škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

1.4 101 bg fabiam ve sıkıntılarım

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı musti22160

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 203
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar merhaba;

Aracımı alalı 5-6 ay civarı oldu 150.000 km de aldım ve aldıktan 1 hafta kadar sonra bakıma soktum...

Aldığımda motor arıza lambası ve direksiyon arıza lambası yanıyordu...Gidişinde ve direksiyon kullanımında hiç bi sıkıntıda yoktu...sadece direksiyon kalkışta ve oark ederken tutulma yapıyodu

bakımda yapılan işlemler;
Yağ değişimi,filtrelerin değişimi,buji ve ateşleme bobinlerinin değişimi ve son olarak triger seti değişimi oldu Ustamın yönlendirmesi üzerine...

bu bakım yapılana kadar gaza basınca koltuğa yağıştıran her ne kadar az bi torku olsada var olanı hissettiren arabam sesini solugunu kesti sanki bakımdan sonra bizim beygirler öldü...

Araç geç çalışmaya başladı,çabuk devirlenmemeye başladı(3000 devre kadar ölü gibi çıkıyo ama sonrası iyi yükseliyo)o koltuğa yapışma hissi sıfır hiç yok(94 kartal bile az çok koltuğa iterdi)

Rölantide hırıltı sesi yapmaya başladı...kalkarken silkeleme yapıyor ve bazen stop bile ediyor...

neyse ustaya geri götürdüm bi fikrim yoktu dedim böyle böyle oluyo normaldir lpg kullanıyosun dedi geçiştirdi babamında arkadaşı olduğundan pek üstüne gitmedim babam halletsin diye...keza onunda pek umrunda değil yine ben boğuşuyorum araba ile

neyse gel zaman git zaman bu sıkıntılı hali ile araba 3 defa uzun yol yaptı ve bu durumun üstüne 6000 km felan gitti ilgilenecek ne vaktimm nede param oldu ...

ama şu ara baktırmayı düşünüyorum sizlerin fikrini alayım dedim

son günlerde yaşadığım bir olayda şöyle;

Rölantide normal çalışırken kalorifer fanını sonuna kadar açıyorum ve motor stop etmekten son anda dönüyo derken bişey daha denedim direksiyonu çevirirken aniden kalorifer fanını açtım ve direksiyon tutulma yaptı..

hata kodların ı söndürtmüştüm direksion yine bi tutulma esnasında yanmıştı motor ise bi kaç gün yanmamıştı

kendi araştırmalarım sonucu bi kaç tahminim var...
aracın aküsü 60A ve akü bitiyo olabilir yada 72A gerikiyo olabilr çok eski değil çünki,
motorun çekişinin zayıflığı triger değişimi sırasında sente ayarının doğru olmaması yada arıza lambası da yandığı göz önüne alırsak oksijen sensörü olabilir diye düşünüyorum...

bu arada 0-100 hızlanması benzin ile 17-18 sn civarları youtube deki videolarda 10-11 sn


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
ilk akla gelen triger takılırken sentenin kaydırılmış olması böyle bir durumda motor arıza ışığınızın yanıyor olması gerekiyor yanılmıyorsam.

sonrasında ateşlemenize (buji ve takılan yeni bobin) kontrol edilmeli çünkü arada sırada sıfır parça bile farklı nedenlerden ötürü çalışması gerektiği gibi çalışmıyor.

bunlar olması gerektiği gibi çalıştıktan sonra dediğiniz gibi o kalorifer çalışırken olan direksiyon sıkıntısı için de şarj dinamonuzu kontrol ettirmeniz gerekli. ancak tahminimce ateşlemeyi de kontrol ettikten sonra aracınızın başka bir problemi çıkmayacaktır.

isterseniz işin ehline bir de baktırın arabayı. istanbul için güngören sanayi sitesinde şahkan otomotivi önerebillirim.


Çevrimdışı biHEmta

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 666
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Tüm sorunlarınızın çözülmesi ancak ya serviste yada motor test cihazı olan ve skoda nın  elektrik-elektroniğinden anlayan bir özel serviste mümkün. Çok büyük ihtimallede tüm sorunlar trigger setinin değişiminde hatalı ve sentesine getirilmeden takılması ile akünüzün yeterince şarjlı olmamasından (4-5 senelikse yenisi alınacak) kaynaklanıyor.
Şunu da anlayamadım.Buji üstünde bulunan endüksiyon bobinleri durup duruken neden değiştirilir ki?


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Picasso;455902
Tüm sorunlarınızın çözülmesi ancak ya serviste yada motor test cihazı olan ve skoda nın  elektrik-elektroniğinden anlayan bir özel serviste mümkün. Çok büyük ihtimallede tüm sorunlar trigger setinin değişiminde hatalı ve sentesine getirilmeden takılması ile akünüzün yeterince şarjlı olmamasından (4-5 senelikse yenisi alınacak) kaynaklanıyor.
Şunu da anlayamadım.Buji üstünde bulunan endüksiyon bobinleri durup duruken neden değiştirilir ki?


indiksiyon bobinlerinden bir tanesi doğru ateşleme yapmıyorsa (ki lpg li araçlarda ateşleme sistemleri çok çabuk zarar görüyor) değiştirilmiş olabilir.


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: DDŞ!;455932
indiksiyon bobinlerinden bir tanesi doğru ateşleme yapmıyorsa (ki lpg li araçlarda ateşleme sistemleri çok çabuk zarar görüyor) değiştirilmiş olabilir.
@DDŞ!,
Endüksiyon bobinlerinin doğru ateşleme yapması yada yapmaması gibi bir durum olmaz.Bobine gelen kare dalga bu bobin sayesinde 25.000 V civarına yükseltilir. BU nedenle bu yüksek voltaj altında izalasyonun çok çok iyi olması gerekir.Ancak genellikle fabrikasyon sırasında izalasyon sağlanırken çok çok ufak bir hava kabarcığının çok ince çaplı emaye bobin turları arasında kalması bir süre sonra bobinler arası yada şaseye yakınsa şaseye atlama yaparak kısa devre veya yada bobin teli eriyerek kopar ve açık devre yaparsa sonuçta o silindire ait bobine bağlı buji ateşleme yapamaz. Sonuç olarak bu durum o kadar belirgindir ki motor tekler, süratlenemez, yokuşta tork neredeyse hiç yok gibidir sizi sürekli vites küçülttürür yani araç çekmiyor denir halk ağzıyla, ateşleme yapmayan silindirden çiğ benzin atılır ortalık leş gibi kokar, rölantide öylesene sallarki aracı anlamamak mümkün değildir. Arkadaşın ifadesine göre bakıma sokmadan önce böyle bir sıkıntı yada motorun çalışmasında bir sorun yokmuş.
LPG' li araçlarda ateşleme sisteminde sadece buji tırnakları fazladan meme yapabilir.Esas zararı LPG çok kuru bir gaz ve ortaya çıkan ısı benzine göre hatırı sayılır derecede yüksek olduğu için sibop, sibop kayıtları ve lastiği ile sekmanlar yeterli yağlama ortamı sağlanamadığından daha fazla hızla yıpranır.
% 100 emin olmamakla birlikte kanımca  Fabia ve Octavianın 1.4 68 BG ve 1.6 102 BG MPI motorları LPG ile çalışmaya daha uygun. 16 Valve motorlarda siboplar daha ince ve narin MPI' lere göre,Ayrıca max. tork oldukça yüksek devirlerde elde ediliyor ve özellikle sıkıntının ana kaynağının bu iki noktadan kaynaklandığı düşüncesindeyim.(Motoru sıkıştırma durumunu düşünürsek ki benim araçta tam 30.000 km' de sibobu yakınca  servisin ilk sorduğu motoru sıkıştırdın mı, LPG varmı olmuştu ve o zamanlar bir anlam verememiştim)
« Son Düzenleme: 14 Ocak 2014, 18:31:23 Gönderen: Picasso »


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Bilgin Bey zaten bu verdiğiniz örneklerin birisi olduğunda bobin düzgün çalışmıyor demektir. servis tanıdıkmış istemeyerek yanlış iş yapmak çok normal ama sağlam bobini durduk yere değiştirmezler herhalde. muhtemelen bobinde bir aksaklık tespit edildi ki değiştirildi. yeni takılan bobinin de hatalı olabilme ihtimali çok yüksek.

ayrıca tecrübelerim lpg kullanan araçlarda ateşleme sisteminin daha çabuk yıprandığı yönünde. lpg nin yanıcılığı benzine göre az olduğu için yetersiz kalmakta. en ufak ateşleme arızasını belli etmekte. benzinde pek göze çarpmayan sıkıntısı olup da lpg de sıkıntılı çalışan ve ateşleme sisteminde gerekli görülen parçaları değiştirilince düzelen çok arabaya şahit oldum. ateşlemedeki en ufak aksaklığı aksettirir lpg.


Çevrimdışı umtdrn

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 481
    • Profili Görüntüle
Çekişte düşüklük göreceli , yoktur demiyorum tabiki , ama bir şekilde halledilir .

Yazınızda dikkatimi çeken şey direksiyon arıza ışığının yandığını söylemeniz . Benimde zamanında çokça uğraştığım bir sıkıntı bu konuda hassasım biraz.

Şunu bu konu açılmışken söylemek isterim . Fabia larla ilgili bilgi almak için giren , araştırma yapan ve bu konuyu okuyan herkes için ,

Direksiyon arıza ışığı yanan Fabia ları almayınız !

Çünkü bu arıza Fabia ların tabiri caizse " yumuşak karnıdır " Bahsettiğiniz  "direksiyon takılması " durumu direksiyon pompasının anlık sıkışmasından kaynaklanıyor . Aracın diğer elektrik kullanan aksamlarını çalıştırdığınızda mevcut elektrik paylaşımı arttığı içinde bu durum ortaya çıkıyor .

Peki bunun sebebi nedir , evet dediğiniz gibi zayıf  akü olabilir , şarj dinamosu olabilir , açı sensörü olabilir .Bunlar iyimser yaklaşımlar ve ilk bakılması gerek yerler. Ama büyük ihtimal ile arızalı direksiyon pompasıdır .

İleride arızanın büyümemesi adına bu işten gerçekten anlayan birine bu durumu göstermenizi tavsiye ederim ...


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: DDŞ!;455955
Bilgin Bey zaten bu verdiğiniz örneklerin birisi olduğunda bobin düzgün çalışmıyor demektir. servis tanıdıkmış istemeyerek yanlış iş yapmak çok normal ama sağlam bobini durduk yere değiştirmezler herhalde. muhtemelen bobinde bir aksaklık tespit edildi ki değiştirildi. yeni takılan bobinin de hatalı olabilme ihtimali çok yüksek.

ayrıca tecrübelerim lpg kullanan araçlarda ateşleme sisteminin daha çabuk yıprandığı yönünde. lpg nin yanıcılığı benzine göre az olduğu için yetersiz kalmakta. en ufak ateşleme arızasını belli etmekte. benzinde pek göze çarpmayan sıkıntısı olup da lpg de sıkıntılı çalışan ve ateşleme sisteminde gerekli görülen parçaları değiştirilince düzelen çok arabaya şahit oldum. ateşlemedeki en ufak aksaklığı aksettirir lpg.
@DDŞ!,
"örneklerin birisi olduğunda bobin düzgün çalışmıyor demektir." Birisi değil hepsi olur. Dediğim gibi bobin az yada biraz ! yada az çok düzgün çalışıyor diye bir kavram yoktur Ya çalışır, ya çalışmaz.(elektriksel anlamda) Yani "ak" yada "kara" örneği gibidir. "Gri" ton yoktur.
"ateşleme sisteminde gerekli görülen parçaları değiştirilince" Örneğin neler değiştirilince ? LPG ile temaslı tek parça vardır. O da Buji. Bunun dışında LPG ile direkt yada endirekt ilişkisi olan bir ateşleme sistemi parçası varsa şahsen bende öğrenmek isterdim !


Çevrimdışı musti22160

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 203
    • Profili Görüntüle
edit: (Güngören servis tavsiyesi için Teşekkür ederim,bende güngörende oturuyorum bana yakın olması avantaj tabiki) güngören sanayi diyince güngörendeki sanayimi yoksa ikitellideki güngören sanayimi ?

Ve konu hakkında fikirlerini paylaşan herkese ayrı ayrı teşekkür ederim...

Direksiyon ve akü konusunda küçük bi ayrıntıyı atlamışım galiba,bu araçta iki farklı akü kullandım,ilk aldığımda üzerinde olan akü cok kötü durumda idi ve bahsettiğim sıkıntılar daha hissedilir durumda idi,sonra babamın aracındaki aküyü taktım ve hala o aküyü kullanıyorum şu an bahsettiğim problemler daha az nüksediyo özellikle direksiyon takılması çok daha nadir.. ama lambayı söndürtsemde tutukluk yaptığı ilk anda yanıyo...

Ateşleme üzerinde bu kadar durmak aklıma hiç gelmedi..

benim ön görülerim hep akü,şarj,sente ve lambda sensörü üzerine oldu...tabi bunda forumdaki diğer konularda okuduklarımında etkileri var...

neyse zaten çok fazla kullanmıyorum kış dolayısı yaza kadar muhakkak bu iş için bütçe ayırıp düzgün bir serviste sağlam bi bakım yaptırıcam...

daha önce ön takımla ilgili ikitelli-tercih otoya gitmiştim...olumlu olumsuz görüşlerinizi merak ederim ? ben memnun kalmıştım
« Son Düzenleme: 14 Ocak 2014, 22:49:28 Gönderen: musti22160 »



Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Picasso;455972
@DDŞ!,
"örneklerin birisi olduğunda bobin düzgün çalışmıyor demektir." Birisi değil hepsi olur. Dediğim gibi bobin az yada biraz ! yada az çok düzgün çalışıyor diye bir kavram yoktur Ya çalışır, ya çalışmaz.(elektriksel anlamda) Yani "ak" yada "kara" örneği gibidir. "Gri" ton yoktur.
"ateşleme sisteminde gerekli görülen parçaları değiştirilince" Örneğin neler değiştirilince ? LPG ile temaslı tek parça vardır. O da Buji. Bunun dışında LPG ile direkt yada endirekt ilişkisi olan bir ateşleme sistemi parçası varsa şahsen bende öğrenmek isterdim !


ateşleme sisteminde (örneğin distribütörlü bir aracı ele alalım) buji kablolarındaki yıpranma benzinle çalışırken gözle görülür aksaklıklar yaratamazken aracı lpg ye aldığınızda gözle görülür aksaklık başgösterir. dolayısıyla benzinle kullanıldığında bir süre daha idare edecek olan parçaları değiştirmek gerekir.

ayrıca illaki LPG'nin temas etmesi gerekmez yanıcılığı düşük bir yakıt kullanıldığında ister istemez fazladan basılan gaz yapılan devir de aracı zorlamaktadır. dolayısıyla ateşleme gibi bazı parçaların daha çabuk yıpranmasına sebep olmaktadır.en azından sanayide edindiğim tecrübeler bu yönde fazla inatlaşmamıza gerek yok bence Bilgin Bey :)


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: musti22160;455986
edit: (Güngören servis tavsiyesi için Teşekkür ederim,bende güngörende oturuyorum bana yakın olması avantaj tabiki) güngören sanayi diyince güngörendeki sanayimi yoksa ikitellideki güngören sanayimi ?

Ve konu hakkında fikirlerini paylaşan herkese ayrı ayrı teşekkür ederim...

Direksiyon ve akü konusunda küçük bi ayrıntıyı atlamışım galiba,bu araçta iki farklı akü kullandım,ilk aldığımda üzerinde olan akü cok kötü durumda idi ve bahsettiğim sıkıntılar daha hissedilir durumda idi,sonra babamın aracındaki aküyü taktım ve hala o aküyü kullanıyorum şu an bahsettiğim problemler daha az nüksediyo özellikle direksiyon takılması çok daha nadir.. ama lambayı söndürtsemde tutukluk yaptığı ilk anda yanıyo...

Ateşleme üzerinde bu kadar durmak aklıma hiç gelmedi..

benim ön görülerim hep akü,şarj,sente ve lambda sensörü üzerine oldu...tabi bunda forumdaki diğer konularda okuduklarımında etkileri var...

neyse zaten çok fazla kullanmıyorum kış dolayısı yaza kadar muhakkak bu iş için bütçe ayırıp düzgün bir serviste sağlam bi bakım yaptırıcam...

daha önce ön takımla ilgili ikitelli-tercih otoya gitmiştim...olumlu olumsuz görüşlerinizi merak ederim ? ben memnun kalmıştım



ben ankarada oturuyorum istanbulu çok iyi bilmiyorum ancak forum sponsorumuz şahkan otomotiv yıllardır tanıdığım istanbula geldiğimde arabamı gönül rahatlığıyla emanet ettiğim birçok dostumu yönlendirdiğim hiç pişman olmadığım işinin ehli bir servistir.

aracınızı göstermek isterseniz tam adresi:

Sanayi Mahallesi Karaahmet Sokak No:5

(NOT:adresi de tamamen aklımdan yazdım hiç biyere bakma ihtiyacı duymadım artık ne kadar kargolaştıysak serhanla :D )


Çevrimdışı laswidow

  • YMÇ.P. Pilot
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 620
    • Profili Görüntüle
Kardeş triger setinin takılırken düzgün takılmamış sanırım . Allah muhafaza kopar falan motoru yersin .. Bence ihmal etme git sağlam bi ustaya göster hallettir motorundan olma ..


Çevrimdışı musti22160

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 203
    • Profili Görüntüle
Tekrardan s.a  Araçta son durum şu;

Pazar günü olması dolayısı ile kolları sıvadım...ilk öncelikle oksijen sensörüne küçük çaplı bir temizlik işlemi uyguladım.sprey ve hava ile daha sonra boğaz kelebeğini sökmeden sadece mandalın iç kısımlarını temizledim ki o bölüm bile dehşet derecede kirli idi ,iç kısmını tahmin bile edemiyorum...daha sonra açık hava filtresi takmıştım onu söküp orjinal filtresinin kırık bölümünü tamir edip yerine yerleştirdim e tüm bunları yapmışken kafama takıldı birde varta marka 60Ah akü çaktım üstüne 130 tlye aldım ,

Şu an 2.3. marşta çalışma gibi bir sorunum yok ama ilk marş hala 5-6 saniyede alıyo...
kalkışlarki silkeleme ortadan kalktı...
farları yahut fanı açınca devir düşmesi ortadan kalktı biraz daha stabil durumda görünüyor..

Fakat hafta içi 0-100 hızlanmayı ölçtüğümde 17 sn civarlarında idi...bugünkü ölçüm 13,50 civarları youtubedan gördüğüm kadarıyla 11-12 arası ideali

kendim yapabileceğim bi kaç şey daha var aklımda ,haftaya egr valfini temizliycem,gaz kelebeğini sökerek temizliycem ve son olarak en kısa zamanda vag-com cihazı satın alıcam...

çünki motor arıza lambasını hala söndüremedim sorunun hangi hatadan kaylandığını bilmek lazım dimi ?

Umarım yaptığımız yorumlar ve iyileştirmeler diğer kullanıcılara fayda sağlar
« Son Düzenleme: 19 Ocak 2014, 19:42:06 Gönderen: musti22160 »