škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Chiptuning 1.6 TDI 105 PS yaptıranlar ve deneyimleri

devrimecz · 198 · 106165

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı ogulcandac

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 46
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kadir_;455635
Eğer aracınıza 4-5 sene binecekseniz ben DSG ler için chip tavsiye etmiyorum.30-40 binden sonra sıkıntı çıkarmaya başlıyor bir çoğunda

Aracı 0 aldım. Allah kaza bela vermezse uzun bir sürede değiştirmeyi düşünmüyorum. En iyisi hiç bir değişiklik yapmamak .


Çevrimdışı c@n77

  • Mean vRS...
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1364
    • Profili Görüntüle
Yazilim iyidir...:) superb araca kesin yazilim sart arac kendine geliyor, aslinda tum 1.6 dizel araclara yazilim sart...:D hayirli olsun tekrardan...;)


Çevrimdışı kucless

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 809
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ogulcandac;455633
Öncelikle hayırlı olsun Allah kaza bela vermesin. Sizce chiptuningi 1.6 TDI 105ps Dsg7 ye yaptırsam nasıl bir performans alırım. Garantide bir sıkıntı yaşar mıyım? Bir yerden yapıp diğer yerden yıkmak istemiyorum. Teşekkür ederim.


DSG de herşey bir yana şanzımanın kaldırabileceği torku da hesaplamak lazım. max 250nm tork kaldırabilen bir DSG aracı 320nm ye çıkarırsak şanzımanı kucağa almamız kaçınılmaz gibi gelliyor.


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Tüm turbo beslemeli araçlara yazılım şart bence. Araç bambaşka oluyor çünkü.

DSG ile chip iyi anlaşamıyor, yapılsa bile torku kısmak gerekiyor. Bu hesabın iyi yapılması lazım.

Turbo büyütünce aracınızn turbo su daha geç dolar. Bu da alacağınız güçleri daha üst devirlerde almanıza neden olur. Alt devirler eskisine göre daha ölü bir hal alabilir. Ayrıca büyük turbo = bir ton hesap kitap ve mekanik müdahele demektir. Yanlış yapılırsa sanayiden çıkamazsınız. Hadi her şey yolunda gitti diyelim tasarruf için aldığınız 1.6TDI kullandığınız ekipmana göre bir 2.0 veya 2.5TDI kadar yakıt harcayacaktır.

Bence yazılım perf ve ekonomi için yeterlidir. Yok illa daha da gitsin diyorsanız kutu içi filtre, egr ve dpf iptali ile, güzel bir downpipe, orta susturucu iptali ve yazılımın buna göre ayarlanması size yetecektir.


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Yapmayın etmeyin piyasada yazılımlı GTI Polo,Cupra zibil, hangisi DSG'yi kırmış dağıtmış.:) Hatta DSG yazılımı+güçlü kavrama ile 300hpye yakın güçlerden bahsediliyor.Ama stockken sorun çıkaran DSG piyasada çok.Tabi ben size gidin hemen yazılım yaptırın vs demiyorum, diyemem de ama DSG sandığınız kadar kolay pes etmiyor.250nm sınırda şehir efsanesi gibi oldu.


Çevrimdışı chook

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1106
    • Profili Görüntüle
Bu yazilim ile ilgili suphelere .son verecek bu isi teknik ve tecrube ile bilen usta arkadasimiz var mi acaba formda


Çevrimdışı deathbomb

  • Superb Tutkunu
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 560
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kadir_;455635
Eğer aracınıza 4-5 sene binecekseniz ben DSG ler için chip tavsiye etmiyorum.30-40 binden sonra sıkıntı çıkarmaya başlıyor bir çoğunda


Düz vitesler için tavsiye eder misiniz? Forumda çok fazla kişinin bu işi yaptırmak istediğini ancak kafasındaki sorular yuzunden yaptırmadığını biliyorum. Bu işi bilen kişilerden öneriler rica ediyorum.


Çevrimdışı chook

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1106
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: deathbomb;455665
Düz vitesler için tavsiye eder misiniz? Forumda çok fazla kişinin bu işi yaptırmak istediğini ancak kafasındaki sorular yuzunden yaptırmadığını biliyorum. Bu işi bilen kişilerden öneriler rica ediyorum.

Aynen katiliyorum size
Hatta topluca yaptira biliriz


Çevrimdışı ogulcandac

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 46
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: viperking;455650
Tüm turbo beslemeli araçlara yazılım şart bence. Araç bambaşka oluyor çünkü.

DSG ile chip iyi anlaşamıyor, yapılsa bile torku kısmak gerekiyor. Bu hesabın iyi yapılması lazım.
go
Turbo büyütünce aracınızn turbo su daha geç dolar. Bu da alacağınız güçleri daha üst devirlerde almanıza neden olur. Alt devirler eskisine göre daha ölü bir hal alabilir. Ayrıca büyük turbo = bir ton hesap kitap ve mekanik müdahele demektir. Yanlış yapılırsa sanayiden çıkamazsınız. Hadi her şey yolunda gitti diyelim tasarruf için aldığınız 1.6TDI kullandığınız ekipmana göre bir 2.0 veya 2.5TDI kadar yakıt harcayacaktır.

Bence yazılım perf ve ekonomi için yeterlidir. Yok illa daha da gitsin diyorsanız kutu içi filtre, egr ve dpf iptali ile, güzel bir downpipe, orta susturucu iptali ve yazılımın buna göre ayarlanması size yetecektir.

Açıkça söylemek gerekirse aracın düşük devirlerdeki torkundan oldukça memnunum. Ancak denediğim tüm DSG lerde olduğu gibi (golf,passat,jetta,octavia) gaz tepkime süresi tatmin edici seviyede değil. Arap atı gibi sonradan açılıyor. Performans ve yakıt açısından araç cüssesine göre oldukça iyi bir iş çıkardığını düşünüyorum o yüzden şimdilik araçta herhangi bir değişiklik düşünmüyorum. Teşekkür ederim görüşünüz için...


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: deathbomb;455665
Düz vitesler için tavsiye eder misiniz? Forumda çok fazla kişinin bu işi yaptırmak istediğini ancak kafasındaki sorular yuzunden yaptırmadığını biliyorum. Bu işi bilen kişilerden öneriler rica ediyorum.


Ben bu işin uzmanı değilim öncelikle bunu belirteyim.Sadece okuduklarımdan ve bu işi yapanlardan aldığım bilgiyle size yardımcı olmaya çalışıyorum.Forumdaki GJ plaklı fabia ya yazılım yaptırmaya gittiğimizde Mehmet Gazihanla muhabbetim olmuştu ve arabanın eski yeni halini değerlendirerek yorum yapıyorum.

Fabia dan yola çıkarsa gittiğimizde 90 hp idi çıktığımızda 135 hp yapılmıştı ve arabanın resmen kaderi değişmişti o 2-3-4 viteste dip gaz yaptığında ara hızlanması falan bana çok çok güzel gelmişti arasının hakkını veriyordu ve arabanın sahibi gökçen hala yazılımla kullanıyor çokta memnun.

Yakıt konusuna gelirsek düşüş anca uzun yolda çok titiz davranırsanız oluyor.Şehir içinde 0,5-1 lt civarında artış oluyor.

Fabia da en büyük sıkıntıyı tutunma konusunda yaşadık araçta ASR olmadığında 3.viteste bile patinaja düşüyordu bundan dolayı daha stabil olması için 115 hp ye çekilde ama superB lerde bu sorun olacağını pek sanmıyorum.

Benim 1.6TDI için gözlemlerim bunlar.Kendim 1.8T octavia kullanıyorum fabia 135 hp iken deneme yaptık.Işıklardan kalkıp biraz yüklendik Benim aracım 150 hp olmasına rağmen fabianın yarım boy gersinde kaldım onun haifliği ve 320 torku gerçekten küçük bir canavar görevi görüyor :D

Benim yorumum ne derseniz ben 1.6 TDI manuel kullansam ilk işim yazılım yaptırmak olurdu.Neder derseniz ara hızlanmaları ciddi anlamda değişiyor ama o gaz pedalının tepki olayına pek etki etmiyor onun için sprint booster tarzı geçikmeyi önleyici ürünler kullanmak lazım.

Bu arada ben araba konusunda titiz biriyim bakımlarını kısa aralıklarla yaptırım ve sürekli takip ederim.Eğer siz sadece servis ışığı yanınca arabayı servise götürüyorsanız o zaman yazılım ilerki kmlerde başınızı ağrıtabilir :)


Çevrimdışı chook

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1106
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kadir_;455680
Ben bu işin uzmanı değilim öncelikle bunu belirteyim.Sadece okuduklarımdan ve bu işi yapanlardan aldığım bilgiyle size yardımcı olmaya çalışıyorum.Forumdaki GJ plaklı fabia ya yazılım yaptırmaya gittiğimizde Mehmet Gazihanla muhabbetim olmuştu ve arabanın eski yeni halini değerlendirerek yorum yapıyorum.

Fabia dan yola çıkarsa gittiğimizde 90 hp idi çıktığımızda 135 hp yapılmıştı ve arabanın resmen kaderi değişmişti o 2-3-4 viteste dip gaz yaptığında ara hızlanması falan bana çok çok güzel gelmişti arasının hakkını veriyordu ve arabanın sahibi gökçen hala yazılımla kullanıyor çokta memnun.

Yakıt konusuna gelirsek düşüş anca uzun yolda çok titiz davranırsanız oluyor.Şehir içinde 0,5-1 lt civarında artış oluyor.

Fabia da en büyük sıkıntıyı tutunma konusunda yaşadık araçta ASR olmadığında 3.viteste bile patinaja düşüyordu bundan dolayı daha stabil olması için 115 hp ye çekilde ama superB lerde bu sorun olacağını pek sanmıyorum.

Benim 1.6TDI için gözlemlerim bunlar.Kendim 1.8T octavia kullanıyorum fabia 135 hp iken deneme yaptık.Işıklardan kalkıp biraz yüklendik Benim aracım 150 hp olmasına rağmen fabianın yarım boy gersinde kaldım onun haifliği ve 320 torku gerçekten küçük bir canavar görevi görüyor :D

Benim yorumum ne derseniz ben 1.6 TDI manuel kullansam ilk işim yazılım yaptırmak olurdu.Neder derseniz ara hızlanmaları ciddi anlamda değişiyor ama o gaz pedalının tepki olayına pek etki etmiyor onun için sprint booster tarzı geçikmeyi önleyici ürünler kullanmak lazım.

Bu arada ben araba konusunda titiz biriyim bakımlarını kısa aralıklarla yaptırım ve sürekli takip ederim.Eğer siz sadece servis ışığı yanınca arabayı servise götürüyorsanız o zaman yazılım ilerki kmlerde başınızı ağrıtabilir :)



Standart  bakim ve titizlikle haraket edipte soru  yasayan var mi
Sorun neler olabilir


Çevrimdışı devrimecz

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 78
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: viperking;455650
Tüm turbo beslemeli araçlara yazılım şart bence. Araç bambaşka oluyor çünkü.

DSG ile chip iyi anlaşamıyor, yapılsa bile torku kısmak gerekiyor. Bu hesabın iyi yapılması lazım.

Turbo büyütünce aracınızn turbo su daha geç dolar. Bu da alacağınız güçleri daha üst devirlerde almanıza neden olur. Alt devirler eskisine göre daha ölü bir hal alabilir. Ayrıca büyük turbo = bir ton hesap kitap ve mekanik müdahele demektir. Yanlış yapılırsa sanayiden çıkamazsınız. Hadi her şey yolunda gitti diyelim tasarruf için aldığınız 1.6TDI kullandığınız ekipmana göre bir 2.0 veya 2.5TDI kadar yakıt harcayacaktır.

Bence yazılım perf ve ekonomi için yeterlidir. Yok illa daha da gitsin diyorsanız kutu içi filtre, egr ve dpf iptali ile, güzel bir downpipe, orta susturucu iptali ve yazılımın buna göre ayarlanması size yetecektir.


Teşekkürler. Bir araca en fazla 3 yıl biniyoruz. Teknoloji de hızla değişiyor. Ülkemizdeki Ötv adaleti de malum.2.0 motor ile 1,6 arasında 60.000 TL fark var.O nedenle böyle bir yol arayışına geçtim. İnşallah bir şey olmaz. Ayrıntılı bilgi için de teşekkür ederim. Turbo ile beraber motorda ne gibi değişiklilkler yapmak gerekir. Üst kapak ,egzantrik gibi mi ?:polis:


Çevrimdışı deathbomb

  • Superb Tutkunu
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 560
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kadir_;455680
Ben bu işin uzmanı değilim öncelikle bunu belirteyim.Sadece okuduklarımdan ve bu işi yapanlardan aldığım bilgiyle size yardımcı olmaya çalışıyorum.Forumdaki GJ plaklı fabia ya yazılım yaptırmaya gittiğimizde Mehmet Gazihanla muhabbetim olmuştu ve arabanın eski yeni halini değerlendirerek yorum yapıyorum.

Fabia dan yola çıkarsa gittiğimizde 90 hp idi çıktığımızda 135 hp yapılmıştı ve arabanın resmen kaderi değişmişti o 2-3-4 viteste dip gaz yaptığında ara hızlanması falan bana çok çok güzel gelmişti arasının hakkını veriyordu ve arabanın sahibi gökçen hala yazılımla kullanıyor çokta memnun.

Yakıt konusuna gelirsek düşüş anca uzun yolda çok titiz davranırsanız oluyor.Şehir içinde 0,5-1 lt civarında artış oluyor.

Fabia da en büyük sıkıntıyı tutunma konusunda yaşadık araçta ASR olmadığında 3.viteste bile patinaja düşüyordu bundan dolayı daha stabil olması için 115 hp ye çekilde ama superB lerde bu sorun olacağını pek sanmıyorum.

Benim 1.6TDI için gözlemlerim bunlar.Kendim 1.8T octavia kullanıyorum fabia 135 hp iken deneme yaptık.Işıklardan kalkıp biraz yüklendik Benim aracım 150 hp olmasına rağmen fabianın yarım boy gersinde kaldım onun haifliği ve 320 torku gerçekten küçük bir canavar görevi görüyor :D

Benim yorumum ne derseniz ben 1.6 TDI manuel kullansam ilk işim yazılım yaptırmak olurdu.Neder derseniz ara hızlanmaları ciddi anlamda değişiyor ama o gaz pedalının tepki olayına pek etki etmiyor onun için sprint booster tarzı geçikmeyi önleyici ürünler kullanmak lazım.

Bu arada ben araba konusunda titiz biriyim bakımlarını kısa aralıklarla yaptırım ve sürekli takip ederim.Eğer siz sadece servis ışığı yanınca arabayı servise götürüyorsanız o zaman yazılım ilerki kmlerde başınızı ağrıtabilir :)


Bilgi için teşekkür ederim abi. Ellerine sağlık. Bu vesileyle kandiliniz mübarek olsun.


Çevrimdışı ugurdemirel

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 442
    • Profili Görüntüle
Ben para işini halledebilirsem hiç düşünmeden yaptiracam. Bu arada güle güle kullanin aracinizi.


Çevrimdışı c@n77

  • Mean vRS...
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1364
    • Profili Görüntüle
Dsg sanziman olarak 300 nm tork a kadar dayaniklidir... zaten istedigiiz kadar acin arac 300 nm torkun ustunu vermiyor.. :)