Resimler diğer bilgisayarımda , şimdi havalimanında biraz vaktim var, yazılı olarak neler yaptığımı anlatayım, resimleri bilahare yüklerim.
Öncelikle zaten yazılım firması sahibi olduğum için , ilk işim remap oldu. Meşhur bekaret kemerini söktükten sonra , ecuyu söktük ve yazılımı yaptık. İlk başlar için son derece soft bir yazılım yaptım. Böyle bir 10.000 km gezdikten sonra, sevgili fındık turbomun bana yeterli gelmediğini ve yüksek devirlerde 0.3 bar'a kadar düştüğünü görünce , ikinci el komple bir turbo-manifold-wastegate üçlüsü alarak , turboyu büyüttüm. Turbo'nun salyangozları dıştan standart kaldı ama ön ve arka paller 4mm büyütüldü. En azından üst devirlerde 0.6 bar civarı geziyorduk.
-----Buraya Resim Gelecek-----
Sonrasında Turbonun üzerindeki Dumpvalve yani blowoff valve sorun çıkarmaya başladı. S3 tipi 2.0 Tfsi dumpvalve'i aldım ve ayrıca yeni valve'i kendi speclerime göre biraz bızıkladım. Yay tansiyonu değişti. (Forge Dumpvalve kadar basınç tutuyor şimdi)
-----Buraya Resim Gelecek-----
Tabii turbonun büyümesi ile kutu içi K&N hava filtresine geçtik... Açık filtre kullanmanın hiçbir artısı yok , zaten orjinal kutunun ön hava emişi çok iyi yapılmış.
-----Buraya Resim Gelecek-----
Tabii bu kadar şeyden sonra , sevgili katalitik konvertör amca gözüme batmaya başladı. Basıncı biraz daha açmak ve alt devirleri rahatlatmak amaçlı (üst devirler zaten rahatlıyor) katalitik konvertörü attım ve Downpipe yaptık. Sevgili Custom Garage Sebo Usta yaptı.
-----Buraya Resim Gelecek-----
Tabii Turbo-Filtre-Dumpvalve ve Downpipe'dan sonra sıra yazılımı güncellemeye geldi. Sevgili Dr.Ecu Özgün ile aldığımız loglar sonucu basıncı açtık. Şu anda sağlıklı olarak ve continious yani sürekli olarak 1 bar basınçla yürüyor
-----Buraya Resim Gelecek-----
Bu arada CAXA - CAXB - CAXC motorlar. Yani 1.4 TSi serisi aynı blok ve kapağa sahip. Farklar 160lık ve 180lik motorlarda Supercharger ve K03 turbo olması. Bizim motorda fındık kadar TF025 turbo var. Biz Polo Gti'daki makinelere K03S turbo takıp birde utanmadan NOS bastığımız için korkacak bir durum yok. Zaten yeni planım Supercharger ve K03S'i takmak. Gene ek bilgi vereyim , CAX motorların hepsi Bosch MED17.5.5 ecuya sahip. Kısacası ECU aynı ama Supercharger kullanımı için bypass valve bizimkilerde yok. Bir de bizim İntercooler sistemimiz Su soğutmalı. Bunu da değiştirirseniz yapabilirsiniz.
-----Buraya Resim Gelecek-----
Şimdi arabayı yürüttük iyi güzel , peki ya nasıl duracak? İşte burada devreye omni competition marka slotted and drilled diskler ve ATE Cera-Metallic balatalar imdada yetişiyor. Frenlerimin daha iyi olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim.