benim orada anlatmaya çalıştığım nokta.
turbonun palleri aynı boyda değil. yani tsi daki bir turboyla 1,6 turbo insignadaki yada cupradaki aynı ölçülerde pallere sahip değil çok daha büyk hacme sahip. eğer paller dolayısı ile aynı boyda olsaydı dediğin doğru olurdu.
büyük turbonun pallerini doldurmak içinde küçük hacimli motorun daha fazla devirde daha fazla gaz çıkışına ihtiyacı var. basit bir denklem yani olay.
anlatmak istediğim olay için şöyle düşün.
turbo egzozdan gelen gazın basıncı ile dönerek aynı basıncı dışardan gelen havayı içeri basmak için kullanıyor.
eğerki ben sürtünme ve ısısal kayıpları görmezden gelerek denklem düşünürsem yapmam gereken iki taraftaki basıncı eşit olarak kabul edip her taraftaki basıncı sağlamak için ne kadar hacimde gaz gerekeceğini bulmak olur. buda şu demek. egzozdan motorun o devrinde gelen gazın hacmi küçük boyutlu turbonun pallerini yeterli hızda döndürmeye yetecek kadar basınç üretebilecek iken turbo büyütülür ise pallerin hacmide artacağı için o hacmi doldurmak için daha fazla gaz miktarına ihtiyaç duyarım.
ha turbo boyunu değiştirmeden daha yüksek basınç almak içinde pallerin açısı değiştirilir ama açı değişince gereken egzoz gazı basıncıda değişeceği için motorun tork devride dolayısı ile halk tabiri ile turbo açılması olayı daha yüksek devirde olur ki bu bahsettiğimden çok farklı bir olay. zira cupradaki turbo ile fr daki bile farklı iken cupradaki tsi dakine göre battal boy kalır