škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Chiptuning 1.6 TDI 105 PS yaptıranlar ve deneyimleri

devrimecz · 198 · 106093

0 Üye ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Proje icin neyse de gunluk kullanim icin biyuk turbolu vs tdi anlamak zor. Ekonomi icin araba alip.bi ton para harcayip buyuk turbo takmak :)

En basta al o zmn guclu bisi


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Abi mantik su; hem az yakiyo hem deli gibi kaciyo big turbo dizel. O yuzden gayet mantikli geliyo. 35 e tdi polo aliyo millet en fazla 5 milyar harciyo 200hp yi buluyo hala 5.5 ortalamayla da geziyo. Yazilimcisi akilli bi adamsa gundelikte cok rahat kullanilabiliyo


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Dizeli alanlar az yaktığı için alıyor diye sürekli yavaş gidecek diye bir mantık aramakta yanlış.Devir dizellerin devri özellikle TDI altın çağını yaşıyor:)


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Normal yazılım, stage 1 i vs anlayabiliyorum. Hadi üstüne downpipe CAI DPF iptali falan da yap.

Ama büyük turbo gibi mekanik müdahale olduğu zaman bence hem ayar riski büyük hem de tüketim yine aynı değerlerde kalacağını pek zannetmiyorum.


Çevrimdışı deathbomb

  • Superb Tutkunu
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 560
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: azraili4402;506266
Performansı Hani araç gibi Şuan acaba?


Bu sorunun cevabı zor, beklentiye göre değişir.


Çevrimdışı ersinkahraman

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 65
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: devrimecz;455632
En başta dedim gibi benim derdim 1-2-3.viteslerdi. Diğerleri fantezi.



merhabalar arkadaşlar, foruma yeni katıldım,

2013 model Skoda Superb 1.6 TDI (105 HP, 250NM) 5 ileri manuel şanzuman araç sahibiyim. Ağırlıklı şehir içi olarak kullanıyorum. Hocam şehir içinde 2 ile 3. vites arası kullanımda sıkıntılarım var. 2.  viteste istediğim hız sürüşünde motor sesi artıyor, 3. viteste ise motor devri ve çekişi çok düştüğünden tekrardan 2. Vitese düşüyorum. Yani 2 ile 3. vites arası bir vites aralığı gerekiyor gibi geliyor bana. Aynı motoru kullanan ve boş ağırlıkları hemen hemen aynı olan ( yaklaşık 1500kg) VW Passat’larda 6 ileri manuel şanzuman kullanılmış. Passatlarda bu tür bir sıkıntının olduğunu, aracı kullanmadım ama, düşünmüyorum. Bu tür bir sıkıntıyı gidermek için neler yapılabilir?

Arkadaşlarım Chip tuning önerdiler. Şehir içi kullanımlarda ki sıkıntılarımın gideceğini sakin kullanımlarda da %5 ile %10 arası yakıt tasarrufu yapabileceğimi söylediler. Gerçekten benim şehir içi kullanımımdaki sıkıntımı giderir mi? Chip tuning işlemi yapıldığında ki tavsiye ettiğiniz güç tork artışları hangi seviyede olduğunda motor ve şanzuman için sıkıntı
yaratmaz? Hocam ilginiz için çok teşekkür ederim. Saygılarımla, İyi çalışmalar.


Çevrimdışı deathbomb

  • Superb Tutkunu
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 560
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ersinkahraman;512087
merhabalar arkadaşlar, foruma yeni katıldım,

2013 model Skoda Superb 1.6 TDI (105 HP, 250NM) 5 ileri manuel şanzuman araç sahibiyim. Ağırlıklı şehir içi olarak kullanıyorum. Hocam şehir içinde 2 ile 3. vites arası kullanımda sıkıntılarım var. 2.  viteste istediğim hız sürüşünde motor sesi artıyor, 3. viteste ise motor devri ve çekişi çok düştüğünden tekrardan 2. Vitese düşüyorum. Yani 2 ile 3. vites arası bir vites aralığı gerekiyor gibi geliyor bana. Aynı motoru kullanan ve boş ağırlıkları hemen hemen aynı olan ( yaklaşık 1500kg) VW Passat’larda 6 ileri manuel şanzuman kullanılmış. Passatlarda bu tür bir sıkıntının olduğunu, aracı kullanmadım ama, düşünmüyorum. Bu tür bir sıkıntıyı gidermek için neler yapılabilir?

Arkadaşlarım Chip tuning önerdiler. Şehir içi kullanımlarda ki sıkıntılarımın gideceğini sakin kullanımlarda da %5 ile %10 arası yakıt tasarrufu yapabileceğimi söylediler. Gerçekten benim şehir içi kullanımımdaki sıkıntımı giderir mi? Chip tuning işlemi yapıldığında ki tavsiye ettiğiniz güç tork artışları hangi seviyede olduğunda motor ve şanzuman için sıkıntı
yaratmaz? Hocam ilginiz için çok teşekkür ederim. Saygılarımla, İyi çalışmalar.



Chip tuning sıkıntınızı giderecektir. Aynı sıkıntıdan ötürü bende yazılım yaptırdım. +30hp ve +50Nm(Tork) güç artışı idealidir. Motor ve şanzuman sıkıntı çıkarma olayı tamamen kullanıcıyla ilgili bir durum, yazılım olmayan araçlarda bile bu sıkıntılar olabilir.


Çevrimdışı ersinkahraman

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 65
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: deathbomb;512153
Chip tuning sıkıntınızı giderecektir. Aynı sıkıntıdan ötürü bende yazılım yaptırdım. +30hp ve +50Nm(Tork) güç artışı idealidir. Motor ve şanzuman sıkıntı çıkarma olayı tamamen kullanıcıyla ilgili bir durum, yazılım olmayan araçlarda bile bu sıkıntılar olabilir.


Hocam çok teşekkür ederim ilginiz için. Yaptırdığınız yer, fiyatı ve ne kadar km yaptınız acaba? Duman atma probleminden bahsediliyor, egr iptal etmek mi gerekiyor kurum birikintisi için, ecu içi açılıyor mu lehim vs için yoksa sadece soketten mi bağlantı yapılıyor? Kurumla ilgili sıkıntı yaşadınız mı? Sürüş karakteriniz? Aklıma gelmeyip sizin aklınıza gelen bu tür ince teknik ayrıntıları paylaşırsanız sevirinim. Şimdiden çok teşekkürler, iyi günler.


Çevrimdışı deathbomb

  • Superb Tutkunu
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 560
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ersinkahraman;512467
Hocam çok teşekkür ederim ilginiz için. Yaptırdığınız yer, fiyatı ve ne kadar km yaptınız acaba? Duman atma probleminden bahsediliyor, egr iptal etmek mi gerekiyor kurum birikintisi için, ecu içi açılıyor mu lehim vs için yoksa sadece soketten mi bağlantı yapılıyor? Kurumla ilgili sıkıntı yaşadınız mı? Sürüş karakteriniz? Aklıma gelmeyip sizin aklınıza gelen bu tür ince teknik ayrıntıları paylaşırsanız sevirinim. Şimdiden çok teşekkürler, iyi günler.


Dr. Ecu'da yaptırdım. Fiyat konusunu paylaşırım. 4bin km oldu şuan. Duman yada herhangi bir sıkıntım olmadı çok şükür. Zaten yazılımdan sonra bir tur atıp olmayan yada hoşunuza gitmeyen birşey olursa yardımcı oluyorlar. Egr iptal ettirmedim. Ecunun içi açılıyor ve yazılım atılıyor. Soketten sadece yazılım çekme ve yükleme işlemi yapılıyor. Genelde sakin kullanıyorum aracı. Yazılım sonrası ilk çalıştırma ve stop ederken biraz daha bekliyorum onun haricinde ekstra birşey yapmadım.


Çevrimdışı aozturk25

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 5
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar ben yeni üyeyim. Superb 1.6 tdi elegance prestij 2015 dsg aracıma Ramazan bayram-ı arefesi yazılım yaptırdım. İstanbul'da yaşamama rağmen yazılımı Kayseri'de evotech bayi olan powerfulmotor isimli yerde yaptırdım. Vadedilen güç 35 hp ve 60 nö tork. Ama arkadaşta dyno olmadığı için tam değerleri bilmiyorum fakat Arabanın çekişi ve ivmelenmesi inanılmaz Değişti. İstanbul'da aracı denemek isteyen olursa yardımcı olurum. Çün ki bende yazılım öncesi çok kararsızdım ve yazılımlı bir araç deneyememiştim. Yaklaşık 600 km oldu araçta şimdilik bir sorun yok. Aracın karakterinde ise deli gibi değişim oldu. Üst hızlarda bayılan araç gaz verdikçe ivmelenmeye, beni koltuğa yapıştırmaya başladı. Şu an için çok memnunum. Yakıt konusunda pek değişim gözlemleyemedim. Kayseri'den Kahramanmaraş'a oradan Malatya'ya 120-170 arası hızlarda 6.3lt/100km ortalama Yaktı. Sorusu olan arkadaş olursa elimden geldiğince cvp veririm.


Çevrimdışı bahcekapiliyavuz

  • Mali Müşavir
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 683
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: aozturk25;523937
Arkadaşlar ben yeni üyeyim. Superb 1.6 tdi elegance prestij 2015 dsg aracıma Ramazan bayram-ı arefesi yazılım yaptırdım. İstanbul'da yaşamama rağmen yazılımı Kayseri'de evotech bayi olan powerfulmotor isimli yerde yaptırdım. Vadedilen güç 35 hp ve 60 nö tork. Ama arkadaşta dyno olmadığı için tam değerleri bilmiyorum fakat Arabanın çekişi ve ivmelenmesi inanılmaz Değişti. İstanbul'da aracı denemek isteyen olursa yardımcı olurum. Çün ki bende yazılım öncesi çok kararsızdım ve yazılımlı bir araç deneyememiştim. Yaklaşık 600 km oldu araçta şimdilik bir sorun yok. Aracın karakterinde ise deli gibi değişim oldu. Üst hızlarda bayılan araç gaz verdikçe ivmelenmeye, beni koltuğa yapıştırmaya başladı. Şu an için çok memnunum. Yakıt konusunda pek değişim gözlemleyemedim. Kayseri'den Kahramanmaraş'a oradan Malatya'ya 120-170 arası hızlarda 6.3lt/100km ortalama Yaktı. Sorusu olan arkadaş olursa elimden geldiğince cvp veririm.
 
 Manuel vitesi olan arkadaşlara söylüyorum: Araçlarınızı dinamometreye çıkarmayın. Baskı balatasının sıyırma ihtimali çok yüksek. Aktarma organları yüksüz (karşıdan etki eden bir kuvvet olmadığı) halde 200-220 km.ye çıkıyor. En ufak bir kavrama hatasında baskı balatası sıyırır. Ufak bir ihtimalde çok deneyimli biri yaparsa sıkıntı olmaz ama bu riski almaya değmez.


Çevrimdışı kucless

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 809
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: bahcekapiliyavuz;524694
Manuel vitesi olan arkadaşlara söylüyorum: Araçlarınızı dinamometreye çıkarmayın. Baskı balatasının sıyırma ihtimali çok yüksek. Aktarma organları yüksüz (karşıdan etki eden bir kuvvet olmadığı) halde 200-220 km.ye çıkıyor. En ufak bir kavrama hatasında baskı balatası sıyırır. Ufak bir ihtimalde çok deneyimli biri yaparsa sıkıntı olmaz ama bu riski almaya değmez.
Böyle bir yaklaşımı ilk defa sizden duyuyorum...


Çevrimdışı YolGeZeR

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 51
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar,
Gaziantep çevresinde güvenilir işlem yapan bir firmayı önerebilecek olan var mıdır?


Çevrimdışı sera.2002

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 128
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: YolGeZeR;527862
Arkadaşlar,
Gaziantep çevresinde güvenilir işlem yapan bir firmayı önerebilecek olan var mıdır?



Gaziantep'te yapılan yer buldunuz mu?


Tapatalk kullanarak iPad aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı Potemkin

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 15
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar 1.6 TDi'lara yapılan yazılımda aracın beyni tamamen açılıp lehim ve bir takım elemanlar mı değişiyor yoksa sadece biz bilgisiyarcıların tabiri ile biostan overclock misali beyin açılmadan yazılım parametrelerimi değiştiriliyor ?