Bu arada bahsettiğim 7500 km aralıklarla mini bir bakımın yapılması neden gerekli onu açıklayan bir fotoğraf ekleyeyim,
Sadece 5000 km sonra kar beyazı hava filtresinin hali bu şekilde,araç Gökçenin Fabia..
Yazılımdan sonra arabanın çektiği hava miktarı da yakılan mazot ve turbonun yüküne göre ayarlandığından dolayı hava filtresi daha çabuk kirleniyor. Ve kirlendiğinde hava akışmetre çekilemeyen havayı telafi adına daha fazla yakıt istiyor,araba çok yakmaya başlıyor..
Hava ve yağ filtresi + yağ değiştikten sonra aracın sesi bile değişiyor. Bu arada yazılım yaptıracak veya yaptırmayacaklara,ama özellikle yaptıracaklara kesinlikle Mobil 1 ESP Formula 5/30 dan başka yağ kullanmamasını tavsiye ederim,inanılmaz kaliteli bir yağ..
Yazılım yaptıracağınız yer neresi olursa olsun,aracınızın orjinal yazılımının bir kopyasının saklanacağından emin olun,bu size herhangi bir problemde eskiye dönüş için çok gerekli. Ayrıca araç yazılımdan önce ve sonra dyno testine sokulmalı,alınan güç tam olarak görülmelidir. Mekanın temizliğine bile özen gösterin,yazılım yapacak adamın arabanın kondisyonuna,kmsine göre hareket edip sizi yönlendirdiğinden,ezbere iş yapmadığından,elindeki hazır yazılımları size yükleyip göndermediğinden emin olun. Ayrıca yarın öbür gün arabanın gücüyle oynamak istediğinizde ücretsiz olarak hizmet vereceğine dair yazılı bir kağıt alın,hiç bir şeyin garantisi yok,bir problemde arkasını dönüp giden çakallar çok bu piyasada. Bu kriterleri karşılamıyorsa vereceğiniz paraya biraz daha ekleyip kriterleri karşılayan başka bir yere yaptırın,yazılım işi düzgün yapılmazsa çok başınızı ağırıtır..
Cümleten hayırlı Kandiller..