škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Chiptuning 1.6 TDI 105 PS yaptıranlar ve deneyimleri

devrimecz · 198 · 102711

0 Üye ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Boldenon

  • Fast & TDI
  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 211
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı alpermad

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 7
    • Profili Görüntüle
Beyin sökülmeden uygulama yapılabiliyor mu. Bilginiz var mı.
2013 superb 1.6 TDI için soruyorum ama vag grubu fark etmez.


Çevrimdışı deathbomb

  • Superb Tutkunu
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 560
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar,

Dr.ecu (ecufast) hakkında deneyimi yada bilgisi olan var mı?


Çevrimdışı olcayozdogan

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 70
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: deathbomb;481829
Arkadaşlar,

Dr.ecu (ecufast) hakkında deneyimi yada bilgisi olan var mı?


2014 octavia ma yaptırdım tdi dsg çok memnunum araç aşırı derecede değişti ...


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: deathbomb;481829
Arkadaşlar,

Dr.ecu (ecufast) hakkında deneyimi yada bilgisi olan var mı?


Artık dr.ecu ve ecufast farklı iki marka.


Çevrimdışı Boldenon

  • Fast & TDI
  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 211
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: alpermad;478652
Beyin sökülmeden uygulama yapılabiliyor mu. Bilginiz var mı.
2013 superb 1.6 TDI için soruyorum ama vag grubu fark etmez.


Aynen beyin sökülmeden yazılım yapılabiliyor. 3 gün önce 2014 leona uyguladım, çok fark ediyor gerçekten. 1.6 tdi ların kaderi değişiyor yazılımla.


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
yeni nesil (yeni kasa A3-Leon-Golf ve Octi A7 lerde kullanılan Bosch beyin )  TDI için remap yaptıran arkadaşlar dyno ya çıktıysanız hp ve tork olarak değerleriniz ne çıktı acaba?


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: viperking;481949
yeni nesil (yeni kasa A3-Leon-Golf ve Octi A7 lerde kullanılan Bosch beyin ) TDI için remap yaptıran arkadaşlar dyno ya çıktıysanız hp ve tork olarak değerleriniz ne çıktı acaba?
Can Bey dyno verilerini bir yere kadar dikkate almanızı öneririm. Doğru düzgün dyno bulmak çok zor. Aynı zamanda dyno ölçümleri manipule edilmeye de müsait ne yazık ki.
 
Kendi adıma dyno verilerinden ziyade yazılımdan sonraki hissiyat değişimini daha çok önemsiyorum.
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı Esariipek

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5850
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: enoktakenokta;481962
Can Bey dyno verilerini bir yere kadar dikkate almanızı öneririm. Doğru düzgün dyno bulmak çok zor. Aynı zamanda dyno ölçümleri manipule edilmeye de müsait ne yazık ki.
 
Kendi adıma dyno verilerinden ziyade yazılımdan sonraki hissiyat değişimini daha çok önemsiyorum.


Bkz. İst-ankara 13.6 lt  ortalama 400 km gitmeyen depo.


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Esariipek;481989
Bkz. İst-ankara 13.6 lt  ortalama 400 km gitmeyen depo.


:D Biliyorsun ki o çok istisnai bir durum ama. Diğer değerleri buraya yazmayayım, olay oluyor sonra:)
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı Esariipek

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5850
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: enoktakenokta;481992
:D Biliyorsun ki o çok istisnai bir durum ama. Diğer değerleri buraya yazmayayım, olay oluyor sonra:)


Ahaha aynen abi neyse admin olursan temizlersin buralardaki börtü böceği :)


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Şöyle bir durum var,

Dyno lar ne kadar güvenilir olmasa da, remap den sonra aracın size verdiği his de bir o kadar güvenilmezdir.

Remap den sonra canlanan alt devirler, güzel hızlanma isteği ve stock araçlara attığınız fark sizi hayali bir güce sürükleyebilir. Atıyorum aracınız size 150hp geliyordur ama aslıda ürettiği 130hp dir vb.

Tabii bahsettiğiniz dyno oynamaları yüzünden dyno ya da çok güvenmemek lazım. Aslında en iyi çözüm remap yaptırdığınız yerden farklı bir yerdeki dyno ya çıkmak.

Benim dyno dan kastım, yapan kişilerin bu motor için yaklaşık kaç hp ve nm artış beklediklerini öğrenmekti.

Bir önceki nesil TDI dan sadece remap ile sorunsuz 150hp 330nm güç alınabliyordu. Ancak yeni nesil TDI ın farklı olması, özellikle aftercooler kullanması nedeniyle alınacak gücün daha az olduğu tartışılmıştı. Box ile Racechip firması 125-130hp aldığını idda ediyor. Remap ile bu durumda 140-145hp lere çıkmak gerekir diye düşünüyorum.

Neyse şu yolum Ankara ya bir düşse yaptırıp göreceğiz zaten :)


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: viperking;482259
Şöyle bir durum var,
 
Dyno lar ne kadar güvenilir olmasa da, remap den sonra aracın size verdiği his de bir o kadar güvenilmezdir.
 
Remap den sonra canlanan alt devirler, güzel hızlanma isteği ve stock araçlara attığınız fark sizi hayali bir güce sürükleyebilir. Atıyorum aracınız size 150hp geliyordur ama aslıda ürettiği 130hp dir vb.
 
Tabii bahsettiğiniz dyno oynamaları yüzünden dyno ya da çok güvenmemek lazım. Aslında en iyi çözüm remap yaptırdığınız yerden farklı bir yerdeki dyno ya çıkmak.
 
Benim dyno dan kastım, yapan kişilerin bu motor için yaklaşık kaç hp ve nm artış beklediklerini öğrenmekti.
 
Bir önceki nesil TDI dan sadece remap ile sorunsuz 150hp 330nm güç alınabliyordu. Ancak yeni nesil TDI ın farklı olması, özellikle aftercooler kullanması nedeniyle alınacak gücün daha az olduğu tartışılmıştı. Box ile Racechip firması 125-130hp aldığını idda ediyor. Remap ile bu durumda 140-145hp lere çıkmak gerekir diye düşünüyorum.
 
Neyse şu yolum Ankara ya bir düşse yaptırıp göreceğiz zaten :)

 Ben biraz da şahsi tecrübemi paylaştım açıkçası. Forumda çoğu kişi şu an aracımda 3. farklı firma tarafından yapılan yazılımı kullandığı biliyordur.
 
1. yazılımda dyno verisi aldığımız yer işlemin yapıldığı yerden farklıydı, dyno verileri kağıt üstünde oldukça iyiydi. Ancak hissiyat kötüydü.
 
2. yazılımda araca yazılım yaptırdıktan sonra dyno verisi almadım uzunca süre. Yazılım Ankara'da yapılmıştı, İstanbul'a yolum düştüğünde yazılımı yapan yerin merkezine gidip dyno verisi aldım, veriler ilk dyno sonucuna göre kötü olmasına rağmen aracı kullanırken hissiyat daha iyiydi.
 
3. yazılımda ise dyno verisi almadım, bu saatten sonra da almam zaten. Aracın hissiyatı ise diğer 2 tecrübemle karşılaştırılamaz bile...
 
Sizin sorunuza gelince, TDI konusunda çok bilgili olmasam da hemen her yazılımcının en az 140 beygir vaat ettiğini biliyorum. 2. yazılımı yaptırdığım yer sohbet esnasında yanılmıyorsam 145-150 hp güçten bile bahsetmişti, ancak yanlış hatırlıyor da olabilirim bunu.
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Bilgiler için teşekkürler.

Hissiyattaki farkla max hp ve tork un verildiği devir bandı va bu bandın uzunluğu ile açıklanabilir.

Örneğin X yazılımda max 145hp ve 330nm siz 4000-5000dd bandında alıyorsunuzdur, Y yazılımda ise 135hp 300nm yi 3000-4500dd de. bu durumda ilk yazılım daha üst değerler vermesine karşın bunları hem günlük hayatta çok kullanılmayan üst devirlerde hem de kısa bir bantta vermesi nedeniyle gzl bir his yaşatmaz. İkincisinde ise max güce dah erken ulaştığı ve bu gücü daha uzun bantta vermeyi sürdürdüğü için daha keyifli gelir.

Dediğiniz gibi hangisinden memnunsanız onu kullanmakta fayda var.

En sağlamı hissiyatla birlikte verileri güvenilir bir dyno da inceleyip ahsettiğim parametreleri de göz önüne alarak ihtiyaca cevap veren yazılıı tercih etmek gerekir.


Çevrimdışı deathbomb

  • Superb Tutkunu
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 560
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: olcayozdogan;481888
2014 octavia ma yaptırdım tdi dsg çok memnunum araç aşırı derecede değişti ...


Hangi firmaya yaptırdınız?