škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Chiptuning 1.6 TDI 105 PS yaptıranlar ve deneyimleri

devrimecz · 198 · 106162

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: chook;455684
Standart  bakim ve titizlikle haraket edipte soru  yasayan var mi
Sorun neler olabilir


Ben pek duymadım forumun yöneticilerinden ahmet abinin 1.4TDI roomsterında da uzun zamandır yazılım var o 80-90 bin yaptı diye biliyorum yazılımla bir sıkıntı çıktığını duymadım

Alıntı yapılan: deathbomb;455700
Bilgi için teşekkür ederim abi. Ellerine sağlık. Bu vesileyle kandiliniz mübarek olsun.


Teşekkürler.Sizinde kandiliniz mübarek olsun


Çevrimdışı Can

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3562
    • Profili Görüntüle
Bakım konusu şöyle ki ; aracın standart periyodik bakım aralığı 15.000 km olduğu için bu süre yazılımsız araç için bile çok uzun Türkiye şartlarında,o nedenle 7500 km aralıklarla yağ ve yağ filtresi + hava filtresi dğeişirse (150 liraya hallediliyor total) hiç bir ek bakıma gerek yok.. Periyodik bakımların süresini geriye çekmeye gerek yok çünkü boşa masraf olacaktır..

Yazılım olayı dizel için kader değiştiriyor. Örneğin benim Polo 1.6 Dizel 90 Hp 230 Nm torka sahip ve 1160 kglik aracı bu motor çok rahat şekilde götürüyor hatta bana göre uçuruyor. Ama Gökçenin fabiası yapılan bazı eklerden sonra 150 kg ye yakın bir ağırlık artışı oldu ve bu nedenle zaten aracın orjinali 1280 kg civarı olduğundan neredeyse 1.5 ton bir araç çıktı ortaya. O nedenle stock motor aracı götürmekte yetersiz kalıyordu,isteksizleşti vs. Yazılım yapıldıktan sonra 135 hp 320 Nm tork araca çok çok fazla geldi. Kısa süre sonra 115 Hp 265 nm torka çekildi ve gidişi neredeyse aynı ama hiç bir boşluk,patinaj vs yok tam oldu. Örneğin bugün benim arabadan sonra Fabiayı kullandım biraz,gaz tepkilerinde falan bir değişiklik hissetmedim ama arabanın isteği benim arabaya oranla çok iyi. Hızlanmak istediğinizde vitesi düşürünce gaza getiren bir homurtu beraberinde uçmaya hazır bir tork makinesi çıkıyor ortaya ve gaza dokununca uzuyor gidiyor. 0-100 zamanlamalarına falan baksak benim araba belki 1 saniye gerisinde kalır onun ama verdiği his açısından yazılımlı araba bambaşka gerçekten.

O nedenle 1.6 TDI motorlu Passat,Superb,Octavia,Golf gibi araçlara en azından +15-20 bg bir artış şart bence. Ama 130 bg yi geçmemenizi tavsiye ederim çünkü geçtiğinizde inanın bir fark olmayacak,çok yakacak,arabaya zarar verecek vs vs.. Herşeyin azı güzel gerçekten,Ben 130 Hp 280 nm tork bandını aşmamanızı tavsiye ederim,bu bile aracı gayet güzel yürütür zaten..


Çevrimdışı devrimecz

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 78
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Can;455721
Bakım konusu şöyle ki ; aracın standart periyodik bakım aralığı 15.000 km olduğu için bu süre yazılımsız araç için bile çok uzun Türkiye şartlarında,o nedenle 7500 km aralıklarla yağ ve yağ filtresi + hava filtresi dğeişirse (150 liraya hallediliyor total) hiç bir ek bakıma gerek yok.. Periyodik bakımların süresini geriye çekmeye gerek yok çünkü boşa masraf olacaktır..

Yazılım olayı dizel için kader değiştiriyor. Örneğin benim Polo 1.6 Dizel 90 Hp 230 Nm torka sahip ve 1160 kglik aracı bu motor çok rahat şekilde götürüyor hatta bana göre uçuruyor. Ama Gökçenin fabiası yapılan bazı eklerden sonra 150 kg ye yakın bir ağırlık artışı oldu ve bu nedenle zaten aracın orjinali 1280 kg civarı olduğundan neredeyse 1.5 ton bir araç çıktı ortaya. O nedenle stock motor aracı götürmekte yetersiz kalıyordu,isteksizleşti vs. Yazılım yapıldıktan sonra 135 hp 320 Nm tork araca çok çok fazla geldi. Kısa süre sonra 115 Hp 265 nm torka çekildi ve gidişi neredeyse aynı ama hiç bir boşluk,patinaj vs yok tam oldu. Örneğin bugün benim arabadan sonra Fabiayı kullandım biraz,gaz tepkilerinde falan bir değişiklik hissetmedim ama arabanın isteği benim arabaya oranla çok iyi. Hızlanmak istediğinizde vitesi düşürünce gaza getiren bir homurtu beraberinde uçmaya hazır bir tork makinesi çıkıyor ortaya ve gaza dokununca uzuyor gidiyor. 0-100 zamanlamalarına falan baksak benim araba belki 1 saniye gerisinde kalır onun ama verdiği his açısından yazılımlı araba bambaşka gerçekten.

O nedenle 1.6 TDI motorlu Passat,Superb,Octavia,Golf gibi araçlara en azından +15-20 bg bir artış şart bence. Ama 130 bg yi geçmemenizi tavsiye ederim çünkü geçtiğinizde inanın bir fark olmayacak,çok yakacak,arabaya zarar verecek vs vs.. Herşeyin azı güzel gerçekten,Ben 130 Hp 280 nm tork bandını aşmamanızı tavsiye ederim,bu bile aracı gayet güzel yürütür zaten..


İlk başta dediğim gibi Fabia'yı da bildiğimden ,arabam Fabia gibi gidiyor :D:dede:


Çevrimdışı deathbomb

  • Superb Tutkunu
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 560
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Can;455721
Bakım konusu şöyle ki ; aracın standart periyodik bakım aralığı 15.000 km olduğu için bu süre yazılımsız araç için bile çok uzun Türkiye şartlarında,o nedenle 7500 km aralıklarla yağ ve yağ filtresi + hava filtresi dğeişirse (150 liraya hallediliyor total) hiç bir ek bakıma gerek yok.. Periyodik bakımların süresini geriye çekmeye gerek yok çünkü boşa masraf olacaktır..

Yazılım olayı dizel için kader değiştiriyor. Örneğin benim Polo 1.6 Dizel 90 Hp 230 Nm torka sahip ve 1160 kglik aracı bu motor çok rahat şekilde götürüyor hatta bana göre uçuruyor. Ama Gökçenin fabiası yapılan bazı eklerden sonra 150 kg ye yakın bir ağırlık artışı oldu ve bu nedenle zaten aracın orjinali 1280 kg civarı olduğundan neredeyse 1.5 ton bir araç çıktı ortaya. O nedenle stock motor aracı götürmekte yetersiz kalıyordu,isteksizleşti vs. Yazılım yapıldıktan sonra 135 hp 320 Nm tork araca çok çok fazla geldi. Kısa süre sonra 115 Hp 265 nm torka çekildi ve gidişi neredeyse aynı ama hiç bir boşluk,patinaj vs yok tam oldu. Örneğin bugün benim arabadan sonra Fabiayı kullandım biraz,gaz tepkilerinde falan bir değişiklik hissetmedim ama arabanın isteği benim arabaya oranla çok iyi. Hızlanmak istediğinizde vitesi düşürünce gaza getiren bir homurtu beraberinde uçmaya hazır bir tork makinesi çıkıyor ortaya ve gaza dokununca uzuyor gidiyor. 0-100 zamanlamalarına falan baksak benim araba belki 1 saniye gerisinde kalır onun ama verdiği his açısından yazılımlı araba bambaşka gerçekten.

O nedenle 1.6 TDI motorlu Passat,Superb,Octavia,Golf gibi araçlara en azından +15-20 bg bir artış şart bence. Ama 130 bg yi geçmemenizi tavsiye ederim çünkü geçtiğinizde inanın bir fark olmayacak,çok yakacak,arabaya zarar verecek vs vs.. Herşeyin azı güzel gerçekten,Ben 130 Hp 280 nm tork bandını aşmamanızı tavsiye ederim,bu bile aracı gayet güzel yürütür zaten..


Öncelikle zahmet edip bu kadar bilgiyi paylaştığınız için teşekkür ederim. Kısacası araca gerektiği gibi bakarsak ( servis vb.) yazılımın bir sorun olmayacağını anladım. Peki bu işi sağlıklı olarak yapabileceğimiz yerler neresidir. Buda can alıcı bir nokta çünkü.


Çevrimdışı Can

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3562
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: deathbomb;455746
Öncelikle zahmet edip bu kadar bilgiyi paylaştığınız için teşekkür ederim. Kısacası araca gerektiği gibi bakarsak ( servis vb.) yazılımın bir sorun olmayacağını anladım. Peki bu işi sağlıklı olarak yapabileceğimiz yerler neresidir. Buda can alıcı bir nokta çünkü.


Rica ederim..Ecufast,Paşaoğlu,Powershop iyidir..


Çevrimdışı Can

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3562
    • Profili Görüntüle
Bu arada bahsettiğim 7500 km aralıklarla mini bir bakımın yapılması neden gerekli onu açıklayan bir fotoğraf ekleyeyim,

Sadece 5000 km sonra kar beyazı hava filtresinin hali bu şekilde,araç Gökçenin Fabia..



Yazılımdan sonra arabanın çektiği hava miktarı da yakılan mazot ve turbonun yüküne göre ayarlandığından dolayı hava filtresi daha çabuk kirleniyor. Ve kirlendiğinde hava akışmetre çekilemeyen havayı telafi adına daha fazla yakıt istiyor,araba çok yakmaya başlıyor..
Hava ve yağ filtresi + yağ değiştikten sonra aracın sesi bile değişiyor. Bu arada yazılım yaptıracak veya yaptırmayacaklara,ama özellikle yaptıracaklara kesinlikle Mobil 1 ESP Formula 5/30 dan başka yağ kullanmamasını tavsiye ederim,inanılmaz kaliteli bir yağ..

Yazılım yaptıracağınız yer neresi olursa olsun,aracınızın orjinal yazılımının bir kopyasının saklanacağından emin olun,bu size herhangi bir problemde eskiye dönüş için çok gerekli. Ayrıca araç yazılımdan önce ve sonra dyno testine sokulmalı,alınan güç tam olarak görülmelidir. Mekanın temizliğine bile özen gösterin,yazılım yapacak adamın arabanın kondisyonuna,kmsine göre hareket edip sizi yönlendirdiğinden,ezbere iş yapmadığından,elindeki hazır yazılımları size yükleyip göndermediğinden emin olun. Ayrıca yarın öbür gün arabanın gücüyle oynamak istediğinizde ücretsiz olarak hizmet vereceğine dair yazılı bir kağıt alın,hiç bir şeyin garantisi yok,bir problemde arkasını dönüp giden çakallar çok bu piyasada. Bu kriterleri karşılamıyorsa vereceğiniz paraya biraz daha ekleyip kriterleri karşılayan başka bir yere yaptırın,yazılım işi düzgün yapılmazsa çok başınızı ağırıtır..

Cümleten hayırlı Kandiller..
« Son Düzenleme: 13 Ocak 2014, 00:19:13 Gönderen: Can »


Çevrimdışı Sinful

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 282
    • Profili Görüntüle
Forumda geçmişteki konuşmadan alıntıdır, dikkat edilmesi gerekir iki farklı görüş:

Alıntı yapılan: viperking;451520
Ya herkes ne kadar biliyor chip işini. En büyük savunma da fabrika neden yapmıyor? Fabrika a gayet yapıyor canım kardeşlerim. Örneğin bir önceki kasa 1.6 TDI focus ların 90hp ve 110hp lerin arasındaki tek far yazılımdı.

Bu işi dünya çapında yapan ve firmalara özel çalışan Mercedes için Brabus, Nissan için NISMO, Subaru için Prodrive gibi firmalar mevcut. Bunun dışında universal çalışan Superchips den tutun da Vmax perf a kadar bir sürü firma bu işe araçlarımıza zarar vermek için mi giriyor sizce?

Ülkemizde de bu işi hakkıyla yapan firmalar var. Dr ECU var, ABT var, Revo var, Booster var. Sizin araçlarınıza uygulanan standard yazılım zaten aracınızın orj motor ve yürüyen ekipmanlarının kaldırabileceği yüke göre yapılıyor. Atıyorum 105lik TDI için yazılım 130hp e çıkıyorsa bu safe mode dur zaten. siz tutup da bunu 150-180hp lere orj motor ile taşımak isterseniz araç tabii ki kırılır. Bu tür bilinçsiz uygulama ve kullanıcılar da maalesef chip tuning in adını kötüye çıkarıyor.

Başa dönersek peki niçin araç 105 hp piyasaya çıkıyor.
1- Emisyon normları
2- Satış Politikası. Atıyorum A7 2.0 TDI 150 hp ise firma tabii ki de bu aracın satılması için 1.6 yı daha düşük güçte üretecektir.

Yazılım genelde emisyon kısıtları nedenyle saklı olan gücü ortaya çıkarır. Güç ve Tork arttığı için de normal kullanımda daha az vites geçişi ile yakıtıız düşecektir.

Bu zaman kadar araçlarımı neredeyse hiç yazılımsız kullanmadım. İkl yazılımlı aracım Astra 1.3 CDTI idi. 90hp 200nm olan perf ı 120hp 240nm ye çektik. Yapan arkadaşda bana CDTI dan 140hp de alırız ama motora mekanik olarak girmek gerekir sadece yazılım istiosan en güvenli güç budur dedi. Ben de şansımı zorlamadım. Orj aliyle tasarruf için 90km yi geçmeden kullanırken tüketimim 5.4lt idi. Yazılımdam sonra az yaksı die kasmadan kullandım hep (yeri geldi 120-140 la kullanarak ) ve buna rağmen 5.2lt tüketime eriştim. 97 bin km boyunca chip li kullandım ve en ufak bir sorun yaşamadım.

Ben 2.0 vergisi vermek istemiyorum, 2.0 değerinde bir araç da almaya maddi gücüm yetmiyor. Ama perf dan da ödün vermek istemiyorum diyorsanız yazılım en mantıklı çözüm. O bahsettiğiniz 3sn cik fark çok şey farkediyor aslında. Acil bir durumda hızlanıp gitmek istediğinizde o 3sn nin değerini çok iyi anlıyorsunuz.

Kısaca güvenilir kişilere yaptırdığınız zaman, aracınızın limitlerini zorlamadığınız zaman, chip li diğe sürekli dip gaz gitmediğiniz zaman bu uygulama hem güç hem tasarruf sağlayacaktır.




Alıntı yapılan: Sinful;451561
Aynen "herkes ne kadar biliyor chip işini". Fabrikanın yaptığı doğrudur fakat orası fabrika. Adı üstünde binlerce işçinin teknisyenin ve mühendisin çalıştığı bir çok denetim ve kontrolden geçen belirli standartlara uygun iş yapan yer. Eline iki cihaz alıp, Ecu’da fabrikanın çeşitli sebeplerden ötürü sınırlandırdığı haritaları kendisine doğru gelen sebepler ve verilerden ötürü yeniden programlayan yer değil.. Enjeksiyon miktarı , Turbo basıncı , Common rail basıncı , Tork limitörü , Motor devir kesicisi , Araç hız limitörü gibi bir çok önemli şey var. Bunlar bir çok testten geçirilerek çok hassas değerlerle ayarlanıyor fabrikada. Adı üstünde ECU motor kontrol ünitesi demektir. Bu önemlidir çünkü burda enjektörler , hava yakıt karışımı , ateşleme vb. sistemleri kontrol edilir. Motor kontrol ünitesini fabrika harici bir yer kontrol etmemeli =)

Fabrika yapıyor mu evet yapıyor. Doğru olanda oranın yapması. Bir kaç örnek vermek gerekirse;

HYUNDAI SANTAFE 2000 CRDI 125HP ve 112 HP aradki 13 hp fark yazılımla sağlanmakta.

VW Golf 1400 TSI 122-140-160-170. Her şey aynı bildiğim kadarıyla bir tek 122 hp olanda supercharger yok.

Yani aynı motorlar farklı beygirler.

Tabikide fabrika ile ortak çalışan firmalar mevcut bu konuda ama diğer firmalar bunu araçlara zarar vermek için değil para için yapıyorlar. Cevap çok basit para.

Evet motorun belli bir limiti vardır elbetteki ama uygun olan bu limite yaklaşmak değil optimum seviyede tutmaktır. Optimum seviyede motor gücünü tutmak motorun ve buna bağlı aksamların ömrünü uzatır. Mühendisler optimum seviyeyi baz alırlar. Optimum seviye bir çok koşula teste bağlı olabilir en basitinden 1 sene içinde değişen hava koşulları ve bu koşulların araca ve motora turboya etksi gibi.

Saklı olan gücü açığa çıkarmak diye bir şey yok =) Saklı olan güç bellidir. Chip tunningi kötülemiyorum yeniden belirtiğim bu iş yıllardır fabrikalarda yapılmaktadır. Tabi adı chiptunning olup oto aksesuarcılar bile bu işe girdiğinden beri işler biraz değişti. Piyasada gerçekten bu işten anlayan güvenilir işinin eri ve bu işi hakkıyla yapan insanlar vardır onlar ayrı onlara bir lafım yok ama yaptırmayı düşünen insanların birde benim bahsettiğim açıdan bakmasını sağlamak adına bunlardan bahsettim.

Bilgilerinizi paylaştığınız için teşekkürler saygılar.


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
15 binde bakım olayına bizim usta pek iyi bakmıyor. Ha, servis ücretleri tuzlu olduğundan 10 binde gitmek istemeyenler de bence 7500'de bir dışarda yağ ve filtreleri değiştirmeli, 15000'de de servise gitmeli.

Yazılım hayırlı olsun. SuperB TDI kullandım, yazılım istiyor bence de.


Çevrimdışı chook

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1106
    • Profili Görüntüle
http://www.ceedclubtr.com/forum/ dan alıntı
paylaşmak istedim

               Cevap: Servis paşaoğlu kalite ve güvencesi ile yazilim             

                                                                                                                              Yazılım konusunda farklı görüşler var. kimisi zararı yok diyor  kimisi kimisi motor ömrünü kısalttığını söylüyor. Ben de naçizane  fikrimi belirmek isterim. Ben uçak motor teknisyeniyim. Yolcu  uçaklarında kullanılan bazı jet motor tiplerinin bakımını yapıyorum. IAE  V2500 marka motorlarda motorun beynine bağlı bir plug aracılığıyla  motorun tepki gücü artırılıp azaltılabiliyor. Motor 24000   27000  30000   ve 33000 lb thrust üretmek üzere 4 farklı thrust konfigürasyonuna göre  ayarlanabiliyor. (otomobillerdeki yazılımın benzeri bir durum). Yani  aynı motorla 24000 lb de 33000 lb de güç elde edebilirsiniz bu da hangi  uçakta kullanılacağına bağlı olarak değişiyor. Jet motorları uçuş  saatlerine bağlı olarak ortalama 5 yılda bir ağır bakıma giriyor ve en  küçük civatasına kadar sökülüp inceleniyor gerekirse tamir ve parça  değişimi yapılıp yeniden toplanıyor.Ben merak ettim 24000 ve 330000 de  çalışmış motorları ayrı ayrı inceledim. 24000 lb thrust üreterek  çalışmış motorda yanma odası ve türbin pallerinde deformasyon ve çatlak  pek olmuyor ve haliyle bakım masrafı daha düşük oluyor. Fakat 33000 lb  thrust ile uçmuş motorda yanma odasında erime aşınma ve hatta parça  kopmaları türbinlerde ve tüm sıcak bölgelerde tamir hatta çoğu zaman  parça değişimi gerektiren aşınmalar meydana gelmişti.Dolayısıyla bakım  masrafları az önce bahsettiğim motora göre yaklaşık 2 milyon dolar daha  fazla tutmaktaydı.(Normalde V2500 motoru ağır bakım maliyeti 4 ila 7  milyon dolar arasında değişmektedir.) E diyeceksiniz ki madem bakım  masrafı daha fazla neden uçak şirketi bu motoru 33000 de kullanıyor.  Çünkü daha fazla güç demek daha fazla yolcu ve menzil demektir bu da  daha fazla kazanç demektir. Yani bakım için harcadığı parayı fazlasıyla  çıkartmaktadır.

Demem o ki bir motor yazılım marifetiyle daha fazla güç üretebilir. Ama  bunun motora hiçbir zararı yada maliyeti olmayacağını söylemek ya  bilgisizlikten yada ticari kaygıdan olur. Daha fazla güç daha fazla tork  üretimi demek silindirde daha yüksek sıcaklık oluşması demektir bu da  motorun ömrünü azaltan aşınmayı yıpranmayı artıran bir durumdur. Ama  bunun ne oranda olduğunu ancak uzmanları bilebilir. Yani arabasını bikaç  sene kullanıp satmayı düşünen biri için yazılımın bir sakıncası yoktur.  Fakat uzun yıllar kullanmak üzere almış birinin yaptırmasını tavsiye  etmem. Yaptırdım sorunsuz kullanıyorum diyen arkadaşlar var biliyorum  fakat bu zaten kısa vadede yada bikaç yılda ortaya çıkan değil uzun  vadede sonuçlara yol açan bir durumdur. Atıyorum örneğin bir motor  500000 km dayanabilecek şekilde üretilmiş olsun. Yazılımla motor gücü  artırılarak bu belki 400000 yada daha düşük bir değerde motor ömrünün  bitmesine sebep olur.

Burda kimseye karşı bir art niyet taşımadan yazıyorum. Ben uçak motor  bakımcısıyım araba motorlarında uzman değilim. Ama mekanik ve teknik  bilgiye sahip bir teknisyen olarak düşüncemi paylaşmak istedim. Ben de  yazılım işini ciddi ciddi düşündüm fakat yazılım yapılacaksa bunun daha  profesyonel şekilde yapılması gerektiğini düşünüyorum. Bilgisayara  bağlayıp programı atmak sonra da dynoya çıkarıp 170 bg göstermek  değildir bence. Burda lafım kimseye değil işini profesyonelce ve iyi  yapan herkese saygı duyarım.                   


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Yukarıda yazılarıma alıntılar yapılmış orada ve forumdaki A7 başlığı altındaki Ecu-Box konularında da detaylı açıklamalarım mevcut. Yine de özet olarak

1- Remap yani chip tuning yakıt türü farketmeksizin aracını güçlendirmek isteyenler için bir numaralı reçetedir. Maliyet/fayda oranı en yüksek uygulamadır.

2- Box denen sistemler ise genelde yakıt basınç ve rail basıncının artırılması mantığı ile çalışır. ECU dan gelen sinyaller box ile yanıltır. Bu nedenle uzun vadede sorun çıkma riski fazladır ki TDI lar Box ile hiç geçinemez. Ayrıca az parametreye müdahele edildiğinden güç artışı fazla olmaz.

3-Yapılan Remap uygulamaları daha fazla parametreyi kapsar, bu nedenle daha çok güç artışı sağlanır ve ECU yanıltılmayıp baştan başa kendine ait yeni yazılımla çalıştığından daha sağlıklıdır.

4-Yapılan remap genelde araca özgü değildir. Yani bireysel değildir. Bir aracın orjinal yazılımı kırıldığında büyük firmaların kodlarından yararlanılarak genel geçer bir remap yapılır. Örneğin Skoda Superb 1.6TDI için yüklenen yazılımlar genelde aynıdır ve belirli normlar içindedir. Örneğin 105hp lik güç ortalama 130-140hp lere çekilir. Bu 3 aşaa 5 yukarı her farklı yazılım firmasında bu şekilde olur. Çünkü denenmiş ve optimum sonuçlar bu şekilde alınmıştır.

5-Araca özgü remap işlemleri genelde daha risklidir. Bundaki genel amaç genel yazılımın üzerine çıkarak değişiklik yapmak ve daha fazla güç elde etmektir. bu durumda sınırlar zorlanır. Tabii siz motora ve gerekli bileşenleri gerekli mekanik modifikasyonu yaparsanız işi daha güvenli hale getirebilirsiniz.

6-Hiçbir servis periyodik bakımda kendisine gelen aracın motoruna acaba chip yapılmış mı diye bakmaz. Hattta çok ciddi beyin arızası olmadığı sürece şikayet üstüne servise gitseniz dahi yazılım kontrolü yapmazlar. ancak ve ancak aracınızdaki çok ciddi ECU problemi varsa ve bir şekilde servis bunun sizden kaynaklandığını düşünürse kontrol yapılabilir ki bu kontrolü de her servisin yapabileceğini sanmıyorum.

7- Remap i bilindik firmalara (EcuFast, DrECU, Paşaoğlu, Booster, Superchips, REVO, ABT, NISMO, ProDrive vb) yaptırdığınız ve onların tavsiye ettiği güç sınırları içinde kaldığınız sürece %90 ihtimalle sorun yaşamazsınız. Ama yok eleman size aracınız 130hp olur dedi siz tutup 150hp ye çıkardınız bu bile bile ladestir. Bu normlara uyduğunuz takdirde (tabii aracı normal kullandığınızı ve bakımları aksatmadığınızı düşünürsek) aracınızın motor ömrü çok kısalmaz. Atıyorum ömrü 200bin ise 195 bine  olsun olsun 190 bine iner ki yaşadığınız keyif yanında bu hiçbirşey kalır.

8- Yakıta gelirsek artan tork ve güç ile daha az vites geçişleri size daha az tüketim sunacaktır. Ben chipsiz 5.4 lt yakarken chiple 5.2lt ye düşmüştüm. Ki kullanım detaylarım yukarıdaki alıntıda yazılı. ama siz benim aracım chipli diye habire sıkıştırarak kullanırsanız yakıt tabii ki artacaktır.

9- Chip dışında daha fazla güç için yapılan yapılan büyük turbo vb mekanik müdahaleler size güç kazandıracak ama arta güçle birlikte maalesef tüketiminiz de artacaktır.


Çevrimdışı chook

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1106
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: viperking;455813
Yukarıda yazılarıma alıntılar yapılmış orada ve forumdaki A7 başlığı altındaki Ecu-Box konularında da detaylı açıklamalarım mevcut. Yine de özet olarak

1- Remap yani chip tuning yakıt türü farketmeksizin aracını güçlendirmek isteyenler için bir numaralı reçetedir. Maliyet/fayda oranı en yüksek uygulamadır.

2- Box denen sistemler ise genelde yakıt basınç ve rail basıncının artırılması mantığı ile çalışır. ECU dan gelen sinyaller box ile yanıltır. Bu nedenle uzun vadede sorun çıkma riski fazladır ki TDI lar Box ile hiç geçinemez. Ayrıca az parametreye müdahele edildiğinden güç artışı fazla olmaz.

3-Yapılan Remap uygulamaları daha fazla parametreyi kapsar, bu nedenle daha çok güç artışı sağlanır ve ECU yanıltılmayıp baştan başa kendine ait yeni yazılımla çalıştığından daha sağlıklıdır.

4-Yapılan remap genelde araca özgü değildir. Yani bireysel değildir. Bir aracın orjinal yazılımı kırıldığında büyük firmaların kodlarından yararlanılarak genel geçer bir remap yapılır. Örneğin Skoda Superb 1.6TDI için yüklenen yazılımlar genelde aynıdır ve belirli normlar içindedir. Örneğin 105hp lik güç ortalama 130-140hp lere çekilir. Bu 3 aşaa 5 yukarı her farklı yazılım firmasında bu şekilde olur. Çünkü denenmiş ve optimum sonuçlar bu şekilde alınmıştır.

5-Araca özgü remap işlemleri genelde daha risklidir. Bundaki genel amaç genel yazılımın üzerine çıkarak değişiklik yapmak ve daha fazla güç elde etmektir. bu durumda sınırlar zorlanır. Tabii siz motora ve gerekli bileşenleri gerekli mekanik modifikasyonu yaparsanız işi daha güvenli hale getirebilirsiniz.

6-Hiçbir servis periyodik bakımda kendisine gelen aracın motoruna acaba chip yapılmış mı diye bakmaz. Hattta çok ciddi beyin arızası olmadığı sürece şikayet üstüne servise gitseniz dahi yazılım kontrolü yapmazlar. ancak ve ancak aracınızdaki çok ciddi ECU problemi varsa ve bir şekilde servis bunun sizden kaynaklandığını düşünürse kontrol yapılabilir ki bu kontrolü de her servisin yapabileceğini sanmıyorum.

7- Remap i bilindik firmalara (EcuFast, DrECU, Paşaoğlu, Booster, Superchips, REVO, ABT, NISMO, ProDrive vb) yaptırdığınız ve onların tavsiye ettiği güç sınırları içinde kaldığınız sürece %90 ihtimalle sorun yaşamazsınız. Ama yok eleman size aracınız 130hp olur dedi siz tutup 150hp ye çıkardınız bu bile bile ladestir. Bu normlara uyduğunuz takdirde (tabii aracı normal kullandığınızı ve bakımları aksatmadığınızı düşünürsek) aracınızın motor ömrü çok kısalmaz. Atıyorum ömrü 200bin ise 195 bine  olsun olsun 190 bine iner ki yaşadığınız keyif yanında bu hiçbirşey kalır.

8- Yakıta gelirsek artan tork ve güç ile daha az vites geçişleri size daha az tüketim sunacaktır. Ben chipsiz 5.4 lt yakarken chiple 5.2lt ye düşmüştüm. Ki kullanım detaylarım yukarıdaki alıntıda yazılı. ama siz benim aracım chipli diye habire sıkıştırarak kullanırsanız yakıt tabii ki artacaktır.

9- Chip dışında daha fazla güç için yapılan yapılan büyük turbo vb mekanik müdahaleler size güç kazandıracak ama arta güçle birlikte maalesef tüketiminiz de artacaktır.

teşekkürler güzel açıklama


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Bu arada DSG yi yazmayı unutmuşum. DSG için sınır tork 300nm olarak biliniyor ama alt değerlerde de sorun çıkarma ihtimali yüksek. Özellikle yerli ve yabancı VW forumları ile TechTurkey forumunu incelerseniz çoğu DSG li golf ve rocco sahibinin kısık güçlerini tercih ettiklerini, manuel lerde elde edilen güçlerin DSG uygulandığında sorun çıkardağını görebilirsiniz.

Habu demek değildir ki DSG ye yazılım olmaz. Denildiği gibi tork değerin fazla aşmamak lazım. İlla çok güçlensin veya manueldeki değerler elde edilsin diyenler için de çözüm yine bir takım mekanik modifikasyonlardan geçer




Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Hemen klasik sorularımı sorayım

1- Uygulama BOx mı chip mi?
2- Chip ise Superb deki beyin siemens miydi yoksa yeni nesil Bosch mu.