Adamlar bekkediğim testi yapmış.
http://www.oto-park.com/haberler/celme-takmak-skoda-octavia-16-tdi-elegance/1523Yalnızca otomotivde değil çoğu sektörde markalar, kuruldukları günden itibaren bir imaj oturtmak için çabalar. Rekabetin çetinliğine göre bu 10 ay da sürebilir, 10 yıl da.
Yeterince tanındıktan ve güvenildikten sonra, gün be gün yapılan yatırımların çapı küçülür, ortaya konan ürünlerin muadillerine attığı fark azalır. Artık ürünün kendisine değil pazarlamasına kasılmaya başlanmış ve ilk günkü kadar sıkı çalışmaya gerek kalmamıştır; müşteri zaten ikna olmuştur.
Skoda'nın son yıllarda çıkardığı otomobiller, Volkswagen'e geçmeden evvelki intibasını kırmak için grubun tüm imkanlarından faydalanarak çoğunlukla üstün bir değer sunuyorlardı. Ancak yeni Octavia, sanki sonraki döneme geçişin ilk sinyallerini veriyor.
Çeklerin simgesinin son hali, üç hayati kusurla geliyor: A segmenti standartlarında izolasyon, supercar standartlarında sürüş konforu ve hiçbir standarda uymayan tutuş dengesi(zliği).
Esasında 450 km sürdüğümüz test aracından bunları çıkarınca tablo parlak. Müzik sistemi kaliteli, ekran ve menülerin hem grafikleri hem kullanımı başarılı, arkası oturma odası, bagajı hangar, her yeri göz/kanca/fileyle dolu, uzunları harika aydınlatıyor, dönüş çapı kısa.
DSG'nin TDI'la uyumu da kusursuz. Motor karmada 5.5 litre yakıyor ve güzel yürüyor. Dunlop Sport Maxx RT'lerle araba çok etkili duruyor, hiç kafadan kaymıyor ancak arkasını mütevazı süratlerde bile bırakmaya kalkıyor. Bu davranış ESP sayesinde kısmen görmezden gelinebilir ancak yoldaki en ufak pürüzü kabine aktaran süspansiyon ve kuş uçsa içeri duyuran yalıtım, arabayla yaşamayı zorlaştırıyor.
Önceki nesille karşılaştırınca yeni Octavia'nın 100 kg'luk hafifliği ve buna paralel tüketim/performans üstünlüğü öne çıkıyor. Ayrıca arka taraf kıyas kabul etmeyecek oranda geniş ve bagajı daha büyük. Kadranlarla konsoldaki ekranlar da çağ atlamış.
Lakin orta konsolun üstündeki kapaklı eşya gözü bu kez atlanmış ve konfor ile izolasyon alanlarında geri adım atılmış. Malzeme kalitesiyse benzer seviyede.
74 bin liraya satılan otomobil, denk bir Golf'ten 8 bin TL daha ucuz ve buna rağmen Highline'da opsiyonel sunulan çoğu donanım, Elegance'ta standart. Bunları da ekleyince fark 15 bin liranın üstüne çıkıyor.
Az ama öz kusurlarına rağmen Octavia, fiyat/performans başarısını sürdürüyor.
[YOUTUBE]
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=LrNop2cfFXI[/YOUTUBE]
http://www.youtube.com/watch?v=LrNop2cfFXI