Demek ki S-S sisteminin kalitesi, aracın markasına göre değişiyor. Veya ana modül üzerinden her üretici farklı ar-ge çalışması yapıyor. Sonuçta ilk jenerasyon sistemler, gelişime ihtiyaç duyuyorlar.Mazda da bu sistemden vazgeçecekti ancak ticari kaygılar, 2015 den itibaren tüm araçlarda standart hale getirileceği kararıyla son buldu Mazda için de. Amerika kıtası için bu konuda yoğun bir çalışma var. Tam olarak bilmiyorum ancak bu tür sistemler için özel aküler gerekiyor. Hem fren geri kazanımı hem de multi motor çalıştırmalar için. Yine yapılan araştırmalara göre piyasadaki birçok ünlü akü firmasının bu tür bir teknolojiye "verimli" olarak hazır olmadığı konusunda aynı sonuçları veriyor.(AGM ve EFB bataryalar) Normalde maximum %5-10 arası bir yakıt ekonomisi sağlarken, kullanılmaya başlandıkları zamandan itibaren 2 hafta sonra, şarj olma kapasitelerini %50 kaybettiklerini tespit etmişler. Bu da yakıt tasarrufunu aynı oranda azaltıyor.Zaman zaman radyo, silecek v.b. ikincil sistemlerin motor stop ettiğinde çalıştırılamadığı da gözlemlenmiş. Kış şartlarında da daha etkisiz olduğu görülmüş. Yeni teknolojilerin, OEM ihtiyaçları karşısında, mevcut fren geri kazanımının 4 kat, akü ömrünün de 3 kat arttırılması gerektirdiğini ortaya çıkarmış.Hatta BMW nin 2. jenerasyon ürünlerini piyasaya sürmek için bataryalardaki bu gelişimleri beklediğini açıklamış.