škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Dsg Kavrama Değişimi

lezgin · 21 · 13142

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: gulcex34;462655
Merhabalar,
Ocak 31 de bu yıl yeti aldım su an 2000 km yi geçtim. İlk yağ değişimi ve servis  zamanı gelmiş mi? Bir de aracı kullanırken ayağımın altında pedallara dokunduğumda tekerlek dönüyomuş gibi bir şey hissediyorum ne bu acaba?


sizinde belki benim gibi lastiklerde problem olabilir. benim araç haziran ayında gümrükten girmiş ben ise kasım ayında aldım bu süre zarfında lastikler sabit durduğu için deforme olmuş ve titreme yapıyordu biraz uğraşla garantiden değiştirdiler. bence servise gidin sıkıntınızı anlatın


Çevrimdışı drys

  • 1.6 TDI CR DSG Elegance
  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 197
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar bu bela beni de buldu.Dün İzmit'ten Hataya gitmek üzere yola çıktım ve Ankara-Konya yolunun 18. kilometresinde şanzıman hararet sinyali yandı.Hemen sağa çekip stop ettim.Aracım 65.000 kmde Mart 2011 çıkışlı ve tüm bakımları yetkili serviste yapılmıştı.Kaskodan çekici çağırıp Balgat Ant otomotive aracı çektirdik.Tabi pazar günü olduğundan servis kapalı,aracı servis parkında bırakıp ben de yakında ki bir otele geçtim.Ertesi gün servise gittim.Usta önce bilgisayarla baktı ve şanzıman mekatroniği sigortayı sürekli attırıyor dedi.Yarın açılıp bakılacak ve sıkıntı neyse çözümüyle ve masrafıyla beraber net bilgiyi bana vereceklermiş.Ancak servis şefi parçanın gelişine bağlı olarak araç en az 5 gün,en çok 10-15 gün kalabilirmiş dedi.Ben de orda aracı bırakıp İzmit'e geri döndüm.Şimdi aklıma geliyor da aracım daha 2-3 aylıkken zaman zaman vites yükseltmelerde zorlanma oluyordu, yani normal güçte gaza basmama rağmen dsg şanzıman vitesi 1den 2 ye,2den 3e geçişlerde zorlanma ve motoru da zorlama şikayetiyle hem İzmit Özdağ otomotive hem de Yüce otomotiv servisine başvurmuştum.Şikayet kayıtlarını aynen yazdığım gibi yapmışlardı.Ancak deneme sürüşlerinde bir sorun bulunmamıştı.Daha sonra ki sürüşlerde de araç bu sorunu ara ara yapmaya devam etti.Birbiriyle alakalı sorunlarmı bunlar bilmiyorum ama ben yine de bir yazayım dedim.Şimdi sizce ben de iyi niyet garantisinden faydalanabilecekmiyim?Bunun için başka ne yapmam lazım?
« Son Düzenleme: 30 Haziran 2014, 19:08:48 Gönderen: drys »


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: drys;471262
Arkadaşlar bu bela beni de buldu.Dün İzmit'ten Hataya gitmek üzere yola çıktım ve Ankara-Konya yolunun 18. kilometresinde şanzıman hararet sinyali yandı.Hemen sağa çekip stop ettim.Aracım 65.000 kmde Mart 2011 çıkışlı ve tüm bakımları yetkili serviste yapılmıştı.Kaskodan çekici çağırıp Balgat Ant otomotive aracı çektirdik.Tabi pazar günü olduğundan servis kapalı,aracı servis parkında bırakıp ben de yakında ki bir otele geçtim.Ertesi gün servise gittim.Usta önce bilgisayarla baktı ve şanzıman mekatroniği sigortayı sürekli attırıyor dedi.Yarın açılıp bakılacak ve sıkıntı neyse çözümüyle ve masrafıyla beraber net bilgiyi bana vereceklermiş.Ancak servis şefi parçanın gelişine bağlı olarak araç en az 5 gün,en çok 10-15 gün kalabilirmiş dedi.Ben de orda aracı bırakıp İzmit'e geri döndüm.Şimdi aklıma geliyor da aracım daha 2-3 aylıkken zaman zaman vites yükseltmelerde zorlanma oluyordu, yani normal güçte gaza basmama rağmen dsg şanzıman vitesi 1den 2 ye,2den 3e geçişlerde zorlanma ve motoru da zorlama şikayetiyle hem İzmit Özdağ otomotive hem de Yüce otomotiv servisine başvurmuştum.Şikayet kayıtlarını aynen yazdığım gibi yapmışlardı.Ancak deneme sürüşlerinde bir sorun bulunmamıştı.Daha sonra ki sürüşlerde de araç bu sorunu ara ara yapmaya devam etti.Birbiriyle alakalı sorunlarmı bunlar bilmiyorum ama ben yine de bir yazayım dedim.Şimdi sizce ben de iyi niyet garantisinden faydalanabilecekmiyim?Bunun için başka ne yapmam lazım?



Sorun kavrama değil, mekatronik gibi görünüyor..
İyi niyetten yararlanmama gibi birşey söz konusu değil, aracınız servis bakımlı ve öncesinde şikayet kayıtlarınız var. Yararlanmak en doğal hakkınız.
Sadece bu konuda kararlı olduğunuzu hissettirin.
Mümkün olursa %100 olmazsa da en az %80 iyi niyetten parça indirimi almaya çalışın, %70 v.b. derlerse meblağın fazla olduğunu v.s. söyleyin.


Çevrimdışı muallim45

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 660
    • Profili Görüntüle
iyi niyet garantisi 36 ay süreli yüce oto bile onu işletmekde kıvırıyor ama akif beyin dediği gibi iyice bastırın garantinin avrupada 10 yıl çinde bile 5 yıl olduğundan ülkemizde 2 yıla onların getirdiğinden dem vurun biliginiz olduğunu belli edin
2020 Karoq 1.6 TDI


Çevrimdışı mtlyhn06

  • Amiral
  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 22
    • Profili Görüntüle
    • http://Www.ayhanmutlu.net
2013 model ve öncesi araçlarda 1 ve 2. nesil dsg şanzımanlar vardı. 2013 sonuna doğru üretilen tüm araçlarda 3. nesil dsg şanzımana geçildi ve tüm arızalar neredeyse sıfırlandı. şöyleki güncelleme gelmezse şanzıman yağı bile değişmiyor.