škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Oto-Park.Com | Skoda Octavia 1.6 TDI Elegance (2013)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
8. Etap da da bence güzel değerlendirmeler yok. Sanırım davalık olma korkusu nedeniyle araçların kötü yonları ön plana çıkarılmıyor. Benim 8. etapta duyduğum en büyük eleştiri (neredeyse tüm araçlar için) broşürdeki tüketim değerlerinin iyimser olduğu :)


Çevrimdışı fmaka

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2596
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: viperking;457140
8. Etap da da bence güzel değerlendirmeler yok. Sanırım davalık olma korkusu nedeniyle araçların kötü yonları ön plana çıkarılmıyor. Benim 8. etapta duyduğum en büyük eleştiri (neredeyse tüm araçlar için) broşürdeki tüketim değerlerinin iyimser olduğu :)
dergilerin ve araba programlarının yayınladıkları testlerin tarafsızlıklarına inanmıyorum. ancak kalite ve objektif testler  de yok değil. mesele onların daha fazla öne çıkması. bu da maddi yük getirir.
internette bu gençler gibi test yapıp yayınlayanlar var. pek çoğu bunlar kadar uzun değil açıklamalar da askıda kalıyor ancak elimden geldiğince izlerim. fikir vermesi açısından.


Çevrimdışı kartal6579

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 17
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: genious61;456904
Bende bu arkadaşların testlerini zevkle izliyorum. Objektifliklerine inanıyorum, yorumlarına güveniyorum. Ancak bu testte biraz aşırıya kaçmışlar. Hele yalıtım için A segmenti ayarında yorumu uçuk olmuş. Ben 8 bin kmdir bu aracı kullanıyorum ne yaz lastiğiyle ne kış lastiğiyle ne yol sesi duydum ne lastik sesi. 80 bin tllik Corolla d4d'yi test edin, yol sesi teker sesi, mıcırların arka davlumbazda çıkardığı sesleri dinleyin ondan sonra Octavia'yı eleştirin. Süspansiyonların sesli çalıştığı doğru, torsiyon çubuğunun yol tutuşa olumsuz etkisi illa ki var ama Octavia'yı Sembolle eşdeğer tutmak kara cahillik değil de nedir? Muhtemelen test ettikleri araç arka süspansiyonu sıkıntılı olan seridendi ve17 jant olduğu için sarsıntı ve ses daha fazla geliyor olabilir. (Bilmeyen varsa ilk çıkan Octavialarda arka amortisörlerin bozuk yollarda ses ve vuruntu yapması sebebiyle garantiden arka amortisör değişimi yapıldı. Bunlardan biri de benim. Ancak benim değişim yaptırdığım servis dahi benden sonra aynı şikayetle gelenlere böyle birşeyin olmadığı sesin normal olduğu konusunda ısrar ederek amortisör değişimi yapmak istememiştir.  Forumlardan okuduğum kadarıyla genel servis politikası bu yöndeydi.) Bu forumu ve başka Octavia forumlarını başından beri takip ediyorum, yol ve lastik sesinden şikayet eden hiç duymadım. Rüzgar sesi olduğu doğru. Süspansiyonların sert olduğu doğru. Ancak Octavia tam bağımsız süspansiyonlu eski Focusuma göre hem daha sessiz hem de daha konforlu. Yol tutuş olarak söyledikleri ise kısmen doğru. Ama biz bu aracı aile aracı olarak ekonomik kullanımı için alıyoruz. Öyle kontra vereyim de kıçını attırayım diye bir düşüncemiz yok. Sonuç olarak sınıfında f/p bakımından en iyi araç bence. Bir de videoda yol sesi, lastik sesi duyulurken motor sesinin duyulmadığını söylüyorlar. Test edilen araç dizel, duyulacaksa dizel motorun sesi duyulmalı. Motor sesi duyulmuyor ancak yandan geçen taksinin 3000 d/d ile seyrettiğini muhteşem duyularıyla duyuyorlar. Burada bir mantıksızlık var. Aracın motor sesi duyulmazken dışarıdan gelen seslere takmışlar. Ben kapıyı kapattığım an dışarıyla ilişkim kesiliyor. 6 aylık kızım avazı çıktığı kadar ağlıyor. Dışarı gram ses gelmiyor. Aynı şekilde uyuduğunda da dışarıdan kamyon geçse uyanmıyor. Kim ne derse desin bu araç C segmentinin en sessiz araçlarından biridir. Yalıtım konusundaki tek sıkıntısı bence yüksek süratte rüzgar sesidir.






Arkadaşlar araba kesinlikle ne içeri ne dışarı ses almıyor
Yüksek hızda da diğer arabalar ne kadar ses alıyorsa o kadar alıyor
1500 Km şehirler arası yol yaptım 180 yaptım hız olarak sadece dışarda rüzgar varsa ses geliyor o da bellibelirsiz eeki aracım da uğuldama olurdu bırakın rüzgar sesini
Ayrıca arabayı ne kadar viraj varsa zorladım arkayı bırakmadı


Çevrimdışı emre0884

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 832
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: FLAYMAN;456978
adam o kadar itici ki kendi yaptığı espriye yanındaki arkadaşı bile zor gülüyor adamların araç anlatımıyla alakası bile yok sanki dışardan yada internetten bilgi alıp bize bizim gibi skoda kullanıcılarına anlatmaya çalışıp tereciye tere satmaya çalışmışlar

Bıyıklı olan elemanın babasında A5 1.4 TSI elegance var, A5 octavia videosundaki octavia onlara ait
« Son Düzenleme: 27 Ocak 2014, 22:24:20 Gönderen: emre0884 »


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15591
    • Profili Görüntüle
Geçen bir testte (Mazda sanırım) ceset espirisi yaptılar pek hoş olmadı. Site üzerinden kendilerine de bildirdim. Ayrıca sürekli kendi Alfa Romeo aracını ovmeleri ve kıyas etmeleri hoş değil.

Geri kalanı gayet güzel ve keyifli.
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı Can

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3562
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mygokhan;457397
Geçen bir testte (Mazda sanırım) ceset espirisi yaptılar pek hoş olmadı. Site üzerinden kendilerine de bildirdim. Ayrıca sürekli kendi Alfa Romeo aracını ovmeleri ve kıyas etmeleri hoş değil.

Geri kalanı gayet güzel ve keyifli.


Abi o ceset olayı forumlarla dalga geçmek amaçlı :) Zaten ilk yayınladıkları panpalar adlı videolarda otomobil forumlarıyla dalga geçtiler hep. Forumlarda yazılan saçma sapan şeylerle alay amaçlı. Bu sıralarda forumlarda arabanın bagajını kaç tane ceset alır diye hesaplayarak ölçme modası çıktı,o da onla dalga amaçlı :)


Çevrimdışı genious61

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 298
    • Profili Görüntüle
Mazda videosunu izlerseniz. Aracın camlarımı açık bilmiyorum ama bazı bölümlerde gürültüden adamların konuşmaları duyulmuyor. Hatta bi ara boyalı yamlardan geçiyorlar onun sesi bile gayet net duyuluyor. Octavia'yı izolasyon konusunda acımasızca eleştirmişler ama 123 binlik aracın Octavia'dan fazla bir yalıtımı olduğunu göremedşm ben.


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Üç tane Mazda videosu çektiler, üçününde tamamını izlemeden kapattım.Ya bende koyu almancılık başladı yada mazdayı cidden sevmiyorum.:)


Çevrimdışı civanmukti

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 625
    • Profili Görüntüle
bence hiçbir şeye körü körüne bağlanmamak gerekli ama bu tamamen psikoloji ile ilgili. insan bir ürün alıyor ve deli gibi eleştirildiğini görünce de kendini salak yerine konulmuş hissediyor ve savunmaya geçiyor. bu insanın doğasında olan birşey.
ama hepimiz biliyoruz ki otomobil üreticileri kapitalist düzenin dibine vurmuş şirketler ve en ufak civatanın bile hesabını yaparlar ve bilirler.ve yine biliyoruz ki en kral arabada bile birşey bulunabilir. (ben izlemedim ama belki mercedes veya audi tarzı araçlara da gömüyorlardır bilmiyorum)
ürün geliştirme sürecinde adamların kafasında birşey oluyor ama bu ürünün bir de piyasa fiyatı olacak. mesela bu eleştirilen konuları skoda mühendisleri çözemez mi tabi ki çözer ama o zaman şu anki fiyat gibi 74 bin olmaz da 80 bin olur. işte bu aşamada adamlar bence bir trade-off (mübadele) yapıyor. yani daha uygun fiyata birkaç özellikten yoksun bir octavia mı, yoksa daha pahalıya daha üstün özellikte bir octavia mı? tabi şimdi diyeceksiniz ya işte yalıtım güçlendirmek, süspansiyonları düzeltmek ve rüzgar sesini kesmek o kadar pahalı mı? evet arkadaşlar pahalı. siz sanayide altına zift yaptırırsınız alttan gelen sesi azaltırsınız, süspansiyonları değiştirirsiniz daha yumuşak arabanız olur ama bu üreticinin öyle bir şansı yok. her eklediği çıkarttığı özellikleri ölçmek (test aşaması) için acayip zaman ve deli gibi para harcarlar. (mühendislerin birim maliyetleri de yüksektir)
bir de şu var tabi ki: rüzgar sesi, süspansiyon ve alttan gelen ses herkesi farklı etkiler. benim eski arabam getz olduğu için octavia ya geçince uçağa biner gibi oldum. rüzgar sesine çok takılmadım. alttan gelen ses çok etkilemedi, arkadanın savrulduğunu da çok hissetmemiştim işin doğrusu. (araçla 205 km hız yaptım ama 180 e kadar hızı bile hissetmedim, sonrasında elbette ki kontrol azalıyor iyice.)
kıssadan hisse alacak olanlar gitsin incelesin muadilleri hakkında bilgi edinsin, kullansın öyle karar versin. almış olanlar da bence çok da takılmaya gerek yok. aldığımız araç bi alex değil en nihayetinde.
sevgiler, saygılar...


Çevrimdışı emre0884

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 832
    • Profili Görüntüle
Aile arabası olan Octavia nın arkadan kaydırmaya çalışmalarını ben çok doğru bulmadım, bizim millet yıllarca torosa şahine binmiş millet, octavia nın arkaası kaysa ne olur kaymasa ne olur, octavia'no-ın hitap ettiği yaş aralığı belli, o yaştaki biriside arabanın arkasını kaydırmaya meraklı olabileceğini düşünmüyorum...


Çevrimdışı kartal6579

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 17
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: emre0884;457678
Aile arabası olan Octavia nın arkadan kaydırmaya çalışmalarını ben çok doğru bulmadım, bizim millet yıllarca torosa şahine binmiş millet, octavia nın arkaası kaysa ne olur kaymasa ne olur, octavia'no-ın hitap ettiği yaş aralığı belli, o yaştaki biriside arabanın arkasını kaydırmaya meraklı olabileceğini düşünmüyorum...


35 Yaşındayım arabanın arkasını kaydırmak için çok uğraştım ama kaydıramadım :)


Çevrimdışı emre0884

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 832
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Konuya bir hort yapalım.:) Geçen gün bir cafede otururken karşıma çıktı otopark editörleri.E55AMG'nin sahibi Murat abi ve Arda abi ile tanıştık.Muhabbet ettik.Otopark üzerine konuştuk.Gayet samimi ve ilgililer.Hatta aynı üniversiteden çıktık..:) Test konusunda da gayet objektifler, yapılan yanlı test yapıyor vb. eleştirileri kesinlikle hak etmiyorlar.


Çevrimdışı METŠAHİN

  • O C T A V I A
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1359
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: dgn;459570
Konuya bir hort yapalım.:) Geçen gün bir cafede otururken karşıma çıktı otopark editörleri.E55AMG'nin sahibi Murat abi ve Arda abi ile tanıştık.Muhabbet ettik.Otopark üzerine konuştuk.Gayet samimi ve ilgililer.Hatta aynı üniversiteden çıktık..:) Test konusunda da gayet objektifler, yapılan yanlı test yapıyor vb. eleştirileri kesinlikle hak etmiyorlar.


Bende çok beğenerek izliyorum Arda da iyi ama Sinan koç var onunla sohbet etmek isterdim :)


Çevrimdışı fatih53

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 29
    • Profili Görüntüle
bende octi a7 elegance tdi dsg sahibiyim. arkadaşlar adamların arkadan kayma konusunda yaptıkları eleştiriler doğru. aracın kasislerdeki sertliğine gelince evet birazcık sert ancak VW otomobillerin artık hemen hemen hepsinde bu böyle. yeni sistem her ne kadar sert gözüksede aslında kasisleri ve çukurları gayet iyi bir şekilde emiyor. ARACIN İÇERİYE SES ALMA ELEŞTİRİLERİNE GELİNCE... KESİNLİKLE SAÇMALAMIŞLAR... BEN PASSAT DA KULLANDIM UZUN YILLAR SES ALMA KONUSUNDA BU ARAÇLA PASSAT HEMEN HEMEN AYNI SEVİYEDE. 120 KM DEN SONRA RÜZGAR SESİ PASSAT DA DA OCTİ DE DE VAR. Bu sesi istemiyorsan en az A6 - E200 - 5,20 ye bineceksin... zaten bu araç inanılmaz derecede motor sesini içeri ALMIYOR. bence çok sessiz bir otomobil. gayet memnunum. alacak arkadaşlara tavsiye ederim ancak bir sorun var artık 77 000 TL den başlıyor elegance... fırsatı kaçırdınız. ben 65 000 TL ye aldım.