škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Chiptuning 1.6 TDI 105 PS yaptıranlar ve deneyimleri

devrimecz · 198 · 102439

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı kucless

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 809
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Sinful;458159
Evet ablam benden habersiz yaptirmis ben dogru oldugunu dusunmuyorum chip tunningin 162 hp 330 tork olan bi araba gider zaten.. Birde hava filitresi mi ne almis K&N diye onu verdi elime git bunu tak dedi taktim evet araba gidiyo zorlanarakta gitmiyo sanki orj gibi olmus siyah dumanda yok ama bence bu kadar guce gerek yok surekli bi atlama modunda normal kullanamiyorum sakin sakin... gaza basmak geliyo icimden.. Biraz boyle kullancam sonra orj yazilima geri doncem buna hic gerek yok cunku.


arabasına tuning yaptıran açık hava filtresi taktıran ablamın önünde saygıyla eğiliyorum :clap: :clap: :clap:


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Aynen ben de saygı duymak lazım

Bir de filtre kutu içi değil de açık ise dizelde çok önermiyorlar. Kutu içi perf filtresinde fayda var.

Ek olarak değerler çok güzel, araç da zorlanmıyorsa bence hiç orj dönmeyin. O ilk baştaki basma isteği doğal zaten. Aracın gücünü hissetmek hoşunuza gidio, bir süre sonra alışınca zaten eski sakin kullanıma geri dönüyor insan. Keşke yeni Bosch a da yazılım çıksa da biz de güzel güçlerde gezebilsek


Çevrimdışı gezende

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 25
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar selam,

ben de BTG Maslak firması (Superchips resmi distribütörü)ile görüştüm ve aldığım bilgiler büyük oranda yaptığım yurtdışı yazışmalarla örtüşüyor. Önümüzdeki günlerde yüyüze görüşmeye de gideceğim.

Özetleceyecek olursam; Beynin her halukarda açılıp programlanması gerekiyor. Elde edilen güç artışı 41Bg/70Nm.

DSG şanzımanla ilgili bahsedilen sorunlar da, şanzımanın kendisini elektronik olarak 300Nm tork ile sınırlandırıp, üstü torklara çıkmam demesi. Bunu da şanzımanın elektronik tork kilidini kaldırarak aşıyorlarmış. Mekanik olarak 300Nm üstü torkları kaldırdığını söylediler.

Benim şahsi düşüncem de max. 300Nm torku geçmeyen bir güç artımı yeterli olacaktır. Bu da %20 artış eder ki motoru ve şanzımanı fazla zorlamaz diye düşünüyorum.

Bu düşüncem DSG için, düz viitese Allah ne verdiyse...:D


Çevrimdışı Sinful

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 282
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: chook;458170
Bence 130 ps 300 tork ideal diye dusunuyorum


Alıntı yapılan: kucless;458171
arabasına tuning yaptıran açık hava filtresi taktıran ablamın önünde saygıyla eğiliyorum :clap: :clap: :clap:


Tamamen ona bıraksam daha neler yaptıracak allah bilir.

Alıntı yapılan: viperking;458174
Aynen ben de saygı duymak lazım

Bir de filtre kutu içi değil de açık ise dizelde çok önermiyorlar. Kutu içi perf filtresinde fayda var.

Ek olarak değerler çok güzel, araç da zorlanmıyorsa bence hiç orj dönmeyin. O ilk baştaki basma isteği doğal zaten. Aracın gücünü hissetmek hoşunuza gidio, bir süre sonra alışınca zaten eski sakin kullanıma geri dönüyor insan. Keşke yeni Bosch a da yazılım çıksa da biz de güzel güçlerde gezebilsek


Kutu içi filitre ya kendim taktım aha şundan aşağıda resmini koydum bu daha iyiymiş motor için birde her bakımda filitre değiştirmek zorunda kalmayacakmışız falan dedi nerden öğreniyor anlamıyorum.

Ya bence iyi olmadı birinin başına bi iş gelecek diye korkuyorum o kadar güç iyi değil ben orj hali ile mutluydum kötüde gitmiyordu. Bilmiyorum şuanda hevesi kırılmasın diye bir şey yapmayacam ama ilerde büyük olasılıkla orjinale döndürürüm.


Çevrimdışı gezende

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 25
    • Profili Görüntüle
Kutu içi yada dışı direkt hava filtrelerin belli zaman aralığında temizleyip tekrar kendi yağıyla yağlamak gerekiyor...


Çevrimdışı Sinful

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 282
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: gezende;458186
Kutu içi yada dışı direkt hava filtrelerin belli zaman aralığında temizleyip tekrar kendi yağıyla yağlamak gerekiyor...


off bi temizlik kitinden bahsetmişti ablam demekki doğruymuş bide onu alacaz.


Çevrimdışı deathbomb

  • Superb Tutkunu
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 560
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Sinful;458054


Merhabalar,

Birkaç sorum olacaktı. Aracınız kaç model ve yazılımı nerde ne kadara yaptırdınız?

Yeni araçlara yazılım yapılmadığı söyleniyor bu doğru mu? Bizim araç 2012 model.


Çevrimdışı Sinful

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 282
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: deathbomb;458188
Merhabalar,

Birkaç sorum olacaktı. Aracınız kaç model ve yazılımı nerde ne kadara yaptırdınız?

Yeni araçlara yazılım yapılmadığı söyleniyor bu doğru mu? Bizim araç 2012 model.


2012 model istanbulda ablam yaptırdı nerede yaptırdığını bilmiyorum yeni bir araç değil benimki yeni araçlar konusunda bir fikrim yok chip konusundada ablama sorunca nerde yaptırdığını söylemiyor gidip orj yükletirim diye sadece çok iyi çok profesyonel piyasadakilerle alakası bile olmayan bir yerde yaptırdığını söyledi..


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Bende sirket aracı na yaptırmak isterdim :) 90 hp şöyle 110 hp olsa çok iyi olurdu be :)
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı schumici

  • Turbo Benzinli
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2178
    • Profili Görüntüle
    • http://www.schumici.simplesite.com
Alıntı yapılan: Sinful;458191
2012 model istanbulda ablam yaptırdı nerede yaptırdığını bilmiyorum yeni bir araç değil benimki yeni araçlar konusunda bir fikrim yok chip konusundada ablama sorunca nerde yaptırdığını söylemiyor gidip orj yükletirim diye sadece çok iyi çok profesyonel piyasadakilerle alakası bile olmayan bir yerde yaptırdığını söyledi..


Yalnız bu değer ciddi anlamda fazla, 105 hp'lik stock motora sadece yazılım ile bu kadar aşırı yükleme yapmanız pek sağlıklı değil bence.


Çevrimdışı Sinful

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 282
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: schumici;458193
Yalnız bu değer ciddi anlamda fazla, 105 hp'lik stock motora sadece yazılım ile bu kadar aşırı yükleme yapmanız pek sağlıklı değil bence.

Ben yapmadım kardeş =) adam yapmış bir sıkıntı yok gibi ama ilerde olacak, aslında safe mod değerler yapmış biraz araştırdım dyno grafiği kullanılan bilgisayardan bilgisayara değişiyor. Kimisi peak yaptığı en üst değeri söyler 162 benim grafikteki gibi kimisi çıkabileceği normal değeri gösterir yani aslında grafiğe dikkatli bakarsanız safe değer 150 hp de aşırılık yok ama bu olayın 130 uda zararlı 140 ıda 150 side.

Yani alttaki değerler değil grafik önemlidir bu teste farkettiyseniz 150 den sonra anlık bir sıçrama var sonra bir birim sonra tekrar 150 yani ordaki sıçramaya bakmayın aslında ölçülen değer 150 civarı falan.
« Son Düzenleme: 05 Şubat 2014, 18:48:25 Gönderen: Sinful »


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Kontrolsüz güç güç değildir tabii. ama kıllı kullandıktan sonra o gücün ayağının altında olduğunu bilmek güzel. Bir de bazı durumlardan kurtulmak için ani akselerasyon gerekiyo, o tür durumlar için de güçlü araç iyidir.

Filtreye gelirsek, ablanızın dediği doğru. bu tip filtreler orjinal filtreden daha kalitelidir. Bakım periyodu daha uzundur. Ancak bakım sırasındaki yağlama işi bazen debimetre tıkanıklığına neden olabilir. O nedenle bu filtrelerin Dry Flow olanları var. Yani yağlamaya gerek kalmadan, katkısız bir su ile temizlenen filtreler var, onlardan tercih edebilirsiniz. Sanırım BMC filtrelerin bu özelliği var.


Çevrimdışı ender_atakan

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 147
    • Profili Görüntüle
merhaba benim size tavisyem ecufast- alper bayrampaşada yeri ben yaptırdım cokta memnunum


Çevrimdışı chook

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1106
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ender_atakan;458217
merhaba benim size tavisyem ecufast- alper bayrampaşada yeri ben yaptırdım cokta memnunum


Hayirli olsun onceki ve sonraki verileri paylasirmisiniz


Çevrimdışı ender_atakan

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 147
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: chook;458225
Hayirli olsun onceki ve sonraki verileri paylasirmisiniz



1,6 tdi dsg arac 140 hp 320nm tork oldu yakıt tüketimi uzun yolda 110-130 km arası hız ile 4,8 lt  şehir içi dur kalk 6,1 lt. tam gaz sürat karma kullanım ile 6,5 lt