škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Yakıt tüketimi elegance 1.6 TDI Düz vites

0 Üye ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı vilus86

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 10
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: DDŞ!;458929
işte o salyangoz öyle pat diye durmuyor. freni yok ki kendi sürtünmesiyle duracak o.kontağı kapadığınızıda dönüş hızı hafif hafif yavaşlayacak ve duracak.bu sırada sizde kontağı kapatırsanız yağ basılmıyor olacak turboya ve turbo aşınacak :)

bende bir dizel kullanıcısı olarak aracımı çalıştırdığımda en az 30sn bekliyorum ve yolda hararet 90ye gelmeden aracı çook sakin kullanıyorum düz yolda yüksek vites düşük devir az gaz gidiyorum hep okşuyorum. motor soğukken çok yanıma gelip de kapışmaya çalışan olduğunu bilirim hiç istifimi bozmam mesela bak kardşeim yoluna derim.


Doğru diyorsun, ama start stop açıksa araba stop ediyor, vw mühendisleri bunu düşünemedi mi demeye getiriyorum???


Çevrimdışı Esariipek

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5850
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: vilus86;458932
Doğru diyorsun, ama start stop açıksa araba stop ediyor, vw mühendisleri bunu düşünemedi mi demeye getiriyorum???


En azından psa grup gibi durmadan stop etmiyo buda bişey  :)


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
VW müh. bunu düşünüp düşünmediğine dair kesin bir bilgi  araştırmalarıma rağmen maalesef bulamadım. BUrada iki görüş var. İlki start-stop devrede olsa da yağlamanın devam ettiği. İkincisi de etmediği.

Ben de uzun yolda kullanırken SS i kapatıyorum.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Start Stop Sistemi Turbonun Yağsız Kalmasına Neden Olur Mu?

Peugeot 208 1.4 e-HDi Auto 5R'de görev yapan start-stop sistemi  sürekli devreye girdiğinde turbonun yağsız kalma riski olur mu? Bu konu  hakkında bilgi verir misiniz?
 Cemalettin Ulufer

Sayın Cemalettin Ulufer,
 Turbo, motorun maksimum torkunu ürettiği devirlerde tam kapasite  çalışarak basınç üretir. Aracınızın da maksimum torku fabrika verilerine  göre 1750 d/d'den itibaren oluşur. Buna paralel olarak turbonun yağsız  kalıp zarar görme sınırı 1400 d/d civarıdır. Araç trafikte durduğu zaman  motor devri 750 d/d'de iken turbonun dönüş turu buna yakındır. Motor  durduğundaysa turbo da onunla birlikte durur. Bu nedenle turbonun yağsız  kalması gibi bir sorun söz konusu değildir. Otomotiv mühendisleri, yeni  bir sistem geliştirirken bunun aracın herhangi bir bölümüne hasar  vereceğini tespit ederlerse ona uygun bir çözüm bulurlar. Bu turbo için  de geçerlidir. Start stop sisteminin çalışmasıyla turbo zarar görseydi  bu sistemi geliştiren mühendisler bu konuda da tedbir alırlardı.


Alıntı : http://www.otohaber.com.tr/OkurMektuplari/Onno_Usta/2014/02/01/start-stop-sistemi-turbonun-yagsiz-kalmasina-neden-olur-mu


Çevrimdışı civanmukti

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 625
    • Profili Görüntüle
hep demişimdir adamlar bi sistem koyduysa bir bildikleri vardır diye. ama  yine de şahsen dur kalkın bol olduğu yoğun trafikte SS sistemini devre dışı bırakıyorum. ikide bir stop etmesi hoşuma gitmediği için. ama trafik ışıklarında 30 saniye üzeri beklemelerde aktif olabilir.


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Start&Stop turboya zarar vermiyor.İlk çıktığı yıllarda bunu çok araştırmıştım.Bana gerekli cevabı forumdan crash nickli İnanç abi vermişti.Kendisi VW'de satış temsilcisi idi.Yurt dışında aldığı eğitimde bunun cevabı net bir şekilde verilmiş.SS sadece silindirleri durduruyor diye aklımda kalmış.Motorun diğer aksamları çalışmaya devam ediyor vb.Konuyu bulursam linki atarım.


Çevrimdışı kagan06

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 150
    • Profili Görüntüle
Vag grubunda ss devreye girmesi icin bircok etken var, buyuk ihtimalle turbo yag basincini olcen arac bilgisayari ss i devreden cikariyordur.

Ama bende kullanmiyorum onun yqpacagi tasarrufa ihtiyacim yok , ama isik 50 sn den yukariysa ss dugmesine basarim ve bazen ss devreye girer stop yapar bazende stop yapmaz


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Bu arada tüketime gelirsek, en son depoyu tam doldurdum. Dün Benzin uyarısı verdei, biraz kullandım ve bu sabah yakıtı gene doldurdum. Litre şu an aklımda yok.

Geçen sefer 198TL ye dolmuştu. Ve bu şekilde 601km yol gittim. Böyle hesaplayınca km'de 33krş yapıyor. Hadi yol bilgisayarına güvenerek gideceği 40km yi de eklersek km de 30 krş yapıyor.

Akşam gidince de lt olarak hesaplarım. 22-25 krş lardan bu rakamlara çıkmak az da olsa insanı üzüyor. Ama dediğim gibi Çanakkale trafiği, yolları, mesafeleri tüketimi düşürmeye izin vermiyor maalesef.


Çevrimdışı vilus86

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 10
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: viperking;459015
Bu arada tüketime gelirsek, en son depoyu tam doldurdum. Dün Benzin uyarısı verdei, biraz kullandım ve bu sabah yakıtı gene doldurdum. Litre şu an aklımda yok.

Geçen sefer 198TL ye dolmuştu. Ve bu şekilde 601km yol gittim. Böyle hesaplayınca km'de 33krş yapıyor. Hadi yol bilgisayarına güvenerek gideceği 40km yi de eklersek km de 30 krş yapıyor.

Akşam gidince de lt olarak hesaplarım. 22-25 krş lardan bu rakamlara çıkmak az da olsa insanı üzüyor. Ama dediğim gibi Çanakkale trafiği, yolları, mesafeleri tüketimi düşürmeye izin vermiyor maalesef.


Antalya Seydişehir arası toroslar da ortalamam sabit 90 la 3.9lt/100km, konya ankara arası ortalamam sabit 90 la 3.4lt/100km, ankara - eskişehir - bursa - balıkesir - balıkesirden sonra dağ yolundan gönen - biga ve sahil yolundan bursaya dönüş - eskişehir - ankara ortalamam 3.7lt/100km ile bitirdim. Bunu klima açıkken yaptım, hız sabitleyici sürekli 90' daydı. Uzun yolda sabit 90 la gidersem 1250 - 1300 km den aşağı yol yapmıyorum. Fakat ankarada çayyolunda oturuyorum, iş yerim atakule'nin orda, güzergah (bilenler için) çayyolu, ümitköy, eskişehir yolu, konya yolu, çetin emeç hoşdere, atakule, dönüş güzergahımda aynı ortalama 5,5lt/100km yakıyorum, mazotuda az önce 4,76dan aldığımı hesaplarsak km'de şehir içi 26,2 kuruş yakıyorum, şehir içi kasarsam 5' lerede düşüyorum. Bu arada bendede 2013 octi dsg elegance var profilimi güncellemeyi unutmuşum sanırssam. Uzun yolda kapattığım zamanda (sürekli 160 - 200 arası) ortalama 6,5 ile 7 arasında yakıyor. 7' nin üstüne uzun yolda hiç çıkamadım. saygılar


Çevrimdışı vilus86

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 10
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: vilus86;459044
Antalya Seydişehir arası toroslar da ortalamam sabit 90 la 3.9lt/100km, konya ankara arası ortalamam sabit 90 la 3.4lt/100km, ankara - eskişehir - bursa - balıkesir - balıkesirden sonra dağ yolundan gönen - biga ve sahil yolundan bursaya dönüş - eskişehir - ankara ortalamam 3.7lt/100km ile bitirdim. Bunu klima açıkken yaptım, hız sabitleyici sürekli 90' daydı. Uzun yolda sabit 90 la gidersem 1250 - 1300 km den aşağı yol yapmıyorum. Fakat ankarada çayyolunda oturuyorum, iş yerim atakule'nin orda, güzergah (bilenler için) çayyolu, ümitköy, eskişehir yolu, konya yolu, çetin emeç hoşdere, atakule, dönüş güzergahımda aynı ortalama 5,5lt/100km yakıyorum, mazotuda az önce 4,76dan aldığımı hesaplarsak km'de şehir içi 26,2 kuruş yakıyorum, şehir içi kasarsam 5' lerede düşüyorum. Bu arada bendede 2013 octi dsg elegance var profilimi güncellemeyi unutmuşum sanırssam. Uzun yolda kapattığım zamanda (sürekli 160 - 200 arası) ortalama 6,5 ile 7 arasında yakıyor. 7' nin üstüne uzun yolda hiç çıkamadım. saygılar


Hatta bundan önceki arabamda 2010 octi tsi dsg elegance idi, şehirler arası ortalama 4,5lt ile 5lt gibi değerler görebiliyordum sabit 90 ile, aynı zamanda konya aksaray arasını (140km) 13,5lt gibi ortalama ile bitirmişliğimde çoktur. (ibre 200 ve üstü yol yağışlı). şehir içide yavaş kullanımda ortalama 9lt yakıyordu.


Çevrimdışı METŠAHİN

  • O C T A V I A
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1359
    • Profili Görüntüle
Ben genellikle ss devre dışı kullanıyorum malum Türk aklı ne olur ne olmaz bildiğimizden şaşmaz :))