servise gidip gösterdim. Kronik bir hastalık dediler hızlı şekilde soğutması için aracı çok yüksek devirli çalışıyor pervane ses o yüzden var buna bir çözüm olmadığını söylediler.
Bu bilgileri Size veren bi usta mıydı? Çok baştan savma bi cevap vermiş.


Çevrimdışı fkoz

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 94
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;454628
Arkadaşlar, aşağıdaki durum normal mı sizce?
Araci aldigimdan bu yana, 2 defa karşılaştım.
motor calisirken radyator pervanesinin calistigini duyuyorum. Arabayi garaja çekip stop ettikten 5 dak sonra duruyor pervane. Motor tarafindan da, çok şiddetli olmasa da yanmış plastik kokulari geliyor. Karşılaştığim durumlarda hava sıcaklıgı 7-8 derece cıvarıydı ve kalorifer ısıtması 23 dereceye ayarlıydı.

bende 2 gün önce aldım aracımı, fanı çok açtığını fark ettim. Ayrıca balata yanığı gibi bir koku geldi bugün. Balatalar mı ısındı acaba?


Çevrimdışı fatih53

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 29
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;454628
Arkadaşlar, aşağıdaki durum normal mı sizce?
Araci aldigimdan bu yana, 2 defa karşılaştım.
motor calisirken radyator pervanesinin calistigini duyuyorum. Arabayi garaja çekip stop ettikten 5 dak sonra duruyor pervane. Motor tarafindan da, çok şiddetli olmasa da yanmış plastik kokulari geliyor. Karşılaştığim durumlarda hava sıcaklıgı 7-8 derece cıvarıydı ve kalorifer ısıtması 23 dereceye ayarlıydı.


merhabalar. bendede aynı araçtan var. evet fan biraz fazla çalışıyor. ayrıca yeni araç olduğu için o koku geliyor. araç ısındıkça boya egzoz etrafındaki boyalar yanıyor ve koku veriyor. zamanla koku falan kalmıyor artık.


Çevrimdışı Onur5261

  • kıde
  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 40
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar bu kokunun yeni olmayla bi alakası yok. Kullanim klavuzunda gerekli bilgiler yazıyor .ayrica öyle kronik bir sorunda değil aksine yararlı bir sistem. Dizel partikül filtresi (pdf) denen bir sistem .özellikle şehir içi veya düşük devirde kullanımdan dolayı motorda biriken kurumları yakıyor ve fazla ısınmayı engellemek için fan açıyor ve bu esnada yanik pkastik kokusu geliyor mumkunse bu durumda aracı stop etmeyin. Detaylı Bilgi kullanım klavuzunda var. Ayrica kronik sorun olduğunu söyleyen usta ya işini bilmiyor yada işine saygısı yok.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2961
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Onur5261;454701
Arkadaşlar bu kokunun yeni olmayla bi alakası yok. Kullanim klavuzunda gerekli bilgiler yazıyor .ayrica öyle kronik bir sorunda değil aksine yararlı bir sistem. Dizel partikül filtresi (pdf) denen bir sistem .özellikle şehir içi veya düşük devirde kullanımdan dolayı motorda biriken kurumları yakıyor ve fazla ısınmayı engellemek için fan açıyor ve bu esnada yanik pkastik kokusu geliyor mumkunse bu durumda aracı stop etmeyin. Detaylı Bilgi kullanım klavuzunda var. Ayrica kronik sorun olduğunu söyleyen usta ya işini bilmiyor yada işine saygısı yok.
DPF yakma devreye girince kadranda işareti yanmıyor mu? Ancak benim karşılaştığımı öyle bir durum değil.
Bu akşam 3 defa aynı olayı yaşadım. Saat 17 gibi şehir içi 7km kadar gittik, 1 saat sonra yine şehir içi 7 km kullanım sonrası eve geldik ve garaja girdik.
İlk yaşadığımda da aynı şekildeydi. :confused:


Çevrimdışı kagan06

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 150
    • Profili Görüntüle
Sorun yok aracinizda rahat olun, cok sik oluyorsa ya cook yuksek devirli yada cok dusuk devirli ve kisa mesafeli kullanim yapiyorsunuz.

Dpf isigi herzaman yanmaz.
Dpf temizligi baslarsa motor sesi degisir.
Startstop devreye girmez , ilk calistirmada devir 1000-1200 arasinda ve anlik tuketim 1 - 1.2 lt olur , cekis azalir.
Dpf kurum yakmasi icin egzoz sicakligi 400-600°C isiya ulasir, bu yuzden fan sogutma yapar.

Dpf surekli dolmamasi icin ben total exellium diesel aliyorum, her depo bitiminde 50-100 tl shell gtl alir ve harareti 90°C ve yag sicakligi 90°C olan araci 3500 devirlerde ve sert kullanirim.

Dpf temizligi icin cevre yoluna cikip 15-20 km boyunca 4. Vites ve 2200-2400 devirli surus yeterli olacaktir, ayrica araci park ettiginizde yag sicakliginin 99 altinda olursa arac fan acmayacaktir.

Tavsiyem ve benim 10000 km dir uyguladigim herhafta sonu isinmis araci 2400 devir altina dusmeden 15-20 dk kullanim(zaten ese dosta avm ye hepimiz gidiyoruz ) ve her depo bitimi 50 tl shell gtl nitro alip isitilmis araci 3500  devirlerde kullanmak.
Ama park edince turbo sagligi icin devirli kullaniminiza ve sikistirmqniza gore 1-3 dk rolantide beklemenizi tavsiye ederim , bunu yapamasaniz bile yag 99°C olana kadar biraz bekleyin , en kotu ihtimalle 20-30 sn bekleyin

Bu sekilde benim dpf kendiliginden ilk 800.km de ve 2000 km lerde calisti, sonrasi kendi kurallarimda hic kendisi devreye girmek zorunda kalmadi, uygun kosulu sagladiginiz herzaman dpf regeneration islemini baslatir ve sizin haberiniz olmaz;)


Çevrimdışı mehmet_01

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 43
    • Profili Görüntüle
shell nitro dizel alıyorum bu olay 5 6 gün önce basıma geldi arac 480 km de felandı. 5 dk kadar calıstı ve acayip yanık kokuları geldi biran bende korktum bide arabanın basında oturdum fan calısma süresi fazla gibi gelince dahada korktum baktım bunun hiç söneceği yok herhalde bir bakayım die kaputu acacaktım o ara kapandı :) ama dediğiniz gibi o gün düşük devirlerde kullandım. daha doğrusu otomatik olduğu için hep kendini düşük devirlerde tuttu ve rampalı yolum cok fazlaydı bir rampa bir iniş derken araç zorlandı galiba o yüzden oldu suan 700 km de aracım daha 1 kere çalıstı.


Çevrimdışı kagan06

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 150
    • Profili Görüntüle
Yukaridaki tavsiyeme uyun, arada dsg yi s moda alin gazlayin ;)

Nitro surekli kullanmaya tirsiyorum cunku ozel bi yakit, daha dusuk devirde daha canli, ama turbo etkisi nedense gtl nitro da daha az, ben totalde torkun koltuga yapistirma hissini aliyorum ama nitroda alamadim, yada dusuk devirdede verdiginden fark olusmayinca ben algilayamadim :)

Ama tercihimi boyle yaptim, sadece tavsiyem sahis bayiiden degilde firmanin kendi bayiisinden alin ;)


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2961
    • Profili Görüntüle
Kağan beye bu açıklama için çok teşekkür ederim.
Yakıt konusunda zaten tereddütlerim ve arayışlarım vardı, şimdi çözmüş olduk, Totale yöneleceğiz. (firmanın kendi bayisi olduğunu nasıl anlayacağız bu arada)
Kısmet olursa, hafta sonu 250 km uzun yol yapacağım, sonrasında motor daha açılmış olur ve her halde dpf yakma olayına daha nadir ve ya hiç şahit olmayız.


Çevrimdışı mehmet_01

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 43
    • Profili Görüntüle
aynen istasyonların kendi bayisi olduğunu nasıl anlayacağız yada siz nerelerden anlyıorsunuz ?


Çevrimdışı kagan06

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 150
    • Profili Görüntüle
Total sitesinden bayiilere bakip DOCO yazanlar kendi bayiileridir, hatta ankaradaysaniz istanbul yolu acity hemen yanindaki Total DOCO dur , ve besevler ankaraydan tandogana giderken tam ankara uni. Karsisinda ki total de DOCO dur,

Genelde bonjour yazanlar cogu zaman doco oluyor,

Ben simdilik memnunum , ama her sehirde her aracta durum farkli olabilir.

Ayrica besevler DOCO da diesel %3 ind idi en son, ayrica TEB TOTAL BONUS kredi karti cikartirsaniz %5 ekstre de indirim oluyor, 100 tl diesel aldiginizda ekstrede 95 tl olarak odersiniz.

Ayrica bonus kampanyalarindanda yararlanabilirsiniz , mesela 5x75 veya 4x100 tl aliaverise 75-100 tl puan veriyor zaten benim depoda 300 tl civarina doluyor , boylelikle diesel bana bayag uyguna geliyor :)

Doco her sehirde yok sanirim, sadece buyuk sehirlerde olabilir, siz arastirin sanayii ustalari bilir, yada bmw mercedes dieselleri nerden aliyorsa ordan alin, cok kucuk sehirdeyseniz mecbur en guvenilir hangisiyse ordan alabilirsiniz.


Çevrimdışı bekzdl

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 380
    • Profili Görüntüle
Benim aracmda da stop ettikten sonra 5 dakika kadar çalışıyor fan , genelde yoğun trafikten geldiğimde oluyor.


Çevrimdışı leventhyilmaz

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 32
    • Profili Görüntüle
Herkese merhaba,

Motor durduktan sonra fanın son hız çalışmaya devam etmesi durumunu ben de aracımda gözlemliyorum ve yukarıda üyelerimizin verdikleri açıklamalar da gayet tatmin edici. Ama şöyle bir durum var ki fan son hız çalışırken aracı çalıştırırsanız fan devri düşüyor ve motoru durdurunca da çalışmıyor. Yani bu fan soğutma ihtiyacı sebebiyle son hız çalışıyorsa motoru geri çalıştırınca çalışmasına devam etmesi gerekmez mi? Bu durum bana sanki aracın yazılımsal olarak yanlış bir işlem yürütmesi sonucu oluşuyormuş gibi geliyor. Uzun süre yavaş akan trafikte kalınca motor fanı son hız açıyor ve ardından araç durunca da motor, fana kapatma emrini veremiyor. Ta ki araç yazılımındaki başka bir döngü motor stoptan 5 dk sonra "güç tüketen tüm işlemleri kapat" komutunu iletene kadar.

Bu sadece benim yorumum ve tahminimdir.